Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
als jij je kat overal laat rondlopen moet je niet zeiken als er een hond in zijn eigen tuin loopt en jouw katje molt, jouw katje moord elke vogel, muis uit als die de kans krijgt, maar nu als een dier hoger op de ladder jouw katje pakt, dan mag het ineens niet.
Dat is gewoon het risico van een buitenkat, het gebeurd niet moedwillig maar het gebeurd wel net als dat ze worden doodgereden, dat is dan je eigen schuld en niet die van de bestuurder of hond in een van beide gevallen.
Kenai schreef:Niemand mag hier een hond beledigen maar een kat is een schijtbeest?
Valse honden moeten gewoon mee naar buiten kunnen en los, moeten die anderen maar oppassen, maar mijn kat moet ik uit je tuin houden?
Het is de natuur van jouw hond om mijn kat te grijpen?
Dan zul je ongetwijfeld begrijpen dat het mijn natuur is om jouw hond een baksteen naar zijn kop te gooien op het moment dat hij bezig is mijn kat te mollen?
Die kat hoort nl. bij mijn roedel, het is mijn recht om hem te verdedigen...
Ach en wee en pagina's vol als er een puppy gepakt wordt, maar een kat????
Dan hoor je in het vakje 'associalen'...
Heb ik wel eens verteld hoe erg ik gesteld ben op de luizen in onze planten? En hoe erg ik het vind dat de lievenheersbeestjes uit de tuin van de buurman deze komen opeten? Het zijn ware killers ze pakken ze allemaal!
Daarvan zijn er dan een heleboel hier!
Als je zo die omschrijvingen leest van wat mensen zouden doen als hun pup/hond wordt aangevallen....
Maar voor een kat gelden andere normen?
Ik vind dit met 2 maten meten.
De volgende keer dat een meneer watert tegen de boom in mijn voortuin?
Afschieten maar?
Kenai schreef:Daarvan zijn er dan een heleboel hier!
Als je zo die omschrijvingen leest van wat mensen zouden doen als hun pup/hond wordt aangevallen....
Afschieten maar?
volgens mijn valt dat ouderwetse kwartje maar heel erg langzaam he?
Waarom zetten de mensen die dat niks kan schelen niet gewoon klemmen in de tuin? De katten moeten allemaal opgesloten worden en de zwerfkatten zijn vrije prooi voor honden in hun eigen tuin? Een klem zetten is precies hetzelfde als je hond die vaak katten dood in je tuin alleen zijn gang laten gaan hoor.
Mensen moeten verantwoordelijkheid nemen voor het gedrag van hun hond en niet die verantwoordelijkheid afschuiven. Ongelukken kunnen gebeuren maar meerdere katten laten afmaken in je eigen tuin wordt toch echt een beetje je eigen verantwoordelijkheid.
MARC_S schreef:Waarom zetten de mensen die dat niks kan schelen niet gewoon klemmen in de tuin? De katten moeten allemaal opgesloten worden en de zwerfkatten zijn vrije prooi voor honden in hun eigen tuin? Een klem zetten is precies hetzelfde als je hond die vaak katten dood in je tuin alleen zijn gang laten gaan hoor.
Mensen moeten verantwoordelijkheid nemen voor het gedrag van hun hond en niet die verantwoordelijkheid afschuiven. Ongelukken kunnen gebeuren maar meerdere katten laten afmaken in je eigen tuin wordt toch echt een beetje je eigen verantwoordelijkheid.
Kenai schreef:Daarvan zijn er dan een heleboel hier!
Afschieten maar?
Ik kan je helemaal volgen en ben het eigenlijk met je eens ook
Als wij buren hadden die een York reu de tuin in lieten lopen bij ons lieten we Dapper die hond echt niet afmaken omdat de buren hun hond niet binnen houden. Datzelfde geldt dus ook gewoon voor katten. Desnoods maak ik mijn tuin katproof als ik een kattenkiller heb. Ik wil geen dode katten vinden en daar niks bij voelen en janken als ik mijn eigen kat na 12 jaar laat inslapen. Zo werkt dat dus niet.
Jippie...de zoveelste katten-discussie waar we nooit uit gaan komen.
Een kat is nu eenmaal een compleet ander dier met compleet andere behoeftes als een hond.
De ene kat vindt het prima zijn leventje binnen in huis te zitten...de ander tolereert dat eenvoudigweg niet. En ja...dan kies ik er voor dat mijn kat die doodongelukkig binnen is en agressief is door het gemis van buiten zijn dagelijkse wandelingetje. En ja....dan neem ik een risico....maar beter dat dan een kat die 20 jaar dood-ongelukkig is.
Noem me aso.
Kenai schreef:Niemand mag hier een hond beledigen maar een kat is een schijtbeest?
Valse honden moeten gewoon mee naar buiten kunnen en los, moeten die anderen maar oppassen, maar mijn kat moet ik uit je tuin houden?
Dan zul je ongetwijfeld begrijpen dat het mijn natuur is om jouw hond een baksteen naar zijn kop te gooien op het moment dat hij bezig is mijn kat te mollen?
mijn hond zit niet in jouw tuin dus ik wil jouw kat niet in mijn tuin. Zit hij daar wel en mijn hond ook heeft jou kat pech, mijn tuin!
Ik kan je heel goed volgen en ben het ook in grote lijnen met je eens. Ik heb mijn hele leven buitenkatten gehad en hield echt van die dieren. Mijn moeder heeft ze nog en we lieten ze zo opereren voor 500 euro als onze kat dan beter zou worden. Niemand kon ons dwingen ze binnen te houden aangezien wij zwerfkatten opvingen die soms helemaal niet binnen konden.
Naast mensen die hun kat buiten laten lopen zijn er ook gewoon zwefkatten. Die hebben geen baas en verdienen het zeker niet door een hond uit mekaar getrokken te worden omdat ze per ongeluk door de verkeerde tuin zijn gaan lopen Geen enkel dier hoeft verscheurd te worden door een dier van mij. Ik heb geen honden om ze andere dieren te laten pakken en al helemaal geen kat die gewoon hetzelfde voor iemand kan betekenen als de hond die hem als lolletje afmaakt.
Ik liet de honden dus ook alleen in de tuin als ik eerst gekeken heb of daar geen katten zaten. Komt er een kat en heeft die de enorme pech gepakt te worden dan kan ik niks doen. Tenminste niet meer dan direct ingrijpen. Katten lopen nu eenmaal buiten en daar probeer je ten minste rekening mee te houden in mijn ogen. Wegkrijgen doe je ze toch niet en dwingen katten binnen te houden is hetzelfde voor kattenmensen als de aanlijngeboden voor honden overal. Omdat honden moeten mogen katten ook niks meer? Nee hoor, lang leven de vrijheid van de kat , ben blij dat dat tenminste nog mag en kan in NL en helaas is de hond daarin wat beperkter
daar ben ik het mee eens maar ik ga toch echt niet elke seconde in de tuin kijken of er niet per ongeluk een kat loopt... mijn deur staat met deze temperaturen de hele dag open dus mijn honden kunnen in en uit...
Laatst gewijzigd door malinois op 13 jul 2006 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge O schreef:dit topic neemt wel een hele rare wending hoor . wat heeft het gewone 'feit' (los van hoe de baas daarmee omgaat) dat honden katten WILLEN pakken nu met deze hele discussie te maken?
goed, maken jullie er dan maar een kattenonderonsje van hoor (zegt iemand die ook een buitenkat heeft trouwens ).
heb je al antwoord gehad van Lieke of ben je nog aan het oefenen?
malinois schreef:....ik ga toch echt niet elke seconde in de tuin kijken of er niet per ongeluk een kat loopt... mijn deur staat met deze temperaturen de hele dag open dus mijn honden kunnen in en uit...
Oh ik klap tegenwoordig en roep heel hard Boe! dan zijn de poesjes weg, dan ga ik nog een keer de hele tuin checken, want ja die poesjes kunnen overal zitten, en dan pas mag Blisje naar buiten
Ik heb het niet echt over honden die katten wÃllen pakken.
Maar over de baasjes die dat goed vinden met als argument: de mens plaats een paar hekjes om een stukje grond en noemt dit 'mijn' en verwacht vervolgens van een kat dat die dat snapt!
Mijn kat wil ook een vogel pakken of een jong eendje.
Maar als hij ze thuis brengt, neem ik ze hem af en laat ze vrij.
En als ik te laat ben, kijk in met bewondering en weemoed naar dat prachtige, door de natuur ontworpen lijfje.
Toen mijn vorige berner een kip pakte op neutraal terrein, probeerde ik ook tussenbeiden te komen, maar ze was me te snel af.
Ik ben naar de eigenaar gegaan om het te vertellen en mijn excuus aan te bieden en te vragen wat hij ermee wilde.
Als het er wat 'ongenuanceerd' uit lijkt te komen dan komt dat omdat ik mij geprikkeld voel door zo'n haantjeshouding van mijn 'boxertje' mag jouw schijtbeest wel verscheuren hoor, want ik hou ook erg veel van dát beest.En mijn kinderen en ik zouden járenlang nachtmerries hebben als hij zo naar aan zijn eindje kwam en wij dat zouden moeten aanzien met zo'n triomfantelijke buurman ernaast.Ik zou mezelf nooit vergeven als ik dat zonder verzet zou laten gebeuren, dus dan is het eerst die steen en daarna pas: ach die arme hond, had hij maar een normaal baasje gehad.
Dat er een discussie hond/kat zou moeten zijn snap ik al niet; ik vind ze beiden heel fijn om om me heen te hebben.
O ja, en vogels horen niet achter tralies, maar in de lucht, waar ze ook een redelijk kans hebben om een aanval van mijn kat te overleven.
Ik denk en weet wel zeker dat iedereen hier in zou grijpen als de situatie zich voor doet en niemand gaat er vol trots bij staan met een grijns op zijn gezicht hoor.
Kenai schreef:
Als het er wat 'ongenuanceerd' uit lijkt te komen dan komt dat omdat ik mij geprikkeld voel door zo'n haantjeshouding van mijn 'boxertje' mag jouw schijtbeest wel verscheuren hoor, want ik hou ook erg veel van dát beest.
ik heb het geen schijtbeest genoemd
het gaat erom als jij je kat buiten dumpt en die komt in andermans tuin schijten dan kan het zijn dat daar een hond op de uitkijk ligt....wat moet ik dan doen?omdat jij je kat overal wil laten kakken moet ik me hondje binnensluiten? ....denk het niet toch, hij mag gaan en staan in mijn tuin
Kenai schreef:Ja Rob, hij mag gaan en staan waar hij wil in jouw tuin, maar hij mag er niet mijn kat vermoorden en ik verwacht van jou dat jij hem dat afleert.
Kenai schreef:Mijn kat wil ook een vogel pakken of een jong eendje.
Maar als hij ze thuis brengt, neem ik ze hem af en laat ze vrij.
En als ik te laat ben, kijk in met bewondering en weemoed naar dat prachtige, door de natuur ontworpen lijfje.
nounou. het is maar goed dat die vogel en dat jonge eendje geen baas hebben. want dan zou er nog wat voor je zwaaien. maar ik zie het al, het is de natuur dat dat mooie lijfje ontworpen heeft. dan opeens gelden de keiharde regels van de natuur wel weer zonder repressailles en andere nare consequenties.
wilde dieren hebben overigens bij mij enorme privileges. ik doe er bijzonder veel aan om mijn dieren geen wilde dieren te laten vermoorden. het gebeurt dan ook eigenlijk niet. ik vind het namelijk heel vervelend dat mijn honden ingrijpen in de uitermate beperkte flora en fauna hier ten lande.