Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teveel showen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

mercedes2803 schreef:Ik zag maar weinig showmensen met hun hond buiten...ja, alleen om te plassen.
Nah, da's niet waar hoor Hilje :wink:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Marion. schreef:
mercedes2803 schreef:Ik zag maar weinig showmensen met hun hond buiten...ja, alleen om te plassen.
Nah, da's niet waar hoor Hilje :wink:
ja...helaas...op de beide Sharpei dagen dat ik geweest ben stond het "klootjesvolk" merendeel buiten op het grasveld naast de hal...de mensen met showhonen stonden veelal net buiten de haldeuren, de praten met anderen, hond plasje doen en weer naar binnen.
Wij stonden praktisch de hele dag buiten op het grasveld...
Tuurlijk hoefde ik niet te showen en kon daardoor ook buiten staan...maar ik geloof dat er ook nog zoiets is als teamspirit of zo...als jij je hond geshowd hebt is het niet sportief om vervolgens een uur buiten te gaan staan en niet naar anderen te kijken..
heb ik me laten vertellen hoor...dus pin me er niet op vast hahahaha.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

mercedes2803 schreef:maar ik geloof dat er ook nog zoiets is als teamspirit of zo...als jij je hond geshowd hebt is het niet sportief om vervolgens een uur buiten te gaan staan en niet naar anderen te kijken..
Dan bedoel je alleen de showdag zelf dus? Ja, dat zou kunnen. Maar er zijn nog heel veel andere dagen :wink:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Marion. schreef:
mercedes2803 schreef:maar ik geloof dat er ook nog zoiets is als teamspirit of zo...als jij je hond geshowd hebt is het niet sportief om vervolgens een uur buiten te gaan staan en niet naar anderen te kijken..
Dan bedoel je alleen de showdag zelf dus? Ja, dat zou kunnen. Maar er zijn nog heel veel andere dagen :wink:
Ja, dat bedoelde ik ook hoor...dat je op die showdagen de showmensen weinig buiten ziet..
Daarbuiten kan ik natuurlijk niet beoordelen :mrgreen:
Er zullen showmensen zijn die net als jij, kilometers vreten met hun honden, maar ook showmensen die blokjes lopen met hun hond...
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Tamara en Bowie schreef:Er wordt hier wel gesproken over "zo lang de hond het leuk vindt".

Maar wat vindt een hond leuk aan de hele dag in een bench zitten, met de baasjes ernaast die op campingstoeltjes zitten, dan een rondje mogen rennen in een warme hal met allemaal mensen er om heen, bekeken en betast worden, en dan weer terug in de bench of terug op de plaats?

En dit duurt dan van 's ochtends vroeg tot het einde van de middag.

Ik keur het showen niet af hoor, begrijp me goed. Ik zie het als een noodzakelijk iets. Zeker als je wilt gaan fokken met je hond :wink: En zo héél af en toe kan het leuk zijn voor het baasje natuurlijk :mrgreen:

Welk gedeelte van dit traject vindt een hond nou helemaal fantastisch?
Chika vind het anders helemaal geweldig. De avond van te voren weet ze al dat we gaan omdat ik mijn showtas pak. Dan word ze al helemaal happy. De volgende dag is ze helemaal blij en speels en vind het heel erg leuk dat ze mee mag. Ze heeft volle aandacht en wil maar al te graag netjes gaan staan als ik dat vraag. Voorhaan is het dat ze meemag en in de ring mag 'werken' voor het vrouwtje, zo ziet zij het. Kami vind het minder leuk dus daarom gaan we nu ook bijna niet meer. Ik heb nu alleen nog maar een buitenshow en een buitenclubmatch gedaan. Dat vond hij wel leuk. Wandelen over het veld en lekker liggen tukken buiten op het grasveld. En mijn honden liggen echt niet op een tafeltje met spraytjes e.d dat hoeft gelukkig niet. Oze vinden het natuurlijk ook erg leuk als ze wat lekkers uit mogen zoeken op te peuzelen :mrgreen:

Maar goed aan mijn chika zie ik toch echt dat er honden zijn die het helemaal geweldig vinden.....
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Tamara en Bowie schreef:Er wordt hier wel gesproken over "zo lang de hond het leuk vindt".

Maar wat vindt een hond leuk aan de hele dag in een bench zitten, met de baasjes ernaast die op campingstoeltjes zitten, dan een rondje mogen rennen in een warme hal met allemaal mensen er om heen, bekeken en betast worden, en dan weer terug in de bench of terug op de plaats?

Ik keur het showen niet af hoor, begrijp me goed. Ik zie het als een noodzakelijk iets. Zeker als je wilt gaan fokken met je hond :wink: En zo héél af en toe kan het leuk zijn voor het baasje natuurlijk :mrgreen:

Spreek ik alleen voor mijn eigen hond(en).

Het mee mogen, uit de groep gehaald worden, de aandacht die ze de hele dag door mogen vangen van ons en bezoekers e.d. het "iets" voor mij mogen doen in de ring. Hier liggen ze nooit standaard in de bench, ik heb er wel een bij me, deur open, als ze erin willen liggen kunnen ze dat en anders er maar gewoon naast.
Mijn reu die nu uitgeshowd is kan ik niet zwaarder teleurstellen dan door smorgens met een andere hond te vertrekken naar een show.
Ik heb ook één hond die dit alles worst zal wezen, die ligt dan ook thuis mooi te wezen, want als ze er geen pest aan vinden, showen ze zich niet en kun je de hoofdprijzen wel schudden.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

mercedes2803 schreef:
Marion. schreef:
Ja, dat bedoelde ik ook hoor...dat je op die showdagen de showmensen weinig buiten ziet..
Daarbuiten kan ik natuurlijk niet beoordelen :mrgreen:
Er zullen showmensen zijn die net als jij, kilometers vreten met hun honden, maar ook showmensen die blokjes lopen met hun hond...
Maar wat moet je op een grote show buiten doen dan, anders dan ff piesen. Meestal zijn de uitlaatplekken ienemiene en hardstikke goor, daar wil mijn hond niet eens lopen. :N:

Er zullen showmensen zijn die blokjes om lopen met hun honden en meer niet, maar zo ken ik ook wel tig huishondeneigenaren, dus wat dat betreft is er geen verschil.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik kan me voorstellen dat je als hondje alleen het leuk kan vinden; alle aandacht. Ik heb echter ook echt mijn ogen uitgekeken op de flevodogshow. SOmmige honden werden als pakketjes in benches gepropt en ik heb echt een paar minuten met ingehouden adem staan kijken of die uitgekamde haarballen nou speelgoed of echt waren..en het rook in de haarballenhoek echt 3 uur in de wind naar haarlak.
Dat vind ik niets meer te maken hebben met "zolang de hond het leuk vind". Mijn rug op!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Angelique25 schreef:
Mijn reu die nu uitgeshowd is kan ik niet zwaarder teleurstellen dan door smorgens met een andere hond te vertrekken naar een show.
Ik heb ook één hond die dit alles worst zal wezen, die ligt dan ook thuis mooi te wezen, want als ze er geen pest aan vinden, showen ze zich niet en kun je de hoofdprijzen wel schudden.
dat is hier ook zo, in een grote groep met honden vinden ze het geweldig om alleen met de baas mee te gaan, ook mijn reu die 2 jaar lang ieder weekend geshowt is binnen en buitenland ik ben half europa met hem af geweest, is erg teleurgesteld als hij niet mee mag, hij wil de hele dag bij mij zijn, showen vind hij geweldig, dan werd ie altijd 2x zo groot van "kijk mij nou ik ben de mooiste" liep altijd als een trein voor mij uit heb hem nog nooit hoeven aansporen dat ie niet wilde lopen, in de erering was hij de trotsheid zelve, zodra de muziek klonk voelde je al dat ie wilde gaan, en dat liet ie dan ook zien.
showen is het enige dat hij voor mij hoefde te doen voor de rest mag hij lekker hond zijn, gewoon in huis, mag vies worden, wandelen langs de dijk. deze hond doe ik geen plezier met flybal, behendigheid of onder appel naast me lopen.
showen is wat hij het liefste doet, als dat niet zo was hoeft dat van mij ook niet. ik heb pas plezier in showen als mijn hond het leuk vind en dat ook uitstraald, zo niet dan blijven we lekker thuis.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

In sommige reacties gaat het om mensen die meerdere honden hebben, die het heerlijk vinden als ze alleen meemogen met de baas en alle aandacht krijgen. Als ik een hond was zou ik dat ook geweldig vinden, alleen mee met de baas en alle aandacht krijgen.

Geldt dit ook voor de mensen die 1 hond hebben, en die al alle aandacht krijgt?
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Tamara en Bowie schreef:In sommige reacties gaat het om mensen die meerdere honden hebben, die het heerlijk vinden als ze alleen meemogen met de baas en alle aandacht krijgen. Als ik een hond was zou ik dat ook geweldig vinden, alleen mee met de baas en alle aandacht krijgen.

dat ligt er geheel aan waar de intresses van de hond liggen.
ligt dat op het showvlak zal die dat leuk vinden , ligt het op flybal, behendigheid zal die dat geweldig vinden.
als de communicatie met je hond maar goed is.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

Leuk om te lezen dat er honden zijn die shows leuk lijken te vinden; mijn honden zijn er niet bijzonder van gecharmeerd. Ik heb met Bertus nu één show gelopen in de jeugdklasse simpelweg om het hem een keer mee te laten maken en wat ik hier lees over alleen mee mogen en alle aandacht krijgen ging voor hem niet op!

Zeker hij vond het leuk in de auto en ook tijdens de show heeft ie zich erg goed gedragen maar het was pas leuk toen we weer thuis waren en hij z'n vriendinnetjes weer bij zich had. :mrgreen: Aan alles was te merken dat hij niet zo nodig alleen hoeft, denk dat ie voorkeur heeft voor gezelschap.

Hij heeft een goede HDbeoordeling gekregen en omdat ik hem voor dekkingen beschikbaar wil stellen vind ik het toch min of meer een verplichting om een aantal shows te lopen.

Dit doe ik dus wel voor mijzelf en niet voor hem, maar ik vind dat ie best een paar dagen in het jaar iets kan doen wat minder leuk is als door sloten heen rausen en daar voel ik me ook niet schuldig over.
Hij heeft thuis alle mogelijke vrijheid en op show hoeft ie niet in een bench(past ie toch niet in :mrgreen: ) en hij hoeft ook niet opgekamd ed.

Na één show is het moeilijk zeggen of ie het acceptabel vindt of echt helemaal niets maar mocht ie echt doodongelukkig zijn op zo'n dag dan heb ik het ook wel gezien. Het is geen kwestie van koste wat het kost ik moet naar show! Het is namelijk ook niet mijn grootste hobby :mrgreen:

Met Baïla heb ik 6 shows gelopen en die deed niet moeilijk maar vond het ook niet bijzonder leuk. Als ik van te voren had geweten dat ik uiteindelijk toch geen nestje kon fokken was ik er niet aan begonnen.
Het is heel leuk dat ze NL kampioen is maar dat had meer waarde gehad als ik een nestje had kunnen fokken.

Als je fokt of fokplannen hebt vind ik shows lopen wel enigzins een must maar ik denk dat het overgrote deel van de honden er geen barst aan vindt en ik denk dat je het aantal shows dan ook niet moet overdrijven.
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:In sommige reacties gaat het om mensen die meerdere honden hebben, die het heerlijk vinden als ze alleen meemogen met de baas en alle aandacht krijgen. Als ik een hond was zou ik dat ook geweldig vinden, alleen mee met de baas en alle aandacht krijgen.

Ik heb er 2, en ze gaan dan alletwee mee, terwijl ze normaal ook alletwee aandacht krijgen en apart, telt dat ook? :mann:
Afbeelding
***Connie***
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffords en een Maine Coon kat.

Ongelezen bericht door ***Connie*** »

Ik heb 3 honden waarvan 1 shows echt leuk vind dat merk je aan zijn hele gedrag hij is dan veel vrolijker, zal ook wel komen om alle aandacht die hij van iedereen krijgt :smile: :smile: En er gaan er hier altijd 2 mee Misty gaat dan altijd bij de buurvrouw logeren die vind er geen bal aan :smile:

Van mij hoeft het niet maar als hij het leuk vind oke :mrgreen:
Afbeelding
Een dier heb je voor het leven, niet voor even.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Eline* schreef:

Ik kan me voorstellen dat je als hondje alleen het leuk kan vinden; alle aandacht. Ik heb echter ook echt mijn ogen uitgekeken op de flevodogshow. SOmmige honden werden als pakketjes in benches gepropt en ik heb echt een paar minuten met ingehouden adem staan kijken of die uitgekamde haarballen nou speelgoed of echt waren..en het rook in de haarballenhoek echt 3 uur in de wind naar haarlak.
Dat vind ik niets meer te maken hebben met "zolang de hond het leuk vind". Mijn rug op!
Tsja als die honden verder thuis geen aandacht krijgen omdat ze met zovele zijn dan kan ik me voorstellen dat ze dit dus 'leuk' vinden.
Maar eigenlijk vind ik dat ook wel erg triest dat een hond kennelijk een show nodig heeft om wat extra aandacht van zn baas te krijgen.

Hier hebben we ook veel honden maar ze krijgen allemaal hun aandacht, hun knuffels, hun beweging etc.
***Connie***
Vaste gebruiker

Tsja als die honden verder thuis geen aandacht krijgen omdat ze met zovele zijn dan kan ik me voorstellen dat ze dit dus 'leuk' vinden.
Maar eigenlijk vind ik dat ook wel erg triest dat een hond kennelijk een show nodig heeft om wat extra aandacht van zn baas te krijgen.

Hier hebben we ook veel honden maar ze krijgen allemaal hun aandacht, hun knuffels, hun beweging etc.
Wie zegt dat de honden thuis geen aandacht krijgen als ze naar een show gaan???
De meeste honden mochten willen dat ze zoveel aandacht krijgen als die van mij :ok: 4 keer het bos in de godganse dag hier door de tuin 750m2 heen struinen, spelen met de bal, een eigen zwembad en heel veel speeltjes waar we samen mee spelen :pffff: Dus raar om te stellen dat show honden geen aandacht zouden krijgen alleen als ze naar een show gaan :denken:

Wel moet ik zeggen dat ik ook dingen op shows heb gezien dat ik zeg nou jah doe ff normaal :roll:
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

***Connie*** schreef: Wel moet ik zeggen dat ik ook dingen op shows heb gezien dat ik zeg nou jah doe ff normaal :roll:
Dat wilde ik ook net zeggen dat ik best wel veel dingen heb gezien waar je niet vrolijk van word. Een baas die een lege bench zoekt, zijn hond erin pleurt en die dus vervolgens de hele dag alleen zit. Mensen die boos worden op hun hond omdat die niet loopt, niet goed staat of geen eerste word. En zo zijn er nog wel meer dingen die er gebeuren waarvan ik ook zeg net zoals eline, als de hond het leuk vind.. jeah right!
Afbeelding
estelle

***Connie*** schreef: Van mij hoeft het niet maar als hij het leuk vind oke :mrgreen:
Je hoeft dus zelf niet perse naar een show maar je doet het omdat je hond het zo leuk viond??? :denken:
***Connie***
Vaste gebruiker

**Tamara** schreef:
***Connie*** schreef: Wel moet ik zeggen dat ik ook dingen op shows heb gezien dat ik zeg nou jah doe ff normaal :roll:
Dat wilde ik ook net zeggen dat ik best wel veel dingen heb gezien waar je niet vrolijk van word. Een baas die een lege bench zoekt, zijn hond erin pleurt en die dus vervolgens de hele dag alleen zit. Mensen die boos worden op hun hond omdat die niet loopt, niet goed staat of geen eerste word. En zo zijn er nog wel meer dingen die er gebeuren waarvan ik ook zeg net zoals eline, als de hond het leuk vind.. jeah right!
Ja maar ik denk dat het aan de hond ligt, Safri vind het helemaal je van het maar Misty en Bailey denken ja bekijk het maar :ok:

Maar ik loop ook niet alle shows af nu zijn we ook ff een aantal maanden gestopt ondanks dat Safri het super doet op show's een U krijgt en geplaatst wordt, maar vind er zelf geen bal aan en ga echt niet ieder weekend ervoor op offeren het moet wel leuk blijven vind ik :wink:
Gelukkig is bij mijn ras weinig te doen dus de hondjes staan er puur natuur en niet gesminkt, gepoederd en gefohnt zoals ik ook wel gezien heb en met slabbertjes om lopen, dat vind ik echt belachelijk :roll:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

**Tamara** schreef:
Iets wat je overal tegen komt waar mensen met dieren in wedstrijdverband deelnemen... :roll:
Ik heb geen problemen met shows, ik vindt het echter wel belangrijk om het leuk houden voor de hond, dus niet de hele dag in een bench bijvoorbeeld maar de hele dag rondstruinen vindt ook niet elke hond leuk, Fangio ging bijvoorbeeld altijd heerlijk liggen slapen in een bench en dan zat ik er voor want alleen laten? nooit.
Soms zie je honden "gedrukt" lopen, niet open niet vrij.. niet jippie en dan vind ik het niet leuk voor de hond, dan is het echt een ding van de eigenaar.

Ik vind het een beetje raar dat er geroepen wordt dat de honden thuis geen aandacht van de baas krijgen...
Mijn honden krijgen behoorlijk wat aandacht maar als ik er met 1 op pad ga is alle aandacht dus voor die ene.... en ja natuurlijk vinden honden dat leuk, alleen op pad met de baas :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
estelle

ik reageerde met het stukje over aandacht krijgen op Eline.
Die dus schreef dat men zegt dat de hond het leuk vind om uren op zo'n tafel te staan, allemaal gefrunnik, gekam, gefohn, haarlak etc etc.
Dan denk ik dus dat zo'n hond misschien verder geen aandacht krijgt thuis of weinig en het dan dus idd leuk zal vinden om zo met de baas bezig te zijn.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

estelle schreef:ik reageerde met het stukje over aandacht krijgen op Eline.
Die dus schreef dat men zegt dat de hond het leuk vind om uren op zo'n tafel te staan, allemaal gefrunnik, gekam, gefohn, haarlak etc etc.
Dan denk ik dus dat zo'n hond misschien verder geen aandacht krijgt thuis of weinig en het dan dus idd leuk zal vinden om zo met de baas bezig te zijn.
Die honden die daar uren staan zijn het gewend, een hond waar dat nooit bij gedaan wordt zal niet zo blijven staan als je op show ziet...
IK zie dat soort hondjes dus gewoon heerlijk slapen op dikke kussens OP een bench niet erin... de eigenaren in grote groepen aan de koffie.. nee ik geloof er geen moer van dat die honden thuis geen aandacht zouden krijgen, wat ik net zei, mijn honden krijgen echt genoeg aandacht.. maar meer is altijd goed :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
***Connie***
Vaste gebruiker

estelle schreef:
***Connie*** schreef: Van mij hoeft het niet maar als hij het leuk vind oke :mrgreen:
Je hoeft dus zelf niet perse naar een show maar je doet het omdat je hond het zo leuk viond??? :denken:
Nou het is eigenlijk zo gekomen op een forum werden onze huis tuin en keuken honden altijd afgeblaft om het zomaar te zeggen niet alleen die van mij hoor uit nijd hebben we toen onze hondjes ook ingeschreven en de 1 na de ander werd geplaatst dus dag huis tuin en keuken honden :smile:

We kwamen er toen achter dat Safri het heel leuk vindt, als jij je honden namelijk goed kent kan je dat aan het gedrag van je hond zien :mrgreen: Maar zoals jij nu reageerd omdat jou hond er geen bal aan vindt, vinden andere honden er ook niets aan :denken: Jou hond doet misschien aan flybal nou dat vind Safri helemaal niets dus omdat Safri het niets vind doet jou hond het alleen maar om jou te behagen???

En idd ik vind shows helemaal niets, maar ik doe alles voor mijn honden dus stuur mijn man met Safri de ring in :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik ben met Bente 2 keer op de fokdag geweest;één keer omdat ze zelf opgeroepen was en één keer omdat de hond van een vriendin aan de beurt was en allebei de keren vond madam het een feest :mrgreen:
Toen ze zelf geshowd werd vond ze al die aandacht,dat bevoelen enzovoort helemaal geweldig en bij de 2e keer vond ze de rest ook leuk.Max trouwens ook;die is bij allebei de keren gewoon mee geweest.
Maar......ik kan me niet voorstellen dat harige honden het nou zo leuk vinden om 3 uur lang op een tafel te staan om gekapt te worden om daarna op een kussen neer te vleien zodat de haren aan de onderkant niet beschadigen :neenee:
Dat heeft volgens mij ook helemaal niks meer met hondse dingen te maken.
Wat ik nog het ergste vind is dat die dieren zelfs in de ring niet met rust gelaten worden en na elke stap geborsteld worden :roll:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Martijn schreef:Als een hond iets gezellig en leuk vind willen ze dat toch ook wel elke week doen?
Ik geloof niet zo dat een hond showen echt tof vind zoals sommige showers graag voor laten doen komen.
mijn dober vond het vreselijk, dat zag je echt aan z'n houding... heb ook alleen de Winner meegedaan en met een U-tje daar meteen ook gestopt... klaar... lekker africhting waar hij zich kon uitleven hoewel hij puur uit showlijnen kwam
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:
**Tamara** schreef:
Iets wat je overal tegen komt waar mensen met dieren in wedstrijdverband deelnemen... :roll:
Ik heb geen problemen met shows, ik vindt het echter wel belangrijk om het leuk houden voor de hond, dus niet de hele dag in een bench bijvoorbeeld maar de hele dag rondstruinen vindt ook niet elke hond leuk, Fangio ging bijvoorbeeld altijd heerlijk liggen slapen in een bench en dan zat ik er voor want alleen laten? nooit.
Soms zie je honden "gedrukt" lopen, niet open niet vrij.. niet jippie en dan vind ik het niet leuk voor de hond, dan is het echt een ding van de eigenaar.
Ben het helemaal met je eens hoor, het moet voor de hond ook een dagje uit zijn. Mijn chika vind het ook helemaal niet erg om op show in of bij de bench te liggen. Zolang wij erbij zitten en zij alles kan bekijken want ze wil wel alles zien natuurlijk. En ze krijgen altijd te horen dat ze het in de ring ooo zo goed doen. Dan ben ik helemaal blij en dan krijgen ze snoepies en knuffels en dan ben ik 4 ZG ofzo hahahha. Maar de volgende keer gaat ze wel weer met plezier de ring in. Maar goed zo doen een heleboel mensen het helaas niet...
Afbeelding
***Connie***
Vaste gebruiker

Safri ligt nooit in een bench gewoon lekker bij ons of bij iemand anders die hem ingepikt heeft :smile:
Afbeelding
estelle

cloris schreef:
estelle schreef:ik reageerde met het stukje over aandacht krijgen op Eline.
Die honden die daar uren staan zijn het gewend, een hond waar dat nooit bij gedaan wordt zal niet zo blijven staan als je op show ziet...
IK zie dat soort hondjes dus gewoon heerlijk slapen op dikke kussens OP een bench niet erin... de eigenaren in grote groepen aan de koffie.. nee ik geloof er geen moer van dat die honden thuis geen aandacht zouden krijgen, wat ik net zei, mijn honden krijgen echt genoeg aandacht.. maar meer is altijd goed :19:
Nou goed het is niet mijn ding en ik kan me dus niet voorstellen dat al die honden het daar zo geweldig vinden.
Als ik foto's in de fotohoek zie van mensen die daar wat onbekende honden fotograveren dan zie ik daar geen gelukkige blije hondenkoppen zoals ik die wel zie als ik foto's van honden zie die in het bos rennen of in de tuin aan het spelen zijn.
***Connie***
Vaste gebruiker

Nou goed het is niet mijn ding en ik kan me dus niet voorstellen dat al die honden het daar zo geweldig vinden.
Als ik foto's in de fotohoek zie van mensen die daar wat onbekende honden fotograveren dan zie ik daar geen gelukkige blije hondenkoppen zoals ik die wel zie als ik foto's van honden zie die in het bos rennen of in de tuin aan het spelen zijn.
Ja Safri ziet er inderdaad niet vrolijk uit :ok:
Afbeelding
Safri met 1 van de dieven :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

estelle schreef:Nou goed het is niet mijn ding en ik kan me dus niet voorstellen dat al die honden het daar zo geweldig vinden.
Het is mijn ding ook niet, en aan onze hond zag ik ook dat hij het vreselijk vond. Het staartje had hij plat op z'n kontje liggen (was gecoupeerd, maar als hij die gehad had, had hij hem ook helemaal laten hangen) maar dat was ook de reden dat wij er meteen na die ene show mee gestopt zijn. Ik probeer nu nog wel elk jaar naar de Winner te gaan kijken maar niet meer meedoen.

Maar als ik kijk naar de honden van de fokker waar hij vanaf komt die vinden het wel geweldig, voor zover ik het kan zien, maar die zijn het gewend en ik denk dat daar ook het verschil in zit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”