Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Castreren

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bauke

Ongelezen bericht door bauke »

Scooby schreef:
Beetje vreemd als een reu-eigenaar zijn eigen reu niet mee zou mogen nemen, omdat een ander zijn hond niet onder appèl heeft staan?!
Hoi Scooby,
heb ik geschreven , dat mijn hond nìet onder appel staat??
Ik kan dat zelf niet vinden, hoor !! Jij wel?

Een reu, die een loopse teef binnen
een straal van 100 meter ruikt, is al "verkocht" !
En hóe kan men dan zien , òf er nog een reu bijloopt of niet??
bauke

Zoek stok! schreef:
Als iemand even een seintje geeft dat z'n teef loops is, roep je toch gewoon je reu terug? Of je holt achter hem aan en lijnt hem aan. Toch niet zo moeilijk? Ik heb daar echt totaal geen moeite mee.
Lees maar even goed, wat ik geschreven heb, en vooral bij, " p.s." over de eigenaren die keurig wèl waarschuwen.
Maar hele hordes doen dit niet en
lopen gewoon door en dat vind ik niet kunnen.
Daar ging het mij om.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

bauke schreef:
Scooby schreef:
Beetje vreemd als een reu-eigenaar zijn eigen reu niet mee zou mogen nemen, omdat een ander zijn hond niet onder appèl heeft staan?!
Hoi Scooby,

Een reu, die een loopse teef binnen
Als je goed hebt gelezen, laat Malinois haar honden - als de teef loops is - uit in een aanlijngebied. Dus als jij je reu gewoon netjes aangelijnd hebt, is er niks aan de hand.

Ik vind een loopse teef in een losloopbos overigens ook wel kunnen, als het maar op zeer rustige tijden is en de eigenaar mij tijdig waarschuwt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

bauke schreef:
Hoi Scooby,
Nee, dat heb ik ook nergens geschreven, volgens mij? (Of jij moet dat ergens kunnen vinden?! Ik niet namelijk!)
Bauke schreef:Een reu, die een loopse teef binnen
Je moet je hond gewoon niet naar twee aangelijnde honden laten lopen, heb je dat probleem ook niet.
Zoek stok!
Zeer actief

bauke schreef:
Zoek stok! schreef:
Als iemand even een seintje geeft dat z'n teef loops is, roep je toch gewoon je reu terug? Of je holt achter hem aan en lijnt hem aan. Toch niet zo moeilijk? Ik heb daar echt totaal geen moeite mee.
Lees maar even goed, wat ik geschreven heb, en vooral bij, " p.s." over de eigenaren die keurig wèl waarschuwen.
Daar ging het mij om.
O ja, ik ben met je eens dat niet elke eigenaar verantwoordelijk omgaat met een loopse teef. Maar jij schreef het op alsof het om elke eigenaar met een loopse teef ging.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Scooby schreef:
Je moet je hond gewoon niet naar twee aangelijnde honden laten lopen, heb je dat probleem ook niet.
Daar wil ik nog wel eens een discussie over voeren op dit forum. Ik lees altijd dat mensen dat zeggen, maar als ik naar hondenforumwandelingen ga, zie ik telkens dat iedereen z'n hond gewoon naar een aangelijnde hond laat gaan.

Ik kan zelf ook niet zeggen dat ik Bram nooit naar een aangelijnde hond laat gaan. Dat hangt helemaal van de situatie af.

Maar goed, dat is nu off topic.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

bauke schreef:
Zoek stok! schreef:
Daar ging het mij om.
Nou ik heb het omgekeerde met reu-eigenaren. Maar daarom scheer ik ze nog niet allemaal over dezelfde kam.

En om mijn hond te laten steriliseren/castreren voor reu-eigenaren die hun hond niet onder àppel hebben, gaat mij toch echt veel te ver hoor!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Scooby schreef:
Daar wil ik nog wel eens een discussie over voeren op dit forum. Ik lees altijd dat mensen dat zeggen, maar als ik naar hondenforumwandelingen ga, zie ik telkens dat iedereen z'n hond gewoon naar een aangelijnde hond laat gaan.

Ik kan zelf ook niet zeggen dat ik Bram nooit naar een aangelijnde hond laat gaan. Dat hangt helemaal van de situatie af.

Tja, dat zal allemaal best, maar slim is het niet, toch? Ik doe het in elk geval niet, tenzij ik de hond(en) ken en weet dat de eigenaar het geen probleem vindt.
Je weet tenslotte nooit wàt de reden is dat een hond aangelijnd zit, toch?
bauke

Zoek stok! schreef:Als je goed hebt gelezen, laat Malinois haar honden - als de teef loops is - uit in een aanlijngebied. Dus als jij je reu gewoon netjes aangelijnd hebt, is er niks aan de hand.

Ik vind een loopse teef in een losloopbos overigens ook wel kunnen, als het maar op zeer rustige tijden is en de eigenaar mij tijdig waarschuwt.
Ik ben het helemaal met je eens, en ik zou willen dat
iedreen elkaar zou waarschuwen, of zo zou doen,
maar helaas !

Weet je wat het probleem dan is, in een losloopgebied??
Jij, móet dan je eigen reu aan de lijn doen, maar
..... de teef loopt nog lekker los verder :evil:

Dan ben ik jaloers op de eigenaar van de loopse teef :wink:
Niet eerlijk, toch?
Zoek stok!
Zeer actief

pepim schreef: En om mijn hond te laten steriliseren/castreren voor reu-eigenaren die hun hond niet onder àppel hebben, gaat mij toch echt veel te ver hoor!
Als Bram eenmaal z'n neus in een loopse teven geslachtsdeel heeft gestoken (he gadver, maar je snapt wel wat ik bedoel), heb ik hem niet meer onder appel hoor :wink: Ik ren er dan naar toe, roep 'zit' en heb dan even de tijd om hem aan te lijnen.

Hartstikke mooi dat mensen hun reu dan nog wel onder appel hebben, maar zoveel talent heb ik niet als hondentrainer :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Scooby schreef:
Zoek stok! schreef:
Scooby schreef:

Tja, dat zal allemaal best, maar slim is het niet, toch? Ik doe het in elk geval niet, tenzij ik de hond(en) ken en weet dat de eigenaar het geen probleem vindt.
Als de hond niet hondvriendelijk is, gaat Bram er zeker niet naartoe. Is het een loopse teef, dan zie ik dat ook snel genoeg. Maar goed, zoals ik al zei, dit is niet van belang in dit topic, maar ik moest het toch even kwijt :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:Weet je wat het probleem dan is, in een losloopgebied??

Niet eerlijk, toch?
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind dus ook niet dat je met een loopse teef in een losloopgebied kunt gaan wandelen. Dat is ook een kwestie van rekening houden met elkaar.

Hier in het losloopbos fietst(!) een man met zijn loopse herder gewoon dwars door het bos! En gewoon blijven doorfietsen als er een reu achteraan rent, ook al fiets je een straat over...! Daar kan ik me dus echt woest over maken, want een fiets loop je niet even in.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Scooby schreef:
Zoek stok! schreef:
Scooby schreef:

Als de hond niet hondvriendelijk is, gaat Bram er zeker niet naartoe. Is het een loopse teef, dan zie ik dat ook snel genoeg. Maar goed, zoals ik al zei, dit is niet van belang in dit topic, maar ik moest het toch even kwijt :wink:
Er kunnen nog veel meer redenen zijn waarom die hond aangelijnd zit dan een niet vriendelijke of loopse hond.
pepim
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
pepim schreef: En om mijn hond te laten steriliseren/castreren voor reu-eigenaren die hun hond niet onder àppel hebben, gaat mij toch echt veel te ver hoor!
Als Bram eenmaal z'n neus in een loopse teven geslachtsdeel heeft gestoken (he gadver, maar je snapt wel wat ik bedoel), heb ik hem niet meer onder appel hoor :wink: Ik ren er dan naar toe, roep 'zit' en heb dan even de tijd om hem aan te lijnen.

Hartstikke mooi dat mensen hun reu dan nog wel onder appel hebben, maar zoveel talent heb ik niet als hondentrainer :mrgreen:
:smile:

Ik heb het nu over een situatie dat ik in de wijk loop met mijn aangelijnde loopse teef. Ik snap niet dat ik dan loslopende reuen tegenkom.
Zij heeft ruim 3 weken aangelijnd gelopen, niet los dus dan verwacht ik geen last van opdringerige reuen zeg maar.

Wij maken gewoon hetzelfde mee, eigenaren die gewoon heel makkelijk zijn en vinden, dat je niet zo moeilijk moet doen. En dan krijg je wederzijdse irritaties denk ik. :19:
bauke

Zoek stok! schreef:Hartstikke mooi dat mensen hun reu dan nog wel onder appel hebben, maar zoveel talent heb ik niet als hondentrainer
Precies, mijn hond luistert goed ( maw hij staat onder appel, heel ouderwetse uitdrukking vind ik altijd)) ,
maar de natuur is altijd sterker, en eenmaal die neus er in, dan zijn het aliens geworden :smile:
Maar daarom is het juist goed, dat er van te voren iets
gezegd wordt , of elkaar helpen althans,
en dan kunnen we onze reuen aanlijnen !
Zoek stok!
Zeer actief

pepim schreef:
Zoek stok! schreef:

:smile:

Ik heb het nu over een situatie dat ik in de wijk loop met mijn aangelijnde loopse teef. Ik snap niet dat ik dan loslopende reuen tegenkom.
Zij heeft ruim 3 weken aangelijnd gelopen, niet los dus dan verwacht ik geen last van opdringerige reuen zeg maar.

Wij maken gewoon hetzelfde mee, eigenaren die gewoon heel makkelijk zijn en vinden, dat je niet zo moeilijk moet doen. En dan krijg je wederzijdse irritaties denk ik. :19:
Ooow :smile: Nee joh, ik loop niet los met Bram in de wijk :wink:

Er zijn weleens mensen die zeggen dat je je loslopende reu ook onder appel moet hebben als hij bij een loopse teef staat. Nou geloof me, ik kan dan op m'n kop gaan staan, maar Bram denkt toedeledokie, er staat hier een geil wijf voor m'n neus :mrgreen: Dus dan is het rennen, zit roepen en aanlijnen. Ik vind het heel knap als je je reu dan nog kunt terugroepen, maar mij lukt dat niet.

Het is een aantal keer gebeurd dat Bram rondrende bij het theehuisje op de Soesterduinen en dat er dan een aangelijnde loopse teef langs kwam. Vandaar dat ik zo goed weet hoe dat verloopt :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik heb net als Pepim enkel een probleem met mensen die hun hond laten loslopen op een plek waar dat gewoon duidelijk niet mag. Ik snap best dat je een hitsige reu niet meer terug kan roepen, maar het is toch van de gekke dat ik met een loopse Buffy nergens meer kan wandelen omdat er mensen zijn die vinden dat hun reu wel loskan in de wijk.

Anne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bauke schreef: Dus jij loopt wèl door?
En sta dan niet te kijken, als de reuen eigenaren boos worden op jou,
want dit hàd je kunnen voorkomen, door te blijven staan !
En wat bedoel je met: problemen verwachten? Loopt er nòg een reu mee dan?
Ja, dat lijkt mij een geval van : eigen teefje beschermen, dàn
zou ik ze niet tegelijk uitlaten !!!
hallo mag ik dat ff zelf uitmaken, ik heb 5 honden, ik ga echt niet 5 keer lopen hoor omdat jij je hond niet bij je kan houden waar hij aangelijnd hoort te zijn...

daar ben ik het niet met je eens, je kàn er wat aan doen ( operatie)
en als je dat niet doet , ja, dan kàn je problemen verwachten
It's up to you, !
ja daag... jij kan er ook wat aan doen, je reu aanlijnen of leren luisteren.... doe je dat niet... jou probleem... als je zo gaat beginnen ken ik er nog wel een paar...
ik ga niet in mijn gezonde hond snijden omdat mensen als jij vertikken hun hond op te voeden of zich aan de regels te houden....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bauke

pepim schreef:Ik heb het nu over een situatie dat ik in de wijk loop met mijn aangelijnde loopse teef. Ik snap niet dat ik dan loslopende reuen tegenkom.
Ja, dat is vervelend, maar ik heb niet de indruk, dat het honden van deze forum zijn, die dat laten toestaan, zo te merken.
Bauke loopt al absoluut niet los op straat of op de stoep.
Teveel verhalen gehoord van overreden honden !
Jij doet het goed
pepim
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Ooow :smile: Nee joh, ik loop niet los met Bram in de wijk :wink:

Er zijn weleens mensen die zeggen dat je je loslopende reu ook onder appel moet hebben als hij bij een loopse teef staat. Nou geloof me, ik kan dan op m'n kop gaan staan, maar Bram denkt toedeledokie, er staat hier een geil wijf voor m'n neus :mrgreen: Dus dan is het rennen, zit roepen en aanlijnen. Ik vind het heel knap als je je reu dan nog kunt terugroepen, maar mij lukt dat niet.

Het is een aantal keer gebeurd dat Bram rondrende bij het theehuisje op de Soesterduinen en dat er dan een aangelijnde loopse teef langs kwam. Vandaar dat ik zo goed weet hoe dat verloopt :wink:
Dat lijkt me ook heel moeilijk, zou ik zelf denk ik ook niet kunnen. Net zomin als mijn loopse teef "willig" is haar loslaten en kijken wat er dan gebeurt bijvoorbeeld. Ik vrees dat ze dan ook haar eigen ding ging doen, vandaar het aangelijnd zijn. :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:Ja, dat is vervelend, maar ik heb niet de indruk, dat het honden van deze forum zijn, die dat laten toestaan, zo te merken.
Helaas zit het merendeel van de honden-eigenaren die je gemiddels op straat en in het bos tegenkomt niet op dit forum...
pepim
Zeer actief

starfleet schreef:Ik heb net als Pepim enkel een probleem met mensen die hun hond laten loslopen op een plek waar dat gewoon duidelijk niet mag. Ik snap best dat je een hitsige reu niet meer terug kan roepen, maar het is toch van de gekke dat ik met een loopse Buffy nergens meer kan wandelen omdat er mensen zijn die vinden dat hun reu wel loskan in de wijk.

Anne
Precies. :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:Een reu, die een loopse teef binnen
dat kan je zien als je je hond aangelijnd hebt, want het gaat hier nog steeds om gebieden waar de honden aangelijnd moeten worden....

en ja dat ruiken reuen de mijne ook, maar die halen het echt niet in hun hoofd om er naar toe te gaan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief

bauke schreef:
pepim schreef:Ik heb het nu over een situatie dat ik in de wijk loop met mijn aangelijnde loopse teef. Ik snap niet dat ik dan loslopende reuen tegenkom.
Ja, dat is vervelend, maar ik heb niet de indruk, dat het honden van deze forum zijn, die dat laten toestaan, zo te merken.
Bauke loopt al absoluut niet los op straat of op de stoep.
Teveel verhalen gehoord van overreden honden !
Jij doet het goed
Hier in Bunnik behoor je tot het absolute sukkelgroepje als je je hond vast hebt in de wijk. Bijna elke laatste rondje wandeling komt er een loslopende hond op Bram af. Ik heb vorige week net kunnen voorkomen dat zo'n hond onder de auto kwam.

Als ik er al last van heb, dan moeten loopse teven eigenaren er helemaal last van hebben!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:
Zoek stok! schreef:Als je goed hebt gelezen, laat Malinois haar honden - als de teef loops is - uit in een aanlijngebied. Dus als jij je reu gewoon netjes aangelijnd hebt, is er niks aan de hand.

Ik ben het helemaal met je eens, en ik zou willen dat
iedreen elkaar zou waarschuwen, of zo zou doen,
maar helaas !

Weet je wat het probleem dan is, in een losloopgebied??

Niet eerlijk, toch?
tja mij maakt het ook niet uit hoor of er nu wel of niet loopse teven lopen, ik heb er weinig last van, ze trainen van pups af aan al met loopse teven dus ze wennen er aan .... maar zelf zal ik het niet doen...
Afbeelding
bauke

malinois schreef:hallo mag ik dat ff zelf uitmaken, ik heb 5 honden, ik ga echt niet 5 keer lopen hoor omdat jij je hond niet bij je kan houden waar hij aangelijnd hoort te zijn...
5.. honden ???? oh my G.. !! ik dacht nog een leuk aantal van 2 :N:
ja daag... jij kan er ook wat aan doen, je reu aanlijnen of leren luisteren.... doe je dat niet... jou probleem... als je zo gaat beginnen ken ik er nog wel een paar...
ik ga niet in mijn gezonde hond snijden omdat mensen als jij vertikken hun hond op te voeden of zich aan de regels te houden....
En ik dat doe ik ook niet met mijn reu !
Trouwens, als je even hiervoor mijn stukje had gelezen, had ik net ingeschreven,
dat ik hem absoluut NERGENS los laat, waar het niet kan of mag!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:
malinois schreef:hallo mag ik dat ff zelf uitmaken, ik heb 5 honden, ik ga echt niet 5 keer lopen hoor omdat jij je hond niet bij je kan houden waar hij aangelijnd hoort te zijn...
5.. honden ???? oh my G.. !! ik dacht nog een leuk aantal van 2 :N:
:roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

juist ik ook, want ik loop in het bos (ook waar het niet mag) met m'n loopse teef altijd los... alleen in de wijk dus waar geen honden los mogen lopen zitten aangelijnd...

overigens heb ik altijd m'n reuen mee ook als m'n teef loops is... ga niet 5 x lopen :roll:
Afbeelding
bauke

pepim schreef:Ik vrees dat ze dan ook haar eigen ding ging doen, vandaar het aangelijnd zijn. :mrgreen:
Dat weet ik niet, want ze kunnen ook een enorme snauw geven aan een reu.
De ene keer wordt Bauke leuk begroet , en de andere keer krijgt hij een snauw, en gaan ze zitten, ik weet daar niets van af waarom dat zo is.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:5.. honden ???? oh my G.. !! ik dacht nog een leuk aantal van 2 :N:
wat is er mis met 5 honden? :19:
En ik dat doe ik ook niet met mijn reu !
Trouwens, als je even hiervoor mijn stukje had gelezen, had ik net ingeschreven,
dat ik hem absoluut NERGENS los laat, waar het niet kan of mag!
maar daar ging het hier wel om, in de wijk....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”