Marion. schreef:Branka schreef:Martijn schreef:Zullen we gewoon allemaal verantwoordelijkheid voor onze eigen hond nemen? Lijkt me wel zo logisch.
Ik bedoel verantwoordelijk voor de overlast die je bij een ander veroorzaakt.
Overlast???
Als je het niet erg vind hou ik mijn loopse teef bij jouw hond weg, maar niet omdat jij anders "overlast ondervind" hoor. Maar wel omdat ik geen puppies wil met mijn teef.
Ik begrijp dat hele geklaag van die reuen-eigenaren niet. Ik geloof echt niet dat er zoveel teven-eigenaren zijn die hun loopse dame ongestoord laten spelen met een intacte reu. Ik in elk geval niet. En ik heb meerdere malen bovenop loopse honden moeten springen om een loslopende reu ervan af te houden. En gelukkig heb ik 2 riemen bij me, zodat ik de reu aangelijnd terug naar zijn baas kan brengen.
als iemand met zijn loopse teef in een losloopgebeid loopt, bezorgt hij of zij mij overlast ja

ik kan dan nl een krijsende teven eigenaar aanhoren 'HIJ SPRINGT EROP' OEHHHH FOEIIII' DOE WATTT'
en daarna dus mijn reu aanlijnen en maar beter naar huis gaan,want daarna weer los is meestal geen optie meer.
je moest eens weten hoeveel, egoistische, onwetende teven eigenaren er lopen, op het moment dat "mijn" reu al half op die teef hangt, pas zeggen, ojaaaaa ze is wel een beetje loops hoor * stomme domme glimlach erbij*
en ik vind dat ten eerste overlast omdat ik mijn plannen dan kan wijzigen en omdat ik er zoooo vresellijk van zou balen als mijn hond een ongewenst nestje maakt.
en ik heb het hier dus over officieel LOSLOOPGEBIED HE
als je daar al loopt met je loopse teef, hou je je teef direct bij je wanneer je honden aanziet komen, dan lijn ik ook aan en is er niks aan de hand, maar als iemand mij tegemoet komt, hondje los, huppelt vrolijk op mijn honden af, lijn ik meestal wel 1 of 2 honden aan, maar toevallig Bo niet, die is makkelijk en kan als buffer dienen, zodat die van mij aan de riem niet belaagd worden, en tja is dat een loopse hond? ben ik boos ja. want dan kan ik Bo vangen en omkeren.