Hoe stellen jullie de 'dagmenu's' samen?
Alvast bedankt voor de hulp....
Moderator: moderatorteam

eerst nog even een vraagEva schreef:Ik geef nu alweer een tijdje kvv en wil daarbij meer gaan Barfen. Wie kan mij helpen om een soort schema op te stellen.
Hoe stellen jullie de 'dagmenu's' samen?
Alvast bedankt voor de hulp....

Is dat zo? Ik ken ze niet.Roelfien schreef:Duitse Doggen zouden er om bekend staan, maar er zijn zat doggeneigenaren die barf voeren en ook maar 1 keer per dag.
Weet je dat ik net terug ging naar dit topic om mijn reactie te herstellen, omdat ik me bedacht dat jij dat inderdaad doet!Dester schreef:Karen toch, je weet toch dat ik dat ook doe en Linda doet dat ook met haar doggen grote hoeveelheden 1 keer per dag.Scooby schreef:Is dat zo? Ik ken ze niet.Roelfien schreef:Duitse Doggen zouden er om bekend staan, maar er zijn zat doggeneigenaren die barf voeren en ook maar 1 keer per dag.
Ik geef Zoey gerust anderhalve kilo in 1 keer, of een hele kip en dan krijgt ze echt maar 1 keer op een dag eten.Scooby schreef:Hoi Roelfien,
Ik geloof je direct, hoor. En er zullen ook vast doggen-eigenaren zijn die dat doen (met welke reden dan ook), alleen ik ken ze niet.Persoonlijk zou ik dat ook heel eng vinden bij een dog, maar dat komt omdat ik net twee keer een maagtorsie heb meegemaakt, denk ik. Maar ik geloof best dat je rassen die minder maagtorsie-gevoelig zijn prima één keer per dag kunt voeren.

Hahaha ik dacht al nou zeg ken je me niet meer ofzo. Nee niet iedere dag, maar de dagen dat ik zelf samen stel gebeurd het vaak dat ze een grote hoeveelheid in 1 keer krijgen.Scooby schreef:Weet je dat ik net terug ging naar dit topic om mijn reactie te herstellen, omdat ik me bedacht dat jij dat inderdaad doet!Dester schreef:Karen toch, je weet toch dat ik dat ook doe en Linda doet dat ook met haar doggen grote hoeveelheden 1 keer per dag.Scooby schreef:Is dat zo? Ik ken ze niet.Roelfien schreef:Duitse Doggen zouden er om bekend staan, maar er zijn zat doggeneigenaren die barf voeren en ook maar 1 keer per dag.Sorry, ik was te snel met reageren....
(Maar jij voert toch niet iedere dag maar één maaltijd?)

Nee, ik Barf niet echt. Ik geef Carnibest en dat geef ik na Lana's maagtorsies zelfs in drie keer per dag. Ik zou het bij een hond die gevoelig is voor een maagtorsie niet aandurven om een grote maaltijd in één keer te geven.Roelfien schreef:Maar Karen, geef jij dan echt twee gelijkwaardige maaltijden (qua gewicht/hoeveelheid) per dag? Of is het meer zoals Ineke aangaf: smorgens een klein hapje?. Zou dat voldoende zijn als een hond gevoelig is voor maagtorsies?
Want als het het laatste is, dan zou het dus ook niet zo'n probleem zijn om te barfen in het geval van Eva.
Ik weet dat je niet barft, maar vers voert.Scooby schreef:Nee, ik Barf niet echt. Ik geef Carnibest en dat geef ik na Lana's maagtorsies zelfs in drie keer per dag. Ik zou het bij een hond die gevoelig is voor een maagtorsie niet aandurven om een grote maaltijd in één keer te geven.Roelfien schreef:Maar Karen, geef jij dan echt twee gelijkwaardige maaltijden (qua gewicht/hoeveelheid) per dag? Of is het meer zoals Ineke aangaf: smorgens een klein hapje?. Zou dat voldoende zijn als een hond gevoelig is voor maagtorsies?
Want als het het laatste is, dan zou het dus ook niet zo'n probleem zijn om te barfen in het geval van Eva.
Nee, alle drie tegelijk om nog meer drama's te voorkomen.Roelfien schreef:Ik weet dat je niet barft, maar vers voert.Scooby schreef:Nee, ik Barf niet echt. Ik geef Carnibest en dat geef ik na Lana's maagtorsies zelfs in drie keer per dag. Ik zou het bij een hond die gevoelig is voor een maagtorsie niet aandurven om een grote maaltijd in één keer te geven.Roelfien schreef:Maar Karen, geef jij dan echt twee gelijkwaardige maaltijden (qua gewicht/hoeveelheid) per dag? Of is het meer zoals Ineke aangaf: smorgens een klein hapje?. Zou dat voldoende zijn als een hond gevoelig is voor maagtorsies?
Want als het het laatste is, dan zou het dus ook niet zo'n probleem zijn om te barfen in het geval van Eva.![]()
Maar ik vroeg me gewoon af in welke verhoudingen je de maaltijden geeft: alle 3 gelijk of bijvoorbeeld 2 kleintjes en 1 hoofdmaaltijd?
Ik schreef dat ik nog niet volledig over wil gaan, dit omdat ik nog niet precies weet hoeveel ik van wat nodig heb. Ik ben nu bezig met het zoeken naar een vriezer. Als die er is wil ik graag gaan barfen, en dus zelf gaan samenstellen.ien schreef:Als je nog niet zoveel over gaat op BARF heb je nog geen schema nodig!
Dat weet ik maar het maakt echt niets qwa hoeveelheden of materiaal uit als je het nog niet dagelijks geeft. [zie ook bericht Roelfien]Eva schreef:Ik schreef dat ik nog niet volledig over wil gaan, dit omdat ik nog niet precies weet hoeveel ik van wat nodig heb. Ik ben nu bezig met het zoeken naar een vriezer. Als die er is wil ik graag gaan barfen, en dus zelf gaan samenstellen.ien schreef:Als je nog niet zoveel over gaat op BARF heb je nog geen schema nodig!
Vandaar mijn vraag aan jullie om me te helpen met het opstellen van een dag/ weekmenu.
Wie heeft er tips voor het menu?

Eva,Eva schreef:Ik schreef dat ik nog niet volledig over wil gaan, dit omdat ik nog niet precies weet hoeveel ik van wat nodig heb. Ik ben nu bezig met het zoeken naar een vriezer. Als die er is wil ik graag gaan barfen, en dus zelf gaan samenstellen.ien schreef:Als je nog niet zoveel over gaat op BARF heb je nog geen schema nodig!
Vandaar mijn vraag aan jullie om me te helpen met het opstellen van een dag/ weekmenu.
Wie heeft er tips voor het menu?