Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overstappen naar Farm Food en Energique
Moderator: moderatorteam
-
Laan
- geregistreerd lid
Overstappen naar Farm Food en Energique
Na diverse keren darmproblemen met Royal Canin. Zijn we nu overgestapt op Farm Food sinds vorige week. (Na een paar dagen rijst en yoghurt en Energique.) Tot nu toe gaat het allemaal redelijk, de ontlasting is prima nu. Ze verhaard alleen enorm. Nu willen we dus 6 dagen in de week Farm Food geven, en 1 dag Energique. En ook willen we elke week 1 rauw ei geven. Heeft er iemand nog tips als aanvulling, of zou het zo voldoend moeten wezen. We hopen dat het zo goedkomt met haar!

Groeten de Laantjes!
Tis bij de beesten af!
Tis bij de beesten af!
-
Sita
- Zeer actief
-
Laan
- geregistreerd lid
Deze info had ik bij Farm Food gelezen, dus 1 maal per week is al ruim meer... De kosten van Farm Food zijn ook lager. Wat is wijsheid in deze...
VOLWASSEN en/of WERKENDE HONDEN
De dagelijkse, benodigde hoeveelheid FARM FOOD HE is sterk afhankelijk van de activiteit van de hond. Sommige honden hebben de neiging om wisselend te eten, waarbij ze enkele dagen meer eten dan ze feitelijk nodig hebben en de daaropvolgende dagen minder dan ze nodig hebben. Dit is een NATUURLIJK eetpatroon, waarover u zich geen zorgen behoeft te maken, tenzij de hond gewicht verliest. De hond kan dan ziek zijn.
Aan de hand van de conditie van de hond bepaalt u hoeveel voer hij/zij dagelijks krijgt. Door "met de ogen te voeren" en de hond af en toe te wegen kunt u vaststellen welke hoeveelheid uw hond gemiddeld per dag moet hebben. De dagelijkse hoeveelheid wordt over 2 maaltijden verdeeld. Tevens adviseren wij om ook de volwassen honden 1 dag per maand Versvlees te geven.
VOLWASSEN en/of WERKENDE HONDEN
De dagelijkse, benodigde hoeveelheid FARM FOOD HE is sterk afhankelijk van de activiteit van de hond. Sommige honden hebben de neiging om wisselend te eten, waarbij ze enkele dagen meer eten dan ze feitelijk nodig hebben en de daaropvolgende dagen minder dan ze nodig hebben. Dit is een NATUURLIJK eetpatroon, waarover u zich geen zorgen behoeft te maken, tenzij de hond gewicht verliest. De hond kan dan ziek zijn.
Aan de hand van de conditie van de hond bepaalt u hoeveel voer hij/zij dagelijks krijgt. Door "met de ogen te voeren" en de hond af en toe te wegen kunt u vaststellen welke hoeveelheid uw hond gemiddeld per dag moet hebben. De dagelijkse hoeveelheid wordt over 2 maaltijden verdeeld. Tevens adviseren wij om ook de volwassen honden 1 dag per maand Versvlees te geven.
Groeten de Laantjes!
Tis bij de beesten af!
Tis bij de beesten af!
- M@ri@nne
- Zeer actief
Voor de vacht ben ik sinds een paar maanden helemaal voor:
http://www.degroeneos.nl/index.php/prod ... ga_3_6_91/
Groetjes, Marianne.

-
S@ndr@
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Dat is van de website van Farmfood. logisch dat ze geen vers vlees aanraden. Is jouw hondje dat hondje in de avatar? Dan zijn de kosten voor KVV toch niet zo hoog?Laan schreef:Deze info had ik bij Farm Food gelezen, dus 1 maal per week is al ruim meer... De kosten van Farm Food zijn ook lager. Wat is wijsheid in deze...
![]()
Anne
- starfleet
- Erelid
-
Laan
- geregistreerd lid
De kosten van Energique zijn het dubbele van Farm Food. En als Farm Food zo dicht bij de natuur zit als er gezegd wordt, zou dat voldoende moeten zijn toch?starfleet schreef:
Dat is van de website van Farmfood. logisch dat ze geen vers vlees aanraden. Is jouw hondje dat hondje in de avatar? Dan zijn de kosten voor KVV toch niet zo hoog?
Anne
FF OFF TOPIC: Onze vorige hond was ook een Kooiker!
Groeten de Laantjes!
Tis bij de beesten af!
Tis bij de beesten af!
-
S@ndr@
- Zeer actief
als je zeker in het begin vast houd aan 1 soort brokken(farm food) in dit gevalkun je beter inschatten op wel kvv hij het verder goed doet, er zijn nameijk verschillende merken met verschillende samenstellingenstarfleet schreef:Deze snap ik niet. Juist bij gevoelige darmen zou ik eerder aan KVV denken dan aan brokken.loving bulls schreef:zeker als je hond gevoelige darmen heeft is 1 keer per week ruim voldoende hoor, kun je ook gelijk zien hoe hij erop reageert als hij vers krijgt
Anne
- starfleet
- Erelid
als je zeker in het begin vast houd aan 1 soort brokken(farm food) in dit gevalkun je beter inschatten op wel kvv hij het verder goed doet, er zijn nameijk verschillende merken met verschillende samenstellingenloving bulls schreef: Anne
Zelfs op de website van Farmfood staat dit:
"Hoe kan men “gevoelige darmenâ€
-
Laan
- geregistreerd lid
M@ri@nne schreef:Voor de vacht ben ik sinds een paar maanden helemaal voor:
Of visolie? Of lijnzaadollie?
Groeten de Laantjes!
Tis bij de beesten af!
Tis bij de beesten af!
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja dat klopt voor gewone gezonde doorsnee(tussen haakjes natuurlijk)honden,maar honden die een (over)gevoeligheid hebben en je weet nog niet precies wat t is kun je beter op zo min mogelijk bestanddelen hebben,hoe meer ingredienten hoe meer kans erinzit dat er iets tussen zit waar de hond niet helemaal happy op reageert

- starfleet
- Erelid
Dacht je dat in farmfood maar één ingredient zat?loving bulls schreef:ja dat klopt voor gewone gezonde doorsnee(tussen haakjes natuurlijk)honden,maar honden die een (over)gevoeligheid hebben en je weet nog niet precies wat t is kun je beter op zo min mogelijk bestanddelen hebben,hoe meer ingredienten hoe meer kans erinzit dat er iets tussen zit waar de hond niet helemaal happy op reageert![]()
Anne
-
Mauyak
- Jasparov
- Vaste gebruiker
Het 1 dag in de maand vuile pens voeren aan de hond is het minimale wat genoeg is om de darmflora op peil te houden.
Het advies is als je de hond gaat over schakelen op Farm Food om eerst minstens 5 dagen ( liever een week) achter elkaar alleen een kompleet versvlees waar vuile pens inzit te voeren.
Dan als de hond goed over is kan je ook 1 dag in de week een vuile pens dag aanhouden ipv 1 dag in de maand.
Geadviseerd wordt ook om puppy's af te spenen op een kompleet versvlees waar vuile pens inzit. Dit omdat pups geboren worden zonder darmflora. Deze dient goed op gebouwd te worden waar de hond de rest van zijn verdere leven van profiteert.
Energique is een prima product maar het bevat te weinig vuile pens om het doel , een gezonde veelzijdige darmflora, te bereiken.
Het advies is als je de hond gaat over schakelen op Farm Food om eerst minstens 5 dagen ( liever een week) achter elkaar alleen een kompleet versvlees waar vuile pens inzit te voeren.
Dan als de hond goed over is kan je ook 1 dag in de week een vuile pens dag aanhouden ipv 1 dag in de maand.
Geadviseerd wordt ook om puppy's af te spenen op een kompleet versvlees waar vuile pens inzit. Dit omdat pups geboren worden zonder darmflora. Deze dient goed op gebouwd te worden waar de hond de rest van zijn verdere leven van profiteert.
Energique is een prima product maar het bevat te weinig vuile pens om het doel , een gezonde veelzijdige darmflora, te bereiken.
Groeten Ursula
-
Laan
- geregistreerd lid
- Jasparov
- Vaste gebruiker
Nu nog niet. Beter is om nu tijdelijk naast de farm Food een versvlees met veel vuile pens te geven. Als dan de darmflora helemaal goed is dan mag je gerust weer energique gaan geven en dan nog af en toe wat extra vuile pens.Laan schreef:Red je dat wel met 2 dagen in de week Energique? En daarnaast Farm Food?Jasparov schreef:Energique is een prima product maar het bevat te weinig vuile pens om het doel , een gezonde veelzijdige darmflora, te bereiken.
Groeten Ursula
-
MissPapillon
- Vaste gebruiker
Ik heb een Papillon pup van 4 mnd.
S'morgens om 9.30 twee schepjes Farmfood, 13.30 Energique en om 17.30 weer Energique om de week krijgt hij een handje vers gemalen pens, dit kan je kopen in Benningbroek ( ik denk dat jij in de buurt woont ) in Amsterdam en omgeving is geen verse pens te verkrijgen.
Prachtige ontlasting en geen hongergevoel / gezeur.
Zo af en toe krijgt hij wat yoghurt.
Hij glimt als een tierelier is zeer speels, kortom hij doet het prima.
De totale kosten zijn ongeveer Euro 4 per week nou ik eet per dag veel meer aan Euro's hoor
en ik denk dat je de dierenartskosten bespaart op deze manier, dus ben je uiteindelijk goedkoper uit.
Anna
S'morgens om 9.30 twee schepjes Farmfood, 13.30 Energique en om 17.30 weer Energique om de week krijgt hij een handje vers gemalen pens, dit kan je kopen in Benningbroek ( ik denk dat jij in de buurt woont ) in Amsterdam en omgeving is geen verse pens te verkrijgen.
Prachtige ontlasting en geen hongergevoel / gezeur.
Zo af en toe krijgt hij wat yoghurt.
Hij glimt als een tierelier is zeer speels, kortom hij doet het prima.
De totale kosten zijn ongeveer Euro 4 per week nou ik eet per dag veel meer aan Euro's hoor
Anna
-
Sita
- Zeer actief
Het klopt dat farmfood dat zelf adviseert, maar ja dat zou ik ook doen als fabrikant. Maar ik heb Sita nu een paar maanden dus gemengd op carnibest en farmfood en ik zie echt duidelijk verschil met toen ze nog op alleen brokken stond.
Het is geen must om meer dagen kvv te gaan voeren, ik kan echt genieten van Sita als ze haar kvv eet. Ze vindt dat echt heel lekker. Veel lekkerder dan die brokken.
Gewoon proberen en als het bevalt, kun je de kvv dagen gewoon uitbreiden.
Het is geen must om meer dagen kvv te gaan voeren, ik kan echt genieten van Sita als ze haar kvv eet. Ze vindt dat echt heel lekker. Veel lekkerder dan die brokken.
Gewoon proberen en als het bevalt, kun je de kvv dagen gewoon uitbreiden.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
S@ndr@
- Zeer actief
Nee hoor in farm food zitten ook verschillende ingredienten, maar het is gewoon zo dat hoe meer bestandelen hoe meer je moet vissen en uitsluiten als je hond niet goed reageert,zeker in t begin, gaat alles goed begin je met 1 soort kvv gaat dat goed kun je een volgende proberen, overgevoelig heid kan minder worden als je langere tijd voeding geeft waar geen reactie opkomt,dus daarom zei ik t eigenlijk zo van hou t zo simpel mogelijk in het begin daarna kun je uitbreiden-het is maar een advies hoorstarfleet schreef:Dacht je dat in farmfood maar één ingredient zat?loving bulls schreef:ja dat klopt voor gewone gezonde doorsnee(tussen haakjes natuurlijk)honden,maar honden die een (over)gevoeligheid hebben en je weet nog niet precies wat t is kun je beter op zo min mogelijk bestanddelen hebben,hoe meer ingredienten hoe meer kans erinzit dat er iets tussen zit waar de hond niet helemaal happy op reageert![]()
Anne
- Jasparov
- Vaste gebruiker
Het vele verharen komt vaker voor als een hond net over gezet is op Farm Food en versvlees.Laan schreef:M@ri@nne schreef:Voor de vacht ben ik sinds een paar maanden helemaal voor:
Of visolie? Of lijnzaadollie?
Dat heeft te maken met het ontgiften. Als de hond na een tijdje goed over geschakeld is dan moet het extra verharen over gaan. .
Het is dan niet nodig om extra olie erbij te gaan geven.
Groeten Ursula
-
Laan
- geregistreerd lid
-
Gompie
- Actief
- Jasparov
- Vaste gebruiker
-
Mauyak
-
Laan
- geregistreerd lid
Als de darmen van de rel zijn is dat goed voor de zuurgraad heb ik me laten vertellen. Dus verzachtend. Voor een hond met gevoelige darmen niet eens zo gek dus...Mauyak schreef:Dat vraag ik me nu ook af?Waarom?Wat heeft dat voor nut om iedere dag joghurt te geven?Of om uberhaupt joghurt te geven?Jasparov schreef:Waarom?Gompie schreef:Hierbij elke dag een beetje gewone volle jochurt geven.
Groeten de Laantjes!
Tis bij de beesten af!
Tis bij de beesten af!
-
Mauyak
Hoe meer ditjes en datjes er aan de voeding toegevoegd worden,hoe meer de darmen van slag(kunnen)raken.Als er al moeilijkheden zijn kies dan 1 soort voer en hou dit een tijdje vol,dan komen de darmen ook tot rust.Maar door steeds van menu te veranderen blijf je aan de gang.Het plan van FF samen met 1 of 2 dagen Energique vond ik een goed idee,ik zou er verder niet te veel aan toe voegen(voorlopig).Laan schreef:Als de darmen van de rel zijn is dat goed voor de zuurgraad heb ik me laten vertellen. Dus verzachtend. Voor een hond met gevoelige darmen niet eens zo gek dus...Mauyak schreef:Dat vraag ik me nu ook af?Waarom?Wat heeft dat voor nut om iedere dag joghurt te geven?Of om uberhaupt joghurt te geven?Jasparov schreef:Waarom?Gompie schreef:Hierbij elke dag een beetje gewone volle jochurt geven.