Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kira heeft een gebroken staart.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Kira heeft een gebroken staart.

Ongelezen bericht door astrid »

Gisteravond zijn Kira en Kali echt knetterhard tijdens het spelen tegen elkaat opgebotst, waarna Kira onmiddelijk naar binnen ging en niet meer naar buiten wilde. De rest van de avond was ze eigenlijk gewoon haarzelf. Gewoon een botsing, niks bijzonders, dachten we. Totdat ik vanmorgen zag dat ze wel heel raar ging zitten om te poepen, ze kon haar staart niet goed omhoog houden, die bleef beneden hangen. Even gevoeld voor zover ze dat toeliet :roll: En toen de DA gebeld. Die zei direct al door de telefoon dat haar staart zeer waarschijnlijk gebroken is. Ze gebruikt de staart ook verder niet, hij hangt slap naar beneden, alleen het bovenste stuk van de staartaanzet kan bewegen. De DA kan er verder niks aan doen, maar als ik wil kan ik een foto komen laten maken. Echt last heeft ze er niet van, dus ik kijk het nog maar even aan.
Hij adviseerde rust, en eventueel een pijnstiller. Die heb ik nu nog niet gegeven, omdat ze met pijnstiller misschien weer druk gaat doen, en ik ben bang dat ze dan de boel verder beschadigt.

Ik kijk het maar even aan :19:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Die klap bij het spelen zal op zijn minst een flinke "blauwe plek"hebben opgeleverd. Als hij gebroken was had je het gisteravond toch wel direct moeten kunnen zien? :denken:
Geef eventueel wat Arnica, dat helpt om zwellingen te verminderen. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Agos, arme Kira!
Hopelijk blijkt het toch niet gebroken te zijn, maar pijnlijk is het zowiezo zo te lezen.
Een dikke beterschapsknuffel voor Kira!
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

Aaah Kiertje toch...knap maar gauw op hoor.
Knuffeltje van mij :knuffel1:
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Arme Kier :jank:
Nou dan blijf ik nog wel even uit de buurt met die lomperik van mij :roll:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Agossie :jank: :jank:

Dikke knuf voor Kira :knuffel1:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

levensgevaarlijk dat spelen :mrgreen: , arme hond, beterschap
astrid
Zeer actief

ranetje schreef:Die klap bij het spelen zal op zijn minst een flinke "blauwe plek"hebben opgeleverd. Als hij gebroken was had je het gisteravond toch wel direct moeten kunnen zien? :denken:
Geef eventueel wat Arnica, dat helpt om zwellingen te verminderen. :ok:
Ik heb gisteravond niet naar haar staart gekeken :19: Nu zie je een duidelijke knik erin. En aangezien Kira een hele volle staart heeft, duurt het ook wel even voordat je echt daadwerkelijk wat ziet. Hij hangt slap naar beneden, ze gebruikt hem echt niet.
Fietje
Actief

Ongelezen bericht door Fietje »

ff een hersenspinsel van mij hoor , maar mijn hond heeft ook een keer haar staart gebroken /gekneusd dacht ik,ze ging moeilijk zitten en de staart hing helemaal slap, als ze hem hoog wilde doen zat er ook een knik halverwege waar de staart weer naar beneden ging , toen bleek het een koudwaterstaart te zijn , opgelopen door dat ze de dag er voor extreem veel had gezwommen , toen ik de foto in je onderschrift zag moest ik daar aan denken , dus heeft ze toevallig veel gezwommen , dan zou dit ook nog kunnen.
astrid
Zeer actief

Fietje schreef:ff een hersenspinsel van mij hoor , maar mijn hond heeft ook een keer haar staart gebroken /gekneusd dacht ik,ze ging moeilijk zitten en de staart hing helemaal slap, als ze hem hoog wilde doen zat er ook een knik halverwege waar de staart weer naar beneden ging , toen bleek het een koudwaterstaart te zijn , opgelopen door dat ze de dag er voor extreem veel had gezwommen , toen ik de foto in je onderschrift zag moest ik daar aan denken , dus heeft ze toevallig veel gezwommen , dan zou dit ook nog kunnen.
Nee, ze had al 2 dagen niet gezwommen :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ach, wat sneu! Moet er niet een verband omheen zodat de staart recth blijft en de kans op stoten minder is?
Afbeelding
Luïsa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Luïsa »

Fietje schreef:ff een hersenspinsel van mij hoor , maar mijn hond heeft ook een keer haar staart gebroken /gekneusd dacht ik,ze ging moeilijk zitten en de staart hing helemaal slap, als ze hem hoog wilde doen zat er ook een knik halverwege waar de staart weer naar beneden ging , toen bleek het een koudwaterstaart te zijn , opgelopen door dat ze de dag er voor extreem veel had gezwommen , toen ik de foto in je onderschrift zag moest ik daar aan denken , dus heeft ze toevallig veel gezwommen , dan zou dit ook nog kunnen.
daar dacht ik ook meteen aan, hebben die van mij ook wel eens, of misschien is het gekneusd...?

Hoe dan ook beterschap en dat ze maar snel weer voluit kan kwispelen.

:zwaai :knuffel:
astrid
Zeer actief

Hutsje schreef:Ach, wat sneu! Moet er niet een verband omheen zodat de staart recth blijft en de kans op stoten minder is?
Volgens de DA niet. Rust, en af en toe een pijnstiller als ik denk dat het nodig is. Als er mensen langs de tuin lopen gaat ze altijd blaffen met haar staart fier omhoog, net bleef het bij blaffen. Ik kneep net voorzichtig in de knik, en toen had ze echt wel pijn.
Hutsje
Zeer actief

Ik ken een paar honden die hun staart gebroken hadden die wel ingetaped werden nadat de breuk "gezet" was, vandaar :wink:
Afbeelding
astrid
Zeer actief

Hutsje schreef:Ik ken een paar honden die hun staart gebroken hadden die wel ingetaped werden nadat de breuk "gezet" was, vandaar :wink:
Ik kijk het even aan, als ik het niet vertrouw sta ik bij de DA op de stoep. Als ik bot had gezien had ik wel direct moeten komen, maar een klein breukje/scheurtje had wel gezet moeten worden.
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Wat vervelend voor Kira.

Onze vorige hond (labrador) had met een bepaalde regelmaat een gekneusde staart. Ze ging vaak lomp zitten en dan klapte haar staart dubbel. Dat deed dan erg zeer aan haar gedrag te zien. De staart hing dan een dag of 2-3 echt slap naar beneden vanaf een cm of 5-10 vanaf de staartwortel en kwam daarna langzaam weer in de normale stand.

Ik hoop dat Kira haar staart snel weer kan laten kwispelen.
Hutsje
Zeer actief

astrid schreef:
Hutsje schreef:Ik ken een paar honden die hun staart gebroken hadden die wel ingetaped werden nadat de breuk "gezet" was, vandaar :wink:
Ik kijk het even aan, als ik het niet vertrouw sta ik bij de DA op de stoep. Als ik bot had gezien had ik wel direct moeten komen, maar een klein breukje/scheurtje had wel gezet moeten worden.
Maar je denkt toch dat de staart gebroken is?
Afbeelding
astrid
Zeer actief

Hutsje schreef:
astrid schreef:
God, ik zet het helemaal verkeerd neer :N: Ik bedoel... een klein breukje/scheurtje hoeft NIET gezet te worden. Volgens de DA dan he.
olgaw37
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door olgaw37 »

Au, wat vervelend, en pijnlijk voor Kira. Mijn pleeghond had na een lompe actie van Scarlet ook een "hangende" staart, met een nik op de gekneusde plek. Zij deed er ook helemaal niets mee, maar het bleek gelukkig toch alleen maar gekneusd. Met een dag of 3 kwam er weer wat beweging in, en met zo'n 1,5 week was het redelijk over. Zij heeft wel pijnstillers gekregen van de d arts, en dat scheelde toch wel.
Ik denk dat je dus na een dag of 3 meer kunt zeggen, want als het gebroken is zal Kira er dan ook nog niets mee doen.
Knuffel voor Kira :knuffel1:
groetjes van Olga, en een lebbertje van Rivka

Afbeelding
In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....
Hutsje
Zeer actief

astrid schreef:
Hutsje schreef:
astrid schreef:
God, ik zet het helemaal verkeerd neer :N: Ik bedoel... een klein breukje/scheurtje hoeft NIET gezet te worden. Volgens de DA dan he.
Ow, vandaar, ik dacth al hahahha!
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

bij monky was het precies hetzelfde :roll: ik merkte het ook de volgende dag pas en monky heeft een hele gladde staart :wink: monky had een kootje in de lengte richting gebroken wij hebben wel een foto laten maken :wink: want ik wil dat zelf voor de zekerheid weten voor hetzelde geld is er een kootje verbrijzeld en moet er een stuk staart af :wink: bij monky was dat gelukkig niet het geval :ok: en is er ook niks aan gedaan de staart moest met rust genezen nu heeft hij een knikstaart :mrgreen: en gelukkig heeft hij er geen last meer van :ok: hij heeft er in het begin wel zo'n 8 weken last van gehad als hij bijvb. met kwispelen of zo ergens tegen aan kwam maar verbied een hond maar is om te kwispelen :wink:

sterkte met kira :ok:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ach gossie, veel beterschap voor de arme Kira :knuffel:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

ach Kira toch....beterschap hoor!
Merk je dat ze er pijn aan heeft?
Ik hoop dat het snel hersteld met rust :ok:
astrid
Zeer actief

mercedes2803 schreef:ach Kira toch....beterschap hoor!
Merk je dat ze er pijn aan heeft?
Ik hoop dat het snel hersteld met rust :ok:
Ja ze heeft pijn, ze is zeer rustig en dat is niks voor Kira. We zijn nu een nacht verder en ze gebruikt haar staart nog niet, hij hangt nog steeds slap.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Achos, anders laat je het toch even voor de zekerheid nakijken. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. Ik vind het altijd zo, tja hoe zal ik het zeggen, knap, dat men door een telefoon een diagnose kan stellen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Gonny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gonny »

beterschap!!! :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”