Bedankt voor je antwoord. Het lijkt me nog een heel gedoe met van die kleine bengeltjes maar goed. Ben me (weer) aan het inlezen en hopelijk durf ik nu echt de stap te zettenbaloe2004 schreef:Kippenekken zijn prima om mee te beginnen, Marieke. Je zou straks bv. ook lamsribben kunnen proberen. In het begin gaf ik vooral wat zachtere botten van jonge dieren, en na een aantal dagen ging ik weer iets nieuws toevoegen. Overigens, Chulo kauwt ook niet op kippenekken, maar slikt ze in zijn geheel door. Dat is schrikken de eerste keer, maar het gaat hier nog steeds goed.Marieke* schreef:Ik geef de honden hier CB en af en toe een kippenek/penslap. Veel meer heb ik nog niet gedaan. Omdat ik het niet durf![]()
Maar waar kan ik bijv. het beste mee beginnen? De kippennekken houdt ik zelfs nog vast omdat ik bang ben dat ze niet goed kauwen![]()
Maar hoeveel "vlees" moet ik rekenen per hond? Twee wegen er hier 6 kilo, 1 van zeven kilo en een van 8 kilo.![]()
Het lijkt me ook zo onhandig om de boel klein te maken voor die kleine honden of niet?
Ik heb dus ook twee kabouters, Baloe weegt 6,5 kilo en Chulo weegt 10 kilo. Beiden zijn gecastreerde reutjes, maar ze krijgen behoorlijke porties voer, omdat ze erg actief zijn en redelijk schraal blijven. Baloe krijgt ongeveer 180 gram voer per dag en Chulo tussen de 250 en 300 gram. Dit zijn alleen de maaltijden, extraatjes als pensstaafjes (krijgen ze elke dag wel een keer), een eitje, wat yoghurt of een gevulde kong reken ik dan niet mee. Af en toe geef ik ook nog wat dagen KVV, als ik weinig tijd heb of geen barfmateriaal.
Het is inderdaad een beetje werk om alles in porties te verdelen met kleine honden, maar als je wat langer bezig bent, gaat het wel makkelijker. Ik haal nu bv. een pond van iets uit de vriezer, en wat niet op gaat, vul ik de volgende dag aan met een ander stuk bot/vlees/pens of GF met yoghurt. Zo krijgen ze hier dus vaak maaltijden die uit verschillende soorten vlees opgebouwd zijn en ik voer op barfdagen maar 1 keer per dag.
Eerst maar eens beginnen met een paar dagen en dan als basis nog KVV houden denk ik...