Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

trekken met vel + moeite met zitten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Roxy1
Vaste gebruiker

trekken met vel + moeite met zitten

Ongelezen bericht door Roxy1 »

Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel. Als ik Roxy aai over de zijkant van haar lijf, reageert haar vel door weg te trekken. Lijkt of ik een zenuw raak waar de huid op reageert.

Ik weet niet zeker of het zeer doet, want pijn laat ze niet blijken, maar ze reageert wel door om te kijken naar wat ik doe.

Hebben jullie enig idee. Ze heeft dit nu sinds een week of vier.

Wat er misschien mee te maken kan hebben (hoop het niet), is dat ze ook sinds een maandje moeilijk gaat zitten. Ze vermijdt het. Normaal zit ze al als ik haar eten klaar maak, maar nu pas op commando voordat ik de bak in de standaard zet. En zo in alle situaties. Dus echt pas zitten op commando en d'r muts houdt ze het liefst iets boven de grond.
De dierenarts denkt dat het haar anaalklieren zijn (zaten vol, maar dat glijen over de grond deed ze niet). Anaalklieren geleegd, maar ik heb het idee dat dit niet heeft geholpen

Is dit herkenbaar voor jullie?

PS Recent zijn er nog foto's van rug en heupen gemaakt en die zagen er perfect uit.
Groeten,
Brigitte

Afbeelding
linda67
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door linda67 »

Dat doet mijn hond ook,waarschijnlijk heb je dan een rugspier te pakken en dan draait hij zijn vel weg.Is helemaal niks aan de hand hoor :wink: ,die van mij gaat er extra voor staan :mrgreen: zo lekker vond hij het :cheer:
Groetjes Linda
Roxy1
Vaste gebruiker

Maar het is maar aan 1 kant, en lekker vind ze het niet!
Ik maak me toch wel zorgen
Groeten,
Brigitte

Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Mijn kat heeft dat trekken met de huid weleens. En bij de kat heeft het te maken met jeuk(heeft vlooienallergie).
Verder zou ik het niet weten.Wat ik vreemd vind is dat ze niet lekker gaat zitten. Dan zou je toch denken dat er ergens onderin iets aan de hand is(iets ontstoken ofzo :19: ). Als dit zo blijft zou ik er mee terug gaan naar de DA.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Roxy1 schreef:Maar het is maar aan 1 kant, en lekker vind ze het niet!
Ik maak me toch wel zorgen
Geen zorgen maken! Lana en Bono hebben dat hier ook als je hen ongeveer langs de schouders aait en ook maar aan één kant. Onze Freek had dat ook, trouwens.

Ik zou me eerder zorgen maken om het niet meer willen gaan zitten dan om dat trekken van die zenuwen/spieren langs de flank.
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

als ze het van te voren nooit gedaan heeft(dat trekken met de spieren), dan zou ik toch even terug gaan na de DA mischien dat het trekken met de spieren toch in verband staat met het niet willen zitten, je kunt beter een keer te veel naar de DA gaan dan een keer te weinig :wink:
Roxy1
Vaste gebruiker

Dank je allemaal voor het meedenken.

Voor mij is dit ook reden om weer terug naar de dierenarts te gaan.

Als iemand het herkent hoor ik het nog graag, en ik hou jullie op de hoogte!
Groeten,
Brigitte

Afbeelding
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Ik vind ook niet dat je er zo makkelijk over moet denken. Mij viel het ook op dat mijn hond dat deed maar ze had ook nog andere dingen die me niet bevielen. Na onderzoek bleek dat ze spondylose had zij doet het nu nog en het is een uiting van pijn of irritatie iets wat ze gewoon niet prettig vind en nu wil ik niet zeggen dat jou hond dat ook moet hebben maar bij ons bleek het wel degelijk íéts te zijn.
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Roxy1
Vaste gebruiker

hondeponnetje schreef:Ik vind ook niet dat je er zo makkelijk over moet denken. Mij viel het ook op dat mijn hond dat deed maar ze had ook nog andere dingen die me niet bevielen. Na onderzoek bleek dat ze spondylose had zij doet het nu nog en het is een uiting van pijn of irritatie iets wat ze gewoon niet prettig vind en nu wil ik niet zeggen dat jou hond dat ook moet hebben maar bij ons bleek het wel degelijk íéts te zijn.
Vanmiddag gaan we weer naar de dierenarts. Hou jullie op de hoogte.
Groeten,
Brigitte

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Dat over de zijkant aaien en dan lijkt het net of een spier ofzo wat wegtrekt, dat herken ik ook bij Kaya. Heb hier ook eens een topic over geopend trouwens, omdat ik het ook zo vreemd vond.

Maar dat niet of moeilijk willen zitten, dat vindt ik wel vreemd :denken: Heeft ze misschien last van d'r staart?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Roxy1
Vaste gebruiker

Stang schreef:Heeft ze misschien last van d'r staart?
Ik denk van niet, maar ondertussen ga ik alles denken waar het aan zou kunnen liggen. Om vier uur vanmiddag weet ik hoop ik meer.
De dierenartsassistente zei nog wel dat het kan dat de anaalklieren weer vol zitten (na een week)?
Groeten,
Brigitte

Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief

Roxy1 schreef:
Ik denk van niet, maar ondertussen ga ik alles denken waar het aan zou kunnen liggen. Om vier uur vanmiddag weet ik hoop ik meer.
De dierenartsassistente zei nog wel dat het kan dat de anaalklieren weer vol zitten (na een week)?
ja dat kan :wink: wij hebben een golden gehad die had ze ook zo snel weer vol,
Roxy1
Vaste gebruiker

Vanmiddag bij de dierenarts geweest, en het is als volgt:

Er is vaginitis geconstateerd. Dus een antibioticakuur. Vorige week toen ik er was had ze geen afscheiding, maar nu wel.
En dat trekken van het vel komt hoogst waarschijnlijk doordat ze haar lijf helemaal krom moet houden als ze bij d'r muts wil komen. Dit doet ze blijkbaar nu toch meer dan normaal. (ik moet zeggen dat ik dat wel dacht, maar op een gegeven moment ga je overal dingen zien).
Zodoende wordt de ruggegraat of de spieren daar (ik weet niet meer precies wat ze zei) overbelast en dus gevoeliger. En dat uit zich weer in het trekken van haar vel.

Na de antibioticakuur moet het weer over zijn.

Dank je wel allemaal voor het meedenken :ok:
Groeten,
Brigitte

Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief

gelukkig dat het met een antibiotica kuur te genezen is, en dat het niks ernstigers is :wink: toch maar goed dat je even terug gegaan bent :ok: heel veel beterschap :wink:
Roxy1
Vaste gebruiker

Dank je Peggy! Ik ben nu ook ontzettend opgelucht (hoewel ik die vaginitis ook ontzettend balen en zielig voor Rox vindt hoor!)
Groeten,
Brigitte

Afbeelding
myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

:ok: Ik ben blij voor je dat het met een ab kuur overgaat.Als ik die smoel nu zie op de foto moet ik helaas denken ,He muts.
Groetjes Myriam
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Fijn dat je weet wat het is. Hopelijk gaat het snel over met de antibioticakuur :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Fijn dat je nu weet wat het is, hoewel het heel rot is voor Roxy.
Geef Roxy maar knuffels van mij en beterschap!
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Zou een hond met vaginitis dan ook moeite hebben met (gaan) zitten?
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

ik heb een hond die zijn vel wegtrekt wanneer ik hem aai. En dat is onze hond met een allergie. Die heeft altijd zo'n jeuk op zijn rug.

gr Maria.
peggy en vinnie
Zeer actief

Roxy1 schreef:Dank je Peggy! Ik ben nu ook ontzettend opgelucht (hoewel ik die vaginitis ook ontzettend balen en zielig voor Rox vindt hoor!)
t is natuurlijk ook zielig :wink: ik hoop dat ze er gauw weer bovenop is en dat ze snel weer fatsoendelijk kan gaan zitten, want dat is natuurlijk helemaal niet leuk om te zien dat dat zo moeilijk gaat
Roxy1
Vaste gebruiker

Maria schreef:ik heb een hond die zijn vel wegtrekt wanneer ik hem aai. En dat is onze hond met een allergie. Die heeft altijd zo'n jeuk op zijn rug.

gr Maria.
Dat is ook het eerste wat de dierenarts checkte, of ze jeuk heeft, vlooien, signalen van veel drinken en eten (heeft weer met een allergie te maken), etc. Dit heeft ze niet.

Blijkbaar kan moeilijk zitten toch een kenmerk van vaginitis zijn (ik ga op de dierenarts af :wink: )

Jammer is dat Roxy gisteren 3 keer heeft moeten spugen, zou een bijwerking van de antibiotica kunnen zijn, maar misschien komt het nog de warmte? We wachten af.
Groeten,
Brigitte

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”