bestaat er tegenwoordig een max. aantal om 'leuke' honden te hebbenScooby schreef:bauke schreef:5.. honden ???? oh my G.. !! ik dacht nog een leuk aantal van 2 :N:malinois schreef:hallo mag ik dat ff zelf uitmaken, ik heb 5 honden, ik ga echt niet 5 keer lopen hoor omdat jij je hond niet bij je kan houden waar hij aangelijnd hoort te zijn...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Castreren
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
bauke
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn teef accepteert zelf helemaal geen opdringerige reuen bij haar of het moet de dagen zijn dat ze echt exact dekrijp is... maar een dag eerder dan komt de reu er echt niet heelhuids vanaf als hij haar zou proberen te bespringen....bauke schreef:Dat weet ik niet, want ze kunnen ook een enorme snauw geven aan een reu.pepim schreef:Ik vrees dat ze dan ook haar eigen ding ging doen, vandaar het aangelijnd zijn.
De ene keer wordt Bauke leuk begroet , en de andere keer krijgt hij een snauw, en gaan ze zitten, ik weet daar niets van af waarom dat zo is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
jij zegt dat ik m'n teef maar moet laten castereren omdat anderen hun reu niet onder controle hebben in gebieden waar een aanlijnplicht is....bauke schreef:Ja, maar je schreef , alsof ik in jou wijk zou wonen , en óók mijn hond steeds los laat lopen., overal, waar dan ook, dus vandaar.malinois schreef:maar daar ging het hier wel om, in de wijk....

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat ligt aan het moment waarop de teef zit in haar cyclus. Als ze niet op haar hoogtijdagen zit, zal ze een reu inderdaad niet vriendelijk begroeten. Zit ze dat wel, dan kun je er op rekenen dat ze zich 'aanbiedt'.bauke schreef:Dat weet ik niet, want ze kunnen ook een enorme snauw geven aan een reu.pepim schreef:Ik vrees dat ze dan ook haar eigen ding ging doen, vandaar het aangelijnd zijn.
De ene keer wordt Bauke leuk begroet , en de andere keer krijgt hij een snauw, en gaan ze zitten, ik weet daar niets van af waarom dat zo is.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, blijkbaar?!malinois schreef:bestaat er tegenwoordig een max. aantal om 'leuke' honden te hebbenScooby schreef:bauke schreef:5.. honden ???? oh my G.. !! ik dacht nog een leuk aantal van 2 :N:malinois schreef:hallo mag ik dat ff zelf uitmaken, ik heb 5 honden, ik ga echt niet 5 keer lopen hoor omdat jij je hond niet bij je kan houden waar hij aangelijnd hoort te zijn...
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Je betrekt alle reacties die er gegeven worden wel erg op jezelf, hoor!?bauke schreef:Ja, maar je schreef , alsof ik in jou wijk zou wonen , en óók mijn hond steeds los laat lopen., overal, waar dan ook, dus vandaar.malinois schreef:maar daar ging het hier wel om, in de wijk....
Groetjes, Karen
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
jip007 schreef:ttttssssssbauke schreef:
5.. honden ???? oh my G.. !! ik dacht nog een leuk aantal van 2 :N:

-
pepim
- Zeer actief
Dat klopt hier idem.Zoek stok! schreef:Hier in Bunnik behoor je tot het absolute sukkelgroepje als je je hond vast hebt in de wijk. Bijna elke laatste rondje wandeling komt er een loslopende hond op Bram af. Ik heb vorige week net kunnen voorkomen dat zo'n hond onder de auto kwam.bauke schreef:Ja, dat is vervelend, maar ik heb niet de indruk, dat het honden van deze forum zijn, die dat laten toestaan, zo te merken.pepim schreef:Ik heb het nu over een situatie dat ik in de wijk loop met mijn aangelijnde loopse teef. Ik snap niet dat ik dan loslopende reuen tegenkom.
Zij heeft ruim 3 weken aangelijnd gelopen, niet los dus dan verwacht ik geen last van opdringerige reuen zeg maar.
Bauke loopt al absoluut niet los op straat of op de stoep.
Teveel verhalen gehoord van overreden honden !
Jij doet het goed
Als ik er al last van heb, dan moeten loopse teven eigenaren er helemaal last van hebben!
-
pepim
- Zeer actief
Precies en dan zou ze dus haar eigen ding doen, wat dus mooi niet doorgaat.Scooby schreef:Dat ligt aan het moment waarop de teef zit in haar cyclus. Als ze niet op haar hoogtijdagen zit, zal ze een reu inderdaad niet vriendelijk begroeten. Zit ze dat wel, dan kun je er op rekenen dat ze zich 'aanbiedt'.bauke schreef:Dat weet ik niet, want ze kunnen ook een enorme snauw geven aan een reu.pepim schreef:Ik vrees dat ze dan ook haar eigen ding ging doen, vandaar het aangelijnd zijn.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik ben er ook absoluut op tegen om in een gezonde hond te laten snijden vanwege de "overlast" van een loopsheid die maar drie weken duurt. Als je er zo over denkt, moet je gewoon geen hond nemen.
Megan is wel gecastreerd vanwege medische redenen: schijndracht en melkklierontsteking en dan die zomaar een keertje, maar elke twee maanden. Om verdere ellende te voorkomen hebben we haar laten castreren. Maar haar vacht is helaas gigantisch verslechterd.
Donna daarintegen wordt één keer in de zestien maanden loops en vertoont verder helemaal geen klachten zoals schijndracht en melkklierontstekingen. Waarom zou ik haar laten helpen??? Pure waanzin!
En ja, Donna loopt gewoon los tijdens die drie weken op losloopstroken, om de doodsimpele reden dat we hier geen andere uitlaatmogelijkheden hebben. Ik kijk wel voor me uit en als ik een hond aan zie komen die ik niet ken, lijn ik Donna even aan.
Volgens mij is jong sterilliseren of castreren gewoon een hype. Er wordt gesmeten met verhoogde kansen op kanker en al dat soort enge ziektes. Maar moet je dan alles bij een hond gaan verwijderen waar ze iets aan kunnen krijgen?
Tja....., en dat reutjes wat opdringerig kunnen zijn, daar hebben wij ook geen last van, want Donna snauwt ze af. De laatste keer dat Donna loops was heb ik gewoon drie weken lang met de eigenaresse van een intacte Boxer-reu gelopen en ik heb nog steeds geen puppy's
.
Het kan dus ook goed gaan, gewoon een beetje geven en nemen van beide kanten
.
Megan is wel gecastreerd vanwege medische redenen: schijndracht en melkklierontsteking en dan die zomaar een keertje, maar elke twee maanden. Om verdere ellende te voorkomen hebben we haar laten castreren. Maar haar vacht is helaas gigantisch verslechterd.
Donna daarintegen wordt één keer in de zestien maanden loops en vertoont verder helemaal geen klachten zoals schijndracht en melkklierontstekingen. Waarom zou ik haar laten helpen??? Pure waanzin!
En ja, Donna loopt gewoon los tijdens die drie weken op losloopstroken, om de doodsimpele reden dat we hier geen andere uitlaatmogelijkheden hebben. Ik kijk wel voor me uit en als ik een hond aan zie komen die ik niet ken, lijn ik Donna even aan.
Volgens mij is jong sterilliseren of castreren gewoon een hype. Er wordt gesmeten met verhoogde kansen op kanker en al dat soort enge ziektes. Maar moet je dan alles bij een hond gaan verwijderen waar ze iets aan kunnen krijgen?
Tja....., en dat reutjes wat opdringerig kunnen zijn, daar hebben wij ook geen last van, want Donna snauwt ze af. De laatste keer dat Donna loops was heb ik gewoon drie weken lang met de eigenaresse van een intacte Boxer-reu gelopen en ik heb nog steeds geen puppy's
Het kan dus ook goed gaan, gewoon een beetje geven en nemen van beide kanten
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Marion.
Gelukkig wàs het een hype, die al een paar jaar op zijn retour is. Alleen dierenartsen en eigenaren die niet meer helemaal bij de tijd zijn, doen of denk hier nog standaard aanMoniqueDM schreef:Volgens mij is jong sterilliseren of castreren gewoon een hype. Er wordt gesmeten met verhoogde kansen op kanker en al dat soort enge ziektes. Maar moet je dan alles bij een hond gaan verwijderen waar ze iets aan kunnen krijgen?
-
pepim
- Zeer actief
Is dat zo Marion? De mensen, die ik hier irl spreek zijn bijna allemaal voorstanders van steriliseren. Zeg maar van de 10 mensen waren er 9 voor steriliseren. Iemand riep me zelfs een keer uit de verte dat ik haar maar moest laten helpen, dan ben je van die troep af.Marion. schreef:Gelukkig wàs het een hype, die al een paar jaar op zijn retour is. Alleen dierenartsen en eigenaren die niet meer helemaal bij de tijd zijn, doen of denk hier nog standaard aanMoniqueDM schreef:Volgens mij is jong sterilliseren of castreren gewoon een hype. Er wordt gesmeten met verhoogde kansen op kanker en al dat soort enge ziektes. Maar moet je dan alles bij een hond gaan verwijderen waar ze iets aan kunnen krijgen?
-
Marion.
In de gewone wereld gaat het iets trager ja. Maar ik merk nu toch echt dat mensen spijt hebben. Ja, ze zien de vachten. En tja.... de boel slopen om kankers te voorkomen is toch eigenlijk ook niet normaal.pepim schreef:Is dat zo Marion? De mensen, die ik hier irl spreek zijn bijna allemaal voorstanders van steriliseren. Zeg maar van de 10 mensen waren er 9 voor steriliseren. Iemand riep me zelfs een keer uit de verte dat ik haar maar moest laten helpen, dan ben je van die troep af.
Laat ik het zo zeggen: de mensen die zich 'verdiepen' in hun hond komen van deze hype terug. Ik heb het idee dat een jaar of 4 terug de kentering is gekomen
-
pepim
- Zeer actief
Dat ben ik helemaal met je eens. Wat betreft 4 jaar geleden kan ik geen uitspraken doen, toen had ik nog geen hond en stond daar dus ook niet bij stil. Hopelijk verandert het eea nog meer in de toekomst, ook bij de dierenartsen.Marion. schreef: In de gewone wereld gaat het iets trager ja. Maar ik merk nu toch echt dat mensen spijt hebben. Ja, ze zien de vachten. En tja.... de boel slopen om kankers te voorkomen is toch eigenlijk ook niet normaal.
Laat ik het zo zeggen: de mensen die zich 'verdiepen' in hun hond komen van deze hype terug. Ik heb het idee dat een jaar of 4 terug de kentering is gekomen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik hoop het alleen zullen nog veel mensen de dierenartsen geloven die hun rekening willen spekken...Marion. schreef:In de gewone wereld gaat het iets trager ja. Maar ik merk nu toch echt dat mensen spijt hebben. Ja, ze zien de vachten. En tja.... de boel slopen om kankers te voorkomen is toch eigenlijk ook niet normaal.pepim schreef:Is dat zo Marion? De mensen, die ik hier irl spreek zijn bijna allemaal voorstanders van steriliseren. Zeg maar van de 10 mensen waren er 9 voor steriliseren. Iemand riep me zelfs een keer uit de verte dat ik haar maar moest laten helpen, dan ben je van die troep af.

-
Marion.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ook, die snijdt ook niet als het niet nodig is.... maar het is wel een van de weinigen helaas....Marion. schreef:Gelukkig heb ik er één waar het welzijn van de dieren voorop staat, en niet zijn portemonnee. Daarom blijf ik waarschijnlijk ook bij deze dierenartsmalinois schreef:ik hoop het alleen zullen nog veel mensen de dierenartsen geloven die hun rekening willen spekken...

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Valt mee, ik heb er ook zo één.malinois schreef:ik ook, die snijdt ook niet als het niet nodig is.... maar het is wel een van de weinigen helaas....Marion. schreef:Gelukkig heb ik er één waar het welzijn van de dieren voorop staat, en niet zijn portemonnee. Daarom blijf ik waarschijnlijk ook bij deze dierenartsmalinois schreef:ik hoop het alleen zullen nog veel mensen de dierenartsen geloven die hun rekening willen spekken...
Groetjes, Karen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
oh kijk... dat zijn er al 3 (of we moeten allemaal dezelfde hebben maar dat lijkt me sterkScooby schreef:Valt mee, ik heb er ook zo één.malinois schreef:ik ook, die snijdt ook niet als het niet nodig is.... maar het is wel een van de weinigen helaas....Marion. schreef:Gelukkig heb ik er één waar het welzijn van de dieren voorop staat, en niet zijn portemonnee. Daarom blijf ik waarschijnlijk ook bij deze dierenartsmalinois schreef:ik hoop het alleen zullen nog veel mensen de dierenartsen geloven die hun rekening willen spekken...

-
pepim
- Zeer actief
De mijne is wel een voorstander. Ok niet de baarmoeder weghalen en de andere hier in de omgeving idem dito.malinois schreef:oh kijk... dat zijn er al 3 (of we moeten allemaal dezelfde hebben maar dat lijkt me sterkScooby schreef:Valt mee, ik heb er ook zo één.malinois schreef:ik ook, die snijdt ook niet als het niet nodig is.... maar het is wel een van de weinigen helaas....Marion. schreef: Gelukkig heb ik er één waar het welzijn van de dieren voorop staat, en niet zijn portemonnee. Daarom blijf ik waarschijnlijk ook bij deze dierenarts)
Hij begon er al over toen ze 7 maanden was.
- Annelies
- Zeer actief
Ik wurm me er even tussen, hoor...
Noa wordt maandag dus wel gecastreerd...
Niet voor mijn lol, niet voor mijn gemak...
Noa is net een jaar oud geworden en heeft een zeer onrustige hormooncyclus. Ze werd al heel erg jong loops en daarna met korte tussenpozen weer...
Ze was bij wijze van spreken vaker wel dan niet loops, met alle gevolgen vandien..
Na lang wikken en wegen hebben we besloten haar te laten castreren. De kans op tumoren, ontstekingen etc. is dermate groot bij haar dat ik, juist nu ze nog zo jong is en kerngezond, dit grote risico niet wil nemen...
Ik zie het dus in haar geval wel als medische noodzaak en ik kan het voor mijn gevoel niet maken haar zo door te laten lopen...al is er nu geen accute noodzaak tot opereren...
Noa wordt maandag dus wel gecastreerd...
Noa is net een jaar oud geworden en heeft een zeer onrustige hormooncyclus. Ze werd al heel erg jong loops en daarna met korte tussenpozen weer...
Ze was bij wijze van spreken vaker wel dan niet loops, met alle gevolgen vandien..
Na lang wikken en wegen hebben we besloten haar te laten castreren. De kans op tumoren, ontstekingen etc. is dermate groot bij haar dat ik, juist nu ze nog zo jong is en kerngezond, dit grote risico niet wil nemen...
Ik zie het dus in haar geval wel als medische noodzaak en ik kan het voor mijn gevoel niet maken haar zo door te laten lopen...al is er nu geen accute noodzaak tot opereren...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hoeft je hiervoor toch niet te ver-excuseren?Annelies schreef:Ik wurm me er even tussen, hoor...![]()
Noa wordt maandag dus wel gecastreerd...![]()
Groetjes, Karen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dan kan het toch ook niet anders? Mijn oudste teef is ook gecastreerd aangezien ze 3 weken lang niet at of dronk. Dat moest je echt met een spuit inspuiten... en ze was er echt doodziek van.... ja dan houdt het ook bij mij op hoor...Annelies schreef:Ik wurm me er even tussen, hoor...![]()

-
pepim
- Zeer actief
Dan kun je ook niet veel anders denk ik zo, er zijn grenzen. Ik heb het hoe het over het tot nu toe met Mizou loopt. Nog maar één keer loops geweest, pas geleden en ze is nu 16 maanden.Annelies schreef:Ik wurm me er even tussen, hoor...![]()
Soms ontkomt je hond er niet aan, dat begrijp ik ook wel en dat vind ik heel wat anders dan bijvoorbaat al.
- Annelies
- Zeer actief
Nee...nee...!!Scooby schreef:Je hoeft je hiervoor toch niet te ver-excuseren?Annelies schreef:Ik wurm me er even tussen, hoor...![]()
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat de term 'medische noodzaak' soms wat vage grenzen heeft...
Kijk, Noa mankeert op zich nu feitelijk niets, maar de kans dat dat wel gaat gebeuren is volgens 'de cijfers' gewoon erg groot.
Veel dierenartsen (waaronder die waar ik weg bij ben...) zijn overtuigd van het feit dat dit dus ook voor teven met een normale cyclus geldt...
Wellicht zou Noa zonder enige ziekte zestien jaar worden...intact...
Dat was dus ook mijn grote punt... Wanneer grijp je in...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan is er toch sprake van een medische noodzaak?Annelies schreef:Kijk, Noa mankeert op zich nu feitelijk niets, maar de kans dat dat wel gaat gebeuren is volgens 'de cijfers' gewoon erg groot.
Groetjes, Karen
- Annelies
- Zeer actief