speurneus carola schreef:nou ik heb dan zelf enkele duitse herders en ken er dan ook een heleboel, maar dat dat een duitse herder kwaal is, nog nooit van gehoord.
mogelijk zijn de darmen van jouw hond wat gevoeliger of juist niet gewend aan steriel eten. in spanje zal ie waarschijnlijk zijn kostje bij elkaar hebben moeten scharrelen en zijn zijn darmen gewend om flink te werken.
niet te veel knoeien met liflafjes zoals gekookte kip en rijst e.d. dat zijn ze helemaal niet gewend. gewoon stevige kost, een gewone brok uit de supermark zonder merk, zal waarschijnlijk al verbetering geven.
Als je googled op DH en darmen, krijg je vrij veel hits wat betreft darmproblemen bij DH en nog een paar andere rassen.
Liflafjes geef ik sowieso niet.

Ik houd het bij de KVV.
danielle schreef:je kunt er eventueel even wat yoghurt met probiotica aan toe voegen om de darmflora weer goed op peil te brengen.
Welke probiotica en waar kan ik die kopen?
bulletjebe schreef:Het zou kunnen dat de KVV te snel/te goed verteerd wordt en dat kan de ontlasting dun maken als ze voorheen wel onverteerbare voedingsstoffen at, zoals de vezels in groenten en fruit bijv.
Geef je haar wel eens groenten of een bevleesd bot?
Het enige dat ik af en toe geef is een kippepoot.
MoniqueDM schreef:Eventueel zou je ook nog bloed af kunnen laten nemen en dit laten testen op Leishmania. Dat kan ook recidiverende diarree geven.
Leishmania is ook een van de eerste dingen die door mijn hoofd ging.
Daar ga ik me dus ook eens verder in verdiepen. Vooral welke test ik precies zou moeten laten doen.
Golden Stanley schreef:En kijken naar het merk KVV en evt. switchen naar een ander merk met minder graanresten en een goed botpercentage. Nee, ik zou niet teruggaan op brok, maar me wel laten informeren of deze hond in het asiel waar hij zat slecht reageerde op zeer waarschijnlijk de brokvoeding. Als dat zo is, dan hoef je niet terug. Ook kan het zijn dat je hond aan het ontgiften is
Ze krijgt nu dus Smuldier. Ik zou kunnen kijken of Bibi beter gaat maar daar wacht ik nog heel even mee. Dit heb ik voorheen altijd gegeven. Kaya heeft in een asiel in Spanje gezeten dus het wordt moeilijk om er achter te komen hoe het daar zat met de diarrhee.
Heb er ook al aangedacht dat ze gewoon nog moet wennen aan het eten hier. Maar inmiddels is ze alweer 7 weken in Nederland dus ik zou denken dat ze toch al wel gewend zou kunnen zijn.
rea schreef:Kijk maar eens op deze link.
Bedankt!
Vanmorgen lag de hele woonkamer vol met dunne ontlasting. Leek ook gebraakt te zijn op de bank. Althans, dit rook niet naar poep. Ik heb nog 2 honden maar ik ben er van overtuigd dat het van Kaya was.
Afspraak met de DA zal dus zeker gemaakt gaan worden nu. Ze vreet als een bootwerker, nog meer dan mijn reu die zwaarder is maar ze is echt mager. Zal straks eens een foto van bovenaf maken.
Wat ik trouwens nog vergeet te melden is dat ze ook veel hijgt.