Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Triester dan triest....

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Triester dan triest....

Ongelezen bericht door malinois »

de uitslagen van de Heinisbokaal, een SELEKTIEWEDSTRIJD van de dobers nog wel...:

1ste. Joland Limmen met Kylan van de Rotmanshoeve 93 -93-85 271 punten Zg IPO-2

2de Eric Hermans met Aycka vom Burghof 78 - 76 - 85 239 punten V IPO-3

de rest is allemaal gezakt!!

Herman Visser met Blade van het Wantishof 28 - 77 - 93 Onvoldoende IPO_3

Hans Boonstra met Victor Vincent van het Wantij 60 - 82 - 84 Onvoldoende IPO-3

Luppo Kuper met Baron Daimler v.d Fivelborgh 5 - 88 - 83 Onvoldoende IPO-3

Willem Rozeboom met Charley vh Donauhof 18 - 93 - 80 Onvoldoende IPO-3

Herman Visser met Charity Choice van de Bielshoeve 6 - 72 80 Onvoldoende IPO-3

Robert Baptiste met Bono van het Hof ter EEckhout 75 - 78 - 0 Onvoldoende IPO-3

Hoever kan een werkhondenras zakken, het is toch diep en dieptriest :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Jammer,héél jammer :jank:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Da's inderdaad niet best :N:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Da's inderdaad niet best :N:
zou me doodschamen... kijk een onderdeeltje missen kan de beste gebeuren, zie Mario op het wk, MAAR die laat in de andere onderdelen wel even zien wat de bedoeling is...

Snap niet dat mensen niet eerst fatsoenlijk gaan trainen voor ze zich voor een wedstrijd inschrijven. :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

vh Donauhof?....dat klinkt bekend, is dat een bekende kennel?

zijn er eigenlijk nog wel werkdobers of zijn het showhondjes met werklust?
Fietje
Actief

Ongelezen bericht door Fietje »

Tjonge , zo kan je met 240 punten wereldkampioen worden bij de Dobers :mrgreen: hier geldt zekers niet dat de aanhouder wint.
Snap niet dat mensen niet eerst fatsoenlijk gaan trainen voor ze zich voor een wedstrijd inschrijven.
Of kies een ander ras.
Fietje
Actief

Ongelezen bericht door Fietje »

Ik denk het niet dat ze er zijn ik zie er nooit meer 1 op een alle rassen wedstrijd .
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:vh Donauhof?....dat klinkt bekend, is dat een bekende kennel?

wij hebben een showdober die bij uitzondering erg geschikt was voor het werk (qua karakter!) zeker niet qua bouw want om die reden heeft hij dit jaar van de een op de andere dag moeten stoppen met sporten vanwege een zware blessure... :jank:

tegenwoordig zijn het bijna alleen maar showdobers men noemt het wel werkdober maar als je de lijnen ziet, alleen maar showuitslagen... met af en toe een IPO 1 uitslag.

ben nog steeds op zoek naar een leuke werkdober maar hier in NL zeker niet... die komt een heel eind weg ALS hij er ooit komt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Fietje schreef:Tjonge , zo kan je met 240 punten wereldkampioen worden bij de Dobers :mrgreen: hier geldt zekers niet dat de aanhouder wint.
Snap niet dat mensen niet eerst fatsoenlijk gaan trainen voor ze zich voor een wedstrijd inschrijven.
Of kies een ander ras.
ik vind het doodzonde hoor... dat zo'n ras naar de kl*t* is geholpen... maar ze willen zelf niet beter...
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
Rob* schreef:vh Donauhof?....dat klinkt bekend, is dat een bekende kennel?

wij hebben een showdober die bij uitzondering erg geschikt was voor het werk (qua karakter!) zeker niet qua bouw want om die reden heeft hij dit jaar van de een op de andere dag moeten stoppen met sporten vanwege een zware blessure... :jank:

tegenwoordig zijn het bijna alleen maar showdobers men noemt het wel werkdober maar als je de lijnen ziet, alleen maar showuitslagen... met af en toe een IPO 1 uitslag.

ben nog steeds op zoek naar een leuke werkdober maar hier in NL zeker niet... die komt een heel eind weg ALS hij er ooit komt.

net zoals de Boxertjes dus....vind dat zo jammer he?als je dan een boxertje ziet met dat temperament en die wil en dan kunnen ze geesteijk wel maar fysiek zijn ze naar de godver geholpen door alleen maar naar showkwaliteit te kijken en nu dus ook de dober.....tis dus alleen nog duitser en mechelaar met een enkele rottie en hollander?....triest zoals je al zei ja :evil:
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

Boxers voor de IPO zijn er nog genoeg te vinden in Duitsland natuurlijk, en over een paar jaar ook in Nederland (een vriendin van mij gaat dan een nestje fokken :mrgreen: )

Maar het is idd triest bij de Dobers als ik dit zo hoor.

Idem dito bij onze Beaucerons natuurlijk.
Ook met mijn Beauceronteef heb ik het geprobeerd, speuren en appèl ging goed, maar je, ze moeten ook bijten he, en de mouw interesseert haar geen reet, de pakwerker wel, die zou ze het liefst in zijn been bijten.
Ik ben nu met haar aan het schapendrijven en dat doet ze echt heel erg goed.
Ik ben dan toch blij dat ik iets met haar kan doen waar ze veel schik in heeft want het is tenslotte een werkhond he.
Maar zelfs in Frankrijk zijn de Beaucerons al bijna verdrongen/vervangen door de Border Collies wat betreft het schapendrijven. Die zijn, eerlijk toegegeven, ook beter, maar toch wel heel erg jammer vind ik.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Nou ik heb jaren geleden een tijdje getraind bij een doberclub en als de rest ook zo traint denk ik terecht.
Heb daar echt helemaal niks positiefs gezien. :neenee:

Groetjes Els
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:Nou ik heb jaren geleden een tijdje getraind bij een doberclub en als de rest ook zo traint denk ik terecht.

Groetjes Els
ze blijven in hun eigen wereldje hangen en willen niet verder kijken dan hun neus lang is. Wij hebben met onze dober altijd bij een NBG vereniging getraint en daar wordt toch heel anders tegen hondensport aangekeken dan bij zo'n kringgroep. Daar zijn ze niet tevreden met 90% je zet je voor de volle 100% in of helemaal niet. Men weigert pertinent om hun ideeen te delen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanc schreef:Boxers voor de IPO zijn er nog genoeg te vinden in Duitsland natuurlijk, en over een paar jaar ook in Nederland (een vriendin van mij gaat dan een nestje fokken :mrgreen: )

Maar het is idd triest bij de Dobers als ik dit zo hoor.

Idem dito bij onze Beaucerons natuurlijk.
Ook met mijn Beauceronteef heb ik het geprobeerd, speuren en appèl ging goed, maar je, ze moeten ook bijten he, en de mouw interesseert haar geen reet, de pakwerker wel, die zou ze het liefst in zijn been bijten.
Ik ben nu met haar aan het schapendrijven en dat doet ze echt heel erg goed.
Ik ben dan toch blij dat ik iets met haar kan doen waar ze veel schik in heeft want het is tenslotte een werkhond he.
Maar zelfs in Frankrijk zijn de Beaucerons al bijna verdrongen/vervangen door de Border Collies wat betreft het schapendrijven. Die zijn, eerlijk toegegeven, ook beter, maar toch wel heel erg jammer vind ik.
ik ken iemand die net een beauceron pup heeft gekocht en ermee in de IPO zit. :wink: Die heeft voorheen een mechelaar gehad en daarvoor ook een beauceron.
Afbeelding
billy
Erelid

malinois schreef:
billy schreef:Nou ik heb jaren geleden een tijdje getraind bij een doberclub en als de rest ook zo traint denk ik terecht.

Groetjes Els
ze blijven in hun eigen wereldje hangen en willen niet verder kijken dan hun neus lang is. Wij hebben met onze dober altijd bij een NBG vereniging getraint en daar wordt toch heel anders tegen hondensport aangekeken dan bij zo'n kringgroep. Daar zijn ze niet tevreden met 90% je zet je voor de volle 100% in of helemaal niet. Men weigert pertinent om hun ideeen te delen
Maar vaak ten koste van de hond
Groetjes Els
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:
malinois schreef:

Groetjes Els
Groetjes Els
Op de een of andere manier lijkt het vreselijk moeilijk voor een dergelijke rasfanaat iets aan te nemen van iemand die met een ander ras traint, ook al is diegene wereldkampioen geweest bij wijze van spreken.
Ik leer nog steeds van iedereen, of dat nu iemand met een boxer of iemand met een duitser is... :19:

Op het dobermann discussieforum is hier ook een discussie over en als je dat noemt krijg je als antwoord dat ze geen anderen achterna gaan lopen die er toch niets van bakken op een uitzondering na :denken:
Wil je dan gewoon niks leren, ook al gaat dit ten koste van je ras?
Afbeelding
qyan1
Actief
Mijn ras(sen): Dobermann
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door qyan1 »

Er zijn heus nog wel werkdobers..........al is het zoeken naar een speld in een hooiberg!
Een showhond met werklust kan daarentegen ook prima presteren.........alleen de heren africhters zouden misschien eens een andere manier van aanpak moeten vinden.
Oude ideeen moeten laten varen, beginnende geleiders en onbekende honden een eerlijke kans geven.
Het zit hem niet alleen in de hond, ook de manier van trainen en de betreffende club spelen een rol.
De geleider speelt ook een grote rol. De begeleiding bij beginnende geleiders speelt een nog grotere rol.
Uittrainen om ervaring op te doen is bij veel verenigingen uit den boze, daar sta je dan op je examen of wedstrijd.......geleider is het niet gewend, hond ook niet......
Nu gaat dat met deze deelnemers niet op, de meeste hebben eerder wedstrijden gelopen of fokken zelfs dobers.
Er zijn nog genoeg goede dobers in doberafrichtingsland..........
het grappige is alleen..........je ziet ze niet op de wedstrijden, omdat ze te onbekend zijn. Op kringgroepen zie ik vaak betere honden dan die ik op de wedstrijden zie, maar men wil de wedstrijden liever niet.
Hoe bekender je bent in het wereldje, hoe groter de kans.
Menigeen wil niet eens meer op de wedstrijdvelden staan......dus zie je ze ook niet. Overal en iedere wedstrijd zie je dezelfde namen....altijd maardezelfde, maar ik vind het niet zo vreemd. Ik zou er niet meer willen staan.
Op veel kringgroepen ontbreekt het aan kennis en soms de wil om verder te kijken dan 20 jaar geleden. Een beginnende geleider hefet alle hulp nodig, ook daar ontbreekt het vaak aan. Zo blijf je ook altijd dezelfde gezichten zien.
Overigens ben ik sinds mijn laatste examen in nov 2005 uit het doberlandje gestapt........met veel dank aan de kringgroep die mij door hun houding, hebben doen inzien dat er meer bestaat dan punten.
Voor mij geen kringgroep meer, met qyan overigens helemaal geen africhting meer. En voor het eerst sinds tijden.......dat bevalt ons prima! Op veel dobermannkringgroepen is zoveel gezeur, zo weinig trainers en nog minder echt goede trainers......het komt de sport allemaal niet ten goede. En het ras uiteindelijk ook niet. Om maar te zwijgen over fokkers en hun fokproducten

En als je een goede werkhond vind.........dan wordt deze hond wel gesloopt door de kringgroep of de hond raakt al jong geblesseerd en de gezondheid is dusdanis slecht, dat de hond weer huishond wordt.
Overigens is een combinatie van bovenstaande ook goed mogelijk :roll:

Er is genoeg mis binnen dobermannland.........fokkers.........kringgroepen en manieren van trainen.......examen/ wedstrijdvoorbereiding......gezondheid van de dober
Het heeft allemaal invloed op de prestaties.

Maar dit is voor de heinis toch wel zeer triest!
Laatst gewijzigd door qyan1 op 19 sep 2006 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Qyan van het Zwettebos
21-08-2002 - 18-11-2011

Afbeelding
billy
Erelid

malinois schreef:
billy schreef:
malinois schreef:

Groetjes Els
Groetjes Els
Op de een of andere manier lijkt het vreselijk moeilijk voor een dergelijke rasfanaat iets aan te nemen van iemand die met een ander ras traint, ook al is diegene wereldkampioen geweest bij wijze van spreken.
Ik leer nog steeds van iedereen, of dat nu iemand met een boxer of iemand met een duitser is... :19:

Op het dobermann discussieforum is hier ook een discussie over en als je dat noemt krijg je als antwoord dat ze geen anderen achterna gaan lopen die er toch niets van bakken op een uitzondering na :denken:
Ja ze hebben het zo hoog in de bol en lopen met dobers die 'moeten'maar niks gaat vrijblijvend tenminste wat ik toen zag , vond het maar een rare kliek.
Wel leuk dat jij wel openstaat voor van alles, als ik er ooit weer een zwarte rus bijneem en er ipo mee zou willen trainen moet ik echt zoeken naar een club die het gewoon gaaf vind zo'n ras te trainen.
Groetjes Els
Afbeelding
qyan1
Actief

malinois schreef:
billy schreef:
malinois schreef:

Groetjes Els
Groetjes Els

**proest** nee, in doberland bakt men er nu veel van :denken:

ach...
prestaties liggen aan van alles en nog wat, maar nooit kijkt men naar de kringgroep, nooit kijkt men naar de trainer, nooit kijkt men naar de geleider.
meestal ligt het toch aan de hond........immers......ze hebben al meerdere resultaten geboekt........dus dober 5 moet het op dezelfde manier halen als in het verleden dober 1,2,3 en 4
zo'n trainer had ik ook........zijn honden hadden het zo geleerd.......dus qyan moest dat ook.........immers...........iedere hond is in de ogen van zij die stil blijven staan toch gelijk :19: :roll:
Qyan van het Zwettebos
21-08-2002 - 18-11-2011

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan1 schreef:Er zijn heus nog wel werkdobers..........al is het zoeken naar een speld in een hooiberg!
Een showhond met werklust kan daarentegen ook prima presteren.........alleen de heren africhters zouden misschien eens een andere manier van aanpak moeten vinden. Oude ideeen moeten laten varen, beginnende geleiders en onbekende honden een eerlijke kans geven.
Het zit hem niet alleen in de hond, ook de manier van trainen en de betreffende club spelen een rol. De geleider speelt ook een grote rol.
Uittrainen om ervaring op te doen is bij veel verenigingen uit den boze, daar sta je dan op je examen of wedstrijd.......geleider is het niet gewend, hond ook niet. Nu gaat dat met deze deelnemers niet op, de meeste hebben eerder wedstrijden gelopen of fokken zelfs dobers.
Er zijn nog genoeg goede dobers in doberafrichtingsland..........
het grappige is alleen..........je ziet ze niet op de wedstrijden, omdat ze te onbekend zijn. Op kringgroepen zie ik vaak betere honden dan die ik op de wedstrijden zie, maar men wil de wedstrijden liever niet.
Hoe bekender je bent in het wereldje, hoe groter de kans.
Menigeen wil niet eens meer op de wedstrijdvelden staan......dus zie je ze ook niet. Overal en iedere wedstrijd zie je dezelfde namen.
Overigens ben ik sinds mijn laatste examen in nove 2005 uit het doberlandje gestapt........met veel dank aan de kringgroep die mij door hun houding, hebben doen inzien dat er meer bestaat dan punten.
Voor mij geen kringgroep meer, met qyan overigens helemaal geen africhting meer. En voor het eerst sinds tijden.......dat bevalt ons prima!

En als je een goiede werkhond vind.........dan wordt deze hond wel gesloopt door de kringgroep of de hond raakt al jong geblesseerd en de gezondheid is dusdanis slecht, dat de hond weer huishond wordt.
Overigens is een combinatie van bovenstaande ook goed mogelijk :roll:

Er is genoeg mis binnen dobermannland.........fokkers.........kringgroepen en manieren van trainen.......examen/ wedstrijdvoorbereiding......gezondheid van de dober
Het heeft allemaal invloed op de prestaties.

Maar dit is voor de heinis toch wel zeer triest!
het doberwereldje is een heel raar wereldje... volgens mij ben ik er ook nooit geaccepteerd met mijn ideeen :N: maar dat zal mij een worst wezen..
net als een maand of wat geleden gaat men met de hele meut een speurseminair of iets dergelijks in duitsland doen, waar denk je, juist bij een doberclub... :roll:
als ze al die tijd die daarmee gemoeit is nou eens gebruiken om hier in NL de goede mensen in het speuren raadplegen die bewezen hebben met meerdere honden top te kunnen speuren, dan besteedt je je tijd nuttig naar mijn idee...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:Wel leuk dat jij wel openstaat voor van alles,
tuurlijk waarom zou je dat niet doen, :19: ik zie niet in waarom alleen mensen met mijn ras gelijk zouden hebben :wink:
Ik vind het altijd interessant welke ideeen erachter zitten en wat men probeert te bereiken... kan altijd nuttig zijn, misschien niet meteen maar wel een hond later :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan1 schreef:
malinois schreef:
billy schreef:
malinois schreef: ze blijven in hun eigen wereldje hangen en willen niet verder kijken dan hun neus lang is. Wij hebben met onze dober altijd bij een NBG vereniging getraint en daar wordt toch heel anders tegen hondensport aangekeken dan bij zo'n kringgroep. Daar zijn ze niet tevreden met 90% je zet je voor de volle 100% in of helemaal niet. Men weigert pertinent om hun ideeen te delen
Groetjes Els

**proest** nee, in doberland bakt men er nu veel van :denken:

ach...
prestaties liggen aan van alles en nog wat, maar nooit kijkt men naar de kringgroep, nooit kijkt men naar de trainer, nooit kijkt men naar de geleider.
meestal ligt het toch aan de hond........immers......ze hebben al meerdere resultaten geboekt........dus dober 5 moet het op dezelfde manier halen als in het verleden dober 1,2,3 en 4
zo'n trainer had ik ook........zijn honden hadden het zo geleerd.......dus qyan moest dat ook.........immers...........iedere hond is in de ogen van zij die stil blijven staan toch gelijk :19: :roll:
tja en dan nog afvragen hoe het toch mogelijk is dat er 'niet zo goed' gedraaid is.... :roll: Want als je slecht noemt, nou dan breekt de hel los :mrgreen:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

hey Wendy, je bent er weer... :mrgreen:

maar idd, triest dat er op een selectie wedstrijd dit soort resultaten neergezet worden

had hier van t weekend dober mensen over de vloer die nu een pup uit mn eerste nest hebben (overgenomen van clubgenoot die er door omstandigheden geen tijd meer voor hadden)
t was hun eerste niet-dober en ze moesten wel wennen zeiden ze....dingen als apporteren hoefde hij niet te leren....dat deed ie gewoon
net zoals bijten
en ja, hun oudere dober was nu (dacht ik hoor) al 5 dus moest stoppen :roll: in mijn beleving is 5 (of 6, weet t niet zeker meer) nou niet echt een hond op leeftijd, maar bij de dobers dus (helaas) wel

(ohhh, Wendy, je kent ze wel....ze trainen in Rijswijk)
billy
Erelid

malinois schreef:
tuurlijk waarom zou je dat niet doen, :19: ik zie niet in waarom alleen mensen met mijn ras gelijk zouden hebben :wink:
Ik vind het altijd interessant welke ideeen erachter zitten en wat men probeert te bereiken... kan altijd nuttig zijn, misschien niet meteen maar wel een hond later :wink:
Nou ik heb uiteindelijk met mijn zwarte rus getraind bij een nbg club, maar ja het was geen duitser of mechelaar, heel jammer, ik mis de trainers die het juist leuk vinden een ander ras eens te trainen en Freek deed het goed maar verder als vzh beginnen ze niet aan , probeer het dan en zeg van mijn part dat word nooit wat :mrgreen:
Gewoon jammer is dat
Groetjes Els
Afbeelding
qyan1
Actief

Fietje schreef:
Ik denk het niet dat ze er zijn ik zie er nooit meer 1 op een alle rassen wedstrijd .
Dat je ze niet ziet, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
En gelukkig zie je ze niet op alle rassen.........laten ze de dober eerst maar weer eens opkrikken qua niveau.
Ik ben ervan overtuigd dat het mogelijk is.......maar niet als men op deze voet doorgaat,
Laten we daarnaast niet vergeten,dat het met de gezondheid van de dobermann alles behalve goed gaat.
Veel dobers zijn al definitief uitgeschakeld (lichamelijk) voor ze uberhaupt het wedstrijdveld op kunnen.
Met heel veel pech halen ze het vaak niet eens tot IPO 2 of 3.
En dat wat over blijft...........vriendjespolitiek helpt ook niet mee aan betere sportprestaties.....goede ztp uitslagen en nog zoveel meer.
Qyan van het Zwettebos
21-08-2002 - 18-11-2011

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:
malinois schreef:
Nou ik heb uiteindelijk met mijn zwarte rus getraind bij een nbg club, maar ja het was geen duitser of mechelaar, heel jammer, ik mis de trainers die het juist leuk vinden een ander ras eens te trainen en Freek deed het goed maar verder als vzh beginnen ze niet aan , probeer het dan en zeg van mijn part dat word nooit wat :mrgreen:
Gewoon jammer is dat
Groetjes Els
is het ook :wink:
Afbeelding
qyan1
Actief

crutz schreef:hey Wendy, je bent er weer... :mrgreen:

maar idd, triest dat er op een selectie wedstrijd dit soort resultaten neergezet worden

had hier van t weekend dober mensen over de vloer die nu een pup uit mn eerste nest hebben (overgenomen van clubgenoot die er door omstandigheden geen tijd meer voor hadden)
t was hun eerste niet-dober en ze moesten wel wennen zeiden ze....dingen als apporteren hoefde hij niet te leren....dat deed ie gewoon
net zoals bijten
en ja, hun oudere dober was nu (dacht ik hoor) al 5 dus moest stoppen :roll: in mijn beleving is 5 (of 6, weet t niet zeker meer) nou niet echt een hond op leeftijd, maar bij de dobers dus (helaas) wel

(ohhh, Wendy, je kent ze wel....ze trainen in Rijswijk)
Ik ben niet weg geweest hoor.......maar schrijf niet zoveel meer :wink:
druk gehad met werk zoeken enzo :mrgreen: inmiddels gevonden, maar iets te weinig uren, dus ik zoek nog verder :wink:

Rijswijk..........tja........slecht voorbeeld :mrgreen:
tja, ook voor een dober hoort 5 niet oud te zijn.
maar ja, rijswijk kennende.....zijn deze mensen gewoon geindoctrineerd door de gedachtengang van rijswijk. Bij deze club vraag ik me toch echt af of de hond echt niet meer verder kan, of dat men helemaal meegaat in het denkplaatje van de club.
Kan me nog goed herinneren dat mij destijds werd gevraagd wat ik met zo'n kuthond kwam doen......beter nam ik een herder, dan hoorde ik er echt bij :roll:
Qyan van het Zwettebos
21-08-2002 - 18-11-2011

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan1 schreef: En gelukkig zie je ze niet op alle rassen.........laten ze de dober eerst maar weer eens opkrikken qua niveau.
:N: bespaar me dat...de ene die er in het begin van het jaar liep was ook niet om aan te zien... :roll: Ga dan niet als je alleen als opvulling dient, je zet niet alleen je zelf maar ook je ras voor schut...
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

malinois schreef:
zou me doodschamen... kijk een onderdeeltje missen kan de beste gebeuren, zie Mario op het wk, MAAR die laat in de andere onderdelen wel even zien wat de bedoeling is...

Snap niet dat mensen niet eerst fatsoenlijk gaan trainen voor ze zich voor een wedstrijd inschrijven. :19:
Hmmm....ik ken er maar 1 van dit lijstje (Robert Baptiste, traint bij HSV de Lichtstad in Eindhoven). Daar wordt nog wel redelijk serieus getraint. Is van oudsher een dobermann-club, maar is al jaren een NBG vereniging. :wink: Robert heeft vorig jaar een pup uit de Oekraïne gehaald (als ik het goed heb).
Hij vond Biène trouwens een hele mooie Duitse Herderpup vorig jaar :mrgreen: :mrgreen: :19:
Rob* schreef:net zoals de Boxertjes dus....vind dat zo jammer he?als je dan een boxertje ziet met dat temperament en die wil en dan kunnen ze geesteijk wel maar fysiek zijn ze naar de godver geholpen door alleen maar naar showkwaliteit te kijken en nu dus ook de dober.....tis dus alleen nog duitser en mechelaar met een enkele rottie en hollander?....triest zoals je al zei ja
Tja....qua boxers is het inderdaad ook erg dun gezaaid qua geschikte honden voor de IPO. :roll: "Meedoen" doen ze in ieder geval al niet tussen de andere rassen.
Op de WK alle rassen stonden naast de Duitse en Mechelse Herders maar een paar andere rassen. 2 Dobers geloof ik (geen idee of die het gehaald hebben), een Rottweiler (ik meen gezakt), een Riezenschnauzer (3e plaats!!!) een Bouvier (26e) en een Airdale.
Ook de Hollander doet echt nog niet mee hoor, de enkele uitzondering daargelaten.
Bij Maroucks vader staat dit op de website van de fokker:
*2nd place NHC IPO 3 World Championship Dutch Shepherds 2000
Staat echter niet bij dat er maar 3 IPO3 HH meededen :mrgreen: en dat de punten niet echt denderend waren. Maar klinkt natuurlijk wel leuk, 2e op de WK (nou ja....de allereerste wedstrijd voor Hollanders die georganiseerd werd door de rasvereniging waaraan toevallig een paar buitenlanders meededen. :wink: ). Toevallig heb ik een stapel oude Hondensport en Sporthonden gekregen en daarin las ik dus een verslag van deze "wedstrijd". :smile:

Wil je echt wat serieuzer sporten op dit moment (IPO dan) dan kun je eigenlijk niet om de Duitse en Mechelse Herder heen. Wel leuk natuurlijk dat nu een Riezenschnauzer zo hoog geëindigd is, is een mooie opsteker voor het ras. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
malinois schreef:

Hmmm....ik ken er maar 1 van dit lijstje (Robert Baptiste, traint bij HSV de Lichtstad in Eindhoven). Daar wordt nog wel redelijk serieus getraint. Is van oudsher een dobermann-club, maar is al jaren een NBG vereniging. :wink: Robert heeft vorig jaar een pup uit de Oekraïne gehaald (als ik het goed heb).
Hij vond Biène trouwens een hele mooie Duitse Herderpup vorig jaar :mrgreen: :mrgreen: :19:
Rob* schreef:net zoals de Boxertjes dus....vind dat zo jammer he?als je dan een boxertje ziet met dat temperament en die wil en dan kunnen ze geesteijk wel maar fysiek zijn ze naar de godver geholpen door alleen maar naar showkwaliteit te kijken en nu dus ook de dober.....tis dus alleen nog duitser en mechelaar met een enkele rottie en hollander?....triest zoals je al zei ja
Tja....qua boxers is het inderdaad ook erg dun gezaaid qua geschikte honden voor de IPO. :roll: "Meedoen" doen ze in ieder geval al niet tussen de andere rassen.
Op de WK alle rassen stonden naast de Duitse en Mechelse Herders maar een paar andere rassen. 2 Dobers geloof ik (geen idee of die het gehaald hebben), een Rottweiler (ik meen gezakt), een Riezenschnauzer (3e plaats!!!) een Bouvier (26e) en een Airdale.
Ook de Hollander doet echt nog niet mee hoor, de enkele uitzondering daargelaten.
Bij Maroucks vader staat dit op de website van de fokker:
*2nd place NHC IPO 3 World Championship Dutch Shepherds 2000
Staat echter niet bij dat er maar 3 IPO3 HH meededen :mrgreen: en dat de punten niet echt denderend waren. Maar klinkt natuurlijk wel leuk, 2e op de WK (nou ja....de allereerste wedstrijd voor Hollanders die georganiseerd werd door de rasvereniging waaraan toevallig een paar buitenlanders meededen. :wink: ). Toevallig heb ik een stapel oude Hondensport en Sporthonden gekregen en daarin las ik dus een verslag van deze "wedstrijd". :smile:

Wil je echt wat serieuzer sporten op dit moment (IPO dan) dan kun je eigenlijk niet om de Duitse en Mechelse Herder heen. Wel leuk natuurlijk dat nu een Riezenschnauzer zo hoog geëindigd is, is een mooie opsteker voor het ras. :wink:
klopt, maar de hollander zal niet zo lang meer op zich laten wachten denk ik en je ziet ook de duitser wat meer terugkomen op dit moment... wat heb je aan een alle rassen als er 1 ander ras meedoet :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”