Nah, da's niet waar hoor Hiljemercedes2803 schreef:Ik zag maar weinig showmensen met hun hond buiten...ja, alleen om te plassen.

Moderator: moderatorteam
ja...helaas...op de beide Sharpei dagen dat ik geweest ben stond het "klootjesvolk" merendeel buiten op het grasveld naast de hal...de mensen met showhonen stonden veelal net buiten de haldeuren, de praten met anderen, hond plasje doen en weer naar binnen.Marion. schreef:Nah, da's niet waar hoor Hiljemercedes2803 schreef:Ik zag maar weinig showmensen met hun hond buiten...ja, alleen om te plassen.
Dan bedoel je alleen de showdag zelf dus? Ja, dat zou kunnen. Maar er zijn nog heel veel andere dagenmercedes2803 schreef:maar ik geloof dat er ook nog zoiets is als teamspirit of zo...als jij je hond geshowd hebt is het niet sportief om vervolgens een uur buiten te gaan staan en niet naar anderen te kijken..
heb ik me laten vertellen hoor...dus pin me er niet op vast hahahaha.
Ja, dat bedoelde ik ook hoor...dat je op die showdagen de showmensen weinig buiten ziet..Marion. schreef:Dan bedoel je alleen de showdag zelf dus? Ja, dat zou kunnen. Maar er zijn nog heel veel andere dagenmercedes2803 schreef:maar ik geloof dat er ook nog zoiets is als teamspirit of zo...als jij je hond geshowd hebt is het niet sportief om vervolgens een uur buiten te gaan staan en niet naar anderen te kijken..
Chika vind het anders helemaal geweldig. De avond van te voren weet ze al dat we gaan omdat ik mijn showtas pak. Dan word ze al helemaal happy. De volgende dag is ze helemaal blij en speels en vind het heel erg leuk dat ze mee mag. Ze heeft volle aandacht en wil maar al te graag netjes gaan staan als ik dat vraag. Voorhaan is het dat ze meemag en in de ring mag 'werken' voor het vrouwtje, zo ziet zij het. Kami vind het minder leuk dus daarom gaan we nu ook bijna niet meer. Ik heb nu alleen nog maar een buitenshow en een buitenclubmatch gedaan. Dat vond hij wel leuk. Wandelen over het veld en lekker liggen tukken buiten op het grasveld. En mijn honden liggen echt niet op een tafeltje met spraytjes e.d dat hoeft gelukkig niet. Oze vinden het natuurlijk ook erg leuk als ze wat lekkers uit mogen zoeken op te peuzelenTamara en Bowie schreef:Er wordt hier wel gesproken over "zo lang de hond het leuk vindt".
Maar wat vindt een hond leuk aan de hele dag in een bench zitten, met de baasjes ernaast die op campingstoeltjes zitten, dan een rondje mogen rennen in een warme hal met allemaal mensen er om heen, bekeken en betast worden, en dan weer terug in de bench of terug op de plaats?
En dit duurt dan van 's ochtends vroeg tot het einde van de middag.
Ik keur het showen niet af hoor, begrijp me goed. Ik zie het als een noodzakelijk iets. Zeker als je wilt gaan fokken met je hondEn zo héél af en toe kan het leuk zijn voor het baasje natuurlijk
![]()
Welk gedeelte van dit traject vindt een hond nou helemaal fantastisch?
Spreek ik alleen voor mijn eigen hond(en).Tamara en Bowie schreef:Er wordt hier wel gesproken over "zo lang de hond het leuk vindt".
Maar wat vindt een hond leuk aan de hele dag in een bench zitten, met de baasjes ernaast die op campingstoeltjes zitten, dan een rondje mogen rennen in een warme hal met allemaal mensen er om heen, bekeken en betast worden, en dan weer terug in de bench of terug op de plaats?
Ik keur het showen niet af hoor, begrijp me goed. Ik zie het als een noodzakelijk iets. Zeker als je wilt gaan fokken met je hondEn zo héél af en toe kan het leuk zijn voor het baasje natuurlijk
![]()
Maar wat moet je op een grote show buiten doen dan, anders dan ff piesen. Meestal zijn de uitlaatplekken ienemiene en hardstikke goor, daar wil mijn hond niet eens lopen. :N:mercedes2803 schreef:Ja, dat bedoelde ik ook hoor...dat je op die showdagen de showmensen weinig buiten ziet..Marion. schreef:Dan bedoel je alleen de showdag zelf dus? Ja, dat zou kunnen. Maar er zijn nog heel veel andere dagenmercedes2803 schreef:maar ik geloof dat er ook nog zoiets is als teamspirit of zo...als jij je hond geshowd hebt is het niet sportief om vervolgens een uur buiten te gaan staan en niet naar anderen te kijken..
Daarbuiten kan ik natuurlijk niet beoordelen![]()
Er zullen showmensen zijn die net als jij, kilometers vreten met hun honden, maar ook showmensen die blokjes lopen met hun hond...
Ik kan me voorstellen dat je als hondje alleen het leuk kan vinden; alle aandacht. Ik heb echter ook echt mijn ogen uitgekeken op de flevodogshow. SOmmige honden werden als pakketjes in benches gepropt en ik heb echt een paar minuten met ingehouden adem staan kijken of die uitgekamde haarballen nou speelgoed of echt waren..en het rook in de haarballenhoek echt 3 uur in de wind naar haarlak.Tamara en Bowie schreef:Er wordt hier wel gesproken over "zo lang de hond het leuk vindt".
![]()
dat is hier ook zo, in een grote groep met honden vinden ze het geweldig om alleen met de baas mee te gaan, ook mijn reu die 2 jaar lang ieder weekend geshowt is binnen en buitenland ik ben half europa met hem af geweest, is erg teleurgesteld als hij niet mee mag, hij wil de hele dag bij mij zijn, showen vind hij geweldig, dan werd ie altijd 2x zo groot van "kijk mij nou ik ben de mooiste" liep altijd als een trein voor mij uit heb hem nog nooit hoeven aansporen dat ie niet wilde lopen, in de erering was hij de trotsheid zelve, zodra de muziek klonk voelde je al dat ie wilde gaan, en dat liet ie dan ook zien.Angelique25 schreef:
Mijn reu die nu uitgeshowd is kan ik niet zwaarder teleurstellen dan door smorgens met een andere hond te vertrekken naar een show.
Ik heb ook één hond die dit alles worst zal wezen, die ligt dan ook thuis mooi te wezen, want als ze er geen pest aan vinden, showen ze zich niet en kun je de hoofdprijzen wel schudden.
dat ligt er geheel aan waar de intresses van de hond liggen.Tamara en Bowie schreef:In sommige reacties gaat het om mensen die meerdere honden hebben, die het heerlijk vinden als ze alleen meemogen met de baas en alle aandacht krijgen. Als ik een hond was zou ik dat ook geweldig vinden, alleen mee met de baas en alle aandacht krijgen.
Geldt dit ook voor de mensen die 1 hond hebben, en die al alle aandacht krijgt?
Ik heb er 2, en ze gaan dan alletwee mee, terwijl ze normaal ook alletwee aandacht krijgen en apart, telt dat ook?Tamara en Bowie schreef:In sommige reacties gaat het om mensen die meerdere honden hebben, die het heerlijk vinden als ze alleen meemogen met de baas en alle aandacht krijgen. Als ik een hond was zou ik dat ook geweldig vinden, alleen mee met de baas en alle aandacht krijgen.
Geldt dit ook voor de mensen die 1 hond hebben, en die al alle aandacht krijgt?
Tsja als die honden verder thuis geen aandacht krijgen omdat ze met zovele zijn dan kan ik me voorstellen dat ze dit dus 'leuk' vinden.Eline* schreef:Ik kan me voorstellen dat je als hondje alleen het leuk kan vinden; alle aandacht. Ik heb echter ook echt mijn ogen uitgekeken op de flevodogshow. SOmmige honden werden als pakketjes in benches gepropt en ik heb echt een paar minuten met ingehouden adem staan kijken of die uitgekamde haarballen nou speelgoed of echt waren..en het rook in de haarballenhoek echt 3 uur in de wind naar haarlak.Tamara en Bowie schreef:Er wordt hier wel gesproken over "zo lang de hond het leuk vindt".
![]()
Dat vind ik niets meer te maken hebben met "zolang de hond het leuk vind". Mijn rug op!
Wie zegt dat de honden thuis geen aandacht krijgen als ze naar een show gaan???Tsja als die honden verder thuis geen aandacht krijgen omdat ze met zovele zijn dan kan ik me voorstellen dat ze dit dus 'leuk' vinden.
Maar eigenlijk vind ik dat ook wel erg triest dat een hond kennelijk een show nodig heeft om wat extra aandacht van zn baas te krijgen.
Hier hebben we ook veel honden maar ze krijgen allemaal hun aandacht, hun knuffels, hun beweging etc.
Dat wilde ik ook net zeggen dat ik best wel veel dingen heb gezien waar je niet vrolijk van word. Een baas die een lege bench zoekt, zijn hond erin pleurt en die dus vervolgens de hele dag alleen zit. Mensen die boos worden op hun hond omdat die niet loopt, niet goed staat of geen eerste word. En zo zijn er nog wel meer dingen die er gebeuren waarvan ik ook zeg net zoals eline, als de hond het leuk vind.. jeah right!***Connie*** schreef: Wel moet ik zeggen dat ik ook dingen op shows heb gezien dat ik zeg nou jah doe ff normaal
Ja maar ik denk dat het aan de hond ligt, Safri vind het helemaal je van het maar Misty en Bailey denken ja bekijk het maar**Tamara** schreef:Dat wilde ik ook net zeggen dat ik best wel veel dingen heb gezien waar je niet vrolijk van word. Een baas die een lege bench zoekt, zijn hond erin pleurt en die dus vervolgens de hele dag alleen zit. Mensen die boos worden op hun hond omdat die niet loopt, niet goed staat of geen eerste word. En zo zijn er nog wel meer dingen die er gebeuren waarvan ik ook zeg net zoals eline, als de hond het leuk vind.. jeah right!***Connie*** schreef: Wel moet ik zeggen dat ik ook dingen op shows heb gezien dat ik zeg nou jah doe ff normaal
Iets wat je overal tegen komt waar mensen met dieren in wedstrijdverband deelnemen...**Tamara** schreef:Dat wilde ik ook net zeggen dat ik best wel veel dingen heb gezien waar je niet vrolijk van word. Een baas die een lege bench zoekt, zijn hond erin pleurt en die dus vervolgens de hele dag alleen zit. Mensen die boos worden op hun hond omdat die niet loopt, niet goed staat of geen eerste word. En zo zijn er nog wel meer dingen die er gebeuren waarvan ik ook zeg net zoals eline, als de hond het leuk vind.. jeah right!***Connie*** schreef: Wel moet ik zeggen dat ik ook dingen op shows heb gezien dat ik zeg nou jah doe ff normaal
Die honden die daar uren staan zijn het gewend, een hond waar dat nooit bij gedaan wordt zal niet zo blijven staan als je op show ziet...estelle schreef:ik reageerde met het stukje over aandacht krijgen op Eline.
Die dus schreef dat men zegt dat de hond het leuk vind om uren op zo'n tafel te staan, allemaal gefrunnik, gekam, gefohn, haarlak etc etc.
Dan denk ik dus dat zo'n hond misschien verder geen aandacht krijgt thuis of weinig en het dan dus idd leuk zal vinden om zo met de baas bezig te zijn.
Nou het is eigenlijk zo gekomen op een forum werden onze huis tuin en keuken honden altijd afgeblaft om het zomaar te zeggen niet alleen die van mij hoor uit nijd hebben we toen onze hondjes ook ingeschreven en de 1 na de ander werd geplaatst dus dag huis tuin en keuken hondenestelle schreef:Je hoeft dus zelf niet perse naar een show maar je doet het omdat je hond het zo leuk viond???***Connie*** schreef: Van mij hoeft het niet maar als hij het leuk vind oke
mijn dober vond het vreselijk, dat zag je echt aan z'n houding... heb ook alleen de Winner meegedaan en met een U-tje daar meteen ook gestopt... klaar... lekker africhting waar hij zich kon uitleven hoewel hij puur uit showlijnen kwamMartijn schreef:Als een hond iets gezellig en leuk vind willen ze dat toch ook wel elke week doen?
Ik geloof niet zo dat een hond showen echt tof vind zoals sommige showers graag voor laten doen komen.
Ben het helemaal met je eens hoor, het moet voor de hond ook een dagje uit zijn. Mijn chika vind het ook helemaal niet erg om op show in of bij de bench te liggen. Zolang wij erbij zitten en zij alles kan bekijken want ze wil wel alles zien natuurlijk. En ze krijgen altijd te horen dat ze het in de ring ooo zo goed doen. Dan ben ik helemaal blij en dan krijgen ze snoepies en knuffels en dan ben ik 4 ZG ofzo hahahha. Maar de volgende keer gaat ze wel weer met plezier de ring in. Maar goed zo doen een heleboel mensen het helaas niet...cloris schreef:Iets wat je overal tegen komt waar mensen met dieren in wedstrijdverband deelnemen...**Tamara** schreef:Dat wilde ik ook net zeggen dat ik best wel veel dingen heb gezien waar je niet vrolijk van word. Een baas die een lege bench zoekt, zijn hond erin pleurt en die dus vervolgens de hele dag alleen zit. Mensen die boos worden op hun hond omdat die niet loopt, niet goed staat of geen eerste word. En zo zijn er nog wel meer dingen die er gebeuren waarvan ik ook zeg net zoals eline, als de hond het leuk vind.. jeah right!***Connie*** schreef: Wel moet ik zeggen dat ik ook dingen op shows heb gezien dat ik zeg nou jah doe ff normaal![]()
Ik heb geen problemen met shows, ik vindt het echter wel belangrijk om het leuk houden voor de hond, dus niet de hele dag in een bench bijvoorbeeld maar de hele dag rondstruinen vindt ook niet elke hond leuk, Fangio ging bijvoorbeeld altijd heerlijk liggen slapen in een bench en dan zat ik er voor want alleen laten? nooit.
Soms zie je honden "gedrukt" lopen, niet open niet vrij.. niet jippie en dan vind ik het niet leuk voor de hond, dan is het echt een ding van de eigenaar.
Nou goed het is niet mijn ding en ik kan me dus niet voorstellen dat al die honden het daar zo geweldig vinden.cloris schreef:Die honden die daar uren staan zijn het gewend, een hond waar dat nooit bij gedaan wordt zal niet zo blijven staan als je op show ziet...estelle schreef:ik reageerde met het stukje over aandacht krijgen op Eline.
Die dus schreef dat men zegt dat de hond het leuk vind om uren op zo'n tafel te staan, allemaal gefrunnik, gekam, gefohn, haarlak etc etc.
Dan denk ik dus dat zo'n hond misschien verder geen aandacht krijgt thuis of weinig en het dan dus idd leuk zal vinden om zo met de baas bezig te zijn.
IK zie dat soort hondjes dus gewoon heerlijk slapen op dikke kussens OP een bench niet erin... de eigenaren in grote groepen aan de koffie.. nee ik geloof er geen moer van dat die honden thuis geen aandacht zouden krijgen, wat ik net zei, mijn honden krijgen echt genoeg aandacht.. maar meer is altijd goed
Ja Safri ziet er inderdaad niet vrolijk uitNou goed het is niet mijn ding en ik kan me dus niet voorstellen dat al die honden het daar zo geweldig vinden.
Als ik foto's in de fotohoek zie van mensen die daar wat onbekende honden fotograveren dan zie ik daar geen gelukkige blije hondenkoppen zoals ik die wel zie als ik foto's van honden zie die in het bos rennen of in de tuin aan het spelen zijn.
Het is mijn ding ook niet, en aan onze hond zag ik ook dat hij het vreselijk vond. Het staartje had hij plat op z'n kontje liggen (was gecoupeerd, maar als hij die gehad had, had hij hem ook helemaal laten hangen) maar dat was ook de reden dat wij er meteen na die ene show mee gestopt zijn. Ik probeer nu nog wel elk jaar naar de Winner te gaan kijken maar niet meer meedoen.estelle schreef:Nou goed het is niet mijn ding en ik kan me dus niet voorstellen dat al die honden het daar zo geweldig vinden.