Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Arme Fangio.. Update; 18-10-06

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Arme Fangio.. Update; 18-10-06

Ongelezen bericht door cloris »

Gisteravond was hij weer anders dan anders en ik ben daar nu erg allert op omdat ik zijn "bui-wisselingen" erg bij houd ivm die aanval(len) hij kwam niet van zijn bed maar was wel gewoon enthousiast en kwispelde zijn staart er zo als gewoonlijk vanaf.. maar toch..
Hij ging weer kreunen bij beweging, hij ging weer trillen/bibberen en ik bereidde me al voor op een "aanval" maar nee... hij lag te rillen en ik besloot eerst een zijn temp op te nemen.. en die bleek 40.0 te zijn :N: gelijk wederom dienstdoende arts gebeld en die raadde mij aan eerst maar even extra pijnstillers te geven om de koorts te laten zakken en een uurtje aan te kijken of langs te komen, ik heb gekozen voor het 1e, inmiddels was Fange weer enorm aan het hijgen...
Had hij een aanval gehad zonder dat ik het wist? na een uur was zijn temp gedaald naar 39.6 en daarna naar 39.3 en was het hijgen ook weer gestopt.
(Hij is niet misselijk geweest had echt wel trek, dronk gelukkig als ik hem de bak voor hield maar liep weer met een "kromme/bolle" rug...)
Hij was in slaap gevallen met een bijzonder onregelmatige ademhaling maar dat werd langzaamaan beter, en zo rond 03.00 uur vanacht was de rust wedergekeerd en ben ik een paar uurtjes gaan liggen.
Vanmorgen 06.00 uur als eerste zijn temp opgenomen en die was nu 38.3 dus dat is gelukkig weer okej, hij heeft net geplast en gegeten en ligt nu weer te snurken.
Ik maak me zorgen, wat is dit nou toch, eerst die aanval en nou die koortsaanval, hebben ze wat met elkaar te maken? of staat het los van elkaar en heeft hij enorme pijn aan zijn rug weer want dat is ook nog even door mijn hoofd geschoten.
Straks eigen d.a. maar weer bellen en het verhaal even vertellen kijken wat er nu weer gaat gebeuren maar ergens he ergens ben ik bang dat er "echt" wat mis is met mijn lieve manneke :jank:
Laatst gewijzigd door cloris op 18 okt 2006 20:53, 5 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Meid wat een schrik! Het is wel fijn dat hij nu geen koorts meer heeft en lekker wat heeft gegeten, maar wat was er nou aan de hand?
Ik ben benieuwd of jouw eigen DA er wat meer over kan zeggen, ik duim voor niks ernstigs. Dikke knuffel voor je mannetje.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ow verdorie Cloor :jank: Dat Fangio oud is oké maar waarom moet hij nou toch zo veel pijn hebben elke keer :(:
Afbeelding
cloris
Zeer actief

bianca83 schreef:Ow verdorie Cloor :jank: Dat Fangio oud is oké maar waarom moet hij nou toch zo veel pijn hebben elke keer :(:
Ik weet het niet hoor.... hij is nog niet zo lang geleden echt helemaal nagekeken... het doet me echt pijn om hem weer zo te zien :jank: dan hij is altijd nog zo lief dan he.. ik hoop echt dat het nu eens even ophoud met die rare dingen en dat hij lekker kan genieten van zijn "seniorenstatus"
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Het zit je ventje niet mee he :knuffel1:
Ben benieuwd hoe je eigen Da er stakjes weer over denkt.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Arme Fangio, wat naar voor hem.

Geef hem een dikke knuffel van mij!
AfbeeldingAfbeelding
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Getver Cloor, wat een zorgen om je ventje :jank: :jank:
Dikke knuffel voor Fangio!
Meeko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Meeko »

Wat naar allemaal zeg, arme Fangio!

Heel veel sterkte met hem, ik duim voor je dat hij toch nog een hele tijd mee kan en ook nog zo zorgeloos mogelijk :ok:

Een knuffel voor Fangio :knuffel:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Pffff.......moeilijk om dat steeds mee te maken.

Met Danco ging het gisteravond ook weer slecht hoorde ik net.
Hij kwam uit Snoepies mandje (met kromme rug), liep naar mijn moeder en viel ineens om, waarbij hij heel erg trilde. Heeft zo'n 10 minuten geduurd. Ze dachten weer dat ie er tussenuit ging piepen. :jank:
Hier heeft ie nergens last van gehad de afgelopen 1,5 week.
Ze hebben nu gisteren wel gelijk Snoepies mandje weggehaald omdat Snoepie daar toch nooit in ligt en Danco zich daar dus helemaal in propt, misschien verkrampt hij gewoon daardoor.
Laatst gewijzigd door Inge op 31 aug 2006 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
cloris
Zeer actief

Inge schreef:Pffff.......moeilijk om dat steeds mee te maken.

Hij kwam uit Snoepies mandje (met kromme rug), liep naar mijn moeder en viel ineens om, waarbij hij heel erg trilde. Heeft zo'n 10 minuten geduurd.
Buiten dat omvallen lijkt het wel een beetje op elkaar, Fangio ook kromme rug en (die is nog steeds een beetje krom, hij loopt ook een wijdbeens achter) en dat trillen he :denken:

Ik moet om 15.00 uur bij de d.a. zijn
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Balen Cloor, vooral voor hem zelf. je hoopt toch altijd dat een hond gezond oud mag/kan worden en niet dat hij van het een in het ander rolt.
Hopelijk word je straks wat wijzer en kan hij weer opknappen heen gaan. Succes straks :ok: we duimen weer :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

he bah cloor je arme ventje , dikke knuf voor hem en sterkte straks bij de DA :knuffel1:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:

Hij kwam uit Snoepies mandje (met kromme rug), liep naar mijn moeder en viel ineens om, waarbij hij heel erg trilde. Heeft zo'n 10 minuten geduurd.
Buiten dat omvallen lijkt het wel een beetje op elkaar, Fangio ook kromme rug en (die is nog steeds een beetje krom, hij loopt ook een wijdbeens achter) en dat trillen he :denken:

Dat dacht ik dus ook toen ik het las....het lijkt wel op elkaar.
Hij leek eerst weg te glijden aan de achterkant en viel toen om. Na ongeveer 10 minuten stond ie op en liep ie naar de deur. Pa is hem uit gaan laten en daarna had ie nergens meer last van. :denken:
Hier is er dus 1,5 week lang niets aan de hand geweest. Wel de eerste dag dat ie een keer door zijn achterhand zakte met het uitlaten, maar daarna niks meer.
Dus ik heb het vermoeden dat het gebeurde van gisteravond ook te maken heeft met dat zich in Snoepies mandje wurmen. Hij ligt dan helemaal opgerold in dat kleine mandje geperst. Volgens mij verkrampt de boel dan op de een of andere manier. Vandaar ook dat ze nu dat mandje weggehaald hebben.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
cloris
Zeer actief

Inge schreef:
cloris schreef:

Dat dacht ik dus ook toen ik het las....het lijkt wel op elkaar.
Hij leek eerst weg te glijden aan de achterkant en viel toen om. Na ongeveer 10 minuten stond ie op en liep ie naar de deur. Pa is hem uit gaan laten en daarna had ie nergens meer last van. :denken:
Hier is er dus 1,5 week lang niets aan de hand geweest. Wel de eerste dag dat ie een keer door zijn achterhand zakte met het uitlaten, maar daarna niks meer.
Dus ik heb het vermoeden dat het gebeurde van gisteravond ook te maken heeft met dat zich in Snoepies mandje wurmen. Hij ligt dan helemaal opgerold in dat kleine mandje geperst. Volgens mij verkrampt de boel dan op de een of andere manier. Vandaar ook dat ze nu dat mandje weggehaald hebben.
Hier ook nu 1.5 week geleden dat hij die aanval kreeg maar Fangio ligt op een mega Fatboy met dekbed en vetbed (tis net de prins op de erwt) maar het verkrampen he... misschien komt het door pijn? door de spondylose... of weer een aanval in de minste cat? :19:
Afbeelding
Meeko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Meeko »

Succes/sterkte bij de dierenarts!
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:
Hier ook nu 1.5 week geleden dat hij die aanval kreeg maar Fangio ligt op een mega Fatboy met dekbed en vetbed (tis net de prins op de erwt) maar het verkrampen he... misschien komt het door pijn? door de spondylose... of weer een aanval in de minste cat? :19:
Ik weet het niet. Danco is niet geröntgend, spondylose komt echter wel heel veel voor bij de boxer. Dus het zou best kunnen dat hij dat heeft.
Na de vorige aanval http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... ight=danco heb ik een pb gehad van iemand die dit bekend voorkwam en die haar hond vitamine B is gaan toedienen. Dit krijgt Danco nu ook.
Groetjes Inge
Afbeelding

bianca83
Zeer actief

Succes bij de da vanmiddag. Geef hem nog maar een hele dikke knuffel :ok:
Afbeelding
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Wederom sterkte met Fangio en hoop dat ie nu echt van die pijn afkomt zodat ie lekker van zijn oude dag kan/mag genieten.Succes bij de DA,ben benieuwd wat hij zegt
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Och jee :jank: wat een toestanden met het mannetje tot steeds :(:

Heel veel sterkte straks bij de dierenarts :knuffel1:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Succes en sterkte bij de DA en een dikke knuf voor Fangio.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Wat naar dat Fangio toch nog steeds niet goed in zijn vel zit.
Ik kan me je zorgen heel goed voorstellen.

Sterkte bij de dierenarts.
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Bah wat een ellende weer zeg!

Heb je de vorige keer ook een bloedonderzoek laten doen? Misschien zit er ergens een ontsteking waardoor hij koorts krijgt?

Je zit nu vast bij de da. Veel sterkte!
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Sterkte! Ik dacht dat er de vorige keer wel bloedonderzoek gedaan was maar dit klinkt wel naar een ontsteking. Ik zou het voor de zekerheid nog eens laten doen. Kan zijn dat het de vorige keer nog niet zo erg was.
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Phoe ben hard aan het duimen dat je zo gewoon met goed nieuws komt :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Re: Arme Fangio.. weer ellende

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Cloris,

Hè, wat een ellende weer. Het is ook wat met die oude dogjes steeds...
cloris schreef:(Hij is niet misselijk geweest had echt wel trek, dronk gelukkig als ik hem de bak voor hield maar liep weer met een "kromme/bolle" rug...)
Toevallig zei de dierenarts gisteren over Lana (die dus heel veel wil drinken en ook met een bolle rug staat/loopt op het moment) dat honden die misselijk zijn of last hebben van hun maag vaak juist wel willen drinken om de misselijkheid 'weg te drinken'.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

cloris schreef:

Het verhaal lijkt ook wel wat op dat van Lana op het moment. Zij heeft nu dus een maagontsteking. Zij valt ook niet om, maar loopt wel met een kromme rug en wat wijdbeens achter en vanochtend lag ze ook wat te rillen op haar kussen...
bianca83
Zeer actief

Cloor weet je al meer?
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Cloor, weet je al wat meer?
Groetjes Inge
Afbeelding

M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Gatver Cloor dit is niet leuk. :jank:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
cloris
Zeer actief

Nou ik was ff gaan liggen :slaap: en had Piropo ook nog even een bezoekje gebracht :wink:

Alles weer nagekeken, alle reacties waren weer goed en geen verhoging, het duidde allemaal weer op die epileptie hij had geen maag en darmklachten verder, hij wilde gewoon eten en was niet misselijk en zijn drinken was ook niet echt overmatig zijn buik was ook niet hard of pijnlijk.
Ik moet deze week wederom heel goed bijhouden hoe hij is, elke verandering in aanhankelijkheid of sloomheid moet ik noteren in het logboek.
Volgende week ga ik dan weer terug en dan gaan we weer een uitgebreid bloedonderzoek laten doen de vorige is pas een maand geleden gedaan vandaar.
Ze is niet zo heel happig op het direct voorschrijven van anti-epileptica maar als ik het wil geven dan schrijft ze het voor, voorlopig ben ik nog niet zeker daarvan, eerst deze week even aankijken, dan bloedonderzoek en dan maar eens kijken of daar weer wat uitkomt.
Het mannetje heeft net gegeten en liep op zijn eigen manier wat gek te doen en ligt nu weer op zijn bed om aandacht te vragen.. hopen dat het nu echt eens een tijd rustig blijft.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”