Dus vanmiddag heb ik alvast een voorproefje mogen nemen op een bezoek DA, afspraak voor woensdag voor de schildklier/poot/Selgian etc. blijft gewoon staan.
Het is zaterdagnacht weer begonnen, ze heeft 1x overgegeven en de hele woonkamer ondergesch*ten.
Gisteren is dat zo doorgegaan, het ene moment laat je d'r uit en hoeft ze niets te doen, een half uurtje later staat ze te springen met achterpootjes klem voor de voordeur.
Vannacht was het feest, liep om 04.30 nog met haar buiten, Chris nam de ochtenddienst van me over maar het blijft maar doorgaan.
Dus dan vandaag ook maar naar de DA : een prik erin om haar dikke darm rustiger te krijgen (geen idee meer hoe het heet) en een batterij pillen mee naar huis (Finidiar-forte en Salazosulfapyridine).
Plus ik had vanmorgen wat prut van het gras af geschraapt, gaan ze nu testen op van alles wat maar kan. Dat wordt dan € 116,-- mevrouw, hmmprrffff.
Wederom kwam mijn DA met de oplossing om haar dieetbrokken te geven voor gevoelige maag en darmen. Hier zou ik stevig van balen, ik zou kvv willen blijven geven en verder willen gaan met het barfen.
Aangezien ik nog even in total denial ben over die dieetbrokken heb ik niet naar het merk gevraagd
Maar nu probeer ik terug te denken, had ze toen ze op FarmFood stond ook zo vaak en heftig diarree??........... dat denk ik niet, was wel een paar keer maar volgens mij minder.
Het zou goed kunnen dat sinds ik haar kvv (Carnibest en Duck) geef Raisa meer diarree heeft. Ik zie nog geen toename met de barfspullen maar dat geef ik haar ook nog maar kort + gedoseerd. Wel had ze zaterdagavond ribben gehad, maar alle vorige keren was dat goed gegaan.
Wat kan ik aan kvv en barf het beste geven aan een hond met een gevoelige dikke darm? Welke botten wel of niet, welke diersoort, orgaan of spier, pens, etc.?
Nu heb ik aan barf nog alleen kippennekken gegeven, lams- en geitenribben, 1 kalfsstaartje, bevleesde runderbotten, orgaan en hart. Verder dus kvv, en ze krijgt regelmatig yoghurt, 1x per week een rauw ei en soms de Kruidenmix van Carnibest.