Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Arme Fangio.. Update; 18-10-06
Moderator: moderatorteam
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
-
Jolly
- Zeer actief
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Cloris,
Jee, dat zijn dus geen goede berichten... Natuurlijk ga ik ontzettend hard duimen voor je ventje!
Ik vind dat Caroline een goed punt heeft genoemd om eens aan je dierenarts naar de werking van de bijschildklieren van Fangio te vragen. De bijschildklieren reguleren de calcium- en fosfaatstofwisseling. De bijschildklieren behoren direct te reageren op de calciumspiegel in het bloed. Daalt de hoeveelheid calcium, dan zullen de bijschildklieren het parathormoon moeten kunnen produceren, dat calcium onttrekt aan het skelet. Is de calciumspiegel normaal, dan zullen de bijschildklieren niets produceren.
Calcium is onder andere van belang bij spiercontracties. Indien de bijschildklieren onvoldoende snel en adequaat kunnen reageren op een verlaagde calciumspiegel in het bloed kunnen er spierverlamming of spierkrampen optreden.
Jee, dat zijn dus geen goede berichten... Natuurlijk ga ik ontzettend hard duimen voor je ventje!
Ik vind dat Caroline een goed punt heeft genoemd om eens aan je dierenarts naar de werking van de bijschildklieren van Fangio te vragen. De bijschildklieren reguleren de calcium- en fosfaatstofwisseling. De bijschildklieren behoren direct te reageren op de calciumspiegel in het bloed. Daalt de hoeveelheid calcium, dan zullen de bijschildklieren het parathormoon moeten kunnen produceren, dat calcium onttrekt aan het skelet. Is de calciumspiegel normaal, dan zullen de bijschildklieren niets produceren.
Calcium is onder andere van belang bij spiercontracties. Indien de bijschildklieren onvoldoende snel en adequaat kunnen reageren op een verlaagde calciumspiegel in het bloed kunnen er spierverlamming of spierkrampen optreden.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- toran
- Zeer actief
- Contacteer:
-
snoepie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- Abischa
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Doerak
- Actief
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Hoi Cloris,
Hoe is Fiango de nacht doorgekomen? Is hij nog steeds stabiel?
Ik hoop dat de behandeling van gisteren is aangeslagen.
Ik heb op internet eens zitten zoeken naar de verschijnselen van Fiango en ik vond het volgende stukje op de website van mijn dierenarts Drs. A.H. Westerhuis:
Eclampsie uit zich door spierkrampen die steeds sneller op elkaar volgen en langer waggelend lopen, ook kan de teef angstig worden en gaan janken. Vervolgens treedt er stijfheid van de poten op kan ze omvallen en vaak niet meer overeind komen; dit is vaak het tijdstip dat de krampen heviger worden en langer aanhouden. Tijdens een aanval is de temperatuur verhoogd en in ernstige gevallen kunnen ook de kauwspieren verkrampen en schuim op de bek ontstaan. Zoals al in de inleiding genoemd kan een calcium tekort ook leiden tot onrustig of zelfs hysterisch gedrag. De teef lijkt helemaal in paniek en lijkt niet te weten wat ze met zichzelf en de pups aan moet. Ook bij deze verschijnselen moeten we dus aan een calcium tekort denken!
In dit geval gaat het over een teef die net pups heeft, maar daar moet je maar even langs heen lezen. Voor de rest is dit stukje, wat betreft de symptomen, denk ik heel herkenbaar voor je.
Heel veel sterkte verder en hou ons op de hoogte hè?!
Ik heb op internet eens zitten zoeken naar de verschijnselen van Fiango en ik vond het volgende stukje op de website van mijn dierenarts Drs. A.H. Westerhuis:
Eclampsie uit zich door spierkrampen die steeds sneller op elkaar volgen en langer waggelend lopen, ook kan de teef angstig worden en gaan janken. Vervolgens treedt er stijfheid van de poten op kan ze omvallen en vaak niet meer overeind komen; dit is vaak het tijdstip dat de krampen heviger worden en langer aanhouden. Tijdens een aanval is de temperatuur verhoogd en in ernstige gevallen kunnen ook de kauwspieren verkrampen en schuim op de bek ontstaan. Zoals al in de inleiding genoemd kan een calcium tekort ook leiden tot onrustig of zelfs hysterisch gedrag. De teef lijkt helemaal in paniek en lijkt niet te weten wat ze met zichzelf en de pups aan moet. Ook bij deze verschijnselen moeten we dus aan een calcium tekort denken!
In dit geval gaat het over een teef die net pups heeft, maar daar moet je maar even langs heen lezen. Voor de rest is dit stukje, wat betreft de symptomen, denk ik heel herkenbaar voor je.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Heel veel sterkte. Ik duim en denk aan jullie.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- markdh
- Zeer actief
Shit zeg had eigenlijk een positief bericht willen lezen hier maar ok t is niet anders ben in iedergeval blij dat je Fangio nog hebt ook al is hij erg ziek.Wil je/jullie dan ook veel sterkte wensen met Fangio en hoop dat ie er weer helemaal bovenop komt knufff voor Fangio en blijf duimen voor een goed herstel

-
Meeko
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Nou pff wat een nacht, hij was onrustig als je dacht dat zijn ademhaling rustiger was dan werd het weer heel snel en dan ging hij weer rechtop zitten en janken en zelfs weer hijgen
maar als ik bij hem ging zitten dan werd hij ook niet rustiger dus tv uit, lichten uit (alles stond al gedimd) en de routine gedaan, dus koekie en naar bed.. ik lag met oren op stokjes maar eigenlijk was hij direct rustig en heb ik hem niet echt meer gehoord..
Net even een plas gedaan met moeite en....... hij heeft zelfstandig gegeten, ik had de spuit niet nodig hij at het met poeder en al op..
Nu ligt hij weer in slaap en zie ik iets waar ik van hoop het weer vaker te zien; een rustige ademhaling dus geniet ik maar van dit momentje
Net even een plas gedaan met moeite en....... hij heeft zelfstandig gegeten, ik had de spuit niet nodig hij at het met poeder en al op..
Nu ligt hij weer in slaap en zie ik iets waar ik van hoop het weer vaker te zien; een rustige ademhaling dus geniet ik maar van dit momentje

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Die aanvallen lijken griezelig veel op epileptie en dus makkelijk te verwarren idd. Jip had het er ook al overMoniqueDM schreef:Hoi Cloris,
Buiten de schuimbekken en hysterische gedrag komen er idd veel dingen overeen... pff ik ga even verder lezen dankje

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- ceciel
- Zeer actief
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Wat een nacht.. Maar gelukkig is hij nu rustig, dat zal je goed doen. Ik heb het ook eens gehad bij een teef na haar nest en dat was idd niet leuk om mee te maken. Maar dat ging na een calciumspuit weer stukken beter. Ik hoop dat ze de oorzaak van het calciumgebrek bij Fangio kunnen vinden en als dat niet zo is, dat hij dan geholpen kan worden met extra calcium. Ik zal duimen voor je mannetje, wederom knuffels voor julliecloris schreef:Nou pff wat een nacht, hij was onrustig als je dacht dat zijn ademhaling rustiger was dan werd het weer heel snel en dan ging hij weer rechtop zitten en janken en zelfs weer hijgenmaar als ik bij hem ging zitten dan werd hij ook niet rustiger dus tv uit, lichten uit (alles stond al gedimd) en de routine gedaan, dus koekie en naar bed.. ik lag met oren op stokjes maar eigenlijk was hij direct rustig en heb ik hem niet echt meer gehoord..
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
- beppie
- Zeer actief
-
bianca83
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Inky was toen ook niet aan het schuimbekken , maar was gammel , viel af en toe om , reageerde niet meer op ons , lag rond te kijken of ze niet meer wist waar ze was , lag te rillen en ademde ook vreemd , lijkt er toch wel heel veel op Cloor. Ik kreeg toen calcium injekties mee , dat wordt sneller opgenomen dan poeder.cloris schreef:
Die aanvallen lijken griezelig veel op epileptie en dus makkelijk te verwarren idd. Jip had het er ook al over
Buiten de schuimbekken en hysterische gedrag komen er idd veel dingen overeen... pff ik ga even verder lezen dankje

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.

Jip
Digger