Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voedsel weigeren

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

voedsel weigeren

Ongelezen bericht door maart »

ik plaats het hier, omdat ik stilletjes aan meer aan een medische oorzaak zit te denken :wink:

Déesse is altijd al een moeilijke eter geweest, maar nu heeft ze al de hele week niets gegeten. ze is moeilijk in die zin dat ik ze niet op BARF krijg (al zou ik dat erg graag willen en heb al vele pogingen gedaan)
dus krijgt ze meestal korrels. Korrels alleen wil ze ook niet, dus doe ik er meestal wat duck door of een cesar (ja, niet goed, maar liever dat dan helemaal niets :wink: )
soms at ze dan nog niet, maar 's avonds na een wandeling at ze dan uiteindelijk toch.
sinds een week of 3 had ik haar zover gekregen dat ze lamsvlees at (ribben, borst, kotelet). Wel te verstaan gewoon het vlees, dus daar alleen heeft ze niet genoeg mee.
soms at ze ook zuiver duck (excellent) dus ik dacht van de korrels af te geraken.
Maar nu eet ze dus weer helemaal niets... een tussendoortje eet ze met moeite, een stuk rodi-worst gaat er ook wel in. Nu dacht ik eerst dat ze gewoon weer haar kop aan het uitwerken was, heeft ze wel eens vaker, maar dan duurt het telkens maar een dag of 2, waarna ze weer 'normaal' eet. Nu duurt het dus al enkele dagen.
vanmiddag ben ik Duck pens gaan halen, daarvoor doet ze normaal een moord, ik geef het haar daarnet, ze ruikt er eens, doet een lik en gaat weer weg...
Sardientjes (eet ze normaal ook graag) moet ze ook niet :19:

Nu daarnet merk ik dat haar oren wat warm aanvoelen, dat hoort niet zeker :denken:

Ik begin stilletjes aan aan een medische oorzaak te denken, maar kan niet bedenken wat... Verder is ze 'normaal', ze speelt, is actief, staat niet mager (ook niet dik, maar juist genoeg, al is ze nu de laatste tijd weer wat vermagerd)

Ik wacht nog een dag af, maar eet ze morgen weer niet, dan zal ik maandag toch maar ff langs de DA gaan...
maart
Zeer actief

Nanna schreef:
Korrels alleen wil ze ook niet, dus doe ik er meestal wat duck door of een cesar
Lust ze dat altijd wel?
Zo ja, dan denk ik dat deze tante je reuzeleuk aan het manipuleren is om wat lekkerders te krijgen dan dat ze krijgt. iedere keer als zij iets niet lust kom jij met een alternatief, namelijk.... :wink:
Of misschien is het zo dat ze nu schijnzwanger is? Dan willen de dames ook weleens wat minder met de eetlust zijn.
duck en cesar laat ze nu ook staan :19:

van een eventuele schinzwangerschap heb ik nog niets gemerkt :denken:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat manipuleren wat Nanna zegt zou best kunnen :ok:
Ze zou de eerste niet zijn die dat doet :wink:
Misschien ben je ook te nadrukkelijk met haar eten in de weer?

Iets anders zou kunnen zijn dat er iets mat haar gebit is.
Sommige honden eten niet als er bijv. een splinter tussen de tanden of kiezen zit. Dat kan je denk ik gemakkelijk genoeg onderzoeken (en dan oplossen of als oorzaak uitsluiten)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
maart
Zeer actief

mja, zou kunnen. ik weet dat ze kan manipuleren, doet ze soms ook, maar dan geeft ze het na 2 dagen op. nu is het al een dag of 6 aan de gang.
ze krijgt niets anders om te eten tussendoor, ook niet achter mijn rug om.
verder is het best een actieve hond.
normaal de vrijdag na de training, stort ze zich op haar eten. Nu liet ze het vrijdag ook gewoon staan.

nu neem ik ook haar eten weg, als ze er echt niet naar om kijkt (deed ik anders niet, omdat ze het normaal na een uur toch ging opeten). nu neem ik het weg, na de laat-avond-wandeling geef ik het haar nog eens, maar ze loopt er weer van weg, dus haal ik haar pot dan ook weg en krijgt ze niets meer. :19:

ik heb ook al geprobeerd haar te dwangvoederen, ik steek het eten in haar mond, maar dan spuugt ze het weer uit. maar dat doe ik ook niet meer (het heeft toch geen zin) en wat als er echt iets mee scheelt?

ik weet ook dat ze best een paar dagen zonder eten kunnen, maar ik heb toch het gevoel dat er wat meer is :19: ze gedraagt zich gewoon anders, dan wanneer ze probeert te manipuleren.
(als ze manipuleert, krijgt ze de volgende dag trouwens gewoon dezelfde maatlijd en dat eet ze het wel op, nu dus niet :19: )
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik zou voor alle zekerheid toch langs de dierenarts gaan voor wat bloedtestjes.

Sterkte meis, ik hoop dat ze gewoon toch weer snel gaat eten!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Heb je haar al getemperatuurd? Misschien heeft ze koorts als gevolg van een maaginfectie en dan is het logisch dat ze niet eet.
Ik zou ook even naar de dierenarts gaan.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zou het ook even na laten kijken het duurd al 3 keer zo lang als normaal, in ieder geval even de temperatuur opnemen, en als je het niet vertrouwd naar de DA(ben je zelf ook wat geruster=ook wat waard)anders blijf je dr lekkere dingen voor dr neus zetten die je vervolgens in de kliko kunt mikken :19:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Zeker even voor de zekerheid naar de dierenarts voor een bloedtest. Een hond met een lever of nieraandoening stopt ook met eten.
Fijn als je dat kan uitsluiten.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou langs de da gaan voor de zekerheid om eerst het medische uit tekunnen sluiten.
Ik geloof er niet in dat een hond je 6 dagen lang kan manipuleren om wat lekkerders tekrijgen.....

Jacqueline
Afbeelding
maart
Zeer actief

morgen ga ik langs de DA.

ik merk ook dat ze redelijk veel plast, maar eigenlijk niet meer drinkt :19:

(nu ja, ze zet haar om te plassen, ik zie niet altijd of er degelijk iets uitkomt) Nier- blaasstenen misschien, of ontsteking van de urinewegen?
:jank: :jank:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

maart schreef:morgen ga ik langs de DA.

(nu ja, ze zet haar om te plassen, ik zie niet altijd of er degelijk iets uitkomt) Nier- blaasstenen misschien, of ontsteking van de urinewegen?
Geef je haar droogvoer? Dan is het inderdaad vreemd dat ze niet drinkt.
Ruikt haar adem vreemd?

Ik hoop dat het meevalt.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

maart schreef:morgen ga ik langs de DA.

Goed dat je morgen naar de dierenarts gaat, het klinkt alsof er toch wel echt iets aan de hand is. Een dag of twee slecht eten, dat kan, maar als ze na 6 dagen niet eens aanvalt op Cesar dan scheelt er iets, dat kan niet anders.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”