Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
snachts uitlaten van onze kleine pup
Moderator: moderatorteam
-
schotsecollie
- geregistreerd lid
snachts uitlaten van onze kleine pup
Hoi hoi,
ik heb proberen te zoeken, maar vond niet helemaal het juiste antwoord vandaar een nieuwe vraag.
Wat zijn jullie meningen/ervaringen met het uitlaten van de pup en dan vooral snachts. Mijn bedoeling was om standaard elke 2 uur de wekker te zetten en dan onze kleine vriend buiten te laten plassen. Of zijn er mensen bij die het beter vinden om te wachten totdat de pup zelf aangeeft dat hij nodig moet en hem dan buiten laten plassen?
Als je iedere 2 uur standaard uit bed gaat, raakt hij misschien aan dit ritme gewend en wil hij dalijk niet meer hele nachten door slapen??
Kortom wat zijn jullie ervaringen en meningen?
ik heb proberen te zoeken, maar vond niet helemaal het juiste antwoord vandaar een nieuwe vraag.
Wat zijn jullie meningen/ervaringen met het uitlaten van de pup en dan vooral snachts. Mijn bedoeling was om standaard elke 2 uur de wekker te zetten en dan onze kleine vriend buiten te laten plassen. Of zijn er mensen bij die het beter vinden om te wachten totdat de pup zelf aangeeft dat hij nodig moet en hem dan buiten laten plassen?
Als je iedere 2 uur standaard uit bed gaat, raakt hij misschien aan dit ritme gewend en wil hij dalijk niet meer hele nachten door slapen??
- starfleet
- Erelid
Re: snachts uitlaten van onze kleine pup
Als je je pup de eerste nachten bij je houdt hoor je hem vanzelf piepen als hij nodig moet.schotsecollie schreef:
Anne
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
zo is ook mijn ervaringstarfleet schreef:Als je je pup de eerste nachten bij je houdt hoor je hem vanzelf piepen als hij nodig moet.schotsecollie schreef:
Anne

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- wilmarenzo
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): tollers
- Contacteer:
Bij ons is Renzo meteen in de bench gaan slapen met een kruik een grote knuffel en een doek uit het nest in de bijkeuken.Ik dacht ik hoor hem wel piepen als hij moet plassen.En ik moet zeggen dat ik tot op heden, hij is nu 9 maanden, nog nooit voor hem het bed ben moeten uitkomen en is hij altijd de hele nacht droog.

groetjes Wilma en een poot van Renzo en Timo
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik sliep de eerste tijd bij Caja en toen heb ik de wekker ook om 3 uur een keer gezet.
Daarna geen wekker meer gezet en eruit gegaan als ze pieptje.
Toen ik weer op mijn eigen kamer lag heb ik nog een paar weken een babyfoon gehad en dan ging ik er ook uit als ze pieptje.
Inmiddels slaapt ze de hele nacht door en gebruik ik ook de babyfoon niet meer.
Daarna geen wekker meer gezet en eruit gegaan als ze pieptje.
Toen ik weer op mijn eigen kamer lag heb ik nog een paar weken een babyfoon gehad en dan ging ik er ook uit als ze pieptje.
Inmiddels slaapt ze de hele nacht door en gebruik ik ook de babyfoon niet meer.

-
MissPapillon
- Vaste gebruiker
Ik heb Zoey al vanaf het begin in een heeeele grote doos naast het bed, hij kan precies met zijn pootjes bij het matras en als hij moet plassen krabt hij aan mijn matras, ik pak hem op zet hem ff in de tuin en hij plast, neem hem weer mee naar boven in de doos en hij slaapt weer verder tot de wekker afloopt.
dit gaat nu al maanden zo en werkt voor beide kanten perfect.
Succes met je Pup
Anna
dit gaat nu al maanden zo en werkt voor beide kanten perfect.
Succes met je Pup
Anna
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- xxBARTxx
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
helemaal mee eens anne en jacandraschotse collie schreef:zo is ook mijn ervaringstarfleet schreef:Als je je pup de eerste nachten bij je houdt hoor je hem vanzelf piepen als hij nodig moet.schotsecollie schreef:
Anne
groetjes marielle en een poot van chippie,sara en bart
- xxBARTxx
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
helemaal mee eens anne en jacandraschotse collie schreef:zo is ook mijn ervaringstarfleet schreef:Als je je pup de eerste nachten bij je houdt hoor je hem vanzelf piepen als hij nodig moet.schotsecollie schreef:
Anne
groetjes marielle en een poot van chippie,sara en bart
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ook wij hebben nooit de wekker gezet. Lance en Chad sliepen vanaf het begin (8weken oud toen ze kwamen) gelijk door in de bench naast het bed, ben er nooit 's nachts uit gehoeven, waren ook altijd droog 
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
Fietje
- Actief
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Pup sliep 's nachts bij ons in bed. Als hij wakker werd dan bracht ik hem naar de badkamer om daar op de krant te plassen en te poepen. Ik ga echt 's nachts de straat niet op in mijn onderbroek.
Na een paar weken liep hij zelf naar de krant en op een bepaald moment koos hij er voor om beneden in garage te slapen bij onze Bulldog. Hij is nu zindelijk.
Na een paar weken liep hij zelf naar de krant en op een bepaald moment koos hij er voor om beneden in garage te slapen bij onze Bulldog. Hij is nu zindelijk.
Groetjes van Charlotte

-
Lindsey
- Zeer actief
ik kan er niet zoveel meer aan toevoegen..... onze jongste aanwinst sliep ook in een grote doos naast ons bed de eerste tijd. De eerste week piepte ze 's nachts als ze moest en daarna sliep ze door.
Ik zou geen wekker gaan zetten, maar afwachten tot ze gaat piepen.
Na een paar dagen doos, hebben we de bench gepakt, en na een week of 3 hebben we die stapsgewijs verplaatst tot beneden in de hal bij onze andere hond.
Ga er maar relaxed mee om. Het komt allemaal wel goed.
Ik zou geen wekker gaan zetten, maar afwachten tot ze gaat piepen.
Na een paar dagen doos, hebben we de bench gepakt, en na een week of 3 hebben we die stapsgewijs verplaatst tot beneden in de hal bij onze andere hond.
Ga er maar relaxed mee om. Het komt allemaal wel goed.
-
Jellevo
- geregistreerd lid
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
Wij waren nog veel luier dan dat. Wij hadden een kattenbak naast het bed gezet. Smekkerdje sliep bij ons in bed en 's ochtends om een uur of 6 moest hij een plasje doen. Smek op de kattenbak zetten en daarna weer lekker warm onder het dekbed tot de wekker gingSjalot schreef:Pup sliep 's nachts bij ons in bed. Als hij wakker werd dan bracht ik hem naar de badkamer om daar op de krant te plassen en te poepen.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
-
schotsecollie
- geregistreerd lid
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
-
Marloes
Robbie was gewoon in zijn bench, eerste nacht wel bij ons op de kamer.
Ik heb geen oog dichtgedaan... En hij sliep gewoon hoor, ik was gewoon bang dat ik wat zou missen ofzo...
Eerste nacht meldde hij zich rond half zes 's ochtends.
Daarna wel eens eerder.
We hadden er ook een krant in, de eerste nacht was die wel nat. Daarna hebben we die eruit gelaten want hij deed er niks op, behalve kapot maken.
Nu heb ik nog steeds de kamerdeur en de slaapkamerdeur open, voor het geval dat. Maar ik hoor hem nooit meer. Slaapt gewoon door.
(Hij is nu ruim 4 maanden)
Ik heb geen oog dichtgedaan... En hij sliep gewoon hoor, ik was gewoon bang dat ik wat zou missen ofzo...
Eerste nacht meldde hij zich rond half zes 's ochtends.
Daarna wel eens eerder.
We hadden er ook een krant in, de eerste nacht was die wel nat. Daarna hebben we die eruit gelaten want hij deed er niks op, behalve kapot maken.
Nu heb ik nog steeds de kamerdeur en de slaapkamerdeur open, voor het geval dat. Maar ik hoor hem nooit meer. Slaapt gewoon door.
(Hij is nu ruim 4 maanden)
-
mecheltjes
- Zeer actief
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
mecheltjes schreef:hier ook zojores schreef:ook wij hebben nooit de wekker gezet. Lance en Chad sliepen vanaf het begin (8weken oud toen ze kwamen) gelijk door in de bench naast het bed, ben er nooit 's nachts uit gehoeven, waren ook altijd droog
denk ook dat het door de opvoeding van bij de fokkers komt. Toen onze Lance 5 weken oud was maakten de puppen haar 's nachts al wakker omdat ze niet in de werpkist wilden plassen of poepen
groetjes Annemie
-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
aschra schreef:hondjes die in een bench slapen zou ik midden in de nacht nog even laten plassen en daarna weer in de bench
hondjes op bed slapen meestal de hele nacht door en zijn dan ook droog
groetjes Annemie
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Hondjes op bed slapen neit altijd droog door hoor.. :N:
Die van mij is nu 14 maanden en heeft vorige nacht op bed geslapen.. Heeft voor het eerst in zn leven, in zn slaap, op ons bed geplast... :N: :N: :N:
Hij had om half 5 's middags een vleesstrip gehad en was daarna nog aantal keer uitgeweest. Blijkbaar vele te veel blijven drinken, dus in zn slaap zn blaas geleegd.. Kan gebeuren, was niet prettig.
Die van mij is nu 14 maanden en heeft vorige nacht op bed geslapen.. Heeft voor het eerst in zn leven, in zn slaap, op ons bed geplast... :N: :N: :N:
Hij had om half 5 's middags een vleesstrip gehad en was daarna nog aantal keer uitgeweest. Blijkbaar vele te veel blijven drinken, dus in zn slaap zn blaas geleegd.. Kan gebeuren, was niet prettig.
-
Melanie 74
Dat is ook waar, zodra ze gaan lopen, naja lopen kruipen meerjores schreef:mecheltjes schreef:hier ook zojores schreef:ook wij hebben nooit de wekker gezet. Lance en Chad sliepen vanaf het begin (8weken oud toen ze kwamen) gelijk door in de bench naast het bed, ben er nooit 's nachts uit gehoeven, waren ook altijd droog
denk ook dat het door de opvoeding van bij de fokkers komt. Toen onze Lance 5 weken oud was maakten de puppen haar 's nachts al wakker omdat ze niet in de werpkist wilden plassen of poepen
Daarom is Dolina eigenlijk al zindelijk, maar haar broer wil er soms nog wel eens een potje van maken maar dat is niet mijn probleem.
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
Melanie 74 schreef:Dat is ook waar, zodra ze gaan lopen, naja lopen kruipen meerjores schreef:mecheltjes schreef:hier ook zojores schreef:ook wij hebben nooit de wekker gezet. Lance en Chad sliepen vanaf het begin (8weken oud toen ze kwamen) gelijk door in de bench naast het bed, ben er nooit 's nachts uit gehoeven, waren ook altijd droog
denk ook dat het door de opvoeding van bij de fokkers komt. Toen onze Lance 5 weken oud was maakten de puppen haar 's nachts al wakker omdat ze niet in de werpkist wilden plassen of poepengaan ze al zo ver mogelijk weg van het nest. Mijn ouders maken dan ook al een uitloopje zodat ze dan ook hun behoefte zo ver weg mogelijk kunnen doen en dat verplaatst zich zachtjes aan naar buiten waar ze dag en nacht toegang toe hebben.
Daarom is Dolina eigenlijk al zindelijk, maar haar broer wil er soms nog wel eens een potje van maken maar dat is niet mijn probleem.
Bofkont
groetjes Annemie
-
Ari@ne
Hihihi, dat heb ik met Jagger ook geprobeerd.BeëlzeBubble schreef:Wij waren nog veel luier dan dat. Wij hadden een kattenbak naast het bed gezet. Smekkerdje sliep bij ons in bed en 's ochtends om een uur of 6 moest hij een plasje doen. Smek op de kattenbak zetten en daarna weer lekker warm onder het dekbed tot de wekker gingSjalot schreef:Pup sliep 's nachts bij ons in bed. Als hij wakker werd dan bracht ik hem naar de badkamer om daar op de krant te plassen en te poepen.
Alleen wist hij niet wat hij daar moest doen, maar vond het wel een lekker "mandje" en ging er in liggen slapen :N: .
Overigens sliep hij al na een paar nachten door, in een bench naast het bed. Na een maand of 2 heb ik die weggehaald en alles bleef goed gaan
- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
- Aantal honden: 1