Lees je geen Canidae?Rovanna schreef: Ik lees Cavom, Farmfood, Henne, Acana en Nutro.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is de beste brok?
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Bullenmama
-
Rovanna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Rovanna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
www.canidae.comRovanna schreef:O ja natuurlijk! Het is soms moeilijk door de bomen het bos te zien. Vreemd genoeg kan ik van Canidae geen website vinden.Scooby schreef:Lees je geen Canidae?Rovanna schreef: Ik lees Cavom, Farmfood, Henne, Acana en Nutro.
Groetjes, Karen
-
caelybliss
- Vaste gebruiker
Ik kreeg gisteren bij de dierenwinkel een folder mee van het merk Greenheart http://www.greenheart.nl Het is een zogenaamde close-to-nature brok, ontwikkeld door iemand in Nederland die de sledehondensport beoefent en mij werd verteld dat de brok in Noorwegen gemaakt wordt en dat het een erg natuurlijke brok is. Het merk is toenemend in populariteit, bij die dierenwinkel momenteel een van de best verkopende merken en de reacties van de klanten waren tot dusver erg positief...
Ik kan er zelf dus niet over oordelen, wij voeren Cavom en ik ben met Canex begonnen http://www.canex.nl . Maar Greenheart is wel een uiterst natuurlijke brok die blijkbaar goed bevalt. Over Canex hoor ik ook erg positieve dingen, maar dat is afwachten. Het zijn in elk geval drie 'natuurlijke' brokmerken...
Ik kan er zelf dus niet over oordelen, wij voeren Cavom en ik ben met Canex begonnen http://www.canex.nl . Maar Greenheart is wel een uiterst natuurlijke brok die blijkbaar goed bevalt. Over Canex hoor ik ook erg positieve dingen, maar dat is afwachten. Het zijn in elk geval drie 'natuurlijke' brokmerken...
Groetjes en pootjes van Wendy, Caely, Bliss, Erlo, Danka, Zeta en Jessie
-
Bullenmama
Mijn verwarring is : je schrijft dat je niet geinteresseerd bent hoe de honden het op de brokken doen, en later in je tekst schrijf je dat je de reden wilt weten waarom mensen een bepaalde brok geven.
Maar mensen geven juist een bepaalde brok OMDAT de honden het er goed op doen.
Ben je op zoek naar voedingsanalyses van verschillende merken brok, feiten dus, of wil je persoonlijke ervaringen horen, daar ben ik over in het verwarring.
Groetjes, Ellen
Ben je op zoek naar voedingsanalyses van verschillende merken brok, feiten dus, of wil je persoonlijke ervaringen horen, daar ben ik over in het verwarring.
Groetjes, Ellen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Mauyak
idd Je kunt pas echt voor een brok kiezen als je weet hoe je honden het "er op doen".Want kwa samenstelling en verhaal van fabrikant vind ik dus Nutro beter,maar de hond in kwestie weigert het te eten.Dus ik kan er dan ook nooit achter komen of deze brok wel zo goed is als ik denk dat ie is.Mijn reden om dus RC te voeren zijn uitgebreid hierboven beschreven.bullenmama schreef:Mijn verwarring is : je schrijft dat je niet geinteresseerd bent hoe de honden het op de brokken doen, en later in je tekst schrijf je dat je de reden wilt weten waarom mensen een bepaalde brok geven.
Groetjes, Ellen
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Re: Wat is de beste brok?
Wat een raar onderzoek. Als je honden het er goed op doen, dan is de kwaliteit blijkbaar ok.Rovanna schreef:Ik ben niet geinteresseerd in hoe goed jullie honden 'het erop doen' (er worden ook honden oud op Lidl-brokken) of wat de prijs is. Het gaat mij puur om de kwaliteit
Ik ben het dan ook helemaal met Geer eens:
Voor wie is dit onderzoek eigenlijk? Voor een fabrikant?Geer schreef:De beste brok blijft toch echt de brok waar de hond het het beste op doet.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- alma.m
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.
Caya krijgt Reza Premium. Dat is voer zonder kunstmatige antioxidanten, geur, kleur en smaak stoffen. Is niet echt goedkoop, maar ik ben er tevreden over. Wat ik ook belangrijk vind............ze vind het lekker.
En ze doet het er goed op. :mrgreen:Ik schrijf het er toch maar bij, want voor mij is dat een reden om het voer te kopen.

En ze doet het er goed op. :mrgreen:Ik schrijf het er toch maar bij, want voor mij is dat een reden om het voer te kopen.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

6 Januari 1999 -1 Mei 2010

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik vind het ook gewoon belangrijk dat mijn honden het graag eten. Ik kan wel willen dat ze een bepaald merk eten omdat er geen toegevoegde anti-oxidanten of wat dan ook in zitten, maar als ze bij mij met lange tanden eten en dus niet lekker hun bak leegeten, schiet het ook niet op.
Voor mij blijft toch echt de maatstaf dat ze het in de eerste plaats gewoon lekker moeten vinden. Ik probeer dus nog wel eens verschillende merken uit, om hier achter te komen.
Voor mij blijft toch echt de maatstaf dat ze het in de eerste plaats gewoon lekker moeten vinden. Ik probeer dus nog wel eens verschillende merken uit, om hier achter te komen.
-
Rovanna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Oke ik snap wat je zegt! Ik ben inderdaad op zoek naar een kwalitatief (qua gebruik van ingreidenten) goede brok en de daarbij behorende ervaringen van gebruikers. Dat er honden zijn die het goed doen op Bonzo, vind ik niet relevant.bullenmama schreef:Mijn verwarring is : je schrijft dat je niet geinteresseerd bent hoe de honden het op de brokken doen, en later in je tekst schrijf je dat je de reden wilt weten waarom mensen een bepaalde brok geven.
Groetjes, Ellen
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Leg nou eens uit waarom je dat wil weten en voor wie of wat?Rovanna schreef:Ik ben inderdaad op zoek naar een kwalitatief (qua gebruik van ingreidenten) goede brok en de daarbij behorende ervaringen van gebruikers. Dat er honden zijn die het goed doen op Bonzo, vind ik niet relevant.
Als je alleen maar wil weten wat 'goede' brokken zijn, hoef je alleen maar even wat verpakkingen te lezen.
Blijkbaar ben je helemaal niet geïnteresseerd in ervaringen van hondenbezitters met bepaalde brokken. Merkwaardig
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Mauyak
Maar ik vind de kwaliteit van RC erg goedRovanna schreef:Oke ik snap wat je zegt! Ik ben inderdaad op zoek naar een kwalitatief (qua gebruik van ingreidenten) goede brok en de daarbij behorende ervaringen van gebruikers. Dat er honden zijn die het goed doen op Bonzo, vind ik niet relevant.bullenmama schreef:Mijn verwarring is : je schrijft dat je niet geinteresseerd bent hoe de honden het op de brokken doen, en later in je tekst schrijf je dat je de reden wilt weten waarom mensen een bepaalde brok geven.
Groetjes, Ellen
-
Mauyak
Leuk verhaal Martijn maar de topicschrijfster vraag om"de beste brok".En ik heb hier 3 honden lopen waarvan er 2 kvv eten en eentje RC.Dus ik heb vergelijkingsmateriaal in huis zullen we maar zeggen.Maar om nou te zeggen dat degene die op brok staat veel slechter af is,neuh eerder andersom.We hebben al ruim 15-17 jaar ervaring met brok en pas 2 jaar met honden die fulltime op kvv staan,dus ik weet waar ik over praat.
-
*wendy*
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
- Contacteer:
-
Rovanna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Mij hoef je niet te overtuigen hoor. Ik BARF al twee jaar met mijn honden. Maar dat neemt niet weg dat nog altijd 95% van de hondeneigenaren brokken voert aan hun honden en als je dat dan wilt (om wat voor reden dan ook) dan is er inmiddels wel een enorm verschil in kwaliteit. Er komen nog dagelijks brokken op de markt, dat geeft aan dat het nog steeds een groeimarkt is.Martijn schreef:Mijn honden deden het ook goed op brokken. Lekker vitaal, geen toestanden en niet te dik.
Tot ik vers ging voeren. Ondanks dat ik dat al eerder gedaan had sta ik nog steeds elke dag versteld van het verschil.
Het is geen kwestie van dat ze het er beter op doen....het is een kwestie van gezonde jonge honden hebben die twee maanden geleden nog middelbaar waren.
Ik gun iedereen zijn zak met brokken. Dat is echt je eigen keuze. Maar om die keuze hard te maken moet je toch je honden eens een maand of twee vers of kvv gaan voeren. Pas dan zie je namelijk echt wat brokken met je hond doet.
Als je geen verschil ziet geef je lekker brokken, toch? Maar ik weet zo goed als zeker dat bijna niemand weer terug gaat als ze hebben gezien wat er met je hond gebeurt als je hem echt eten geeft.
Mensen die zo verschrikkelijk overdreven pro vers zijn zijn heus niet zo geboren hoor. Die hebben gewoon met hun eigen ogen gezien wat het verschil is en dat is dus een heel groot verschil.
Probeer het gewoon. KVV is niet duurder en ook niet meer moeite dan brokken geven en bijna alle honden vinden het erg lekker.
Probeer het..al is het alleen maar om te kunnen zeggen dat je het geprobeerd hebt en geen verschil hebt gezien als dat zo is.
Brokken slecht? Weet ik niet. Mijn honden hebben jarenlang brokken gehad en ze deden het niet zo slecht dat ik ze ongezond vond maar
het blijft een feit dat er bij allebei mijn honden 4 jaar af is gevallen toen ze eenmaal over op vers en rauw waren.
En dat een hond van 6 er beter uit kan zien dan toen ze 3 was wist ik gewoon niet. Vraag me niet waar dat door komt. Ik weet niet zoveel van voeding. Maar ik weet wel wat ik zie en dat zijn twee vitale, jeugdige honden die twee maanden geleden huin schoonheid en jeugd waren ontgroeid.
Ik ben van nature geen fan en ik schuw er voor terug om een "aanhanger van een groepering" genoemd te worden maar dit laatr zich domweg niet ontkennen.
Dus voor je zegt dat je honden het op brokken goed doen moet je vers geprobeerd hebben anders weet je domweg niet waar je het over hebt.
Diezelfde hond kan namelijk op vers een totaal andere bedoeling aan de term "gezond" geven dan op brokken.
En aangezien vers en rauw de natuurlijke voeding van het dier dat hond heet is ligt het natuurlijk ook wel een beetje voor de hand dat dat beter voor hem is.![]()
Ik vind het jammer als mensen de verse voeding-club als iets zweverigs zien. Het is niet één van die dingen waar je in moet geloven voor je het verschil ziet. Het is (in iedr geval met mijn honden) voldoende duidelijk om mijn hondloze ouders versteld te laten staan van hoe ze veranderd zijn in uiterlijk én gedrag. Spontane opmerkingen over hoe goed ze3 het ineens doen. En dat hadden ze echt niet aan de voeding gekoppeld want mijn moeder keek streng over haar bril toen ik over versvlees begon.
Ze vindt en vond het nog steeds "kwatsch". Voor haar ligt het ergens anders aan. Gelukkig weet ik dat de voeding de enige factor is die is veranderd.
En de beweging. Ik fiets namelijk veel meer met ze want hun conditie is met sprongen vooruit gegaan.
Ik hou er over op en niemand hoeft me te geloven.
Zelf proberen en je zult het zien. Zo simpel is het.
En als je het niet ziet is er toch geen man overboord? Dan ga je weer lekker terug naar de brokken.
Maar je kunt niet roepen dat jouw hond het op brokken net zo goed doet als op vers en rauw als je dat niet geprobeerd hebt. Dat weet je dan domweg niet.
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
-
Mauyak
Daar heb je gelijk in.En nee hoor ik geef de kvv niet de schuld,anders gaf ik het idd niet.Maar waar ik me vaak een beetje aan erger is dat er vaak gedaan word alsof vers helemaal geweldig is en je hond er zoveel gezonder,vitaler etc.van word en dat vind ik dus niet.Ik geloof er wel in dat vers voor honden met bv huidproblemen,allergieen enz. echt een oplossing kan bieden.Maar honden die gezond zijn zullen naar mijn idee net zo goed gedijen als op brok,is mijn ervaring.Sorry maar ik heb niet gemerkt dat degene die op kvv staan nou een betere vacht hebben,schonere tanden,vitaler zijn etc.etc,sorry maar ik zie geen verbeteringen ten op zichte van brok.Maar ik ben wel zo eerlijk om te zeggen dat kvv natuurlijk ten allertijde lekkerder zal smaken dan een droge brok.Martijn schreef:Nou, prima. Maar dan weet je tenminste het verschil.Mauyak schreef:Leuk verhaal Martijn maar de topicschrijfster vraag om"de beste brok".En ik heb hier 3 honden lopen waarvan er 2 kvv eten en eentje RC.Dus ik heb vergelijkingsmateriaal in huis zullen we maar zeggen.Maar om nou te zeggen dat degene die op brok staat veel slechter af is,neuh eerder andersom.We hebben al ruim 15-17 jaar ervaring met brok en pas 2 jaar met honden die fulltime op kvv staan,dus ik weet waar ik over praat.
Wel een beetje flauw om te doen alsof het door de kvv komt dat die honden minder gezond zijn. As dat zo was gaf je het niet neem ik aan.
Welke voeding dan ook is geen wondermiddel en ook geen medicijn. Als een hond ziek is gaat dat niet (altijd) zomaar over door een juiste voeding aan te bieden.
Wel is het zo dat de voorgeschiedenis qua voeding een rol gespeeld kan hebben in het tot stand komn van de ziekte maar ook dat is lang niet altijd zo.
-
Rovanna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Higgins
Ik geef eigenlijk bijna altijd KVV, maar soms ( bij vergeten uit de vriezer te halen, als we ergens op visite gaan of bv bij vakantie ) krijgt Higgins brokken. Dan is het eigenlijk altijd RC.
Heb wel Magnusson, Prins, Cavom, Canex geprobeerd maar geen van allen vond meneer echt lekker. Ik ga niet moeilijk doen voor die paar keer dat hij brok krijgt, vandaar RC.
Heb wel Magnusson, Prins, Cavom, Canex geprobeerd maar geen van allen vond meneer echt lekker. Ik ga niet moeilijk doen voor die paar keer dat hij brok krijgt, vandaar RC.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Leuk verhaal Martijn!Martijn schreef:Mijn honden deden het ook goed op brokken. Lekker vitaal, geen toestanden en niet te dik.
Tot ik vers ging voeren. Ondanks dat ik dat al eerder gedaan had sta ik nog steeds elke dag versteld van het verschil.
Het is geen kwestie van dat ze het er beter op doen....het is een kwestie van gezonde jonge honden hebben die twee maanden geleden nog middelbaar waren.
Ik gun iedereen zijn zak met brokken. Dat is echt je eigen keuze. Maar om die keuze hard te maken moet je toch je honden eens een maand of twee vers of kvv gaan voeren. Pas dan zie je namelijk echt wat brokken met je hond doet.
Als je geen verschil ziet geef je lekker brokken, toch? Maar ik weet zo goed als zeker dat bijna niemand weer terug gaat als ze hebben gezien wat er met je hond gebeurt als je hem echt eten geeft.
Mensen die zo verschrikkelijk overdreven pro vers zijn zijn heus niet zo geboren hoor. Die hebben gewoon met hun eigen ogen gezien wat het verschil is en dat is dus een heel groot verschil.
Probeer het gewoon. KVV is niet duurder en ook niet meer moeite dan brokken geven en bijna alle honden vinden het erg lekker.
Probeer het..al is het alleen maar om te kunnen zeggen dat je het geprobeerd hebt en geen verschil hebt gezien als dat zo is.
Brokken slecht? Weet ik niet. Mijn honden hebben jarenlang brokken gehad en ze deden het niet zo slecht dat ik ze ongezond vond maar
het blijft een feit dat er bij allebei mijn honden 4 jaar af is gevallen toen ze eenmaal over op vers en rauw waren.
En dat een hond van 6 er beter uit kan zien dan toen ze 3 was wist ik gewoon niet. Vraag me niet waar dat door komt. Ik weet niet zoveel van voeding. Maar ik weet wel wat ik zie en dat zijn twee vitale, jeugdige honden die twee maanden geleden huin schoonheid en jeugd waren ontgroeid.
Ik ben van nature geen fan en ik schuw er voor terug om een "aanhanger van een groepering" genoemd te worden maar dit laatr zich domweg niet ontkennen.
Dus voor je zegt dat je honden het op brokken goed doen moet je vers geprobeerd hebben anders weet je domweg niet waar je het over hebt.
Diezelfde hond kan namelijk op vers een totaal andere bedoeling aan de term "gezond" geven dan op brokken.
En aangezien vers en rauw de natuurlijke voeding van het dier dat hond heet is ligt het natuurlijk ook wel een beetje voor de hand dat dat beter voor hem is.![]()
Ik vind het jammer als mensen de verse voeding-club als iets zweverigs zien. Het is niet één van die dingen waar je in moet geloven voor je het verschil ziet. Het is (in iedr geval met mijn honden) voldoende duidelijk om mijn hondloze ouders versteld te laten staan van hoe ze veranderd zijn in uiterlijk én gedrag. Spontane opmerkingen over hoe goed ze3 het ineens doen. En dat hadden ze echt niet aan de voeding gekoppeld want mijn moeder keek streng over haar bril toen ik over versvlees begon.
Ze vindt en vond het nog steeds "kwatsch". Voor haar ligt het ergens anders aan. Gelukkig weet ik dat de voeding de enige factor is die is veranderd.
En de beweging. Ik fiets namelijk veel meer met ze want hun conditie is met sprongen vooruit gegaan.
En als je het niet ziet is er toch geen man overboord? Dan ga je weer lekker terug naar de brokken.
Maar je kunt niet roepen dat jouw hond het op brokken net zo goed doet als op vers en rauw als je dat niet geprobeerd hebt. Dat weet je dan domweg niet.
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
De kruim vind ik wel een nadeel ja. We hebben 1 keer een halve zak kruim gehad maar als dat weer gebeurd mogen we de zak terugbrengen (toen hadden we hem al weggegooid). Dat laatste restje van de bodem voer ik nu met wat yoghurt of melk ofzo, vinden ze nóg lekkerder.Martijn schreef:Vind je het niet vervelend dat het zo vies wordt?Benji&Brenda schreef:Ik vind Farmfood een goede brok. Mijn honden vinden het superlekker en verdragen het ook heel erg goed.
Of heb je daar geen last van? Bij mij vielen de brokjes helemaal uit elkaar en de laatste helft van de zak was vaak een soort zaagsel van uiteen gevallen brokken.
Het kan voor een brok misschien heel gezond zijn hoor, dat weet ik niet.
Maar qua houdbaarheid vond ik het rotzooi.
Verder zaten er te vaak beestjes in de zak wat voor mij gelijk staat aan slordigheid van de fabrikant en daar kan ik niet goed tegen. Dan kunnen er namelijk ook andere dingen misgaan bij de productie.
De houdbaarheid zie ik niet als probleem, ze hebben het vlug zat op met zijn tweeën en vlees is ook niet eeuwig houdbaar lijkt mij.
Kijk beestjes in de zak heb ik nog nooit gehad, dat zou ik ook niet pikken. Maar dat ligt aan de verpakking denk ik, tenminste als je het over motten hebt? Dat zie je ook best vaak bij bepaalde verpakkingen knaagdier/vogelvoeding. Dat zijn dan inderdaad van die papieren verpakkingen.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
dat het sneller gruis word? ja mee eens, ook een kwestie van wat voorzichtig mee omgaan ( met in de ton doen en het eruit scheppen ervan) nooit dat hier de helft van een zak uit elkaar valt, hooguit twee goede handel vol ( wat ik overigens door groente en of fruit prutjes roerMartijn schreef:Vind je het niet vervelend dat het zo vies wordt?Benji&Brenda schreef:Ik vind Farmfood een goede brok. Mijn honden vinden het superlekker en verdragen het ook heel erg goed.
Of heb je daar geen last van? Bij mij vielen de brokjes helemaal uit elkaar en de laatste helft van de zak was vaak een soort zaagsel van uiteen gevallen brokken.
Het kan voor een brok misschien heel gezond zijn hoor, dat weet ik niet.
Maar qua houdbaarheid vond ik het rotzooi.
Verder zaten er te vaak beestjes in de zak wat voor mij gelijk staat aan slordigheid van de fabrikant en daar kan ik niet goed tegen. Dan kunnen er namelijk ook andere dingen misgaan bij de productie.
beestjes heb ik ook nog nooit meegemaakt
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij hebben alle geperste brokken dat? Bij Cavom zit ook altijd een laagje gruis onderin de zak (en ik weet dat dat bij Prins ook zo is). Maar dat is bij mij nog geen handje vol.yamie schreef:dat het sneller gruis word? ja mee eens, ook een kwestie van wat voorzichtig mee omgaan ( met in de ton doen en het eruit scheppen ervan) nooit dat hier de helft van een zak uit elkaar valt, hooguit twee goede handel vol ( wat ik overigens door groente en of fruit prutjes roer)
Groetjes, Karen
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
kloptScooby schreef:Volgens mij hebben alle geperste brokken dat? Bij Cavom zit ook altijd een laagje gruis onderin de zak (en ik weet dat dat bij Prins ook zo is). Maar dat is bij mij nog geen handje vol.yamie schreef:dat het sneller gruis word? ja mee eens, ook een kwestie van wat voorzichtig mee omgaan ( met in de ton doen en het eruit scheppen ervan) nooit dat hier de helft van een zak uit elkaar valt, hooguit twee goede handel vol ( wat ik overigens door groente en of fruit prutjes roer)
-
Golden Stanley
Amen! Ik kan met recht zeggen dat mijn honden baat hebben bij zelf samenstellen. Mijn honden hebben 'genetisch' misschien wel meer geluk dan een andere hond. Misschien is dat het verschil, dat sommige honden die niet om te schakelen zijn idd beter af zijn op brok, maar of het beter is? Dan nog zou ik kiezen voor zo min mogelijk chemische rotzooi.Martijn schreef:Mijn honden deden het ook goed op brokken. Lekker vitaal, geen toestanden en niet te dik.
Ik heb vroeger aan al mijn honden de grote merken gegeven die stijf staan van de kankerverwekkende anti-oxidanten. Nu ik beter weet, komt dat nooit meer in de lijfjes van mijn honden. Er zijn zat andere alternatieven van zeer hoogwaardige kwaliteit, ook al is het maar een brok.
-
Golden Stanley