Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat denken jullie van de rassen zoals Malamute, Akita,...

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Scooby schreef:
**Tamara** schreef:Maar poolhonden zijn niet de enigste rassen die zich dominant gedragen tegenover andere honden, daarvan zijn er nog veel meer. Het is ook maar net wie er aan de andere kant van de lijn loopt vind ik. En ik vind dat ook het enigste moeilijkere punt aan ze want verder zijn ze fantastisch!
Hoe zou het toch komen dat vrijwel alle poolhonden moeilijk zijn naar soortgenoten, weet iemand dat? Ik heb namelijk ook de ervaring dat de poolhonden die ik ken (2 husky's en 2 akita's hier in de buurt en ook de 2 laika's van een vriendin van mij) niet makkelijk zijn naar andere honden.
ik denk... dat ze met stukje op de site van de RV al iets goed uitleggen

Het gedrag van een rashond hangt vooral af van het doel waar hij oorspronkelijk voor gefokt is. Bij de Malamute was dat voornamelijk werken en overleven onder de meest barre omstandigheden. Dit bepaalt nog steeds zijn huidige karakter: overleven = eerst ik en dan pas jij.

het is een sterke hond, een harde hond, zal heel duidelijk zijn in zijn lichaamstaal en zal niet zo snel een correctie oid van een andere hond accepteren ( zeker sexe genoten) en tja als er dan gevochten word is de kans op een winnaarservaring voor een malamute erg groot , wat dus weer resulteert in ha mooi, het werkt.

malamutes met meerdere honden voor de slee gaat meestal wel goed ( zijn natuurlijk ook hetzelfde ras dan) omdat ze dan bezig zijn met werk, daar kunnen ze dan al hun power en energie in stoppen en laten ze zich niet zo snel van af brengen.

ik denk dat dit voor veel poolhonden telt, sterke, harde , behoorlijk zelfstandige honden..
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik ben vanmiddag nog een alleraardigste Malamute tegen gekomen :ok:
Ik vind ze best mooi,maar het karakter past gewoon niet bij mij.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

yamie schreef:
Scooby schreef:
**Tamara** schreef:Maar poolhonden zijn niet de enigste rassen die zich dominant gedragen tegenover andere honden, daarvan zijn er nog veel meer. Het is ook maar net wie er aan de andere kant van de lijn loopt vind ik. En ik vind dat ook het enigste moeilijkere punt aan ze want verder zijn ze fantastisch!
Hoe zou het toch komen dat vrijwel alle poolhonden moeilijk zijn naar soortgenoten, weet iemand dat? Ik heb namelijk ook de ervaring dat de poolhonden die ik ken (2 husky's en 2 akita's hier in de buurt en ook de 2 laika's van een vriendin van mij) niet makkelijk zijn naar andere honden.

Het gedrag van een rashond hangt vooral af van het doel waar hij oorspronkelijk voor gefokt is. Bij de Malamute was dat voornamelijk werken en overleven onder de meest barre omstandigheden. Dit bepaalt nog steeds zijn huidige karakter: overleven = eerst ik en dan pas jij.

het is een sterke hond, een harde hond, zal heel duidelijk zijn in zijn lichaamstaal en zal niet zo snel een correctie oid van een andere hond accepteren ( zeker sexe genoten) en tja als er dan gevochten word is de kans op een winnaarservaring voor een malamute erg groot , wat dus weer resulteert in ha mooi, het werkt.

malamutes met meerdere honden voor de slee gaat meestal wel goed ( zijn natuurlijk ook hetzelfde ras dan) omdat ze dan bezig zijn met werk, daar kunnen ze dan al hun power en energie in stoppen en laten ze zich niet zo snel van af brengen.

ik denk dat dit voor veel poolhonden telt, sterke, harde , behoorlijk zelfstandige honden..
Ik denk dat je hier een heel goed punt hebt. Alhoewel dit dan niet voor de akita opgaat. Deze werd gefokt voor de jacht op groot wild en toen gingen ze al met een stel (reu/teef) op pad omdat sexgenoten zich tegen elkaar konden keren i.p.v het wild waar ze op moesten jagen.
Laatst gewijzigd door **Tamara** op 19 jun 2006 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Diablo
Actief

Re: wat denken jullie van de rassen zoals Malamute, Akita,..

Ongelezen bericht door Diablo »

True Laska schreef:hallo

wat ik allang wil weten is wat jullie eigenlijk vinden van de rassen zoals husky, akita, malamute, samoyeed, laika....

ik heb malamute en ben bezeten van al die soortgelijke rassen en mijn ondervinding is dat wij nogal vaak in de hondenwereld 'lelijk' bekeken worden!! :denken: Op shows is het natuurlijk wel geregeld 'ambras', ze zijn wel zelfzeker en domi maar we zijn heus de enige niet!!!
En op training is het altijd, malamute aan de ene kant en rest van de groep aan de andere kant, of "opletten voor de malamute"!!

hebben jullie ook die ervaringen??
denken jullie er ook zo over??
of zit ik hier tussen de verkeerde mensen?? :(:
Machtig mooie honden! :ok:
En laat die mensen maar lekker lullen en zoek een training waar je niet zo buiten de groep wordt gezet!
Stelt jezelf gewoon veel meer op je gemak.
Mensen zoeken altijd wel wat om te zeiken... denk dat veel mensen hier wel op het forum herkennen hoe er geluld wordt als je met een bepaalde hond (in mijn geval de rottweiler) loopt....
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

**Tamara** schreef:
yamie schreef:
Scooby schreef:

Ik denk dat je hier een heel goed punt hebt. Alhoewel dit dan niet voor de akita opgaat. Deze werd gefokt voor de jacht op groot wild en toen gingen ze al met een stel (reu/teef) op pad omdat sexgenoten zich tegen elkaar konden keren i.p.v het wild waar ze op moesten jagen.
ja dat snap ik :wink: denk ook wel dat jagen anders werkt dan het trekken van bv de slee met een malamute..( misschien het laatste meer gecontroleerd werk, als je begrijpt wat ik bedoel :wink: ) in de jacht gaat het toch om een prooi, en tja dan kan er zeker concurentie ontstaan :wink:

en ook bij de malamute word het volgens mij aangeraden ( geloof ik hoor) dat je geen twee reuen naast elkaar zet of het moet echt wel klikken
True Laska
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door True Laska »

amai wat een toffe :ok: :ok:
oh tzijn toch zo een lieve diertjes he
hahaha

het is een liefde als een andere!!

groetjes
Afbeelding

True Laska of Eggy's Dreamfire
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

Ben in Januari op vakantie geweest en ook zelf, samen met mijn vriendin op een sleehondenslee mogen rijden. Het was op een 'Husky farm' die mensen deden ook aan wedstrijden mee. (niet van die flut wedstrijden maar van die heftige overmeerdere dagen)

Het was echt prachtig daar, en die honden willen werken daar word je gewoon bang van. Daar is onze RR echt maar een lamzak bij ;-)

Dat was echt een ervaring om nooit te vergeten. Alleen heb ik daar met die mensen gesproken en in de winter laten ze die honden echt werken om het ras goed tot zijn recht te laten komen. In de zomer maanden, in Laplan waar het dan nog niet eens echt warm is, deden ze helemaal niks met de honden.

Ik vroeg me toen gelijk af wat je met dit soort rassen in landen als Nederland moet, kreeg gelijk als antwoord dat het ook helemaal niet kan?
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

yamie schreef:
**Tamara** schreef:
yamie schreef:
Scooby schreef: Hoe zou het toch komen dat vrijwel alle poolhonden moeilijk zijn naar soortgenoten, weet iemand dat? Ik heb namelijk ook de ervaring dat de poolhonden die ik ken (2 husky's en 2 akita's hier in de buurt en ook de 2 laika's van een vriendin van mij) niet makkelijk zijn naar andere honden.

ja dat snap ik :wink: denk ook wel dat jagen anders werkt dan het trekken van bv de slee met een malamute..( misschien het laatste meer gecontroleerd werk, als je begrijpt wat ik bedoel :wink: ) in de jacht gaat het toch om een prooi, en tja dan kan er zeker concurentie ontstaan :wink:

en ook bij de malamute word het volgens mij aangeraden ( geloof ik hoor) dat je geen twee reuen naast elkaar zet of het moet echt wel klikken
Ik heb altijd een Alaskan Malamute gehad(Mauyak)en die hield ik samen met een bastaard reutje(woog 10 kilo).Het bastaardje was er eerder,en toen kwam Mauyak erbij als pup en die twee zijn altijd vrienden geweest tot hun dood.Maar vreemde reuen op straat liep meestal uit op vechten en dat begon al toen hij nog maar 6 maanden oud was.Het vechten is toch wel een karaktertrekje van het ras.Het schijnt dat AM teven net zo erg kunnen zijn.
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik vind ze echt prachtig om te zien! :ok:

In het echie ken ik er niet veel, maar ik vind de Akita, zoals Kito van Whera eruitziet, echt prachtig. :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Re: wat denken jullie van de rassen zoals Malamute, Akita,..

Ongelezen bericht door Podenji »

True Laska schreef:ik heb malamute en ben bezeten van al die soortgelijke rassen en mijn ondervinding is dat wij nogal vaak in de hondenwereld 'lelijk' bekeken worden!! :denken: Op shows is het natuurlijk wel geregeld 'ambras', ze zijn wel zelfzeker en domi maar we zijn heus de enige niet!!!
En op training is het altijd, malamute aan de ene kant en rest van de groep aan de andere kant, of "opletten voor de malamute"!!

hebben jullie ook die ervaringen??
denken jullie er ook zo over??
of zit ik hier tussen de verkeerde mensen?? :(:
ik heb geen malamute of dergelijke maar wel oertypjes :mrgreen: in elk geval heb ik met mijn basenjis ook die ervaringen, op behendigheid werd mijn oudste altijd uitgedaagd door 2 andere honden, op een dag was het haa rgenoeg en greep ze er een. sindsdien had mijn hond het gedaan op de kc en was het kijk uit zus kijk uit zo, op de coursings zegt men dat ook vaak van mijn basenjis en dat terwijl de meeste afghanen daar, een tikkie erger zijn maar de zijn op de een of andere manier heilig :19: kijk veel basenjis zijn idd felle donderdjes maar als er iets gebeurt betekent dat niet dat zij het begonnen zijn ze onthuoden wel alles en dat is voor andere honden niet altijd leuk :mrgreen: afijn ik ben het ook niet eens dat hondenscholen honden zo "apart"behandelen, zo maak je eventueel probleemgedrag alleen erger of werk je het juist in de hand, een goede hondenschool neemt de honden niet om zo een reden apart maar traint ze juist samen en als dat niet gaat dan werken ze eraan zodat het wel gaat en kiezen niet de makkelijkste weg door ze uitelkaar te halen tijdens de training :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Ik vind oer- en poolhonden prachtige honden. En heb zelf dan ook een American Akita.

Zoals een echte akita is Nieve ook behoorlijk zelfverzekerd en laat dat ook duidelijk merken naar andere honden. Dus ja, ook hier wel last van zeurende mensen...maar ach, lekker laten zeuren hoor! :mrgreen:

Ik hou goed rekening met het gedrag van mijn hond en let niet alleen op haar, maar ook op andere honden die ik tegenkom en zo kan ik meestal problemen voorkomen. Mensen die zeggen dat dat soort honden niet in de stad hore, vindt ik triest en vaak ook egoistisch. Ik laat mijn AA, namelijk niet uit in losloopgebied en heb haar keurig aan de lijn en als alle hondeneigenaar zo oplettend zouden zijn en rekening zouden houden met...dan heb je gewoon geen problemen.

overigens...malamutes vind ik ook prachtige honden. :wink:
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik ben de schande voor het ras :mrgreen: Mijn ventje loopt nog steeds grotendeels los, ook in losloopgebieden, op meetings enz. Ik hou hem wel heel goed in de smiezen want zijn houding is nu een maal erg autoritair en sommige honden reageren daarop. Hij zal niet snel een gevecht beginnen uit zichzelf en de meeste honden hebben wel respect voor hem. Nu zeg ik meestal als iemand vraagt wat voor een ras het is dat hij een herder met downsyndroom is dan begrijpen ze het gedrag wel en word er heel anders naar hem gekeken :smile: :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

chrico schreef:Ik ben de schande voor het ras :mrgreen: Mijn ventje loopt nog steeds grotendeels los, ook in losloopgebieden, op meetings enz. Ik hou hem wel heel goed in de smiezen want zijn houding is nu een maal erg autoritair en sommige honden reageren daarop. Hij zal niet snel een gevecht beginnen uit zichzelf en de meeste honden hebben wel respect voor hem.
Wat ik gezien heb is Kito idd een echt mannetje dat wel graag wil laten zien dat hij er ook is.
Ulic, de reu van mn buuf, had toch wel wat moeite met zijn houding die houdt daar namelijk niet zo van. :mrgreen:
chrico
Zeer actief

Dat kwam gewoon omdat dat een hedder is :pffff: :pffff:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

chrico schreef:Dat kwam gewoon omdat dat een hedder is :pffff: :pffff:
Ulic een herder??????????? wat is dat toch met iedereen....Ulic is echt geen herder!! :smile2: :mrgreen:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

chrico schreef:Ik ben de schande voor het ras :mrgreen: Mijn ventje loopt nog steeds grotendeels los, ook in losloopgebieden, op meetings enz.
Zo heeft Yûnio ook 11 jaar gelopen :wink:
Nooit iets noemswaardig's gebeurd in deze jaren...
Dus het kan best hoor :mrgreen: :wink:
Nu niet meer omdat ze behoorlijk doof aan het worden is...
Afbeelding
Nieve
Zeer actief

Het kan ook soms wel, maar je moet er bijaanschaf van zo'n ras rekening mee houden dat het op een gegeven moment niet meer kan...blijft het goed gaan dan heb je geluk.

Nieve liep tot ruim een jaar ook gewoon altijd los, ook in losloopgebied, maar daarna (na de eerste loopsheid) was het voorgoed afgelopen. Toen werd ze te zelfverzekerd. Het is dus afhankelijk van het temperament van de hond.

En jullie hebben geluk.....en ik helaas niet ( nou ja, op dat ene kleine puntje na is Nieve de meest geweldige hond die je maar kunt wensen, dus ik heb ook geluk :pffff: :mrgreen: )
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Dat is hier hetzelfde. met andere honden die ze niet kennen is het lastig, maar verder zijn ze de meest geweldige honden die er zijn :mrgreen:
Laatst gewijzigd door **Tamara** op 17 jun 2006 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ik hoop ook gewoon dat het zo blijft. Tot nu toe gaat hij steeds mee als we ergens naar toe gaan, loopt hij gewoon tussen groepen vreemde honden zonder problemen maar hij is net een jaar.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik vind ze prachtig om te zien, maar de honden die hier lopen (niet veel) worden aan een flexje uitgelaten in de buurt en zijn erg onvriendelijk tegen andere honden.

Anne
Nieve
Zeer actief

chrico schreef:Ik hoop ook gewoon dat het zo blijft. Tot nu toe gaat hij steeds mee als we ergens naar toe gaan, loopt hij gewoon tussen groepen vreemde honden zonder problemen maar hij is net een jaar.
Ik hoop ook zeker voor je dat het zo blijft, want eerlijk is eerlijk dat wilde ik met Nieve het liefst ook. Nieve is echter lang niet altijd vriendelijk naar andere honden, helaas. Maar ik heb er wel altijd rekening mee gehouden dat het kon gebeuren. Overigens kan ze vaak wel met reuen als die zich enigsinds normmaal gedragen naar haar en ook met sommige teven gaat het heel goed (met een dwergpinscher teefje van een vriendin bijvoorbeeld is ze lief en voorzichtig en zo zijn er meerdere teven geweest wie ze accepteerde). Uit voor zorg hou ik haar nu aan de lijn en hou ik haar weg bij andere honden.

En wat betreft de reactie van Yamie: Ik denk dat in dit soort honden nog best veel oerinstinct zit en dat ze daardoor nog echt dat soort normen en waarden hanteren. De meeste honden zijn zo 'gesocialiseerd' dat ze met grote snelheid op alle honden afrennen om te 'spelen' en dat wordt door een oertype al snel gezien als onbeschoft en respectloos gedrag. Dat is namelijk de grootste reden voor een confontatie bij Nieve. Is een hond rustig en respectvol naar Nieve, dan gaat het namelijk vaak goed (en met repectvol bedoel ik niet dat ze onderdanig moeten zijn, want Nieve kan met zowel zelfverzekerdere honden als met onderdanige overweg).
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik heb een herder poolhond kruising. Zelf denk ik dat er Husky in zit.

Hij is erg zelfverzekerd, het allerliefst loopt hij los, dat is iets waar hij de hele dag naar uitkijkt. Dan gaat hij echt helemaal uit zijn dak en zijn gezichtsuitdrukking spreekt dan boekdelen. Helemaal happy. Vooral in de sneeuw is het een heel mooi gezicht, veel mensen zeggen dan dat hij op een wolf lijkt. Het enige is dat hij een heel kort staartstompje heeft in plaats van zo'n mooie volle staart.

Hij heeft ook veel problemen gehad emt andere honden, met name andere reuen maar kan nog steeds los lopen, maar dat komt ook omdat hij nu gecastreerd is. De castratie heeft genoeg verandert aan zijn gedrag om verantwoord los te kunnen lopen, samen met een heleboel training uiteraard.( castratie pas nadat er natuurlijk eerst van alles is geprobeert om het op een andere manier op te lossen).

Het was kiezen wat voor hem het belangrijkste was.

Ik vind het een prachtige hond en kan er mee lezen en schrijven, maar dat is met name omdat het een kruising is, en er net voldoende karakter van de herder naar voren komt.

Ik denk dat ik met een raszuivere poolhond veel minder een klik zou hebben (hoewel ik ze wel heel erg mooi vind), maar ik kan hetgeen wat nu wel uit zijn karakter naar voren komt van de poolhond zeker waarderen. Hij is heel sterk op zijn eigen roedel gericht.

Hier nog een foto van hem, let niet op de troep op de achtergrond. :mrgreen:

Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Hele mooie honden, maar niet geschikt voor in de stad. Hier lopen 2 Malamuten en 2 Husky's in het park en die zijn allemaal onaardig tegen reuen. Harrie heeft nog een korst in zijn nek van de laatste ontmoeting met een Husky. En Harrie begon écht niet. De eigenaresse had ook totaal geen gezag over haar hond en was al een paar honderd meter verder toen deze hond Harrie aanviel.
De malamuten hebben Harrie ook een keer aangevallen, maar dat verliep zonder verwondingen. Deze zelfde honden hebben een andere reu (een hele lieve oude) al eens 15 krammen bezorgd.
En er zijn meer akkefietjes geweest.
Wat mij betreft kunnen deze honden niet in een stadspark.
Afbeelding
chaco
Actief

Ongelezen bericht door chaco »

Wij hebben 6 husky´s en ik vind dat dan natuurlijk ook schitterende honden :wink:
Maar ook de andere poolhonden vind ik prachtig.

Een poolhond komt nog steeds het beste tot zijn recht als hij mag werken.

Onze honden kunnen heel goed samen met andere honden. Ook buiten de kennel.
Bekijk ook eens onze weblog
Afbeelding
http://www.chaconayo.punt.nl/
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

Ik heb ook een Malamute gehad want ik ga tenslotte voor "de grotere" :wink: maar ik ken ze lezen en schrijven. Het ligt wsl gewoon aan de type mens welk ras het beste bij ze past[of zou het andersom zijn? :mrgreen: ]
bulldogmiep
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Alaskan malamute
Engelse bullterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulldogmiep »

jep de malamute ik was eiegenlijk op zoek naar een malamute omdat we eigenlijk begin volgend jaar zouden verhuizen naar een grootere woning nu gaat dit niet door jammergenoeg en moet ik mijn droom hond even uitstellen
maar er komt zeker dit jaar wel een hondje bij een bulldog

ik ben van kleins af aan gek op de malamute mijn neef had er ook 1 ik was er niet bij weg te slaan volgend jaar misschien wie weet
have a nice day
Afbeelding
Kusjes BullDogMiep
laicka
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door laicka »

Hallo
Ben een oude bekende van het forum en wil graag ook reageren.
Heb 2 weken geleden mijn Laika in moeten laten slapen,hij was een kruising malamute wolf,14 jaar en hij had een machtig karakter.Wij hebben hem in 2001 gered via internet van de spuit en bleek ernstig mishandeld.
Dit kwam in de laatste weken van zijn leven erg naar boven.Je mocht hem niet meer aanraken en hij greep dan ook behoorlijk.Dit heeft veel moeite gekost om dit rotbesluit te nemen.We hebben ook een dochtertje van 3 en dan kun je het risico niet nemen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat de malamute van zichzelf een prachtkarakter heeft,evenals de husky en de akita inu.De baas maakt zijn hond,een hond wordt nooit vals geboren,ja of het moet een doorgefokt nest zijn.
Woij hebben de laatste jaren van laika als fijn ervaren en hebben hem verwend zoveel we konden.Laika heeft een nazaat achtergelaten die nu inmiddels 5 jaar wordt.Dit is een kruising husky malamute wolf en het is werkelijk een lobbes.
Het enige gevaar van deze honden is dat als er wordt ingebroken ze nog koffie voor de inbreker zullen zetten.Verder zit er totaal geen kwaad in.
In de straat wonen mensen met 4 akita inu's en ik vind dit ook machtige goedzakken.het exacte karakter weet ik niet maar ze kijken al net zo geweldig uit hun ogen als de malamute.
Dit is mijn mening.
groetjes
Jan40
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jan40 »

Het scheelt enorm of je er 1 hebt of twee.Poolhonden en aanverwanten rassen zijn oertypes,veel natuur zit er wel in.Het roedel gedrag zit er dus goed in.Alles wat van buiten af komt wordt "flink"aangepakt!!
Toch lijkt het vaak erger dan het is maar komt wel eens vervelend over!!
Met de Shiba's maken wij dit ook mee.Mensen verkijken zich,zo een klein hondje verwachten ze dit niet en voor je het weet laten ze hun hondje zomaar binnen mijn lijnen lopen met een hoop kabaal als gevolg!!
Echter schade hebben wij nog niet meegemaakt!!
Als ik er met 1 loop,gaat het een stuk makkelijker dan met diezelfde met een teef erbij!!
Afbeelding
Nikita
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Nikita »

Ik ben een echte malamute-fan!

Maar ik moet eerlijk toegeven dat Nikita ook niet met alle honden samen kan. Als ze los is gaat het eigenlijk altijd wel goed, vooral met grote honden vind ze het prachtig om lekker lomp te spelen.
Als honden haar niet aanstaan kan ze heel verwaand en uit de hoogte doen maar meestal negeert ze ze dan gewoon.

Ze is een periode met een honden-uitlaat service meegeweest en ook dat ging prima. Degene die de uitlaat-service runde vond het jammer dat ze niet meer mee ging, ze kon altijd prima de moeilijke/vervelende honden uit de club corrigeren en weer in het gareel trekken.
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

ik ben zelf met een samojeed opgegroeid
en chinta was echt een prachtbeest
ze deed ook nooit lelijk tegen andere honden :ok:
maar als je op het erf kwam
dan kwam je er niet meer af

en wij waren het derde gezin die haar kreeg
want de vorige man (de oom van mijn vader) kon haar niet aan
en chinta (toen heette ze nog floxie)
was nog geen jaar toen we haar kregen

hier een foto van haar

Afbeelding

je kan meer over haar lezen in het topic samojeed :ok: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=99160

liefs samantha
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”