Het enigste wat ik nu nog heb toegevoegd is vuile pens. Dat ga ik eens in de 3 weken 1 dag geven. Voor de rest hou ik het nu zo. En dan eerst kijken hoe het nu verder gaat. Morgen krijgt ze Energique, en zondag krijgt ze vuile pens. Maandag weer Farm Food. Wat zal ze vreten!Mauyak schreef:Hoe meer ditjes en datjes er aan de voeding toegevoegd worden,hoe meer de darmen van slag(kunnen)raken.Als er al moeilijkheden zijn kies dan 1 soort voer en hou dit een tijdje vol,dan komen de darmen ook tot rust.Maar door steeds van menu te veranderen blijf je aan de gang.Het plan van FF samen met 1 of 2 dagen Energique vond ik een goed idee,ik zou er verder niet te veel aan toe voegen(voorlopig).
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overstappen naar Farm Food en Energique
Moderator: moderatorteam
-
Laan
- geregistreerd lid
Groeten de Laantjes!
Tis bij de beesten af!
Tis bij de beesten af!
-
Mauyak
Ik denk ook dat ze zal vretenLaan schreef:Het enigste wat ik nu nog heb toegevoegd is vuile pens. Dat ga ik eens in de 3 weken 1 dag geven. Voor de rest hou ik het nu zo. En dan eerst kijken hoe het nu verder gaat. Morgen krijgt ze Energique, en zondag krijgt ze vuile pens. Maandag weer Farm Food. Wat zal ze vreten!Mauyak schreef:Hoe meer ditjes en datjes er aan de voeding toegevoegd worden,hoe meer de darmen van slag(kunnen)raken.Als er al moeilijkheden zijn kies dan 1 soort voer en hou dit een tijdje vol,dan komen de darmen ook tot rust.Maar door steeds van menu te veranderen blijf je aan de gang.Het plan van FF samen met 1 of 2 dagen Energique vond ik een goed idee,ik zou er verder niet te veel aan toe voegen(voorlopig).
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Mauyak schreef:Hoe meer ditjes en datjes er aan de voeding toegevoegd worden,hoe meer de darmen van slag(kunnen)raken.Als er al moeilijkheden zijn kies dan 1 soort voer en hou dit een tijdje vol,dan komen de darmen ook tot rust.Maar door steeds van menu te veranderen blijf je aan de gang.Het plan van FF samen met 1 of 2 dagen Energique vond ik een goed idee,ik zou er verder niet te veel aan toe voegen(voorlopig).Laan schreef:Als de darmen van de rel zijn is dat goed voor de zuurgraad heb ik me laten vertellen. Dus verzachtend. Voor een hond met gevoelige darmen niet eens zo gek dus...Mauyak schreef:Dat vraag ik me nu ook af?Waarom?Wat heeft dat voor nut om iedere dag joghurt te geven?Of om uberhaupt joghurt te geven?Jasparov schreef: Waarom?
-
Laan
- geregistreerd lid
Het is natuurlijk eerst instantie bedoeld dat ze weer gewone ontlasting blijft houden voorlopig. Dus eerst maar hopen dat ze stabiel blijft op datgene wat we nu geven. Tot nu toe gaat het prima!yamie schreef:dat ligt er aan wat die ditjes en datjes zijn,. mijn honden eten ook brok (FF) maar vaak zat wisselt het week menu, kip, vis, kwark/yoghurt, ei, groente, fruit..
Groeten de Laantjes!
Tis bij de beesten af!
Tis bij de beesten af!
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Mauyak
En dat kan ook prima,en het is heerlijk voor je hond dat je die afwisseling bied,maar niet als je hond op dit moment erg gevoelig is op de darmen.Dat bedoelde ik dus meer,met hou het nu even op 1 ding totdat de boel weer in orde is.En dan kun je net als jij weer extraatjes geven.yamie schreef:Mauyak schreef:Hoe meer ditjes en datjes er aan de voeding toegevoegd worden,hoe meer de darmen van slag(kunnen)raken.Als er al moeilijkheden zijn kies dan 1 soort voer en hou dit een tijdje vol,dan komen de darmen ook tot rust.Maar door steeds van menu te veranderen blijf je aan de gang.Het plan van FF samen met 1 of 2 dagen Energique vond ik een goed idee,ik zou er verder niet te veel aan toe voegen(voorlopig).Laan schreef:Als de darmen van de rel zijn is dat goed voor de zuurgraad heb ik me laten vertellen. Dus verzachtend. Voor een hond met gevoelige darmen niet eens zo gek dus...Mauyak schreef:Dat vraag ik me nu ook af?Waarom?Wat heeft dat voor nut om iedere dag joghurt te geven?Of om uberhaupt joghurt te geven?dat ligt er aan wat die ditjes en datjes zijn,. mijn honden eten ook brok (FF) maar vaak zat wisselt het week menu, kip, vis, kwark/yoghurt, ei, groente, fruit..
-
eefje
- Actief
Hoi Hoi,Laan schreef:Het is natuurlijk eerst instantie bedoeld dat ze weer gewone ontlasting blijft houden voorlopig. Dus eerst maar hopen dat ze stabiel blijft op datgene wat we nu geven. Tot nu toe gaat het prima!yamie schreef:dat ligt er aan wat die ditjes en datjes zijn,. mijn honden eten ook brok (FF) maar vaak zat wisselt het week menu, kip, vis, kwark/yoghurt, ei, groente, fruit..
Ik zag je topic en je hebt ook gereageerd in mijn topic over op gezonde voeding. Ik was heel benieuwd hoe het met je hond gaat nu!
We hebben hier net FF ontvangen en de heren liggen heerlijk te kluiven op een rol
Eerst even het oude voer op maken en dan wil ik ook over stappen.
Heb jij ook eerst die 5 dagen kvv gedaan voor je overstapte.
Ik wilde rodi bij gaan geven dus ook beide honden eerst een weekje op rodi zetten voor dat ik met FF begin.
De voedingstabel voor de pup is me trouwens wel duidelijk maar wat ik Spike nou moet geven
-
Laan
- geregistreerd lid
eefje schreef:
Hoi Hoi,
Ik zag je topic en je hebt ook gereageerd in mijn topic over op gezonde voeding. Ik was heel benieuwd hoe het met je hond gaat nu!
We hebben hier net FF ontvangen en de heren liggen heerlijk te kluiven op een rol![]()
Eerst even het oude voer op maken en dan wil ik ook over stappen.
Heb jij ook eerst die 5 dagen kvv gedaan voor je overstapte.
Ik wilde rodi bij gaan geven dus ook beide honden eerst een weekje op rodi zetten voor dat ik met FF begin.
De voedingstabel voor de pup is me trouwens wel duidelijk maar wat ik Spike nou moet geven50% van het aantal gram per kilo gewicht snap ik dat goed?
Tot nu toe gaat het eigenlijk heel goed, we zijn eerst begonnen met een paar dagen rijst en yoghurt om de diarree te stoppen, daarna een dag of vier Energique. Toen begonnen met FF, en nu maandag tm vrijdag FF, en in het weekend Energique. En dan om de paar weken een dagje vuile pens ertussendoor. Tevreden baasjes tot nu...
Groeten de Laantjes!
Tis bij de beesten af!
Tis bij de beesten af!
-
eefje
- Actief
Super! Fijn dat het zo goed gaat!
Ik heb net per mail een uitgebreid voedingsadvies van FF gehad.
Jammer dat ik niet eerder van FF had gehoord , het zit haast bij me om de hoek
het klinkt allemaal zoveel beter voor je hond maar beter laat dan nooit
Nog een bodempje oud voer (ons bint zunig) en dan gaan we het ook proberen!
groetjes Eefje
Jammer dat ik niet eerder van FF had gehoord , het zit haast bij me om de hoek
groetjes Eefje
-
Laan
- geregistreerd lid
eefje schreef:Super! Fijn dat het zo goed gaat!
Jammer dat ik niet eerder van FF had gehoord , het zit haast bij me om de hoekhet klinkt allemaal zoveel beter voor je hond maar beter laat dan nooit
![]()
groetjes Eefje
Hoe gaat het nu met jullie hond? Foxy gaat geweldig zo!
Groeten de Laantjes!
Tis bij de beesten af!
Tis bij de beesten af!
-
eefje
- Actief
Hoi, leuk dat je het vraagt, met scooby gaat het geweldig nu! Eet goed groeit goed, alles geweldig! Ben erg blij met de keuze van het voer, hij poept beter dan voor die tijd. We zijn nu over naar 3 maaltijden per dag en ik geef wel iets meer dan voorgeschreven maar hij mag het wel hebben want hij is niet al te dik en door het spelen met spike verbruikt hij veel energie.
dus ik ben er helemaal blij mee!
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Laan schreef:Deze info had ik bij Farm Food gelezen, dus 1 maal per week is al ruim meer... De kosten van Farm Food zijn ook lager. Wat is wijsheid in deze...
![]()
VOLWASSEN en/of WERKENDE HONDEN
De dagelijkse, benodigde hoeveelheid FARM FOOD HE is sterk afhankelijk van de activiteit van de hond. Sommige honden hebben de neiging om wisselend te eten, waarbij ze enkele dagen meer eten dan ze feitelijk nodig hebben en de daaropvolgende dagen minder dan ze nodig hebben. Dit is een NATUURLIJK eetpatroon, waarover u zich geen zorgen behoeft te maken, tenzij de hond gewicht verliest. De hond kan dan ziek zijn.
Aan de hand van de conditie van de hond bepaalt u hoeveel voer hij/zij dagelijks krijgt. Door "met de ogen te voeren" en de hond af en toe te wegen kunt u vaststellen welke hoeveelheid uw hond gemiddeld per dag moet hebben. De dagelijkse hoeveelheid wordt over 2 maaltijden verdeeld. Tevens adviseren wij om ook de volwassen honden 1 dag per maand Versvlees te geven.
Tuurlijk adviseren zij dat...ander verdienen ze toch niets meer aan hun brokken
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Carnibest (www.carnibest.nl) verkoopt een variant waar extra veel pens inzit. het heet de 'light' variant.
Kijk maar eens op de site wat er over light verteld wordt.
Ik heb Rimpel ook een dikke anderhalf tot twee jaar op Energique gehad maar ben sinds januari 2006 overgestapt op Carnibest en ik ben dik tevreden...Er zit voor mijn gevoel meer vlees in Carnibest, maar dat is misschien gevoelsmatig hoor hahaha.
Rimpel doet het er in ieder geval beter op vind ik. Alleen is hij wel meer nodig dan van Energique. Van Energique voerde ik hem 400-500 gram en van Carnibest krijgt hij ruim 600 gram.
Maar wat je nu doet met een pensdag is ook prima!
Eigenlijk ook wel net zo lekker voor je hond dat ie een pensdag heeft, dan blijft het wat lekkers. Ik merk aan Rimpel dat, doordat hij pens in zijn dagelijkse voer heeft zitten, hij lang niet meer zo verzot is op verse pens...alleen de plakken vet die aan de randen van de verse pens zitten vind ie echt lekker
Kijk maar eens op de site wat er over light verteld wordt.
Ik heb Rimpel ook een dikke anderhalf tot twee jaar op Energique gehad maar ben sinds januari 2006 overgestapt op Carnibest en ik ben dik tevreden...Er zit voor mijn gevoel meer vlees in Carnibest, maar dat is misschien gevoelsmatig hoor hahaha.
Rimpel doet het er in ieder geval beter op vind ik. Alleen is hij wel meer nodig dan van Energique. Van Energique voerde ik hem 400-500 gram en van Carnibest krijgt hij ruim 600 gram.
Maar wat je nu doet met een pensdag is ook prima!
Eigenlijk ook wel net zo lekker voor je hond dat ie een pensdag heeft, dan blijft het wat lekkers. Ik merk aan Rimpel dat, doordat hij pens in zijn dagelijkse voer heeft zitten, hij lang niet meer zo verzot is op verse pens...alleen de plakken vet die aan de randen van de verse pens zitten vind ie echt lekker
-
Marianna
- Vaste gebruiker
Ik voer hetzelfde sinds een week, maar dan ivm jeuk. Jeuk is een stuk minder, maar of het door het voer komt? geen idee en maakt me ook niet uit zolang der vacht maar opknapt. Verharen doet mijn hond niet extra. Ik meng elke dag pens door de brokken en 2 dagen per week Energique nr4..tot nu toe dus tevreden!
Grote Zwitserse Sennenhond
- Jasparov
- Vaste gebruiker
En hoe denk je dat dit forum kan blijven draaien?mercedes2803 schreef:Laan schreef:Deze info had ik bij Farm Food gelezen, dus 1 maal per week is al ruim meer... De kosten van Farm Food zijn ook lager. Wat is wijsheid in deze...
![]()
VOLWASSEN en/of WERKENDE HONDEN
De dagelijkse, benodigde hoeveelheid FARM FOOD HE is sterk afhankelijk van de activiteit van de hond. Sommige honden hebben de neiging om wisselend te eten, waarbij ze enkele dagen meer eten dan ze feitelijk nodig hebben en de daaropvolgende dagen minder dan ze nodig hebben. Dit is een NATUURLIJK eetpatroon, waarover u zich geen zorgen behoeft te maken, tenzij de hond gewicht verliest. De hond kan dan ziek zijn.
Aan de hand van de conditie van de hond bepaalt u hoeveel voer hij/zij dagelijks krijgt. Door "met de ogen te voeren" en de hond af en toe te wegen kunt u vaststellen welke hoeveelheid uw hond gemiddeld per dag moet hebben. De dagelijkse hoeveelheid wordt over 2 maaltijden verdeeld. Tevens adviseren wij om ook de volwassen honden 1 dag per maand Versvlees te geven.
Het minstens 1 x per maand versvlees met vuile pens is het minimale om bij een gezonde hond de darmflora in conditie te houden.
Bij gevoelige honden, jonge honden, en iedereen die wil is het advies om
1 dag in de week versvlees met vuile pens te geven. Legio honden hebben genoeg aan de 1 dag in de maand om de darmflora op peil te houden. En niet iedereen wil iedere week versvlees aan de hond geven. Dus vandaar dat advies, krijgen de honden toch minimaal 1 keer per maand een darmflora oppepper.
mercedes2803 schreef:1 dag per maand versvlees
![]()
Tuurlijk adviseren zij dat...ander verdienen ze toch niets meer aan hun brokken
Groeten Ursula