Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Castreren

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

M@ri@nne schreef:
Hutsje schreef:
twinmamasilvia schreef:
ranetje schreef:Ballen op zijn buik????? :denken:
Bedoel je die twee bulten naast zijn plasser die dikker worden als hij een erectie krijgt? :19:
ja die bedoel ik. ik zag ze voor het eerst en had er nooit over gehoord maar hij heeft het sinds een paar dagen iedere ochtend gepaard met een levensechte knalroze glans die eruit steekt. jakkie en dan nog voor mijn ontbijd.
maar het is blijkbaar normaal dus ben gerust gesteld.
Ja wat zijn honden vies he :19:
Iemand haar al verteld dat er ook honden zijn die mastruberen? :mrgreen:
:wat: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

BeëlzeBubble schreef:Oooooh de geneugten van het hebben van reutjes... Als ik foto's heb gemaakt van de honden en ik bekijk ze op de PC dan kun je er vergif op innemen dat op ongeveer de helft daarvan Casper zijn piemel er ook in al zijn glorie opstaat. Meneer laat hem ook graag zien aan bezoek dat niksvermoedend koffie zit te drinken :roll:

Smek laat hem wat minder vaak zien maar ik denk dat hij een beetje geintimideerd is door dat gevaarte van Casper :mrgreen:
Ha, ik dacht dat Junky de enigste hond was die op elke foto zijn broek liet zakken :mrgreen:
Ik dacht dat fotobewerkingsprogramma's daarvoor gemaakt werden :smile:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

twinmamasilvia schreef:[maar hij heeft het sinds een paar dagen iedere ochtend gepaard met een levensechte knalroze glans die eruit steekt. jakkie en dan nog voor mijn ontbijd.
Vreemd dat een reutje dat heeft! :denken: Misschien kan de dierenarts er alsnog een teefje van maken??
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Martijn schreef:Het gaat erom wat je zelf wilt, sylvia.
Het is nu nog eht te vroeg om te gaan castreren. Laat hem eerst fysiek volwassen worden..dat is beter.
Je hebt dus nog ruim de tijd om alles tegen elkaar af te wegen.

Voor mij persoonlijk is de stap naar castreren erg groot. Ik zou alleen een hond castreren als dat een oplossing is voor een medisch probleem. De geslachtshormonen van een reu hebben namelijk ook functies buiten het voortplanten op zich en je houdt een hond die ongecastreerd is gewoon makkelijker fit.

Daarnaast is een hond bij mij in huis een zelfstandig wezen dat welliswaar zorg nodig heeft maar daarmee niet ineens mijn eigendom is in de zin dat ik hem chirurgisch aan mag passen naar wat mij het beste uitkomt.
Ik vind een gecoupeerde hond vaak mooier dan een niet gecoupeerde maar dat is voor mij geen rede om de schaar erbij te pakken.
Ik alle voordelen en de reu levenslang de lasten is geen nette manier van met honden omgaan vind ik.
De reu moet er zelf baat bij hebben.

Er wordt erg makkelijk over castratie gedaan, met name door dierenartsen. Ik kan me dus voorstellen dat je het zelf niet zo'n big deal vindt. Maar dat is het wel.
Of je nu voor of tegen castratie beslist..de gevolgen van die keuze zijn groot en blijvend en in ieder geval een grondige periode van verdieping in de materie waard.

Heel vaak worden gecastreerde honden rustiger dan ze van nature zouden zijn. Dat is op zich niet erg. Er is niets mis met een tevreden, rustige hond.
Maar rustige honden slagen er vaak niet in om de baas tot activiteit te inspireren. Let eens op hoe vaak je iets met je hond gaat doen omdat die zichzelf in de kijker speelt. Als hij dat niet doet gebeurt er dus vaak veel minder. Hondje wordt wat dikker en daarmee weer nog rustiger waardoor er weer vaak iets wordt gedaan wat iets dringender is dan de hond die toch ligt te slapen. Enzovoort.

Het is waar dat jong volwassen reuen vaak zo geil als boter zijn. Nou en?
Dat hoort bij ze. En nee..dat is niet zielig en niet frustrerend.

Laat je hondje gewoon lekker zoals hij is. En als je toch twijfelt neem dan de tijd om te twijfelen. Maar ga geen onomkeerbare beslissingen nemen waar je niet totaal achter staat.
Goed gezegd Martijn :ok:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier ook één die het gewoon soms leuk vind om z'n zaakje te laten zien.
En of dat nu voor, tijdens of na m'n ontbijtje is....ach... hij doet maar.
Het zit mij niet in de weg. Stoor me er ook niet aan.

Geloof idd echt dat je beter een pluche hondje had kunnen nemen. Dit hoort er gewoon bij hoor!
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

ik doe mijn reu een jas aan
en wat heb je dan als dat geval naar buiten komt
een potlood venter
:smile: :smile: :smile:
is weer eens wat anders en ja heb je een leuke foto gemaakt kun je hem niet laten zien bij de meeste foto's ja hoor een puntje te zien
maar mijn honden schamen zich er niet voor om een man te zijn
en als je het niet meer wilt zien doe je hem een rompertje aan :denken:
kun je genieten van je ontbijt :smile2:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Horatio
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Horatio »

wij hebben ook altijd intacte reuen gehad, en Mike is de eerste die wel gecastreerd is om verschillende redenen.

Alleen hebben wij Mike in het voorjaar helemaal moeten laten scheren omdat zijn ondervacht niet meer te kammen cq te borstelen viel, het haar groeit nu weer aan gelukkig want een berner zonder haar is geen gezicht. maar zijn vacht zal nooit meer normaal zijn, hij heeft een wollenvacht gekregen door de castratie en zal waarschijnlijk kort gehouden moeten worden. in overleg met de trimster kijken we hoe lang Mike zijn haar kan worden zonder dat zijn vacht weer voor problemen gaat zorgen en hij zich daar ook prettig bij voelt want een trekkende vacht is ook niet alles.

ondanks dat er elke dag een kam door zijn vacht gaat blijft het een probleem en dat komt dus door zijn castratie volgens de trimster :19:
**Tineke**

AfbeeldingAfbeelding
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

omdat ik niet alles gelezen heb, zal ik maar met de deur in hius vallen

je DA heeft gelijk .

Loopse teven tegenkomen, los je zo op:

Je loopt die mensen even achterna en vraagt tijdens het lopen, want stilstaan doen ze ècht niet :evil: ,
om even te wachten tot je je hond hebt aangelijnd en dan loop je, al of niet er iets van gezegd te hebben
( bv : waarom wel een teef los, die loops is, in een losloopgebied?? ) , gewoon de andere kant op.

simpel , hè?

Maar ik had ook een keer een man die aan het joggen was , met een loopse teef :neenee: :roll: ,
op het strand.
nou ik hàd bijna een hartaanval van het buiten adem lopen àchter die man aan .

Wij, als reuen bezitters, delven hier het onderspit en dat zal altijd ook wel zo blijven, vrees ik.
Ze laten de loopse teefjes tòch loslopen in publieke-gebieden :19:
of laten ze daar uit :19:

p.s, natuurlijk zijn er ook goede eigenaren en
waarschuwen van te voren al, zodat je makkelijker kunt gaan aanlijnen :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:Wij, als reuen bezitters, delven hier het onderspit en dat zal altijd ook wel zo blijven, vrees ik.
nou nou wat klinkt dat dramatisch... het hoort gewoon bij de natuur...
ik heb intacte reuen en teven en ze hebben maar te luisteren... dit is trouwens wat ik van mijn honden verwacht dus niet van honden in het algemeen.
Mij zul je niet zien in een officieel losloopgebied met een loopse teef, ik ga dan wel naar niet-losloopgebieden maar ze gaat dus wel los... ze loopt niet weg en ik ga mijn hond dus niet 3 weken onzinnig aangelijnd houden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bauke

malinois schreef:Mij zul je niet zien in een officieel losloopgebied met een loopse teef, ik ga dan wel naar niet-losloopgebieden maar ze gaat dus wel los... ze loopt niet weg en ik ga mijn hond dus niet 3 weken onzinnig aangelijnd houden.
Prima, zo mag ik het horen, heb je mijn p.s. dan niet gelezen?

Een vraagje": àls je een reu tegenkomt zonder baas, blijf je dan staan òf loop je door?
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

bauke schreef:omdat ik niet alles gelezen heb, zal ik maar met de deur in hius vallen

je DA heeft gelijk .

Loopse teven tegenkomen, los je zo op:

Je loopt die mensen even achterna en vraagt tijdens het lopen, want stilstaan doen ze ècht niet :evil: ,
om even te wachten tot je je hond hebt aangelijnd en dan loop je, al of niet er iets van gezegd te hebben
( bv : waarom wel een teef los, die loops is, in een losloopgebied?? ) , gewoon de andere kant op.

simpel , hè?

Maar ik had ook een keer een man die aan het joggen was , met een loopse teef :neenee: :roll: ,
op het strand.
nou ik hàd bijna een hartaanval van het buiten adem lopen àchter die man aan .

Wij, als reuen bezitters, delven hier het onderspit en dat zal altijd ook wel zo blijven, vrees ik.
Ze laten de loopse teefjes tòch loslopen in publieke-gebieden :19:
of laten ze daar uit :19:

p.s, natuurlijk zijn er ook goede eigenaren en
waarschuwen van te voren al, zodat je makkelijker kunt gaan aanlijnen :ok:
Ik heb het hier precies andersom gehad, ik liep in de wijk met mijn aangelijnde loopse teef en had met intacte loslopende reuen te maken. Daar werd ik dus bijvoorbeeld wat geïrriteerd van! Plus ik zal mijn hond toch ergens moeten uitlaten of moet ze drie weken in de tuin blijven? :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:
malinois schreef:Mij zul je niet zien in een officieel losloopgebied met een loopse teef, ik ga dan wel naar niet-losloopgebieden maar ze gaat dus wel los... ze loopt niet weg en ik ga mijn hond dus niet 3 weken onzinnig aangelijnd houden.
Prima, zo mag ik het horen, heb je mijn p.s. dan niet gelezen?

Een vraagje": àls je een reu tegenkomt zonder baas, blijf je dan staan òf loop je door?
met m'n loopse teef? ik blijf staan aangezien ik dan wat zou kunnen beginnen als hij erop zou willen springen... Doorlopen heeft ook totaal geen zin want de reu volgt je toch wel....
Afbeelding
bauke

pepim schreef:Ik heb het hier precies andersom gehad, ik liep in de wijk met mijn aangelijnde loopse teef en had met intacte loslopende reuen te maken. Daar werd ik dus bijvoorbeeld wat geïrriteerd van! Plus ik zal mijn hond toch ergens moeten uitlaten of moet ze drie weken in de tuin blijven? :19:
Wel eens gedacht, als je het vervelend vindt, om haar te laten sterilesren?

En aan jouw ook de vraag:
blijf je dan staan , of loop je door??

En... tja, je hebt een loopse teef , of niet
en dàt was nou net mijn reden om geen reef te nemen. :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:Wel eens gedacht, als je het vervelend vindt, om haar te laten sterilesren?
pardon?? :eek: je kunt al geen kant op met een loopse teef en dan moet je zelfs in gebieden waar honden NIET los mogen je teef maar in de tuin houden omdat mensen lak hebben aan die regel??????
ja daaag... als dat dus gebeurd bij mij heeft de reu een probleempje want daar loopt altijd een reu mee bij mij... en dan komt er dus niemand bij zijn teefje...
ja en... een loopse teef heeft net zoveel recht om ergens te lopen als een reu...
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

bauke schreef:
pepim schreef:Ik heb het hier precies andersom gehad, ik liep in de wijk met mijn aangelijnde loopse teef en had met intacte loslopende reuen te maken. Daar werd ik dus bijvoorbeeld wat geïrriteerd van! Plus ik zal mijn hond toch ergens moeten uitlaten of moet ze drie weken in de tuin blijven? :19:

Gewoon een beetje rekening met elkaar houden lijkt me. Geen loopse teven in drukke losloopgebieden. In niet drukke gebieden je reu bij je houden als iemand een seintje geeft. En je reu niet laten loslopen in de wijk zodat mensen met loopse teven daar geen last van je hebben.

Ik heb ook veel ervaringen met mensen die overal maar komen met hun loopse teef, tot aan zondagmiddag in de Soesterduinen aan toe. Aan de andere kant hoor ik veel mensen met loopse teven die ervaringen hebben met aso reuen eigenaren. Ik doe m'n best om niet tot die laatste groep te behoren, want dat zou ik heel vervelend vinden :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pepim
Zeer actief

bauke schreef:

Ik laat haar niet steriliseren omdat reuen-eigenaren niet opletten zeg! Ik moet wel een goede reden hebben wil ik haar laten steriliseren/castreren en daar valt dit dus niet onder. Verder vind ik het absoluut geen probleem als ze loops is, ik reageerde op dat stukje over teef-eigenaren. Ik ervaar dat hier precies andersom

Ik loop niet door als er een loslopende reu in de wijk (wat al helemaal niet mag overigens) achter ons aankomt. Ik heb al eens op haar gezeten vanwege een loslopende intacte reu. Dus ik neem mijn verantwoordelijkheid wel. :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

Dit gaat toch niet weer zo'n teven- versus reueneigenaren discussie worden he :wink: :mrgreen:

We willen allemaal geen ongewenste puppies en van een beetje aanpassen aan een ander is nog nooit iemand ziek geworden :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pepim
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Dit gaat toch niet weer zo'n teven- versus reueneigenaren discussie worden he :wink: :mrgreen:

We willen allemaal geen ongewenste puppies en van een beetje aanpassen aan een ander is nog nooit iemand ziek geworden :mrgreen:
Ik denk dat we dezelfde eigenaren tegenkomen, ik alleen die met een reu en jij die met een teef. :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Dit gaat toch niet weer zo'n teven- versus reueneigenaren discussie worden he :wink: :mrgreen:

puppiesssssssss :cheer: :cheer: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

pepim schreef:

Ik denk dat we dezelfde eigenaren tegenkomen, ik alleen die met een reu en jij die met een teef. :mrgreen:
Jammer he. Als we nou elkaar tegen kwamen, zou het veel beter zijn :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:

:hmmm: Die teveneigenaren zijn ook allemaal hetzelfde :mrgreen: :cheer:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

malinois schreef:
bauke schreef:Wij, als reuen bezitters, delven hier het onderspit en dat zal altijd ook wel zo blijven, vrees ik.
ik heb intacte reuen en teven en ze hebben maar te luisteren... dit is trouwens wat ik van mijn honden verwacht dus niet van honden in het algemeen.
Mij zul je niet zien in een officieel losloopgebied met een loopse teef, ik ga dan wel naar niet-losloopgebieden maar ze gaat dus wel los... ze loopt niet weg en ik ga mijn hond dus niet 3 weken onzinnig aangelijnd houden.
Feit is wel dat er helaas genoet onverantwoordelijke teveneigenaren zijn die niet nadenken bij wat ze doen. Er zijn er ook zat die wel weten wat ze doen, maar helaas kan je als reueneigenaar dus wel eens last hebben van de eerste groep.
Moet alleen zeggen dat het mij zelden is overkomen dat ik iemand met een loopse teef tegen kwam. Mijn vader geloof ik maar 1x en die ergerde zich m.n. over het feit dat hij doordat de eigenaresse van die teef niet tijdig waarschuwde hij de honden niet op tijd had kunnen aanlijnen. Hij had n.l. graag de overlast voorkomen :wink:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
pepim schreef:

Jammer he. Als we nou elkaar tegen kwamen, zou het veel beter zijn :wink:
Nou inderdaad. :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:

:hmmm: Die teveneigenaren zijn ook allemaal hetzelfde :mrgreen: :cheer:
:neenee: .... :H: :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Branka schreef:
malinois schreef:
Feit is wel dat er helaas genoet onverantwoordelijke teveneigenaren zijn die niet nadenken bij wat ze doen. Er zijn er ook zat die wel weten wat ze doen, maar helaas kan je als reueneigenaar dus wel eens last hebben van de eerste groep.
Moet alleen zeggen dat het mij zelden is overkomen dat ik iemand met een loopse teef tegen kwam. Mijn vader geloof ik maar 1x en die ergerde zich m.n. over het feit dat hij doordat de eigenaresse van die teef niet tijdig waarschuwde hij de honden niet op tijd had kunnen aanlijnen. Hij had n.l. graag de overlast voorkomen :wink:
ik kom ze ook weinig tot niet tegen waar ik altijd kom... tenminste aan mijn reuen merk ik weinig dat er een loopse teef heeft gelopen...en die kwijlen wat af als dat wel zo is :mrgreen:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Branka schreef:
En ik ervaar dat hier precies andersom. Veel onverantwoordelijke reuen-eigenaren. :19:
bauke

malinois schreef:als dat dus gebeurd bij mij heeft de reu een probleempje want daar loopt altijd een reu mee bij mij...
Dus jij loopt wèl door?
En sta dan niet te kijken, als de reuen eigenaren boos worden op jou,
want dit hàd je kunnen voorkomen, door te blijven staan !
En wat bedoel je met: problemen verwachten? Loopt er nòg een reu mee dan?
Ja, dat lijkt mij een geval van : eigen teefje beschermen, dàn
zou ik ze niet tegelijk uitlaten !!!
een loopse teef heeft net zoveel recht om ergens te lopen als een reu...
daar ben ik het niet met je eens, je kàn er wat aan doen ( operatie)
en als je dat niet doet , ja, dan kàn je problemen verwachten
It's up to you, !
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

bauke schreef:
malinois schreef:als dat dus gebeurd bij mij heeft de reu een probleempje want daar loopt altijd een reu mee bij mij...
Dus jij loopt wèl door?
It's up to you, !
Hoi Bauke,

Ik vind je wel èrg kortzichtig, hoor. Nergens staat dat Malinois doorloopt als er een reu achter haar loopse teef aan loopt.
En ik denk dat een ieder toch wel even voor zichzelf uit mag maken of hij met allebei zijn/haar honden tegelijk wil lopen of niet. Ook al loopt daar een loopse teef bij en reageert haar reu dan wat feller. Het lijkt mij dan de zaak van de eigenaar van die andere reu om zijn reu bij zich te houden, toch?! Beetje vreemd als een reu-eigenaar zijn eigen reu niet mee zou mogen nemen, omdat een ander zijn hond niet onder appèl heeft staan?!

En ik vind het werkelijk van de zotte dat iemand zijn teef zou moeten laten castreren, omdat iemand anders een reu wil hebben die hij niet onder controle kan houden! Castreer dan je eigen reu, maar ga het niet opleggen aan een teef-eigenaar, zeg!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

bauke schreef:
It's up to you, !
Maar het is ook up to andere mensen hun honden vast te houden daar waar het moet. Ik kan ook echt niet tegen loslopende reuen hier in de buurt omdat Dapper daar agressief op wordt. Ik zou dus in principe hier (geldt een aanlijnverplichting) met een loopse teef moeten kunnen lopen zonder dat reuen komen drammen. :19:

Echter ben ik het met je eens dat je niet kan lopen waar je wil met een loopse teef aangezien je ook zaken kan uitlokken en opzoeken. Niemand zit te wachten op een loopse teef op een hondenspeelveld of een losloopgebied. Waarom alle reuen in problemen helpen omdat je met 1 teef perse ergens zou moeten kunnen lopen als de hele wereld zijn hond onder appel zou hebben :roll: :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

bauke schreef:
Dus jij loopt wèl door?
It's up to you, !
Huh, wat wil jij nou? Dat loopse teven opgesloten worden in huis ofzo? :denken: Of dat alle teven gecastreerd worden?!

Als iemand even een seintje geeft dat z'n teef loops is, roep je toch gewoon je reu terug? Of je holt achter hem aan en lijnt hem aan. Toch niet zo moeilijk? Ik heb daar echt totaal geen moeite mee.

Waar ik wel moeite mee heb, is als mensen op drukke tijden in een losloopgebied rondhobbelen met een loopse teef zodat iedereen met een intacte reu problemen heeft. En ja, ik kom regelmatig mensen tegen die gekke dingen doen met een loopse teef. Zo was een tijdje geleden de teef van een aantal huizen verder loops. Die liep rond het huis te scharrelen en hobbelde een eind mee met Bram en mij. Dat vind ik niet handig.

Trouwens, jij kunt ook met een operatie zorgen dat loopse teven eigenaren geen last van jouw reu hebben! :roll:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”