Misschien weet 'Speurneus Carola' iets? Ik heb een paar cursussen 'zoeken' gedaan (speuren of 'tracking' is weer wat anders) en de trainers hadden het op Carola's school geleerdStang schreef:Ja we moeten even gaan kijken hoe we het gaan doen allemaal. Ik loop uiteraard ook gewoon wandelingen met haar, maar je doet haar er geen plezier mee want ze wil alleen maar spelen.Moon schreef:Nou het is natuurlijk geen levensbedreigende situatie, maar ik kan me goed voorstellen dat het toch even slikken is... En vooral omdat je je hond moet beperken in iets wat ze zo graag doet![]()
Misschien ben je er nog helemaal niet aan toe om allerlei tips te horen, maar zou Kaya zoekspelletjes niet leuk vinden? Ik doe dit nu met Dante zelfs aan de korte lijn en hij vindt het altijd weer fantastisch om te doen. Tijdens de wandeling gooi ik zelfs vaak mijn sleutel in het gras (kijk dan wel ongeveer waar hij ligt) en Dante is steeds weer apetrots als hij ze gevonden heeft.
Als ze er iets voor in de plaats krijgt is het misschien een minder bittere pil als de ballen en stokken niet meer mogen?
Sterkte!
Gr. Marijke
Ik zit al te denken aan speuren want dat vindt ze enorm leuk, maar ik moet dan een vereniging vinden waarbij dit overdag gebeurt ivm mijn eigen lichamelijke beperkingen. Bijna overal is dit 's ochtends vroeg of 's avonds en dat gaat niet.
Dus maar in verdiepen hoe of wat allemaal.
Succes en nogmaals sterkte!