Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

barfers opgelet

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Gaan jullie dan ook wandelen, of alleen vlees swoppen???
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

We gaan ook ff wandelen, toch?

Tijd maakt mij ook niet uit, voor de mensen die van verder moeten komen lijkt me 10.30 / 11.00 beter en ook prima.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

10.30 is wat mij betreft prima :wink:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Bernadette schreef:Gaan jullie dan ook wandelen, of alleen vlees swoppen???
Kom jij ook ? Jij woont namelijk vlak bij mij geloof ik :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik wil evt ook graag meedoen, woon zelf vlak bij Islam Centrum, maar heb wel veel belangstelling voor runderpens, goedkoop kopvlees en hondengehakt.
Ik hoop alleen dat de pens ongevroren is, dan kan ik het gelijk klein maken en in de vriezer gooien
Ik ga vanmiddag even kijken of ik de 15e moet werken.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Beetje late reactie. Maar ik heb ruim een week geen i-net gehad. Modem was rot. :devil:
Heb al een pb'tje gedaan.

Hier in de buurt is er absoluut niet zo goedkoop aan dat soort dingen te kopen. Er zit hier écht nog geen Islam slager hoor.
Dus ik zou niet weten waar ik dat zou moeten zoeken.

Plek in de vriezer heb ik genoeg. Bibi is bijna op. En dit is tig keer goedkoper en leuker om te geven.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Begin van de middag ga ik in elk geval de bestelling voor de kalkoennekken alvast plaatsen...
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Zo, mijn bestelling staat. :ok:

Is trouwens niet alleen voor mijn jongens hoor, voordat jullie denken dat ik voor een jaar inkoop nu. :mrgreen:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

beide denk ik :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

ien schreef:
beide denk ik :mrgreen:

Afbeelding
Wouw! Indrukwekkend hoor!!! :mrgreen:

Ik moet het hele topic doorlezen. Ik heb op zich niet echt iets nodig, maar vind het wel leuk om zoveel barfers bij elkaar te zien! :cheer:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Waar wordt er nu afgesproken? Als het redelijk centraal is kom ik ook en ga ik zo een bestelling plaatsen. Marion, kun je nog even wachten met je besteling voor je kalkoennekken? Die wil ik ook wel nl.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 07 jul 2006 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik zat te kijken, de 15e. Wordt niets... nachtdienst.
Heb daarom nog niets besteld.

Maar een brutale vraag. Is er misschien iemand die het eventueel even kan bewaren voor me, iemand die ruimte over heeft in zijn vriezer?????? Please?

Dan kom ik het absoluut zo snel mogelijk ophalen. Geld wordt van tevoren zéker over gemaakt.

Ja, ik weet het, brutaal. Maar wie niet waagt, wie niet wint.
Als het niet lukt doe ik de andere keer wel mee.
Marion.

Hutsje schreef:Waar wordt er nu afgesproken? Als het redelijk centraal is kom ik ook en ga ik zo een bestelling plaatsen. Marion, kun je nog even wachten met je besteling voor je kalkoennekken? Die wil ik ook wel nl.
Goed dat ik dit nog even lees. Ik wacht nog even. En als jij aan de kippegehakt/nekken en karkassen kunt komen heb ik liever dat jij die deze keer meeneemt. Ik heb namelijk vakantie, en anders moet ik er speciaal voor naar Nijmegen.

We hebben afgesproken in Almere.
Hutsje
Zeer actief

Geen probleem. Almere is goed te doen. Graag zsm doorgeven zodat ik begin van de week kan bestellen. Ik ga mijn lijstje opgeven.
Afbeelding
Marion.

Hutsje schreef:Geen probleem. Almere is goed te doen. Graag zsm doorgeven zodat ik begin van de week kan bestellen. Ik ga mijn lijstje opgeven.
Mooi! Zijn ze nog goedkoper uit ook. Ik heb het voor jou alvast op een rijtje gezet dan:

Tineke: 10 kilo nekken, 10 kilo gehakt
Sonja: 10 kilo gehakt
Whera: 5 kilo gehakt
Daphne: 5 kilo gehakt
Natas: 1 kilo karkas
Marian: 5 kilo karkas, 5 kg nekken
Nina: 2 kilo gehakt, 2 kilo nekken, 1 kilo karkas
Marion: 3 kilo nekken, 3 kilo gehakt, 3 kilo karkas

Dus totaal 20 kilo nekken, 35 kilo gehakt en 10 kilo karkas
(mijn bestelling is aanvulling tot 'ronde' aantallen :mrgreen: )
Hutsje
Zeer actief

Ik zal straks even bellen of het kan. Neemt iemand nog een wegschaal mee want ik krijg het allemaal los mee. Kan wel per pond verpakt maar dan wordt het weer duurder, de nekken zijn zowieso per kg verpakt. En waar stond de roputebeschrijving ook al weer?
Afbeelding
Marion.

Hutsje schreef:Ik zal straks even bellen of het kan. Neemt iemand nog een wegschaal mee want ik krijg het allemaal los mee. Kan wel per pond verpakt maar dan wordt het weer duurder, de nekken zijn zowieso per kg verpakt. En waar stond de roputebeschrijving ook al weer?
Weet je al hoeveel kalkoennekken je wilt? Dan kan ik gaan bellen.
Iedereen heeft besteld in kilo's, dus je hoeft het sowieso niet per pond te laten verpakken. Ik wil wel een weegschaal en zakjes meenemen.

Route ga ik even voor je opzoeken...
Marion.

Natas. schreef:Manege Pampushout
Botterweg 2
1309 BB Almere

Op de A6 afslag nr.3 nemen, richting Almere Stad West (let op dat West, bij afslag Almere Stad kom je heel ergens anders uit).
Volg de S101 ("Hogering") richting Almere
Na ongeveer 4km linksaf de Botterweg op. Je ziet manege aan je linkerhand dan liggen en het parkeerterreintje ook.
Hutsje
Zeer actief

Dank, ik heb net de bestelling geplaatst, eerst maar even 10 kilo, heb de vriezers vol zitten. Heb de poelier ook gebeld, ik kan het zaterdagochtend halen. Er is een beetje weinig karkas besteld? dat kost echt niets en ze vinden het heerlijk! Ik kan tot woensdag nog bij bestellen.
Afbeelding
Marion.

Hutsje schreef:Dank, ik heb net de bestelling geplaatst, eerst maar even 10 kilo, heb de vriezers vol zitten. Heb de poelier ook gebeld, ik kan het zaterdagochtend halen. Er is een beetje weinig karkas besteld? dat kost echt niets en ze vinden het heerlijk! Ik kan tot woensdag nog bij bestellen.
Ik kan niks meer kwijt in elk geval :mrgreen:
Ik heb dus eerst maar vooral dingen genomen waar ik zelf heel slecht aan kan komen :wink:

Ik ga nu 90 kilo kalkoennekken bestellen :cheer: :cheer: :cheer:
Hutsje
Zeer actief

Ik kan het rond half 10 halen zaterdagochtend, maar moet dan nog wel een kleine 2 uur rijden, ik kan er dus op zijn vroegst om half 12 zijn. Ik zal er wel wat afrijden, maar heel veel eerder zal niet lukken.
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:Ik kan het rond half 10 halen zaterdagochtend, maar moet dan nog wel een kleine 2 uur rijden, ik kan er dus op zijn vroegst om half 12 zijn. Ik zal er wel wat afrijden, maar heel veel eerder zal niet lukken.
Wat mij betreft geen probleem. :ok:
Jessica, hoeveel karkassen gaan er in een kilo ongeveer? Ik heb ze nog nooit gehad.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ik kan ook nog wel een keukenweegschaal en wat zakjes meenemen, dan kunnen we wat sneller de buit verdelen. :mrgreen:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

baloe2004 schreef:
Hutsje schreef:Ik kan het rond half 10 halen zaterdagochtend, maar moet dan nog wel een kleine 2 uur rijden, ik kan er dus op zijn vroegst om half 12 zijn. Ik zal er wel wat afrijden, maar heel veel eerder zal niet lukken.
Wat mij betreft geen probleem. :ok:
Jessica, hoeveel karkassen gaan er in een kilo ongeveer? Ik heb ze nog nooit gehad.
Ze zijn ongeveer 100 a 150 gram schat ik zo in :wink: .
Afbeelding
Marion.

Voor mij ook geen probleem, en ik hoop dat Sonja (Sirene) er dan ook nog is? Volgens mij moest ze om 3 uur werken, dus dat zou net moeten lukken :19:
(zij heeft ook de geiteribben, Jessica)
Hutsje
Zeer actief

Marion. schreef:
Voor mij ook geen probleem, en ik hoop dat Sonja (Sirene) er dan ook nog is? Volgens mij moest ze om 3 uur werken, dus dat zou net moeten lukken :19:
Ja, ik las het, Son heeft de geitenribben maar Tineke ook dacht ik, ik weet alleen niet of ze beiden goed bevleesd zijn.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Hutsje schreef:
Marion. schreef:
Ja, ik las het, Son heeft de geitenribben maar Tineke ook dacht ik, ik weet alleen niet of ze beiden goed bevleesd zijn.
Die van Tineke zijn meen ik goedkoper. Die van mij zijn iig wel heel goed bevleesd maar ik weet niet hoe die van Tineke zijn.

Half 12 kan nog wel voor mij. Maar kunnen de anderen proberen om 11u te komen dan kunnen we toch alvast beginnen met verdelen enzo ? Dat zal wel ff duren denk ik.

Hoeveel vlees zit er aan jouw kipkarkassen Jes ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb mijn bestelling aangepast, een kilo kopvlees extra en een kilo karkassen extra. Ik wil die karkassen graag eens proberen, maar heb op dit moment niet zoveel ruimte in de vriezer en wil hem eigenlijk een beetje leeg (laten) eten voordat we verhuizen. :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
baloe2004 schreef: Jessica, hoeveel karkassen gaan er in een kilo ongeveer? Ik heb ze nog nooit gehad.
Ze zijn ongeveer 100 a 150 gram schat ik zo in :wink: .
Dat is dus wel een heel mooi maatje voor mij, dan kunnen ze er allebei eentje en Chulo iets erbij voor een goede maaltijd. :ok: Zit er ook nog wat vlees aan of is het behoorlijk kaal bot?
Ik neem een kilo extra om te proberen.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Er zit niet zoveel vlees aan de karkassen, ik geef ze ook altijd bij de maaltijd en niet als hoofdmaaltijd. Dus vlees met 1 of 2 karkassen, en ze pakken de karkassen altijd als eerste eruit.

Wat kosten de geitenribben dan bij jou Sonja? Trouwens, die zou je ook mee kunnen nemen als je deze kant op komt, en ik ga meteen even kijken wanneer :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”