punten: 99-98-96.
Al bij al wat saai, weinig opkomst (was dan ook geen verplichte wedstrijd) en de pakwerkers waren niet echt goed te noemen

Moderator: moderatorteam
Men zegt (men dus niet ikFietje schreef:Alle honden van Knutt Fuchs lopen ook zo , vind het heel mooi!
Nee hoor die doet het volgenmalinois schreef:Men zegt (men dus niet ikFietje schreef:Alle honden van Knutt Fuchs lopen ook zo , vind het heel mooi!) dat dit een voorbeeld van TT-volgen is. Bij Mario weet ik het zeker maar is dat bij Knutt Fuchs ook zo dan?
idd. doet Klemm hetzelfde
Ik heb een achterkleinzoon van Klemm maar die volgt op de 'normale' manier
't hoeft dus niet door de TT gekomen te zijn he, dat vraag ik me dus af aangezien Yagus wel met TT getraint is maar qua volgen heb ik van Maart begrepen dat zij het niet heeft gebruikt, dus dan zou het dus gewoon in de lijn zitten. Vandaar dat ik het me ook afvroeg.Inge O schreef:sinds ik op het forum las dat de tt ook als normaal 'instrument' tijdens het appèl gebruikt wordt vind ik dat extreme volgen plots helemaal niet mooi meermalinois schreef:Men zegt (men dus niet ikFietje schreef:Alle honden van Knutt Fuchs lopen ook zo , vind het heel mooi!) dat dit een voorbeeld van TT-volgen is. Bij Mario weet ik het zeker maar is dat bij Knutt Fuchs ook zo dan?
Ik heb een achterkleinzoon van Klemm maar die volgt op de 'normale' manier.
okFietje schreef:Nee hoor die doet het volgenmalinois schreef:Men zegt (men dus niet ikFietje schreef:Alle honden van Knutt Fuchs lopen ook zo , vind het heel mooi!) dat dit een voorbeeld van TT-volgen is. Bij Mario weet ik het zeker maar is dat bij Knutt Fuchs ook zo dan?
Ik heb een achterkleinzoon van Klemm maar die volgt op de 'normale' manierop de koekjes manier
De hond alleen tijdens het trainen eten geven en de rest van de dagen niet. En nee, dit is geen grapje, want zo wordt het vaak wel aangeleerd. Absoluut niet mijn manier. Dan maar een hond die wat minder volgt maar wel elke dag zijn voer krijgt.Fietje schreef:Dus Maart....... leg eens uit ? hoe leer ik mijn hond hemelkijken???
ik doe het ook op deze manier maar de mijne volgen allemaal op de laatst genoemde manier en kijken niet zo omhoog als YagusSelena schreef:vanaf het begin koekje/balletje van onder je oksel vandaan laten komen ipv je hand? Dan gaan ze naar boven kijken ipv om je been krullen
maar dat gebeurd dus niet bij Yagus dat is TT in combi met klikkerShita schreef:De hond alleen tijdens het trainen eten geven en de rest van de dagen niet. En nee, dit is geen grapje, want zo wordt het vaak wel aangeleerd. Absoluut niet mijn manier. Dan maar een hond die wat minder volgt maar wel elke dag zijn voer krijgt.Fietje schreef:Dus Maart....... leg eens uit ? hoe leer ik mijn hond hemelkijken???
oke, was een optie. ik leer het vanuit mijn hand en daarna mijn jaszak, mijn honden volgen ook om het been gekruld.malinois schreef:ik doe het ook op deze manier maar de mijne volgen allemaal op de laatst genoemde manier en kijken niet zo omhoog als YagusSelena schreef:vanaf het begin koekje/balletje van onder je oksel vandaan laten komen ipv je hand? Dan gaan ze naar boven kijken ipv om je been krullen
tja ik weet het niet, aan de ene kant vind ik het prachtig om te zien aan de andere kant vind ik het er toch vrij onnatuurlijk uitzien.Fietje schreef:Ik deed het niet op deze manier , maar dat had ik beter kunnen doen , want wat in het ipo werklust heet met volgen , is in de G&G hinderen, vandaar dat ik wil omscholen
maar hoe ga je dat doen dan? want schijnbaar is het niet echt bekend hoe het geleerd wordt aangezien er maar weinig honden zijn die op die manier volgen... Schijnbaar heeft Maart een van nature op die manier volgende hond, Yagus daarentegen is een getrainde hond door TT en jij zegt dat Knut het via koekjes doetFietje schreef:Ik deed het niet op deze manier , maar dat had ik beter kunnen doen , want wat in het ipo werklust heet met volgen , is in de G&G hinderen, vandaar dat ik wil omscholen
Ik heb dat nog nooit gezien , wel het obedience volgen ,[ dat is toch anders] maar dan is er altijd inwerking van de hand ,de linkerhand zit dan op de plek waar de hond zijn kop moet hebben , ik wil volgen zonder zichtbare inwerkingdoor trainen met de clikker zie je dit beeld ook vaak.
Martijn snap jij het ook? leg dan eens uit dan ?Martijn schreef:Hoe kan dat nou?diana25 schreef:door trainen met de clikker zie je dit beeld ook vaak.
Iemand met bijna 1000 berichten en dat ik nu pas door heb dat er iemand is die een hond snapt.
Geinig.
En je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik weet alleen niet wie je bent. Met 1000 berichten..da's raar.
Nee, maar dat wordt vaak bedoeld met de 'koekjes' methode.malinois schreef:maar dat gebeurd dus niet bij Yagus dat is TT in combi met klikkerShita schreef:De hond alleen tijdens het trainen eten geven en de rest van de dagen niet. En nee, dit is geen grapje, want zo wordt het vaak wel aangeleerd. Absoluut niet mijn manier. Dan maar een hond die wat minder volgt maar wel elke dag zijn voer krijgt.Fietje schreef:Dus Maart....... leg eens uit ? hoe leer ik mijn hond hemelkijken???![]()
en ook niet bij Maart dat weet ik zeker
Bowie volgt ook met haar kop in de lucht. Volgen is aangeleerd met de klikkerdiana25 schreef:door trainen met de clikker zie je dit beeld ook vaak.
Bowie volgt dan niet zo ontzettend perfect, wel heel erg drangvol. Maar voor mij is het ook niet nodig om zo ontzettend perfect te volgenmalinois schreef:Ik zie overigens liever een drangvol-volgende hond dan een perfect volgende hond
Fietje schreef:Dat bedoel ik ook , er zijn mensen die geweldig kunnen werken met een clicker , , maar die clicker op zich doet niks , datzelfde geldt voor een tt , of wat dan ook het zijn maar instrumenten , je moet het gewoon zelf in je vingers hebben lijkt me zo.
@ fietjeTamara en Bowie schreef:Fietje schreef:Dat bedoel ik ook , er zijn mensen die geweldig kunnen werken met een clicker , , maar die clicker op zich doet niks , datzelfde geldt voor een tt , of wat dan ook het zijn maar instrumenten , je moet het gewoon zelf in je vingers hebben lijkt me zo.
Nou... een tt doet toch wel iets meer dan een klikker hoor :N:
Ik bedoelde meer dat een tt meer doet bij de hond . De hond krijgt namelijk een stroomstoot door zijn lichaam. Bedoelde er niet mee dat je met een tt meer voor elkaar krijgt bij een honddiana25 schreef: @ tamara en bowie
met een clikker bereik je meer dan met een tt!