Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Melkkliertumoren.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Checky
geregistreerd lid
Contacteer:

Melkkliertumoren.

Ongelezen bericht door Checky »

In april tijdens de controle kregen wij te horen dat Checky 8 1/2, melkkliertumoren heeft en dat die het beste zo snel mogelijk verwijdert moeten worden inclusief castratie.
Op dat moment tussen loopsheid en schijndracht in met een korte vakantie voor de deur sta je wel even te kijken. Natuurlijk voelden we al wel een knobbeltje en vermoeden al zoiets.
Goed, afspraak gemaakt voor de week daarop, dan zou een longfoto gemaakt worden voor eventuele uitzaaingen en bloed nakijken en als dat goed was direct onder het mes.
Zoeken op het net natuurlijk en via Peter Klaver op Rejuvenal geattendeert, daar zijn we maar direct mee begonnen.
De foto viel tegen en moest eerst in Utrecht beoordeelt worden, gelukkig alleen maar wat kalk, iets wat normaal schijnt te zijn in de longen. Het bloed was goed.
Ondertussen waren we in de schijnzwangerschap gekomen en de vakantie brak aan.
De eerste vakantiedag begon alweer plezierig, kennelkuch, ik herkende het direct. In het dierenziekenhuis opgelopen. Nou ja, met de helft van de schijndracht nog te gaan en drie weken kuch kwamen we precies 5 dagen voor de volgende operatie afspraak uit, volgende donderdag.

Nu vraag ik alleen maar reacties op de operatie, ervaringen en liefst geen boe verhalen van horen zeggen.
Is het normaal te doen voor een 8 1/2 jaar oude hond om daar weer snel boven op te komen?
Is het echt zo dat er honden niet meer uit narcose komen? (Ze is al eens weggeweest en doorstond dat goed.)
Zijn de vooruitzichten op nog enkele jaren levensvreugde een grote kans?

Bedankt voor serieuze reacties want ik maak me toch wel wat zorgen. :U:
When the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass away for such a one can be again.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Mijn hond van 12 jaar oud is met 11 jaar geopereerd aan melkkliertumoren en met 12 jaar oud. De eerste keer had ze na de operatie veel pijn en had extra pijn medicatie nodig, de tweede keer is ze goed en makkelijk hersteld.

Het hangt denk ik ook af van de conditie waarin je hond is.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Mijn hond gaat volgende week weer onder het mes en ze is elf, met 8 is ze ook voor de eerste keer geopereerd (zelfde nu als jouw hondje) en was er best snel weer bovenop!!
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

De bouvier van mijn ouders had ook melkkliertumoren. Ze hebben er toen voor gekozen om haar niet te laten opereren. Ze was niet in een al te beste conditie en 12 jaar oud. Ze heeft nog een paar maanden geleefd.
De da wilde ook niet meer opereren omdat ze dat waarschijnlijk niet zou overleven.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
aussie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door aussie »

Zelf gelukkig nooit meegemaakt ( mijn teefjes zijn na de eerste loopsheid gecastreerd ), maar omdat ik bij een dierenarts werk helaas wel heel vaak de operatie meegemaakt. Bij ons zijn alle teven ( ja, echt alle, er is er nog nooit één in de operatie gebleven en we doen het wekelijks wel een keer x 52 weken x 14 jaar :ok: ) er goed bovenop gekomen, helaas komen de mamatumoren wel soms na een paar jaar terug. De operatie zelf is vrij zwaar in vergelijking met een gewone castratie ( er wordt natuurlijk ook veel weefsel weggehaald en de huid moet dan weer naar elkaar getrokken worden plus de teef is een stuk ouder dan wanneer ze op jonge leeftijd geholpen zou worden ), maar als ze na 10 dagen terug komen voor de hechtingen zijn ze weer helemaal de oude. Ik hoop dat ik je een beetje gerust gesteld heb ?

Groetjes, karin.
Afbeelding
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Onze vorige hond, een herder, is met 12 jarige leeftijd nog geopereerd aan mammatumoren. Ze is vooraf gechecked (bloedwaardes, hart, longen) en dat was goed genoeg. Ze was wel bejaard maar in nog goede conditie voor een oude dame.
De operatie is prima gegaan, het zag er mooi uit (inwendig gehecht) en ze was snel weer genezen. Ze heeft nog 2 dagen pijnstillers gehad en daarna hebben we niet kunnen merken dat ze pijn had.
Sterkte strakjes!
Checky
geregistreerd lid
Contacteer:

Bedankt voor de opbeurende reacties, waarvan die van Aussi wel veel vertrouwen geeft. Bedankt. :ok:

We zijn ondertussen weer drie weken verder en morgen gaan we kijken of het kan gebeuren.
De vorige afspraak werd uitgesteld omdat eerst de vermeende kennelkuch moest genezen. Antibiotica en Codeïne, 14 daagse kuur.
Helaas is er niks verandert en hoest Checky noch steeds een keer of 10 per dag. Korte buien van 4 tot 6 x een harde, droge hoest met aan het eind alsof er iets op zijn tong terecht komt wat direct wordt ingeslikt. Zenuwen? Voelt ze iets aankomen wat wij op haar overbrengen door verandert gedrag tegenover haar?
Nou, we zien morgen wel.
When the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass away for such a one can be again.
Melanie 74

Vandaag is het twee weken terug dat Tocsa (boerenfoxje van elf) geopereerd is aan mammatumoren.

Sinds een kleine week gaat ze gewoon weer mee wandelen en ze gedraagt zich alsof er niets gebeurd is.

Maar ze is ook in een goede conditie..... taaie dame :ok:
Checky
geregistreerd lid
Contacteer:

Ik had je topic gelezen Melanie, bedankt voor je reactie.

Gistermiddag is Check geopereerd aan haar mammatumoren. Na een long en hartcontrole werd besloten voor de ingreep niettegenstaande de hoest, die op de lange duur is gezet voor behandeling met Prednison.

Om 17.00 hebben we haar opgehaald, eerst nog even wat morphine, en thuis hebben we haar op een matras gezet waar we zelf bij konden liggen.
Afbeelding
Gedurende de avond en nacht zat ze met grote ogen in een zithouding rond te kijken, af en toe wat hyperventileren waarna ze een kwartiertje onderuit zakte.
Om 5.00 ging ze zachtjes piepen en toen hebben we een pijnstiller/ontstekingremmer gegeven. Een half uur later lag ze plat tot 7.45 waarna we richting dierenziekenhuis gingen voor verbandcontrole en nog een morphine injectie.
Nu zit ze er weer hetzelfde bij als vannacht, dus uitrekenend om 21.00 zal ze weer normaler gaan reageren.

Helaas is de castratie niet door gegaan, te riskant om dat in èèn keer erbij te doen, dat had ik 3 maanden geleden al wel verwacht. Niet dat ze in slechte conditie is, ze rent iedere dag naast de fiets, maar de bouw van een Beagle is nogal compact en dan wordt het veel snijden op een kleine plaats waar dan veel uit wordt gehaald.
De volgende loopsheid en schijnzwangerschap toch maar op een andere manier onderdrukken, daar ga ik naar opzoek. :denken:
Checky
geregistreerd lid
Contacteer:

Zaterdagmiddag, twee dagen na de operatie. Even met de hond het park in. Check in de auto, uit de auto, rondje auto, het is al een vast ceremonieel geworden. :pffff:

:N: Ineens zie ik een hele dikke achterpoot. We schrikken en rijden naar huis, bellen het weekend 06- nummer waar verteld wordt dat het vaker voorkomt dat de lymphen het niet aankunnen. Als het te ernstig wordt krijgt ze een plaspil injectie.

Nu heeft ze twee dikke achterpoten en blijft maar op alles reageren rond het huis. Hoe hou je een hond rustig maar toch wel met genoeg beweging om de bloedsomloop te stimuleren? :denken:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Is er nieuws, hoe gaat het nu met haar?
Afbeelding
Checky
geregistreerd lid
Contacteer:

Een lijdensweg.

We hebben nu precies 4 weken na de operatie.
Het begon met de dikke achterpootjes, die na een paar dagen overgingen.
Van al de medicijnen die ze kreeg werd ze ziek, diaree en braken.
We gingen gemiddeld 2 x in de week ter controle hoe het met de hechtingen ging enz.
Anti biotica in alle vormen: pillen, spuiten en zalven.
Als ze even de kans had dook ze tussen haar benen en likte de zaak schoon en... open.
We sliepen 's nachts naast haar en moesten er altijd uit, park in en ontlasten.
's Morgens begon ze met water drinken wat er na verloop van tijd weer van boven uit kwam, vloer schoonmaken.
Ze sliep met een halskussen en werd daar heel opstandig van, m.a.w. ze sliep bijna niet. En als ze eindelijk sliep werd ze snel weer hijgend wakker.
Na 2 weken woog ze van de 24 kilo nog 20.4, het is hittegolf en daar werd veel op weg geschoven. Langzaam begon ze grommende geluidjes te maken als ze bewoog en dat werd steeds erger. Het eten werd steeds minder en na een hand brokken gisteren wilde ze niks meer.
Toen ik vanmorgen rond 12 haar neus voelde was die warm en droog.
Ik heb de weekend arts gebeld die ons liet komen, zelfde adres als waar de operatie was gebeurd.
De zoveelste vriendelijke arts las het dossier en onderzocht haar, 40.5 koorts. Bloedafnemen en onderzoeken.
De waarden van witte bloedlichaampjes en rode lagen ver buiten de norm, wit te hoog en rood te laag. Lever indicaties verkeerd, ontstekingen geconstateerd aan de hand van de waarden, maar waar.
Baarmoeder niet noemenswaardig opgezet na vulva onderzoek.
Besloten om haar op te nemen en aan een infuus te leggen, anders zou ze de nacht niet meer door komen.
Het is weekend, morgen echoën en röntgenfoto's maken.

Ze is in al die 8 1/2 jaar nog nooit een nacht zonder ons alleen in een vreemde omgeving geweest, zal dit het afscheid worden? Ik kan alleen maar janken, 58 jaar en die sluizen gaan bij mij zelden open.
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Ach, wat naar zeg! Veel sterkte en beterschap voor Checky. Ik ga voor haar duimen! :ok:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

wat naar :(:

sterkte
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Wat een ellende! Ik ga heel hard duimen dat ze zich hier doorheen slaat.
Geef haar maar een knuffel van mij als je haar ziet!
Afbeelding
Checky
geregistreerd lid
Contacteer:

Hartelijk bedankt voor jullie medeleven!

Checky is de nacht doorgekomen aan het infuus. Wat ze er allemaal door heen laten vloeien zal ik later wel zien. :wink:
Ze is momenteel stabiel, de koorts is gezakt naar 39,5, ze eet wat en drinkt, ze wordt uitgelaten en poept normaal. Ze ligt rustig in haar hokje en is attent.

Vandaag worden er onderzoeken verricht.
Haar gewicht was gisteren gedaald naar 18.4 kilo, dat is dus 6 kilo eraf in precies 4 weken, een 1/4 van het lichaamsgewicht maar alleen maar vetten, vlees en vocht.
WAT is er toch aan de hand?

Vanmiddag weten wij meer, tot later. Peter.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Gelukkig is de nacht goed gegaan! Nu duimen voor de onderzoeken en de uitslagen etc.. Ik wens jullie heel veel sterkte en Checky....zet 'm op!
Knuffels voor Checky.
Afbeelding
Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

Heel veel sterkte , we duimen.
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

wat naar allemaal, gelukkig is ze goed de nacht door gekomen, nu maar hopen op positief nieuws! ik duim heel hard voor jullie :ok: sterkte :wink:
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Ik duim ook!! :ok:
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

veel sterkte en hier word ook voor jullie geduimd :ok:

ik las overigens dat ze eerst 24 kilo woog, is dat niet erg veel voor een beagle of is ze uit de kluiten gewassen hoog? :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

sterkte , hier wordt ook geduimd :ok: :ok:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

sterkte er word hier ook geduimd :ok: :ok:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ach, wat vreselijk voor Checky, en wat vreselijk voor jullie. Maar het lijkt erop dat ze in goede handen is en dat ze geleidelijk een ietsiepietsie aan het opknappen is. Zet hem op Checky :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Melanie 74

Wat vreselijk, zet hem op Checky!! Je kunt het!!

Heel veel srterkte en beterschap
Checky
geregistreerd lid
Contacteer:

Sorry, het heeft niet zo willen zijn.

Na het constateren van ontzettend veel uitzaaingen van een agressieve kanker, die na een leverbioptie aan het licht kwamen mocht Check om 11.30 mee met ons. We hebben in Madestein op een schaduwrijk plekje haar uitgelaten en haar tot 15.00 uur mee naar huis genomen.
De kinderen zijn gekomen en om half vier is Checky ingeslapen op Honselersdijk.
Het was geen vredig proces, ik zal de bevingen van het lichaam nooit vergeten.

Gelukkig was het Mortuarium van de dierenambulance de plaats waar een dier een uitvaart krijgt die het waardig is. Opgebaart tussen kaarsen en bloemstukken vond ik de rust om haar echt te bedanken voor haar vriendschap en trouw.
We zullen haar nooit vergeten.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Wat erg, heel veel sterkte.
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

heel veel sterkte en kracht toegewenst.......
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Wat een verdriet :jank: Heel veel sterkte allemaal en Checky goede reis, rust zacht!
Afbeelding
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Heel veel sterkte
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”