Dit zie ik idd bij mijn Amerikaanse Bulldog ook, en die is ook pas 5AnneMarie schreef: altijd honger, aangekomen en slomer geworden.
Hij wil de laatste dagen zelfs niet meer lang wandelen en is pas 4 jaar oud![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Castreren
Moderator: moderatorteam
-
Brigitte
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Zonder schreeuwen begrijp ik je ook hoorAnneMarie schreef:Klopt,ik heb het dan ook enkel over MIJN ervaring.Moos schreef:Ik weet niet of je dat hij nu niet meer lang wil wandelen ook zomaar op de castratie kan gooien eigenlijk. Kan natuurlijk, maar ik zou daar bij mijn hond niet zomaar vanuit gaan.AnneMarie schreef:Mijn shih tzu mixje is gecastreerd om medische redenen, gevolg is
altijd honger, aangekomen en slomer geworden.
Hij wil de laatste dagen zelfs niet meer lang wandelen en is pas 4 jaar oud![]()
vacht was al heel dicht en fijn, is wat vrouwelijker geworden maar nog even prachtig hoor
Dus als het niet hoeft, niet doen, bij medische problemen of overdreven gedrag kun je het overwegen.
Het blijft een flinke ingreep
Ik heb ook een gecastreerde reu van 4, en die loopt met gemak 3-4 uur mee.
Ik heb bij hem dan ook eigenlijk niks gemerkt van slomer worden. Hij is wel iets aangekomen daarna, maar dat hebben we er gewoon weer afgekregen, en nu is hij prima op gewicht.
Ik ben zeker niet voor 'zomaar' castreren, maar het is nou ook weer niet zo dat alle reuen dan op hun 4e niet meer lang willen wandelen, en slome zoutzakken geworden zijn...
Ik ken meerdere honden die erg sloom geworden zijn, ik ken er ook waar je nauwelijks iets van merkt.
Maar het is en blijft iets wat niet te voorspellen is, en waar je dus rekening mee moet houden, TOCH?
Tuurlijk is het iets dat gezegd moet worden, en iets om rekening mee te houden. Ik wilde alleen even wat tegenwicht bieden met de andere kant van het verhaal

- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
Mijn teef is ook gecastreerd, maar ik merk gaan veranderingen. (ze is nu een half jaar gecastreerd). Alleen dat ze wel zelfverzekerder is geworden en wat feller dan eerst.
Ik heb hier heel lang overnagedacht en mij er erg in verdiept. Tot op het laatst heb ik getwijfeld, maar het is veel beter zo (ik heb een hondenuitlaatservice). Van de 12 maanden in het jaar was zo 6-7 maanden aantrekkelijk voor reuen, ze werd constant bereden en voor de reuen was het ook niet fijn. Nu is het veel rustiger in de roedel.
De teef (mechelaar) van mijn vriend is incontinent geworden
Ik heb hier heel lang overnagedacht en mij er erg in verdiept. Tot op het laatst heb ik getwijfeld, maar het is veel beter zo (ik heb een hondenuitlaatservice). Van de 12 maanden in het jaar was zo 6-7 maanden aantrekkelijk voor reuen, ze werd constant bereden en voor de reuen was het ook niet fijn. Nu is het veel rustiger in de roedel.
De teef (mechelaar) van mijn vriend is incontinent geworden