Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hubertusklauw verwijderen ??
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
hubertusklauw verwijderen ??
Ik zag pas bij een nestje honden dat ze hubertusklauw ( 5e teentje aan achterpoot ) verwijderd hadden ... waarom doen ze dit eigenlijk ??
Binky And Indy are watching you
R.i.p Freya 18-06-98 / 15-07-06
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
Ja ik werk dus bij die sint bernhardskennel waar ik heb gezien heb ik moest die dag op de pups letten en toen zag ik dat ze de klauwtjes al verwijderd hadden bij de pups van een week oud....bij de moeder was het eveneens weg..ze gaat er idd mee naar shows e.d dus misschien dat het idd bij bepaalde rassen niet is toegestaan of als fout gezien word idd...
heb het niet kunnen vragen want mn bazin was die dag weg vrijdag zie ik haar weer dus zou het dan kunnen vragen dat ga ik dan ook wel doen maar ik bleef het me maar afvragen vandaar dat ik het even hier vraag
heb het niet kunnen vragen want mn bazin was die dag weg vrijdag zie ik haar weer dus zou het dan kunnen vragen dat ga ik dan ook wel doen maar ik bleef het me maar afvragen vandaar dat ik het even hier vraag

Binky And Indy are watching you
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Natas. schreef:Uuuuh............ het is nu toch verboden om het weg te halen??![]()
Het mag volgens mij alleen als er medische noodzaak toe is, dus als de hond er last van heeft (hubertusklauwen die telkens tegen elkaar aan zwabberen b.v.). Maar bij een pup kan je dat toch helemaal nog niet vaststellen.
bij de witte herder worden ze ook verwijderd

Fenneke en Baloe

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
het mag nog wel, maar wel binnen 2 tot 3 dagen na de geboorte
er zijn rassen die ze juist moeten hebben , beauceron bv ( en meerdere franse herdershonden)
het komt zo nu en dan bij elk ras wel eens voor, en is niet gewenst, daarbij kan het ook een kwetsbaar plekje zijn voor sommige honden ( hond die erg actief door struiken rennen, in holen duiken enz) die er dan achter blijven hangen, met alle gevolgen van dien.
er zijn rassen die ze juist moeten hebben , beauceron bv ( en meerdere franse herdershonden)
het komt zo nu en dan bij elk ras wel eens voor, en is niet gewenst, daarbij kan het ook een kwetsbaar plekje zijn voor sommige honden ( hond die erg actief door struiken rennen, in holen duiken enz) die er dan achter blijven hangen, met alle gevolgen van dien.
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
De bracco heeft ze ook; staat ook in de rasstandaard. Weghalen wordt als reden voor diskwalificatie gezien (bij shows). Alleen als de hond ze aangeboren niet heeft wordt het toegestaan.yamie schreef:het mag nog wel, maar wel binnen 2 tot 3 dagen na de geboorte
Toen Dante pup was wilde de da. ze weghalen (toen hij toch narcose moest voor iets anders). Ik wilde dat toen na enige aarzeling niet (het hoorde tenslotte bij hem). Heb het nog bij de vereniging na gevraagd; bij hen was geen hond bekend die een gescheurd klauwtje had opgelopen. Terwijl er veel met bracco's gejaagd en veldwerk gedaan wordt. Ik laat de klauwtjes dus lekker zitten; het hoort bij hem (en ik vind het wel grappig staan

Gr. Marijke

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Het ontbreken van de hubertusklauw is niet fout.Moon schreef:De bracco heeft ze ook; staat ook in de rasstandaard. Weghalen wordt als reden voor diskwalificatie gezien (bij shows). Alleen als de hond ze aangeboren niet heeft wordt het toegestaan.yamie schreef:het mag nog wel, maar wel binnen 2 tot 3 dagen na de geboorte
Toen Dante pup was wilde de da. ze weghalen (toen hij toch narcose moest voor iets anders). Ik wilde dat toen na enige aarzeling niet (het hoorde tenslotte bij hem). Heb het nog bij de vereniging na gevraagd; bij hen was geen hond bekend die een gescheurd klauwtje had opgelopen. Terwijl er veel met bracco's gejaagd en veldwerk gedaan wordt. Ik laat de klauwtjes dus lekker zitten; het hoort bij hem (en ik vind het wel grappig staan). Het zou overigens een heel kleine ingreep zijn; het is echt een los velletje met wat bot er in en een nagel eraan (bot staat dus niet in verbinding met de poot).
dat staat in de rasstandaard van de bracco italiano.
(en weg laten halen is vaak niet te onderscheiden van er gewoon niet hebben gezeten)
en ik zeg ook niet dat elke hond er last van krijgt of heeft, maar het is wel een risico, en functioneel zijn ze niet, dus zodra het niet hoeft, mogen ze van mij eraf

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
en bij rassen die ze horen te hebben, zijn ze dat ook vaak ( echte klauwtjes dus) en daardoor ook steviger en minder kwetsbaar, die loshangende klauwtjes, scheuren veel makkelijker af of insirene schreef:Een vriendin van me die Pyreneeërs fokt (die dus een dubbele wolfsklauw moeten hebben) vertelde me laatst dat veel keurmeesters controleren of het wel een "echt" klauwtje is met een verbinding naar de poot dus. Een "loos" klauwtje wordt niet gewaardeerd door veel km's.