Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

snachts uitlaten van onze kleine pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

schotsecollie
geregistreerd lid

snachts uitlaten van onze kleine pup

Ongelezen bericht door schotsecollie »

Hoi hoi,

ik heb proberen te zoeken, maar vond niet helemaal het juiste antwoord vandaar een nieuwe vraag.

Wat zijn jullie meningen/ervaringen met het uitlaten van de pup en dan vooral snachts. Mijn bedoeling was om standaard elke 2 uur de wekker te zetten en dan onze kleine vriend buiten te laten plassen. Of zijn er mensen bij die het beter vinden om te wachten totdat de pup zelf aangeeft dat hij nodig moet en hem dan buiten laten plassen?

Als je iedere 2 uur standaard uit bed gaat, raakt hij misschien aan dit ritme gewend en wil hij dalijk niet meer hele nachten door slapen??

Kortom wat zijn jullie ervaringen en meningen?
starfleet
Erelid

Re: snachts uitlaten van onze kleine pup

Ongelezen bericht door starfleet »

schotsecollie schreef:
Als je iedere 2 uur standaard uit bed gaat, raakt hij misschien aan dit ritme gewend en wil hij dalijk niet meer hele nachten door slapen??

Als je je pup de eerste nachten bij je houdt hoor je hem vanzelf piepen als hij nodig moet.

Anne
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

starfleet schreef:
schotsecollie schreef:

Als je je pup de eerste nachten bij je houdt hoor je hem vanzelf piepen als hij nodig moet.

Anne
zo is ook mijn ervaring :ok:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier heeft tot nog toe elke pup die we hebben gehad , gewoon door geslapen s'nachts , ze sliepen wel bij ons op bed :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
wilmarenzo
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door wilmarenzo »

Bij ons is Renzo meteen in de bench gaan slapen met een kruik een grote knuffel en een doek uit het nest in de bijkeuken.Ik dacht ik hoor hem wel piepen als hij moet plassen.En ik moet zeggen dat ik tot op heden, hij is nu 9 maanden, nog nooit voor hem het bed ben moeten uitkomen en is hij altijd de hele nacht droog.
Afbeelding
groetjes Wilma en een poot van Renzo en Timo
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik sliep de eerste tijd bij Caja en toen heb ik de wekker ook om 3 uur een keer gezet.
Daarna geen wekker meer gezet en eruit gegaan als ze pieptje.
Toen ik weer op mijn eigen kamer lag heb ik nog een paar weken een babyfoon gehad en dan ging ik er ook uit als ze pieptje.
Inmiddels slaapt ze de hele nacht door en gebruik ik ook de babyfoon niet meer.
Afbeelding
MissPapillon
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MissPapillon »

Ik heb Zoey al vanaf het begin in een heeeele grote doos naast het bed, hij kan precies met zijn pootjes bij het matras en als hij moet plassen krabt hij aan mijn matras, ik pak hem op zet hem ff in de tuin en hij plast, neem hem weer mee naar boven in de doos en hij slaapt weer verder tot de wekker afloopt.
dit gaat nu al maanden zo en werkt voor beide kanten perfect.

Succes met je Pup

Anna
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik heb de eerste dagen om de zoveel uur de wekker gezet. De tijd telkens opgevoerd totdat de zindelijkheid 's nachts goed ging.

Bowie gaf helemaal niets aan :roll:
xxBARTxx
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door xxBARTxx »

schotse collie schreef:
starfleet schreef:
schotsecollie schreef:

Anne
helemaal mee eens anne en jacandra
Afbeelding
groetjes marielle en een poot van chippie,sara en bart
xxBARTxx
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door xxBARTxx »

schotse collie schreef:
starfleet schreef:
schotsecollie schreef:

Anne
helemaal mee eens anne en jacandra
Afbeelding
groetjes marielle en een poot van chippie,sara en bart
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

ook wij hebben nooit de wekker gezet. Lance en Chad sliepen vanaf het begin (8weken oud toen ze kwamen) gelijk door in de bench naast het bed, ben er nooit 's nachts uit gehoeven, waren ook altijd droog :ok:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Fietje
Actief

Ongelezen bericht door Fietje »

Hier ook sávonds rond 11 uur uit dan in de bench [ naast bed] en doorslapen tot 6 uur volgende ochtend, dus elke 2 uur lijkt me niet nodig en ik zou het ook niet kunnen, :slaap: vond het al zwaar met een nachtvoeding voor de kinderen toen ze baby waren :jank:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Pup sliep 's nachts bij ons in bed. Als hij wakker werd dan bracht ik hem naar de badkamer om daar op de krant te plassen en te poepen. Ik ga echt 's nachts de straat niet op in mijn onderbroek.
Na een paar weken liep hij zelf naar de krant en op een bepaald moment koos hij er voor om beneden in garage te slapen bij onze Bulldog. Hij is nu zindelijk.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

ik kan er niet zoveel meer aan toevoegen..... onze jongste aanwinst sliep ook in een grote doos naast ons bed de eerste tijd. De eerste week piepte ze 's nachts als ze moest en daarna sliep ze door.
Ik zou geen wekker gaan zetten, maar afwachten tot ze gaat piepen.
Na een paar dagen doos, hebben we de bench gepakt, en na een week of 3 hebben we die stapsgewijs verplaatst tot beneden in de hal bij onze andere hond.
Ga er maar relaxed mee om. Het komt allemaal wel goed.
Jellevo
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Jellevo »

Hier slaapt de pup ook naast bed in een ton.
In den beginne moesten we zo´n 2 a 3 keer opstaan. Nu, 3 weken later, slaapt ze toch een zeven uur door.
Ze is nu 10 weken
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Sjalot schreef:Pup sliep 's nachts bij ons in bed. Als hij wakker werd dan bracht ik hem naar de badkamer om daar op de krant te plassen en te poepen.
Wij waren nog veel luier dan dat. Wij hadden een kattenbak naast het bed gezet. Smekkerdje sliep bij ons in bed en 's ochtends om een uur of 6 moest hij een plasje doen. Smek op de kattenbak zetten en daarna weer lekker warm onder het dekbed tot de wekker ging :ok:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Tamara en Bowie schreef:Ik heb de eerste dagen om de zoveel uur de wekker gezet. De tijd telkens opgevoerd totdat de zindelijkheid 's nachts goed ging.

Bowie gaf helemaal niets aan :roll:
Als je ipv Bowie, Boomer leest, heb je mijn antwoord ook... :mrgreen: :wink:
schotsecollie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door schotsecollie »

dankjullie wel voor de reacties.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Harley heeft de eerste 2 weken op mijn slaapkamer geslapen. Nu bijna 3 maanden later ben ik er nog nooit uit mijn bed gemoeten om hem buiten te zetten. :cheer: :cheer:
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Robbie was gewoon in zijn bench, eerste nacht wel bij ons op de kamer.
Ik heb geen oog dichtgedaan... En hij sliep gewoon hoor, ik was gewoon bang dat ik wat zou missen ofzo... :mrgreen:
Eerste nacht meldde hij zich rond half zes 's ochtends.
Daarna wel eens eerder.
We hadden er ook een krant in, de eerste nacht was die wel nat. Daarna hebben we die eruit gelaten want hij deed er niks op, behalve kapot maken.
Nu heb ik nog steeds de kamerdeur en de slaapkamerdeur open, voor het geval dat. Maar ik hoor hem nooit meer. Slaapt gewoon door.
(Hij is nu ruim 4 maanden)
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

jores schreef:ook wij hebben nooit de wekker gezet. Lance en Chad sliepen vanaf het begin (8weken oud toen ze kwamen) gelijk door in de bench naast het bed, ben er nooit 's nachts uit gehoeven, waren ook altijd droog :ok:
hier ook zo :ok:
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
jores
Zeer actief
Contacteer:

mecheltjes schreef:
jores schreef:ook wij hebben nooit de wekker gezet. Lance en Chad sliepen vanaf het begin (8weken oud toen ze kwamen) gelijk door in de bench naast het bed, ben er nooit 's nachts uit gehoeven, waren ook altijd droog :ok:

denk ook dat het door de opvoeding van bij de fokkers komt. Toen onze Lance 5 weken oud was maakten de puppen haar 's nachts al wakker omdat ze niet in de werpkist wilden plassen of poepen
groetjes Annemie

aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

hondjes die in een bench slapen zou ik midden in de nacht nog even laten plassen en daarna weer in de bench

hondjes op bed slapen meestal de hele nacht door en zijn dan ook droog
jores
Zeer actief
Contacteer:

aschra schreef:hondjes die in een bench slapen zou ik midden in de nacht nog even laten plassen en daarna weer in de bench

hondjes op bed slapen meestal de hele nacht door en zijn dan ook droog

:19: wat is het verschil, hier hebben ze als pup altijd in de bench gelegen en droog en doorgeslapen
groetjes Annemie

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Déesse sliep (slaapt) in de keuken en ik heb er nooit uitgehoeven :19:
Floyd sliep (slaapt) in de vari-kennel en bij hem hetzelfde
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Hondjes op bed slapen neit altijd droog door hoor.. :N:
Die van mij is nu 14 maanden en heeft vorige nacht op bed geslapen.. Heeft voor het eerst in zn leven, in zn slaap, op ons bed geplast... :N: :N: :N:

Hij had om half 5 's middags een vleesstrip gehad en was daarna nog aantal keer uitgeweest. Blijkbaar vele te veel blijven drinken, dus in zn slaap zn blaas geleegd.. Kan gebeuren, was niet prettig.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

jores schreef:
mecheltjes schreef:

denk ook dat het door de opvoeding van bij de fokkers komt. Toen onze Lance 5 weken oud was maakten de puppen haar 's nachts al wakker omdat ze niet in de werpkist wilden plassen of poepen
Dat is ook waar, zodra ze gaan lopen, naja lopen kruipen meer :mrgreen: gaan ze al zo ver mogelijk weg van het nest. Mijn ouders maken dan ook al een uitloopje zodat ze dan ook hun behoefte zo ver weg mogelijk kunnen doen en dat verplaatst zich zachtjes aan naar buiten waar ze dag en nacht toegang toe hebben.

Daarom is Dolina eigenlijk al zindelijk, maar haar broer wil er soms nog wel eens een potje van maken maar dat is niet mijn probleem. :F:
jores
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:
jores schreef:
mecheltjes schreef:

Dat is ook waar, zodra ze gaan lopen, naja lopen kruipen meer :mrgreen: gaan ze al zo ver mogelijk weg van het nest. Mijn ouders maken dan ook al een uitloopje zodat ze dan ook hun behoefte zo ver weg mogelijk kunnen doen en dat verplaatst zich zachtjes aan naar buiten waar ze dag en nacht toegang toe hebben.

Daarom is Dolina eigenlijk al zindelijk, maar haar broer wil er soms nog wel eens een potje van maken maar dat is niet mijn probleem. :F:

Bofkont :ok: Hebben je ouders de broer van Dolina nog?
groetjes Annemie

Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

BeëlzeBubble schreef:
Sjalot schreef:Pup sliep 's nachts bij ons in bed. Als hij wakker werd dan bracht ik hem naar de badkamer om daar op de krant te plassen en te poepen.
Wij waren nog veel luier dan dat. Wij hadden een kattenbak naast het bed gezet. Smekkerdje sliep bij ons in bed en 's ochtends om een uur of 6 moest hij een plasje doen. Smek op de kattenbak zetten en daarna weer lekker warm onder het dekbed tot de wekker ging :ok:
Hihihi, dat heb ik met Jagger ook geprobeerd.
Alleen wist hij niet wat hij daar moest doen, maar vond het wel een lekker "mandje" en ging er in liggen slapen :N: .
Overigens sliep hij al na een paar nachten door, in een bench naast het bed. Na een maand of 2 heb ik die weggehaald en alles bleef goed gaan :ok: .
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog

Ongelezen bericht door eternal »

Is een ouwe topic weet dus niet of ik er nog op mag reageren. maar doe het lekker toch :pffff:

Ik zette inder 2 uur mijn wekker. En dat ben ik af gaan bouwen.

Dan 2 1/2 uur later en dan weer een half uurtje er bij . Tot dat ik bij 6 uur kwam. En dat laat ik zo. Aangezien mijn man toch om 6 uur op moet.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”