Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Castreren
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Castreren
ik zit eraan te denken om diesel te laten castereren.
ik belde de dieren arts voor info hoe dat gaat enzo en die verklaarde me bijna vor gek dat ik als reden gaf dat ik geen pups wilde wekken door een niet raszuivere shih tzu.
dat vonden hun niet echt een reden.
echte redenen volgens haar waren drukke honden, vlugt gedrag, dominantie of druipers (ze noemde het anders maar ben het ff kwijt)
ik loop vaak met diesel in losloop plaatsen en daar komen veel teven die niet geholpen zijn en diesel moet dan aan de lijn.
wat vinden jullie een reden voor casteratie?
en wat zijn de nadelen waar we tegen aan kunnen lopen ?
ik belde de dieren arts voor info hoe dat gaat enzo en die verklaarde me bijna vor gek dat ik als reden gaf dat ik geen pups wilde wekken door een niet raszuivere shih tzu.
dat vonden hun niet echt een reden.
echte redenen volgens haar waren drukke honden, vlugt gedrag, dominantie of druipers (ze noemde het anders maar ben het ff kwijt)
ik loop vaak met diesel in losloop plaatsen en daar komen veel teven die niet geholpen zijn en diesel moet dan aan de lijn.
Laatst gewijzigd door Silvia op 13 aug 2006 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Silvia en Diesel
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Niet gecastreerde teven kunnen alleen zwanger worden als ze precies op de juiste dagen gedekt worden en dan moet dat dus ook minstens 15 minuten duren. Als je hond niet wegrent zou ik me nergens zorgen om maken. Verder is het aan de eigenaar van de teef haar die paar dagen onder controle te houden. Als het aan de reuen was dan bleef je aan de gang aangezien er overal zomaar een loopse teef op kan duiken.
Gewoon niet castreren en je hondje niet bij loopse teven alleen laten, klaar!
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Kom jij dan op die losloopplaatsen constant loopse teven tegen? Want anders is er niks aan de hand natuurlijk
Alleen omdat je niet per ongeluk pups wil verwekken lijkt me niet echt een reden om te castreren. Dat is gewoon een kwestie van je reu niet bij een loopse teef laten, en zo heel erg moeilijk is dat over het algemeen niet.
Alleen omdat je niet per ongeluk pups wil verwekken lijkt me niet echt een reden om te castreren. Dat is gewoon een kwestie van je reu niet bij een loopse teef laten, en zo heel erg moeilijk is dat over het algemeen niet.

- Moos
- Zeer actief
Maar die teefjes zijn toch niet het hele jaar door loops??twinmamasilvia schreef:diesel komt veel bij vrieden met teefjes en we moeten ze dan altijd apart houden, dat vind ik erg zielig.Leanne schreef:Nou..ik verklaar je ook voor gek hoor
Om die reden ga je toch niet in je hond laten snijden?
hun willen wel ooit pups maar ik zeker niet

- Leanne
- Zeer actief
Ok niet leuk...twinmamasilvia schreef:diesel komt veel bij vrieden met teefjes en we moeten ze dan altijd apart houden, dat vind ik erg zielig.Leanne schreef:Nou..ik verklaar je ook voor gek hoor
Maar je hond laten castreren om die reden vindt ik weer zielig...
Kan Diesel dan niet thuis blijven als jullie bij vrienden op bezoek gaan..waarvan het teefje toevallig loops is?
Voor die enkele keer ga je toch je hond niet castreren...

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Leanne
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Maar die teven zijn toch niet het hele jaar door loohoops?twinmamasilvia schreef:ben er bij vergeten te vertellen dan een stuk of 5 kennisen allemaal teven hebben en we vaak bij elkaar komen en de doggys ook wel eens bij elkaar logeren.
Ik kan me voorstellen dat het weleens lastig is als een van die teven loops is, maar goed, tja, om daar nou je hond voor te laten castreren...omdat je vrienden hebt met teefjes....

-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Een gezonde hond wil jij opereren omdat je denk dat een teef het hele jaar door loops is?twinmamasilvia schreef:ben er bij vergeten te vertellen dan een stuk of 5 kennisen allemaal teven hebben en we vaak bij elkaar komen en de doggys ook wel eens bij elkaar logeren.
De eigenaar van een teef weet heus wel wanneer zijn teef loops is en zal deze dan ook wel aangelijnd hebben en alleen dan hoef je ze apart te houden.
Ik ben tegen castratie voor dit soort redenen. Eerst een medisch probleem. Een man laat je toch ook niet casteren omdat hij de hele dag bij vrouwen loopt
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
twinmamasilvia schreef:diesel komt veel bij vrieden met teefjes en we moeten ze dan altijd apart houden, dat vind ik erg zielig.Leanne schreef:Nou..ik verklaar je ook voor gek hoor

Linda, Izzie en Bram
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ff hoor, wat zeg je nou?MARC_S schreef:Niet gecastreerde teven kunnen alleen zwanger worden als ze precies op de juiste dagen gedekt worden en dan moet dat dus ook minstens 15 minuten duren. Als je hond niet wegrent zou ik me nergens zorgen om maken. Verder is het aan de eigenaar van de teef haar die paar dagen onder controle te houden. Als het aan de reuen was dan bleef je aan de gang aangezien er overal zomaar een loopse teef op kan duiken.![]()
als een dekking geen 15 min duurt, er dan geen pups zullen komen?
als je dat echt zegt, dan uh.. sorry moet ik je toch corrigeren.
( ik kan me haast niet voorstellen dat je dit bedoeld
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Re: castereren
Ik vind dat geen reden om je reu te laten castreren. (Wel ben ik het met je eens dat je niet moet gaan fokken met een niet raszuivere hond.)twinmamasilvia schreef:ik zit eraan te denken om diesel te laten castereren.
Maar lopen er altijd loopse teven bij jullie in het bos dan? Een teef kan tenslotte alleen maar gedekt worden als ze loops is en ook nog in haar vruchtbare dagen zit.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Marc,MARC_S schreef:Niet gecastreerde teven kunnen alleen zwanger worden als ze precies op de juiste dagen gedekt worden en dan moet dat dus ook minstens 15 minuten duren.
Een dekking kan ook prima geslaagd zijn als de reu en de teef niet gekoppeld hebben gezeten en de hele dekking maar een minuut zou hebben geduurd, hoor.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar die teven zijn toch niet continu loops?! Van de 52 weken zou je Diesel gemiddeld 6 weken niet bij dat teefje van die vrienden van je kunnen laten. Is dat zo'n groot probleem?twinmamasilvia schreef:diesel komt veel bij vrieden met teefjes en we moeten ze dan altijd apart houden, dat vind ik erg zielig.Leanne schreef:Nou..ik verklaar je ook voor gek hoor
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Helaas neemt niet iedere teven-eigenaar die verantwoordelijkheid. Bij ons in het losloop(!)bos fietst zelfs een man met zijn loopse teef dwars door het bos heen.... (De teef loopt dan los en de man fietst gewoon door!)Maria schreef:De eigenaar van een teef weet heus wel wanneer zijn teef loops is en zal deze dan ook wel aangelijnd hebben en alleen dan hoef je ze apart te houden.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
En dan gemiddeld ook maar 2-3 dagen gedurende die loopsheid!Zoek stok! schreef:Je weet toch wel dat een teefje alleen vruchtbaar is als ze loops is?
Groetjes, Karen
- starfleet
- Erelid
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Re: castereren
De nadelen voor mij zijn:twinmamasilvia schreef:
Je kan een suffige, slome hond krijgen.
Je reu kan voor een teef worden aangezien door volle reuen en lastig gevallen worden en door teven ook niet echt geaccepteerd.
Reden voor mij voor castratie zou een reu zijn die een hormoonbundel is en die zijn rust niet vindt, die constant op alles zit te rijden en totaal van slag is en piept en niet eet of slaapt als er maar ergens in de buurt een loopse teef heeft rondgelopen.
Verder niet. In ieder geval niet omdat mijn vriendin een teef heeft.
Anne
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik snap het ook niet helemaal. Hou er overigens rekening mee dat de vacht van je hond door castratie een ramp kan worden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
myriam1
- Actief
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Verder moet je een hele bups teven ook niet bij elkaar alleen laten als er een aantal loops zijn. Dat kan ook spanningen onder de teven geven dus zelf zou ik eens voorstellen dat mensen hun loopse teven niet allemaal meenemen als er een reu bij is
Ik bedoelde met de 15 minuten dat een dekking zelden 123 geslaagd is en dus dat de honden toch meestal wel 15 minuten minimaal de tijd nemen om te spelen etc en dan dan te dekken waar over het algemeen wel gekoppeld wordt. Dan ben je al te laat natuurlijk maar het is zelden dat een reu naar een teef rent, direct dekt en eraf springt waardoor alles binnen een paar seconde gedaan zou zijn. Het kan wel maar dat is dan zeker aan de eigenaar van de teef om dat te voorkomen in mijn ogen.
Ik bedoelde met de 15 minuten dat een dekking zelden 123 geslaagd is en dus dat de honden toch meestal wel 15 minuten minimaal de tijd nemen om te spelen etc en dan dan te dekken waar over het algemeen wel gekoppeld wordt. Dan ben je al te laat natuurlijk maar het is zelden dat een reu naar een teef rent, direct dekt en eraf springt waardoor alles binnen een paar seconde gedaan zou zijn. Het kan wel maar dat is dan zeker aan de eigenaar van de teef om dat te voorkomen in mijn ogen.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
nou het wordt inmiddels in mijn ogen van kwaad tot erger.
ik kan diesel niet bij teven laten en al helemaal niet bij loopse.
hij springt op alle teven groot en klein en als ze loops zijn (zoals momenteel 2 uit de straat) dan hangt hij zich helemaal aan de lijn en moet ik hem letterlijk mee sleuren.
toen we gisteren naar bed gingen zat meneer op de vensterbank (is maar 10cm diep) te blaffen.
ik naar beneden en hij rende meteem naar de voordeur. dus ik dacht die moet nog iets.
ik in mijn badjas nog ff naar buiten en gaat ie daar midden op het pad staan blaffen en druk rondkijken.
vanmorgen tilde ik hem op en zag ik dat zijn ballen niet in zijn balzak zaten maar op zijn buik ongeveer naast zijn Harrie.
is dat normaal??
We merken nu dus dat er iets aan hem veranderd en castratie kwam als eerste bij me op en vandaar dat ik bij de DA en bij jullie ging informeren over hoe en wat.
dit is ook weer helemaal nieuw voor mij.
hij springt op alle teven groot en klein en als ze loops zijn (zoals momenteel 2 uit de straat) dan hangt hij zich helemaal aan de lijn en moet ik hem letterlijk mee sleuren.
toen we gisteren naar bed gingen zat meneer op de vensterbank (is maar 10cm diep) te blaffen.
ik naar beneden en hij rende meteem naar de voordeur. dus ik dacht die moet nog iets.
ik in mijn badjas nog ff naar buiten en gaat ie daar midden op het pad staan blaffen en druk rondkijken.
vanmorgen tilde ik hem op en zag ik dat zijn ballen niet in zijn balzak zaten maar op zijn buik ongeveer naast zijn Harrie.
is dat normaal??
We merken nu dus dat er iets aan hem veranderd en castratie kwam als eerste bij me op en vandaar dat ik bij de DA en bij jullie ging informeren over hoe en wat.
dit is ook weer helemaal nieuw voor mij.
Groetjes Silvia en Diesel
-
bianca83
- Zeer actief
Nou dat kan niemand met een reu hoor als een teef loops istwinmamasilvia schreef:nou het wordt inmiddels in mijn ogen van kwaad tot erger.
hij springt op alle teven groot en klein en als ze loops zijn.
Om je zin dat je hem letterlijk mee moet sleuren moet ik wel lachen, sorry. Je hebt zo'n klein hondje, je kunt toch gewoon eens boos nee zeggen en je omdraaien. Kan me niet voorstellen dat Diesel zo sterk is dat je hem echt mee moet sleuren. Als ik een loopse teef tegen kom en ik trek m'n mond flink open reken maar dat mijn honden dan meelopen hoor. Loopse teef of niet.