Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

brokken of honden voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ger schreef:
ien schreef: Ger
dit is een verkooppraatje van"dierendokter"
is die wel dierendokter???
Dit kan me eigenlijk niet boeien. Het gaat er om wat er geschreven wordt. Je ziet dat in cross examinations onderzoekers op dezelfde uitkomsten komen. Wij kopen ondanks het "sluitend"verhaal ook niets bij de dierendokter en of dit bedrijf zich dierendokter mag noemen vind ik voer voor juristen. Maar wat ik veel belangrijker vind is dat wij sinds we elke ochtend vitamine C toevoegen bij het voer onze honden minder last hebben van vachtproblemen en minder last van dairree. Terwijl de boxer bekent staat om zijn zwakke darmen. Dus nogmaals het gaat om het inhoudelijke van het verhaal en de rest vind ik bijzaak en daar moet je doorheen kijken.
Ik zou toch uitkijken met supplementen geven.
Zo is de noodzaak van vit. C geven aan een hond allang weer achterhaald: dat is alleen belangrijk bij honden die zelf die vit. C niet of niet voldoende aanmaken. Maar dat moet dus wel eerst geconstateerd worden. Zo heeft het geven van vit. C de negatieve bijwerking dat de hond " lui " wordt, namelijk dat er geen vit. C meer door de hond zelf aangemaakt wordt. Zo heb je dan een defect bij een hond gecreeerd die je had willen voorkomen.
Dus kijk goed uit met het geven van voedingssuplementen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik geef mijn honden zo eens in de week ook een pakje Smuldier maar heb er nog nooit iets raars in aangetroffen,dus om dat merk nou zo zwart te maken :wink:
Betekent dat dat als je een potje babyvoeding van Nutricia koopt waar glas in zit je nooit meer Nutricia koopt?Dan kan die fabriek wel opdoeken vermoed ik :mrgreen:
Verder is Tannetje Koning bij mijn weten gewoon een heel goede,kritische, holistische dierenarts wat niet direct "vooraanstaand" inhoudt.
Diner zal ik mijn honden in elk geval nooit geven alhoewel dat vroeger gezien werd als heel goed voer omdat je het voor de hond naar menselijke maatstaven lekker maakte door er water/bouillon overheen te gieten waarna er een héérlijke geur vanaf kwam.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ger
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Ger »

Tjonge,tjonge wat wordt er op dit forum slecht gelezen zeg en wat staat hier iedereen direct met zijn oordeel klaar.

Ik heb niemand zwart gemaakt en als de gebruikers toch bij dat merk blijven is dat hun goed recht!

Ik heb niet gezecht dat Carnibest het beste voer is, slechts dat onze honden het goed eten.

Dat ik daarbij een suplement heb gebruikt is in overleg met de DA! geweest.

Ik heb alleen maar gezegd kijk uit want......... De rest is aan de eigenaren.

Mijn honden deden het ook goed op Smuldier maar het vertrouwen is daar in weg.

Als jullie in je voer iets ontdekken wat er niet inhoort gaan jullie dan doodleuk verder met dat voer? Ik denk het zelf van niet want niemand wil zijn eigen hond ziek zien.

Ik denk nu dat ik hier niet op mijn plaats ben, jullie weten alles zelf wel dus gegroet.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

ien schreef:
Ger schreef:Hier voor de liefhebbers, ter lering ende vermaak een stukje wat gehaald is van de site De Dierendokter;

.** De 'Dierendokter' heeft unieke vitamines en mineralen geselecteerd, welke samengesteld zijn voor de verschillende episodes in het leven van uw huisdier. Deze middelen versterken de weerstand tegen vlooien en andere allergieën en helpen de onbalans en voedingstekorten in het voer te corrigeren.**

Anders dan bij andere diervoeder-supplementen bevatten zij dezelfde hoge kwaliteit vitamines en mineralen sporen als gebruikt voor menselijke consumptie.
® De 'Dierendokter'
Ger
dit is een verkooppraatje van"dierendokter"
is die wel dierendokter???
De beste vitamines en mineralen zitten in rauw voer maaltijden en niet in een potje. Voor gezonde honden dus absoluut overdone en een typische verkooptruuk. Die potjes zijn juist ontwikkeld vanwege de tekorten in brok. Daar speelt de markt vies op in.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ger schreef:Tjonge,tjonge wat wordt er op dit forum slecht gelezen zeg en wat staat hier iedereen direct met zijn oordeel klaar.

Ik heb niemand zwart gemaakt en als de gebruikers toch bij dat merk blijven is dat hun goed recht!

Ik heb niet gezecht dat Carnibest het beste voer is, slechts dat onze honden het goed eten.

Als jullie in je voer iets ontdekken wat er niet inhoort gaan jullie dan doodleuk verder met dat voer? Ik denk het zelf van niet want niemand wil zijn eigen hond ziek zien.

Ik denk nu dat ik hier niet op mijn plaats ben, jullie weten alles zelf wel dus gegroet.
Hm, jammer dat je nou boos wordt, want volgens mij is het enige wat ons verweten kan worden het niet quoten van de zaken waar we op reageren.
Ik heb het bijvoorbeeld niet specifiek tegen jou dat je die supplementen niet moet geven, maar wel een waarschuwing dat mensen het niet zomaar moeten geven. Jouw hond is ziek, dus geef je toevoegingen. Heel duidelijk en heel reeel.

Maar wat bij jouw honden goed werkt, kan totaal verkeerd uitpakken bij honden die bijvoorbeeld die vit. C niet nodig hebben, maar waarvan baasjes denken dat preventief vit. c toedienen ook goed is.
En dat mag toch wel gezegd worden?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

mercedes2803 schreef:Ik zou KVV gaan voeren of gaan Barfen..
Je bent wat dat betreft niet onbekend met vers vlees en pens en dergelijke.

Het feit dat je zelf zegt dat er kant en klare brokken zijn met zout erin geeft al wel aan dat je dat niet ziet zitten...gelukkig maar :wink:

KVV staat voor kant en klaar versvlees.
www.carnibest.nl
en www.energique.nl
www.bibi.nl

zijn een paar voorbeelden.
het zijn rollen/burgers/pakketjes diepgevroren vlees, orgaanvlees, groenten, olieeen, etc. Het is een compleet voer dat je dus gewoon geven kunt zonder wat toe te moeten voegen.

Daarnaast kun je je hond natuurlijk altijd een een keer een lap pens geven of een lekker runderhart. Kalfstaarten, kalkoenneken, lamsribben, etc.
Wel lekker rauw geven hoor :wink:

voor meer info over Barf en zo kun je hier in de voedingshoek wel linkjes vinden. En meer info over Barf ook.
We hebben pas een BARF uitwisseling gehad waarbij veel mensen allerlei soorten vlees en botten meenamen waar ze makkelijk aan konden komen en weer een ander nam wat mee waar een ander wat moeilijker aan kon komen. zo krijg je een heel gevarieerd eet gedoe voor je hond...
Het topic staat hier nog wel

correctie het is www.bibidiervoeding.nl
anders krijg je de babyartikelen :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Willynwood-Sindlar
Actief

Ongelezen bericht door Willynwood-Sindlar »

Ger schreef:Tjonge,tjonge wat wordt er op dit forum slecht gelezen zeg en wat staat hier iedereen direct met zijn oordeel klaar.

Uitkijken Ger.
Als je hier wat zegt wat mensen niet bevalt of voor je mening uitkomt benje al snel een Aso :mrgreen:

:zwaai
Amstaff's si teh PWN
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Willynwood-Sindlar schreef:

Uitkijken Ger.
Als je hier wat zegt wat mensen niet bevalt of voor je mening uitkomt benje al snel een Aso :mrgreen:

ach, dat is een forum...
Maar je kunt er hier best een ander standpunt op na houden...
je moet alleen niet zo snel beginnen te schreeuwen dat iedereen het op je gemunt heeft, want dat is niet zo.
Er zijn er genoeg die afwijkend denken....

Ach...en troost je...ik val bij sommigen ook onder de catagorie "kamper - aso - grootbek- schijnheil - etc, " :mrgreen:
Ger
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Ger »

Uitkijken Ger.

Ik heb het in de gaten zeg! Het begrip leven en laten leven is hier een onbekend begrip.
Deze site is toch bedoeld om je lol met honden te delen en elkaar te helpen bij vraagstukken???? Of ben ik hier dan toch aan het verkeerde adres? Nou ik ga voor niets en niemand uit de weg die zomaar wat mekkert :blah: .

Bedankt voor de tip ik ga nu maar wat selectiever te werk. :ok:
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Afbeelding
Willynwood-Sindlar
Actief

mercedes2803 schreef:
Willynwood-Sindlar schreef:

Uitkijken Ger.

ach, dat is een forum...
Maar je kunt er hier best een ander standpunt op na houden...
je moet alleen niet zo snel beginnen te schreeuwen dat iedereen het op je gemunt heeft, want dat is niet zo.
Er zijn er genoeg die afwijkend denken....

Ach...en troost je...ik val bij sommigen ook onder de catagorie "kamper - aso - grootbek- schijnheil - etc, " :mrgreen:
welkom bij de club :ok:

:wink:
Amstaff's si teh PWN
Willynwood-Sindlar
Actief

Ger schreef:
Uitkijken Ger.

Ik heb het in de gaten zeg! Het begrip leven en laten leven is hier een onbekend begrip.
Deze site is toch bedoeld om je lol met honden te delen en elkaar te helpen bij vraagstukken???? Of ben ik hier dan toch aan het verkeerde adres? Nou ik ga voor niets en niemand uit de weg die zomaar wat mekkert :blah: .

Bedankt voor de tip ik ga nu maar wat selectiever te werk. :ok:
Gewoon je gal spuwen en zeggen waar je voor staat.
Eerlijkheid duurt het langst zeg ik altijd maar.
En voor iemand uit de weg gaan''??
Dat ze hun ignore-mode knopje maar voor ons omdraaien :wink:

:ok:

Mooie boxertjes btw :mrgreen:
Zeggen ze altijd van mijn Amstaff pup,,mooie boxer heb jij ,,ja he zeg ik dan :19: :piew:
Amstaff's si teh PWN
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Nee, een forum is pas leuk als iedereen het roerend met elkaar eens is........... :roll:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Ger schreef:
pepim schreef:
Ger schreef: Nee was duidelijk spons. We hebben het ook naar de fabriek van Smuldier opgestuurd en kregen van hen bevestigd dat het spons was. En het was niet 1 stukje maar meerdere stukjes en duidelijk herkenbaar als spons.
Dit ook omdat wij met een vork het voer uit elkaar halen om te voorkomen dat de hond gaat schrokken.

Ze zouden de controle aanscherpen, maar mijn vertrouwen is een beetje weg in hen. En op Carnibest doet mijn teef het veel beter.
De pakken die we nog van smuldier hadden liggen zijn in de vuilnisbak geeindigd omdat we geen vertrouwen meer hebben in het merk.
Maar wat gaven zij er dan voor uitleg aan? Dat er spons had tussen kunnen komen? Zou het niet een éénmalig gebeuren hebben kunnen zijn? Nogmaals ik wil niet vervelend doen, maar hoe komt spons nu in kvv terecht?[/color]
Ik kan hier geen antwoord op geven. Ik ben niet bekend met de produktielijn. Ik heb wel zaken gehoord maar kan dat niet verantwoorden dus maak het ook niet bekend. Dat van die spons werd door de fabriek bevestigd met de verontschuldiging dat de nacontrole zal worden verscherpt en een zwak excuus. De aankoop hebben ze nooit vergoed wat je toch bij een klacht op zijn minst zou moeten doen.

Wat ik wel begrepen heb is dat in het verleden meerdere malen klachten zijn ingediend over de kwaliteit van dit produkt.

Voor ons was dit een teken om dit produkt niet meer aan te schaffen. De gezondheid van onze honden gaat absoluut voor en daar nemen we geen risico's mee.

Als forumleden toch dit produkt gebruiken hebben wij alleen maar willen zeggen pas op haal de prak uit elkaar en geef dit niet zomaar blindelings aan je hond. Kijk wat er in zit. Ik moet er niet aan denken dat dieren spons binnen krijgen.
Ik begrijp dat je daar toen heel erg van geschrokken bent, zou ik ook geweest zijn! Maar dit was iets éénmaligs als ik het goed begrijp?
pepim
Zeer actief

ien schreef:
pepim schreef:Maar wat gaven zij er dan voor uitleg aan? Dat er spons had tussen kunnen komen? Zou het niet een éénmalig gebeuren hebben kunnen zijn? Nogmaals ik wil niet vervelend doen, maar hoe komt spons nu in kvv terecht?
In ieder product kan iets zitten wat er niet in thuishoort.
Ook in onze voeding.
wat dit betreft loop je altijd risico, welk merk dan ook.

of merkloos, heel materiaal
kogeltjes in wild, glas enz in hele pens

Verschil van kwaliteit,samenstelling is er ook. dat is gewoon een keus die je maakt om de voer te kiezen waar je voor wilt gaan.
maar om dan een merk hier te promoten en van een ander slechte verhalen over te vertellen doet mij een beetje denken aan iemand die jaren bezig geweest is dit merk zwart te maken, maar ondertussen driftig een merk aan het promoten was die hij verkocht. [[zeg niet dat jij dat doet, maar het is wel internet :wink: ]

Er zijn zelfs merkenoorlogen geweest op hondenfora's :mrgreen:

Ik denk dus dat je een beetje moet oppassen met verhalen over een merk als niemand kan traceren wat er precies achter zit.
dat je tevreden bent over een merk, prima.

Ok ik begrijp het Ien, daar heb je gelijk in. Schrok er in eerste instantie heel erg van, omdat ik dacht dat er stelselmatig iets mis was met Smuldier.
pepim
Zeer actief

Natas. schreef:Nee, een forum is pas leuk als iedereen het roerend met elkaar eens is........... :roll:
Nou inderdaad ...

*gaapt bij de gedachte :mrgreen:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

pepim schreef:[
. Schrok er in eerste instantie heel erg van, omdat ik dacht dat er stelselmatig iets mis was met Smuldier.
kul
is gewoon niet zo.
In alle voer wat je niet zelf klaarmaakt, voor jezelf of dieren, kunnen dingetjes zitten die je er liever niet in wilt zien zitten.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ik vind de titel van dit topic wel treffend;-).

Succes met je keuze, voor mij bestaat er alleen hondenvoer :wink:
pepim
Zeer actief

ien schreef:
pepim schreef:[
. Schrok er in eerste instantie heel erg van, omdat ik dacht dat er stelselmatig iets mis was met Smuldier.
kul
is gewoon niet zo.
In alle voer wat je niet zelf klaarmaakt, voor jezelf of dieren, kunnen dingetjes zitten die je er liever niet in wilt zien zitten.
Ja ik begrijp het Ien ... ik moet ineens denken aan een keer dat ik salade had gekocht van de groenteboer. Na een paar happen had ik iets heel vies en ijzerachtigs in mijn mond. Stukje ijzer, bahhhh.
Goed salade weggegooid en de groenteboer kreeg heksenbezweringen van mijn kant ... Wat was nu het geval? Ik had van die kleine kinderlepeltjes en het stukje boven de lepel had de geest gegeven en was in mijn salade gevallen, dat had ik in mijn mond gekregen, arme groenteboer. :wink:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

pepim schreef:[ik moet ineens denken aan een keer dat ik salade had gekocht van de groenteboer. Na een paar happen had ik iets heel vies en ijzerachtigs in mijn mond. Stukje ijzer, bahhhh.
Goed salade weggegooid en de groenteboer kreeg heksenbezweringen van mijn kant ... Wat was nu het geval? Ik had van die kleine kinderlepeltjes en het stukje boven de lepel had de geest gegeven en was in mijn salade gevallen, dat had ik in mijn mond gekregen, arme groenteboer. :wink:
vanmiddag een docu op t.v over de millieubrigade en voedsel, heel toevallig. :wink:
krak zij de grote tor die in een pizza zat toen een meisje daar een hap vanaf nam
:mrgreen:
en dan de onderzoek naar herkomst tor [met vergrootglas die pootjes :N:] en reactie pizzabaas
prachtig. :mrgreen:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

ien schreef:
pepim schreef:[ik moet ineens denken aan een keer dat ik salade had gekocht van de groenteboer. Na een paar happen had ik iets heel vies en ijzerachtigs in mijn mond. Stukje ijzer, bahhhh.
vanmiddag een docu op t.v over de millieubrigade en voedsel, heel toevallig. :wink:
krak zij de grote tor die in een pizza zat toen een meisje daar een hap vanaf nam
:mrgreen:
en dan de onderzoek naar herkomst tor [met vergrootglas die pootjes :N:] en reactie pizzabaas
prachtig. :mrgreen:

Gatver ben blij dat ik het niet gezien heb :N: :N: :N: :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”