Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
trekken met vel + moeite met zitten
Moderator: moderatorteam
-
Roxy1
- Vaste gebruiker
trekken met vel + moeite met zitten
Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel. Als ik Roxy aai over de zijkant van haar lijf, reageert haar vel door weg te trekken. Lijkt of ik een zenuw raak waar de huid op reageert.
Ik weet niet zeker of het zeer doet, want pijn laat ze niet blijken, maar ze reageert wel door om te kijken naar wat ik doe.
Hebben jullie enig idee. Ze heeft dit nu sinds een week of vier.
Wat er misschien mee te maken kan hebben (hoop het niet), is dat ze ook sinds een maandje moeilijk gaat zitten. Ze vermijdt het. Normaal zit ze al als ik haar eten klaar maak, maar nu pas op commando voordat ik de bak in de standaard zet. En zo in alle situaties. Dus echt pas zitten op commando en d'r muts houdt ze het liefst iets boven de grond.
De dierenarts denkt dat het haar anaalklieren zijn (zaten vol, maar dat glijen over de grond deed ze niet). Anaalklieren geleegd, maar ik heb het idee dat dit niet heeft geholpen
Is dit herkenbaar voor jullie?
PS Recent zijn er nog foto's van rug en heupen gemaakt en die zagen er perfect uit.
Ik weet niet zeker of het zeer doet, want pijn laat ze niet blijken, maar ze reageert wel door om te kijken naar wat ik doe.
Hebben jullie enig idee. Ze heeft dit nu sinds een week of vier.
Wat er misschien mee te maken kan hebben (hoop het niet), is dat ze ook sinds een maandje moeilijk gaat zitten. Ze vermijdt het. Normaal zit ze al als ik haar eten klaar maak, maar nu pas op commando voordat ik de bak in de standaard zet. En zo in alle situaties. Dus echt pas zitten op commando en d'r muts houdt ze het liefst iets boven de grond.
De dierenarts denkt dat het haar anaalklieren zijn (zaten vol, maar dat glijen over de grond deed ze niet). Anaalklieren geleegd, maar ik heb het idee dat dit niet heeft geholpen
Is dit herkenbaar voor jullie?
PS Recent zijn er nog foto's van rug en heupen gemaakt en die zagen er perfect uit.
Groeten,
Brigitte

Brigitte

-
linda67
- geregistreerd lid
-
Roxy1
- Vaste gebruiker
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn kat heeft dat trekken met de huid weleens. En bij de kat heeft het te maken met jeuk(heeft vlooienallergie).
Verder zou ik het niet weten.Wat ik vreemd vind is dat ze niet lekker gaat zitten. Dan zou je toch denken dat er ergens onderin iets aan de hand is(iets ontstoken ofzo
). Als dit zo blijft zou ik er mee terug gaan naar de DA.
Verder zou ik het niet weten.Wat ik vreemd vind is dat ze niet lekker gaat zitten. Dan zou je toch denken dat er ergens onderin iets aan de hand is(iets ontstoken ofzo

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Geen zorgen maken! Lana en Bono hebben dat hier ook als je hen ongeveer langs de schouders aait en ook maar aan één kant. Onze Freek had dat ook, trouwens.Roxy1 schreef:Maar het is maar aan 1 kant, en lekker vind ze het niet!
Ik maak me toch wel zorgen
Ik zou me eerder zorgen maken om het niet meer willen gaan zitten dan om dat trekken van die zenuwen/spieren langs de flank.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
-
Roxy1
- Vaste gebruiker
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
- Aantal honden: 2
Ik vind ook niet dat je er zo makkelijk over moet denken. Mij viel het ook op dat mijn hond dat deed maar ze had ook nog andere dingen die me niet bevielen. Na onderzoek bleek dat ze spondylose had zij doet het nu nog en het is een uiting van pijn of irritatie iets wat ze gewoon niet prettig vind en nu wil ik niet zeggen dat jou hond dat ook moet hebben maar bij ons bleek het wel degelijk Ãéts te zijn.
met dank aan Twinkel
-
Roxy1
- Vaste gebruiker
Vanmiddag gaan we weer naar de dierenarts. Hou jullie op de hoogte.hondeponnetje schreef:Ik vind ook niet dat je er zo makkelijk over moet denken. Mij viel het ook op dat mijn hond dat deed maar ze had ook nog andere dingen die me niet bevielen. Na onderzoek bleek dat ze spondylose had zij doet het nu nog en het is een uiting van pijn of irritatie iets wat ze gewoon niet prettig vind en nu wil ik niet zeggen dat jou hond dat ook moet hebben maar bij ons bleek het wel degelijk Ãéts te zijn.
Groeten,
Brigitte

Brigitte

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
-
Roxy1
- Vaste gebruiker
Ik denk van niet, maar ondertussen ga ik alles denken waar het aan zou kunnen liggen. Om vier uur vanmiddag weet ik hoop ik meer.Stang schreef:Heeft ze misschien last van d'r staart?
De dierenartsassistente zei nog wel dat het kan dat de anaalklieren weer vol zitten (na een week)?
Groeten,
Brigitte

Brigitte

- peggy en vinnie
- Zeer actief
ja dat kanRoxy1 schreef:
Ik denk van niet, maar ondertussen ga ik alles denken waar het aan zou kunnen liggen. Om vier uur vanmiddag weet ik hoop ik meer.
De dierenartsassistente zei nog wel dat het kan dat de anaalklieren weer vol zitten (na een week)?
-
Roxy1
- Vaste gebruiker
Vanmiddag bij de dierenarts geweest, en het is als volgt:
Er is vaginitis geconstateerd. Dus een antibioticakuur. Vorige week toen ik er was had ze geen afscheiding, maar nu wel.
En dat trekken van het vel komt hoogst waarschijnlijk doordat ze haar lijf helemaal krom moet houden als ze bij d'r muts wil komen. Dit doet ze blijkbaar nu toch meer dan normaal. (ik moet zeggen dat ik dat wel dacht, maar op een gegeven moment ga je overal dingen zien).
Zodoende wordt de ruggegraat of de spieren daar (ik weet niet meer precies wat ze zei) overbelast en dus gevoeliger. En dat uit zich weer in het trekken van haar vel.
Na de antibioticakuur moet het weer over zijn.
Dank je wel allemaal voor het meedenken
Er is vaginitis geconstateerd. Dus een antibioticakuur. Vorige week toen ik er was had ze geen afscheiding, maar nu wel.
En dat trekken van het vel komt hoogst waarschijnlijk doordat ze haar lijf helemaal krom moet houden als ze bij d'r muts wil komen. Dit doet ze blijkbaar nu toch meer dan normaal. (ik moet zeggen dat ik dat wel dacht, maar op een gegeven moment ga je overal dingen zien).
Zodoende wordt de ruggegraat of de spieren daar (ik weet niet meer precies wat ze zei) overbelast en dus gevoeliger. En dat uit zich weer in het trekken van haar vel.
Na de antibioticakuur moet het weer over zijn.
Dank je wel allemaal voor het meedenken
Groeten,
Brigitte

Brigitte

- peggy en vinnie
- Zeer actief
-
Roxy1
- Vaste gebruiker
-
myriam1
- Actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Zou een hond met vaginitis dan ook moeite hebben met (gaan) zitten?
Groetjes, Karen
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
- peggy en vinnie
- Zeer actief
t is natuurlijk ook zieligRoxy1 schreef:Dank je Peggy! Ik ben nu ook ontzettend opgelucht (hoewel ik die vaginitis ook ontzettend balen en zielig voor Rox vindt hoor!)
-
Roxy1
- Vaste gebruiker
Dat is ook het eerste wat de dierenarts checkte, of ze jeuk heeft, vlooien, signalen van veel drinken en eten (heeft weer met een allergie te maken), etc. Dit heeft ze niet.Maria schreef:ik heb een hond die zijn vel wegtrekt wanneer ik hem aai. En dat is onze hond met een allergie. Die heeft altijd zo'n jeuk op zijn rug.
gr Maria.
Blijkbaar kan moeilijk zitten toch een kenmerk van vaginitis zijn (ik ga op de dierenarts af
Jammer is dat Roxy gisteren 3 keer heeft moeten spugen, zou een bijwerking van de antibiotica kunnen zijn, maar misschien komt het nog de warmte? We wachten af.
Groeten,
Brigitte

Brigitte