Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kaya's achterpoot; blz 3 uitslag HD

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Stang schreef:
Moon schreef:Nou het is natuurlijk geen levensbedreigende situatie, maar ik kan me goed voorstellen dat het toch even slikken is... En vooral omdat je je hond moet beperken in iets wat ze zo graag doet :jank:

Misschien ben je er nog helemaal niet aan toe om allerlei tips te horen, maar zou Kaya zoekspelletjes niet leuk vinden? Ik doe dit nu met Dante zelfs aan de korte lijn en hij vindt het altijd weer fantastisch om te doen. Tijdens de wandeling gooi ik zelfs vaak mijn sleutel in het gras (kijk dan wel ongeveer waar hij ligt :mrgreen: ) en Dante is steeds weer apetrots als hij ze gevonden heeft.
Als ze er iets voor in de plaats krijgt is het misschien een minder bittere pil als de ballen en stokken niet meer mogen?

Sterkte!

Gr. Marijke
Ja we moeten even gaan kijken hoe we het gaan doen allemaal. Ik loop uiteraard ook gewoon wandelingen met haar, maar je doet haar er geen plezier mee want ze wil alleen maar spelen.

Ik zit al te denken aan speuren want dat vindt ze enorm leuk, maar ik moet dan een vereniging vinden waarbij dit overdag gebeurt ivm mijn eigen lichamelijke beperkingen. Bijna overal is dit 's ochtends vroeg of 's avonds en dat gaat niet.

Dus maar in verdiepen hoe of wat allemaal.
Misschien weet 'Speurneus Carola' iets? Ik heb een paar cursussen 'zoeken' gedaan (speuren of 'tracking' is weer wat anders) en de trainers hadden het op Carola's school geleerd :wink:
Succes en nogmaals sterkte!
Gr. Marijke
Afbeelding
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Wat ontzettend balen!
Ik heb de stiekeme angst dat Wolf ook HD heeft. Hij kan soms ook moeilijk de auto in. En hij heeft ook ED.
Sterkte met Kaya!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hutsje schreef:
Stang schreef:
Moon schreef:Nou het is natuurlijk geen levensbedreigende situatie, maar ik kan me goed voorstellen dat het toch even slikken is... En vooral omdat je je hond moet beperken in iets wat ze zo graag doet :jank:

Misschien ben je er nog helemaal niet aan toe om allerlei tips te horen, maar zou Kaya zoekspelletjes niet leuk vinden? Ik doe dit nu met Dante zelfs aan de korte lijn en hij vindt het altijd weer fantastisch om te doen. Tijdens de wandeling gooi ik zelfs vaak mijn sleutel in het gras (kijk dan wel ongeveer waar hij ligt :mrgreen: ) en Dante is steeds weer apetrots als hij ze gevonden heeft.
Als ze er iets voor in de plaats krijgt is het misschien een minder bittere pil als de ballen en stokken niet meer mogen?

Sterkte!

Gr. Marijke
Ja we moeten even gaan kijken hoe we het gaan doen allemaal. Ik loop uiteraard ook gewoon wandelingen met haar, maar je doet haar er geen plezier mee want ze wil alleen maar spelen.

Ik zit al te denken aan speuren want dat vindt ze enorm leuk, maar ik moet dan een vereniging vinden waarbij dit overdag gebeurt ivm mijn eigen lichamelijke beperkingen. Bijna overal is dit 's ochtends vroeg of 's avonds en dat gaat niet.

Balen zeg, maar gelukkig kan ze er wel oud mee worden. En die stokken en ballen niet meer :jank: . Ik begrijp niet zo goed waarom je niet vroeg of laat kan trainen met haar?
Omdat ik met die rotmaag en darmen zit :wink: Ik kan pas uren nadat ik ben opgestaan het huis uit en 's avonds na het eten begint hetzelfde verhaal weer.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

donna schreef: Een tip voor het spelen met de bal:
Je hond naast en op wachten zetten,bal weggooien,en vrij!
Ze rennen er dan wel snel heen maar remmen geleidelijk af als ze denken dat ze er bijna zijn(moet je het wel in gras doen waar de bal net niet boven uit komt).Vervolgens komt het nog op wat speurwerk aan.
Dante liep ook veel rustiger naar de bal toe als hij eerst moest wachten en pas op commando mocht gaan halen + dat hij dan geen rare wendingen maakte (gewoon rechtuit naar de bal toe)! Is idd ook een idee..
Gr. Marijke
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wat een rotnieuws, natuurlijk fijn dat Kaya's leven niet op het spel staat, maar het heeft toch wel heel erg veel invloed op jullie leven. Ik hoop dat het lukt haar met iets anders bezig te houden. Op een strandje balletje ophalen uit het water mag dat ook niet? Ik hoop dat er iets anders voor haar is, het zal best moeilijk voor jullie worden, hopelijk blijft het een beetje leefbaar :jank:

Anne
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Stang schreef: Alhoewel ze er ook als een bezetene inspringt en dat schijnt ook niet te mogen (echte bommetjes maakt ze :N: ).
:blah: :blah: ......niet mogen, niet mogen, dit lijkt me nu toch niet meteen het allerschadelijkste hoor. weet je, de medische wereld kan alles zo lekker clean en technisch bekijken he, maar er is ook nog zoiets als een gulden middenweg, waar je er met gezond verstand op toeziet dat er geen al te gekke dingen gebeuren, maar als je alles uit je leven (ja, ook wij) moet gaan schrappen wat je voor je lijf beter niet zou kunnen doen :19: . nee, daar krijgen ze me echt niet aan hoor.

kan je niet een bal of stok in de bosjes verstoppen, en kaya laten zoeken? dan is ze in haar hoofd nog wel steeds met haar lievelingsspeelgoed bezig, maar niet op een belastende manier. attack is ook een ballengek, en dit spelletje vindt ze ook énig :ok: .
We gaan ook zeker wel wat verzinnen hoor :wink:
met haar voorpoten hou ik ook al die tijd al rekening, maar niet zodanig dat het leven voor haar niet leuk meer is.
Wat dat betreft heb ik ook altijd gezegd: beter een korter en leuk leven dan een lang en saai leven. Ze is er gewoon de hond niet naar om rustig aan te doen, maar om steeds pijn te hebben vanwege bepaalde bewegingen schiet ook niet op.

Uiteraard wil ik het wel zo gaan doen dat het zo leuk mogelijk voor haar is, maar tegelijkertijd ook zo min mogelijk belasting geeft voor d'r gewrichten.

Ik ga er zeker geen teer poppetje van maken.... zou ze niet eens toestaan denk ik :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Sunnybunny schreef:Ach, nu dit weer......Veel sterkte ermee hoor en het valt best mee het niet-ballen als je er aan gewend bent hoor :wink: Denk met zwemmen ook goed om de temperatuur van het water he, als dat te koud is dan zijn ze ook meteen weer stijf....
Ze mag nu ook bijna niet meer zwemmen, want ze is erg gevoelig voor een koudwaterstaart.
Van de week heeft ze dan nog wel gezwommen, dinsdag toen was het nog wel lekker weer, maar het begint nu toch steeds minder te worden.

We gaan gewoon maar aan de wandel en delen dit over meer keer per dag in, dus niet meer 1.5 uur achter elkaar 's middags, maar een aantal keer een half uur.
En daarnaast gaan we het fietsen proberen :N: Had ik me altijd al voorgenomen (of Pieter had zich dat eigenlijk voorgenomen), maar het is er nooit van gekomen.

En verder is ze gewoon een enorm levendige hond die plezier in d'r leven heeft en daar gaan we gewoon kijken hoe we dat goed kunnen behouden; het levendige én het plezier!
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moon schreef:
Stang schreef:

Sterkte!

Gr. Marijke

Misschien weet 'Speurneus Carola' iets? Ik heb een paar cursussen 'zoeken' gedaan (speuren of 'tracking' is weer wat anders) en de trainers hadden het op Carola's school geleerd :wink:
Succes en nogmaals sterkte!
Ja, bij haar kan ik het zeker navragen, bedankt :ok:

Ze kan wel wat speuren hoor, bij training hebben we het wel wat gedaan, maar meer dan een rechte lijn uitzetten waren we nog niet aan toegekomen :mrgreen: Ze had er toen echter enorm veel plezier in, dus vandaar dat ik er nu aan zit te denken (het liefst zou ze zelf flyball doen :N: :mrgreen: ).
Afbeelding
A good dog never dies...

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Stang schreef: Omdat ik met die rotmaag en darmen zit :wink: Ik kan pas uren nadat ik ben opgestaan het huis uit en 's avonds na het eten begint hetzelfde verhaal weer.
Ah, ok. Maar kan je dan 's avonds niet na de training eten zodat je er dan geen last van hebt? En wordt er nergens op zaterdag getraind? Ik denk ook maar mee hoor :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
Stang schreef: Omdat ik met die rotmaag en darmen zit :wink: Ik kan pas uren nadat ik ben opgestaan het huis uit en 's avonds na het eten begint hetzelfde verhaal weer.
Ah, ok. Maar kan je dan 's avonds niet na de training eten zodat je er dan geen last van hebt? En wordt er nergens op zaterdag getraind? Ik denk ook maar mee hoor :wink:
Zoiets ga ik dus ook proberen te zoeken, waar zaterdag (of zondag, of maakt niet uit welke dag eigenlijk) 's middags of eind van de ochtend gespeurd wordt.
Ik had er aleens eerder naar gezocht, maar toen niets gevonden. Dat waren allemaal tijden dat het gewoon echt niet gaat.

Maar even wat harder zoeken nog :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Stang schreef: Ik ga er zeker geen teer poppetje van maken.... zou ze niet eens toestaan denk ik :mrgreen:
had ik ook niet gedacht hoor :mrgreen: . ik was gewoon even boos op 'de medische wereld', omdat van daaruit altijd zo makkelijk gezegd wordt wat je niét mag doen, terwijl het in veel gevallen, eerlijk waar, nooit bewezen is, maar 'hearsay' die op die manier een eigen leven begint te leiden :wink: .

ne als dat 'bommetje maken', ik wil het artikel nog wel eens lezen waar bommetje maken op een wetenschappelijke manier ontleed en onderzocht wordt bij honden :denken: :mrgreen: .
:mrgreen: :mrgreen:

Ik zei dus dat ze wel veel en graag zwemt en toen vroeg hij of dat langzaam afloopt. Nou nee dus, ze moet eruit klauteren en omdat ze alles nu eenmaal op d'r Kaya's doet (enorm wild dus) ook erin springt.
Dat was beide dus niet goed en het moest een aflopend stuk zijn (maar dan kent hij Kaya ook nog weer niet natuurlijk, want ik kan wel een aflopend stuk strand hebben, maar dan rent Kaya nog als een bezetene het water in en of dat nu veel beter is dan een bommetje?? :denken: ).

Je hebt wel gelijk, ze weten het exact te vertellen en ws hebben ze ook helemaal gelijk hoor, maar je moet natuurlijk ook naar het karakter van de hond kijken en je kan een hond niet alles afnemen wat ie leuk vindt.
Dus gaan we een tussenweg zoeken en die komt er vast wel :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Hutsje
Zeer actief

Stang schreef:
Hutsje schreef:
Zoiets ga ik dus ook proberen te zoeken, waar zaterdag (of zondag, of maakt niet uit welke dag eigenlijk) 's middags of eind van de ochtend gespeurd wordt.
Ik had er aleens eerder naar gezocht, maar toen niets gevonden. Dat waren allemaal tijden dat het gewoon echt niet gaat.

Maar even wat harder zoeken nog :wink:
Ik hoop dat het lukt! :ok:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

donna schreef:Hoi Caroline
Wat sneu voor Kaya!
Een tip voor het spelen met de bal:
Je hond naast en op wachten zetten,bal weggooien,en vrij!
Ze rennen er dan wel snel heen maar remmen geleidelijk af als ze denken dat ze er bijna zijn(moet je het wel in gras doen waar de bal net niet boven uit komt).Vervolgens komt het nog op wat speurwerk aan.
Donna mag ook niet meer met ballen(arthrose in beide ellebogen en knie)
maar dit vind ze een leuk spelletje.
Verder is het misschien een idee om even te googlen op goudacupunctuur?
Dit kan veel doen voor honden met arthrose(vooral heupen).
Donna heeft het in haar ellebogen en knie gekregen en ik kan zien dat ze er baat bij heeft!
Groetjes Hilda
Ja daar heb ik ook weleens van gehoord, van goud accupunctuur. Ik zal er zeker meer over lezen :ok:

De dierenarts had het zelf over iets van 'magneetvelden' voor pijnbestrijding, dat gaat via de fysio dan.

Maar dit alles was volgens hem nog niet aan de orde: eerst de beweging wat aanpassen, de Rimadyl even volledig geven en dan bekijken hoe ze het doet.
Dan eventueel dus fysio en helemaal aan het eind als het echt niet gaat, dan pas een operatie waarbij hij zei dat het best kan dat een operatie nooit hoeft bij haar en dat dus wat aanpassingen, soms pijnstilling, en eventueel fysio gewoon voldoende zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Hutsje
Zeer actief

Is ze trouwens niet eerder gerontgend op hd? Toen de met haar ellebogen zat?
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Wat rottig.
STerkte gewenst !!
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wat een enorme pech heeft die arme Kaya zeg, en jullie niet minder. Maar wel een opluchting dat het niet is wat je vreesde, gelukkig. Hopelijk gaat het lukken om Kaya's activiteiten wat om te leiden zodat ze een optimaal leventje kan hebben.

Wb stokken ballen: ik heb zelf ook zo'n ballenmonstertje, maar moet uitkijken dat m'n hondje (al wat ouder) zich niet blesseert. Dus ik doe heel vaak hetzelfde wat Donna al voorstelde (eerst laten zitten en pas als de bal stil ligt, laten ophalen) en ondanks dat het hem even moeite kostte om zich te beheersen, vindt hij dat spelletje nu ook helemaal te gek. Ik zou het gewoon eens uitproberen bij Kaya. Misschien reageert ze er ook wel heel goed op en dan is het toch de moeite waard geweest.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Wat een pech voor Kaya, maar jullie komen er vast wel uit wat ze leuk vindt. Hier doe ik veel fietsen met de dames, Kali vind het maar zozo, maar die is liever lui dan moe. Kira vind het geweldig, en dat is ook zo'n druk monster als Kaya. Ik zou het gewoon eens proberen :wink:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:Is ze trouwens niet eerder gerontgend op hd? Toen de met haar ellebogen zat?
Nope.
De achterkant is toen wel uitgebreid bevoelt en alles, maar dat voelde zo goed aan dat er geen reden was tot röntgenen.
Ouders, plus voorouders, ook allemaal in orde, maar ja :19:
Ik heb ook nooit het minste aan haar achterkant bemerkt, totdat ze ineens een maand of drie geleden niet de auto meer in wilde springen en vorige week de bank ineens wat moeilijker opging. Met lopen of rennen zie je nog steeds totaal niets aan haar.
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ach gos, arme Kaya.

Ook al is het het 'beste slechte nieuws' het blijft toch heel vervelend :(:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

dat is geen fijne uitslag :(: , ik hoop dat het lukt zonder bal en stok. Onze naffie heeft ook HD , maar die kan ik niet rustig houden , die is de heledag aan het racen ,. Ik laat het maar zo , dan maar een iets korter leven , maar wel met veel lol.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

't Is inderdaad geen leuk nieuws :(: maar met wat aanpassingen in de levenstijl hoeft Kaya het gelukkig echt niet 'slecht' te hebben.

En ik spreek uit ervaring: Billy heeft al jaren HD (rechter achterpoot) en was ook een echt ballen/stokken-gek.
Toen ik merkte dat hij echt veel minder last van zijn HD had, doordat we niet meer gooide met ballen en stokken, vond ik het ook niet meer zo 'zielig' voor hem.
Wat er voor in de plaats gekomen is speuren (nou ja, op mijn eigen manier, ik houd een stok vast zodat het mijn geur heeft en verstop 'm dan in het struikgewas) en 'sjouwen' (lopen met een stronk of stok).
Verder lopen we idd geen ellenlange wandelingen meer, hoewel het de laatste tijd zo goed gaat dat we weer 1 à 1,5 uur achter elkaar kunnen doorlopen.
Zwemmen doet Bill ook maar niet in de winter. Als het water te koud is gaat hij er - uit zich zelf - niet meer in.
In plaats van fietsen kun je trouwens ook stevig doorwandelen (aan de riem) op een recht stuk, bijvoorbeeld een dijk of fietspad of iets dergelijks. Dagelijks ongeveer 20 minuten achter elkaar, is ook een goede training voor opbouw van de spieren.

Verder heb ik misschien nog wel een goeie tip qua voedingssuplement en dat is Spiersupport van de Groene Os.
Hier kun je er wat meer over lezen.
http://dierinbalans.nl/oscommerce/produ ... ucts_id=93

Ik merk bij Bill echt enorm verschil. Door zijn leeftijd (bijna 8) is zijn bespiering toch wat afgenomen en ging hij weer wat slechter lopen. Nu ik spiersupport geef (zit ook Glucosamine in) gaat het -gelukkig- weer wat beter.

O ja en ik geef 'm ook Dysplavetsem van VSM op voorschrift van mijn da, die Billy nog 'te goed' vindt voor andere medicijnen.
Hierbij ook linkje over dit middel:
http://www.d-hc.nl/catalog/dysplavetsem ... rers_id=32

Hoop dat je iets hebt aan deze tips! Sterkte met Kaya!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:'t Is inderdaad geen leuk nieuws :(: maar met wat aanpassingen in de levenstijl hoeft Kaya het gelukkig echt niet 'slecht' te hebben.

En ik spreek uit ervaring: Billy heeft al jaren HD (rechter achterpoot) en was ook een echt ballen/stokken-gek.
Toen ik merkte dat hij echt veel minder last van zijn HD had, doordat we niet meer gooide met ballen en stokken, vond ik het ook niet meer zo 'zielig' voor hem.
Wat er voor in de plaats gekomen is speuren (nou ja, op mijn eigen manier, ik houd een stok vast zodat het mijn geur heeft en verstop 'm dan in het struikgewas) en 'sjouwen' (lopen met een stronk of stok).
Verder lopen we idd geen ellenlange wandelingen meer, hoewel het de laatste tijd zo goed gaat dat we weer 1 à 1,5 uur achter elkaar kunnen doorlopen.
Zwemmen doet Bill ook maar niet in de winter. Als het water te koud is gaat hij er - uit zich zelf - niet meer in.
In plaats van fietsen kun je trouwens ook stevig doorwandelen (aan de riem) op een recht stuk, bijvoorbeeld een dijk of fietspad of iets dergelijks. Dagelijks ongeveer 20 minuten achter elkaar, is ook een goede training voor opbouw van de spieren.

Verder heb ik misschien nog wel een goeie tip qua voedingssuplement en dat is Spiersupport van de Groene Os.
Hier kun je er wat meer over lezen.
http://dierinbalans.nl/oscommerce/produ ... ucts_id=93

Ik merk bij Bill echt enorm verschil. Door zijn leeftijd (bijna 8) is zijn bespiering toch wat afgenomen en ging hij weer wat slechter lopen. Nu ik spiersupport geef (zit ook Glucosamine in) gaat het -gelukkig- weer wat beter.

O ja en ik geef 'm ook Dysplavetsem van VSM op voorschrift van mijn da, die Billy nog 'te goed' vindt voor andere medicijnen.
Hierbij ook linkje over dit middel:
http://www.d-hc.nl/catalog/dysplavetsem ... rers_id=32

Hoop dat je iets hebt aan deze tips! Sterkte met Kaya!
Dank je :ok:
Ik ga het allemaal doorlezen.
Met haar bespiering zit het gelukkig allemaal goed, ze is heel goed gespierd.

Dat 'snelwandelen' zat ik ook al aan te denken (ik hou van wandelen, maar háát fietsen) en we hebben hier stukken zat waar ik dat goed kan doen met haar. Ook goed voor m'n eigen conditie :wink:

--------

Ze is nog steeds suf, maar net heeft ze een beetje gegeten. Zo maar even proberen of ze een klein stukje wil lopen voor de plas en poep toestanden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:dat is geen fijne uitslag :(: , ik hoop dat het lukt zonder bal en stok. Onze naffie heeft ook HD , maar die kan ik niet rustig houden , die is de heledag aan het racen ,. Ik laat het maar zo , dan maar een iets korter leven , maar wel met veel lol.
Ja dat is mijn idee ook wel :wink:
Ik ga het zeker nu wel proberen aan te passen allemaal (dus eigenlijk geen stokken/ballen meer, behalve bv stokken om mee te sjouwen dat geeft niet, en verder wat meer wandelen ipv spelen en wat korter maar wat vaker) . Meer aanpassing is er eigenlijk niet.

Haar rustig houden nog jarenlang is absoluut niet te doen en dat ga ik ook zeker niet doen. Maar wel proberen om de dagelijkse uitjes wat anders in te delen.
In huis springt ze ook op de bank en raced ze ook door de tuin, daar is geen tegenhouden aan natuurlijk.
Afbeelding
A good dog never dies...

rubella
Actief

Ongelezen bericht door rubella »

Nou, dat is weer even slikken, Caroline!
Het is geen sinecure om een actieve hond in haar bewegingsdrang te beperken.

Ik weet zeker dat jullie een manier zullen vinden om het leuk te maken en te houden voor Kaya :ok:

Enne... als je stokken- en ballenaktiviteit stopt is een bommetje op z'n tijd toch niet zo'n ramp? :wink:

In ieder geval sterkte gewenst en succes met hier weer je weg in vinden!
groetjes, Wina

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

t is gewoon rotnieuws, want t gaat niet meer over-het is gelukkig wel te hanteren-t word even creatief zijn, maat je hebt al heel veel tips gekregen(ik ga ze meelezen voor Baco)maar speuren enzo, geestelijk moe maken kan heel veel goed doen :wink:
Hutsje
Zeer actief

Stang schreef:
Hutsje schreef:Is ze trouwens niet eerder gerontgend op hd? Toen de met haar ellebogen zat?
Nope.
De achterkant is toen wel uitgebreid bevoelt en alles, maar dat voelde zo goed aan dat er geen reden was tot röntgenen.
Ik heb ook nooit het minste aan haar achterkant bemerkt, totdat ze ineens een maand of drie geleden niet de auto meer in wilde springen en vorige week de bank ineens wat moeilijker opging. Met lopen of rennen zie je nog steeds totaal niets aan haar.
Zo zie je maar weer dat je toch echt foto's moet maken wil je een goed beeld hebben over hoe het in elkaar zit. De vraag is of je dan dingen anders had gedaan, trouwens. Heb je het de fokker al verteld?
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik was er al bang voor de vorige keer dat je schreef dat ze moeite had met springen. :wink:
Gelukkig betekent HD niet het einde van de wereld.

Wat betreft het ballen/stokken-verhaal.
Met Nika kreeg ik destijds ook te horen dat ik absoluut niet meer met ballen mocht gooien.
Ik heb daarover nagedacht en heb toen besloten niet haar lust en haar leven van haar af te pakken. Liever een korter leven waarin ze plezier heeft gehad dan een langer leven zonder lol. :wink:
Ik gooi dus gewoon met ballen, dat is het enige spel wat ze echt fantastisch vindt om te doen.
Bij Nika kreeg ik ruim 4 jaar geleden de diagnose en op een behoorlijk slechte periode vorig jaar na, gaat het eigenlijk nog steeds heel goed.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Stang schreef:
jip007 schreef:dat is geen fijne uitslag :(: , ik hoop dat het lukt zonder bal en stok. Onze naffie heeft ook HD , maar die kan ik niet rustig houden , die is de heledag aan het racen ,. Ik laat het maar zo , dan maar een iets korter leven , maar wel met veel lol.
Ja dat is mijn idee ook wel :wink:
Ik ga het zeker nu wel proberen aan te passen allemaal (dus eigenlijk geen stokken/ballen meer, behalve bv stokken om mee te sjouwen dat geeft niet, en verder wat meer wandelen ipv spelen en wat korter maar wat vaker) . Meer aanpassing is er eigenlijk niet.

Haar rustig houden nog jarenlang is absoluut niet te doen en dat ga ik ook zeker niet doen. Maar wel proberen om de dagelijkse uitjes wat anders in te delen.
In huis springt ze ook op de bank en raced ze ook door de tuin, daar is geen tegenhouden aan natuurlijk.
O ja, dat wilde ik ook nog zeggen. Je kan heus wel af en toe dingen doen die misschien niet 'goed' zijn maar waar Kaya ontzettend veel lol aan beleeft!
Zo speelt Billy gewoon met Silka en daar wordt ook wel eens bij gesprongen of geremd, maar we willen geen kasplantje van hem maken.
En we gaan eens in de zoveel tijd naar het strand en dan gooien we ook een paar keer de bal het water in. Dat is echt Bill zijn lust en zijn leven.
Als hij de dag erna wat stijver is dan anders, doen we het gewoon wat rustiger aan.
Hier in de buurt loopt een jonge labrador met HD (volgens mij nog geen 4 jaar oud) en die 'mag' helemaal niets behalve naast de baas aan de riem. Vind ik zo ontzettend sneu...
Ik ben het dus helemaal met Jip eens: liever wat korter met lol dan lang zonder lol! :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
Stang schreef:
Nope.
Zo zie je maar weer dat je toch echt foto's moet maken wil je een goed beeld hebben over hoe het in elkaar zit. De vraag is of je dan dingen anders had gedaan, trouwens. Heb je het de fokker al verteld?
Ik weet niet of ik het dan anders had gedaan. Ja, minder met de ballen en stokken uiteraard, maar verder zwemt ze al heel veel en heeft ze een uitstekende bespiering en veel meer kan je niet doen.
De glucosamine krijgt ze ook al 3 jaar, dus ook daar had ik niks anders aan kunnen doen.

De fokker heb ik het nog niet verteld. Ik heb geen contact meer met ze. Op mijn laatste mail kreeg ik geen enkele reactie ook.
Maar goed, ik zal het wel vertellen.
Afbeelding
A good dog never dies...

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

getver... da's niet fijn zeker niet met een hond waar balletjes z'n lust en leven zijn.. ik herken het probleem met m'n dober...
Ik geef hem nog wel z'n balletje maar hij mag er dus niet meer achteraan rennen...dus hij loopt er wel heel trots mee in z'n bek dat is voor hem gelukkig toch nog iets... succes :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”