malinois schreef:Stang schreef:Marie-José schreef:ja...deze kattenbaas jankt dat haar kat zo ongelukkig is in huis en tuin. Hij pikt het eenvoudigweg niet. Moet ik hem terugbrengen naar het asiel waar ik hem als kitten opgehaald heb? Hij is in het asiel geboren. Had nooit buitenlucht gesnoven maar wil en moet en zal die paar minuten per dag naar buiten. Ik heb 2 perzen die braaf in huis blijven en in de tuin.Wat ik zelf ook het liefste heb maar die HTK -kat pikt het niet. Asiel ,boerderij,zelf houden ,afmaken ? Wat moet ik doen?
Maar laat maar. Ik baal al weer dat ik me uberhaupt gemengd heb in een katten-discussie.

Ja joh, dat is hier toch een onbegonnen zaak
Kattenmensen die hun kat buiten laten lopen, geven niks om hun kat, dat wordt hier al jaren gedacht en ik ben allang opgehouden met deze discussie.
Allang verteld dat ik bv Nobby uit het asiel heb alszijnde binnenkat, maar dat hij dus zwaar agressief en doodongelukkig binnen wordt (en ondanks dat toch 1,5 jaar geprobeerd). Maar dat is niet belangrijk, want het is maar een 'schijtkat' met een 'kutbaas'
Dus laat maar, het is onbegonnen werk om sommige hondenbazen (en ook sommige kattenbazen trouwen) wijs te maken dat er echt katten zijn die niet binnengehouden kunnen worden.
nee hoor, je zult me nooit horen zeggen dat jij je kat binnen moet houden maar jij weet ook welke risico's je kat loopt als hij buiten loopt. Auto's, honden etc. Jij krijst niet zoals miepie hiervoor (niet marie-josee hoor) dat honden maar geleerd moet worden katten in hun tuin te accepteren
Nee natuurlijk kan je een hond dat niet leren, inderdaad net zo min als je een kat kan afleren om een vogel te grijpen.
Dat zijn onzinnige beweringen, helemaal mee eens
Ik heb toevallig twee honden die katten echt leuk vinden, maar hiervoor een hond gehad die graag een kat achterna ging :N: Gelukkig nooit gekilled of verwond.
Ik neem het risico en loop te stressen als mijn kat niet op tijd binnen is en heb ook weleens de weg afgestruind met tranen over mijn wangen.
Dat risico neem ik, omdat ik anders een doodongelukkige kat heb, die bovendien stomweg niet binnen te houden is omdat ie je echt aanvalt tot bloedens toe uit frustratie.
De gedachtengang hier is echter vaak dat het 'onverantwoorde kutbazen zijn met schijtbazen' die hun katten buiten laten en dat is echt niet altijd waar.
Hier zijn ze netjes gechipt, worden uitermate goed verzorgd, 3 kattenbakken binnenshuis, en als het nodig is vermogens uitgegeven voor operaties. Alleen ondanks dat ik van alles heb geprobeerd, 2 katten niet binnenhouden

Nou ja..... shoot me
Grijpt jouw hond per ongeluk mijn kat en jij komt dit gewoon vertellen dat je het rot vindt, dan zal ik het net zo rot vinden voor jou omdat je dit gezien hebt. Kom je echter met een grijns op je gezicht vertellen dat jouw hond mijn 'schijtkat' gegrepen heeft, dan wordt het een ander verhaal.
Het lijkt mij toch dat we allemaal dierenliefhebbers zijn, en niet alleen hondenliefhebber, en iig een poging wagen om andere dieren ook veilig te houden (net zoals ik, als ik het zie, de muis of vogel zijn leven zal proberen te redden en met tranen in mijn ogen sta als er toch een dood muisje meegebracht wordt).