Zelf valium in huis halen, hoe kun je dat het beste doen? Bestellen bij de dierenarts of kan dat niet?
Marijke, bedankt voor de link. Ik stuur hem meteen door. Had zelf ook al geprobeerd het een en ander aan m'n vriend uit te leggen (zoals ik al zei speelt epilepsie bij de border ook steeds meer en dus had ik me er de afgelopen jaren al flink over ingelezen), maar op deze site staat het echt heel erg duidelijk uitgelegd zonder al te diep op de medische details in te gaan. Denk dat als ie dit heeft gelezen er voor hem wel wat puzzelstukjes op z'n plaats vallen en daardoor hopelijk de onzekerheid of ie het allemaal wel goed aanpakt en over wat ie eventueel nog kan verwachten ook een beetje afneemt.
Melanie: versvlees had ik ook al als tip gegeven omdat ik er al veel goeds over heb gehoord bij epileptie (en andere problemen). Maar ik weet ook dat het voor m'n vriend waarschijnlijk financieel niet haalbaar is om Spyke volledig op kvv te zetten. Misschien dat enkele dagen per week wel een optie is, maar ik weet niet of het effect dan ook zo groot zal zijn (er even vanuit gaande dat Spyke er inderdaad positief op zou reageren).
Nettie: de DA wees er vandaag ook op dat er eventueel sprake zou kunnen zijn van een tumor en we zijn ons ervan bewust dat het in dat geval waarschijnlijk een gedane zaak is. Maar m'n vriend wil eerst even de uitslag van het bloedonderzoek afwachten en afhankelijk van die uitslag misschien toch een scan laten maken. Ik denk zelf echt steeds meer aan de secundaire vorm, daarom ben ik ook erg benieuwd naar de uitslag van morgen.
Jacky: agressie vertoonde Spyke alleen na de eerste twee aanvallen, daarna niet meer. We weten dat dat toch weer terug kan komen, maar m'n vriend is er nu in ieder geval op voorbereid dat dat kan gebeuren. Na de eerste aanval toen Spyke dus agressie vertoonde schrok m'n vriend zich kapot. Hij had die agressie totaal niet verwacht. Normaal doet Spyke nog geen vlieg kwaad en nu keerde hij zich zelfs tegen de baas. Ik heb uitgelegd dat dat niet abnormaal is na een aanval en dat Spyke er niks aan kan doen. Dat begreep ie ook direct en hij weet ook dat er buiten die momenten om niks aan de hand is qua agressie maar hij was toch wel even geschrokken. Het is gewoon niet niks allemaal, daarom ben ik heel erg blij dat Spyke vandaag tenminste een aanvalvrije dag heeft gehad.
Zo, ik ga nu maar eens m'n bed opzoeken. Heb de laatste twee nachten alleen maar liggen piekeren en ik merk dat me dat nu toch een beetje opbreekt. Als de uitslag van het bloedonderzoek binnen is laat ik het hier even weten. Bedankt allemaal