Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Epilepsie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Tamara/Bayko

Epilepsie

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Heeft iemand tips, ervaringen of wat dan ook? De bordeauxdog van m'n beste vriend heeft rond drie uur vannacht een epileptische aanval gehad. De aanval zelf duurde een paar minuten. Daarna bleef Spyke nog zo'n anderhalf uur agressief gedrag vertonen, was niet te benaderen, schuimbekken, wijde pupillen, stuiptrekkingen, de hele reutemeteut. Er is direct naar de dierenarts gebeld die bloed heeft afgenomen ter onderzoek en Fenobarbital tabletten heeft meegegeven. 150 mg per dag voor de komende drie weken. De tabletten zijn vandaag al toegediend. Helaas volgde er rond 7 uur vanavond nog een aanval van wederom enkele minuten, daarna duurde het ongeveer een half uur voordat Spyke weer bij zinnen was. Kreeg zonet bericht dat hij daarna nog twee aanvallen (of vier, dat was me even niet duidelijk) heeft gehad. Spyke eet niet meer en is nu heel erg uitgeput, wat natuurlijk niet zo verwonderlijk is. Vriend was behoorlijk in paniek (ik ook) en ziet het erg zwart in. Spyke betekent alles voor hem en hij wil hem absoluut niet kwijt maar een lijdensweg wil hij hem ten alle tijde besparen.
Heeft er iemand tips wat we nu nog kunnen doen? Ik weet van meerdere honden dat de eerste aanvallen snel op elkaar kunnen volgen en dat het daarna best een tijd rustig kan zijn en de hond nog een leuk leven kan hebben, maar er is nu gewoon sprake van een behoorlijke angst dat de frequentie van de aanvallen zo hoog blijft.
Nog even wat achtergrondinfo: Spyke is vandaag 6 jaar oud geworden, komt van een, in mijn ogen, broodfokker of handelaar vandaan maar is voor een hond met zo'n achtergrond nog relatief gezond. M'n vriend heeft hem met 5 weken gekocht (ja ik weet 't :roll:, helaas kende ik hem toen nog niet), broodmager, hartstikke verzwakt. Eigenlijk een hondje waarvan het een wonder is dat ie z'n puppytijd heeft overleefd. Maar inmiddels is Spyke dus toch al 6 jaar oud. Heeft wel al van pup af aan maag- en darmproblemen gehad. Verdraagt maar enkele soorten voedsel. De laatste tijd werden deze klachten erger en kon hij steeds vaker z'n eten niet meer binnenhouden. Maar afgelopen week leek dat eindelijk weer onder controle. En nu dus dit. Iemand nog ervaringen waardoor ik Spyke's baas misschien weer een beetje hoop kan geven?
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 30 jul 2006 16:12, 2 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

bah wat naar :):

als ik het zo lees, ga ik even uit van secundaire epilepsie ( dit omdat primaire epileptie zich voornamelijk op veel jongere leeftijd openbaart)

Secundaire epilepsie is nogal anders dan pri­maire epilepsie, omdat er meestal een "aan­wijsbare" oorzaak is die voor de aanvallen zorgt. . De meest voorko­mende oorzaken van secundaire epilepsie zijn een te laag bloedsuikergehalte (hypogly­cemie), een te lage concentratie aan schild­klierhormonen (hypothyroidie), hersenvlies­ontsteking (encefalitis), lood vergiftiging (bijvoorbeeld bij honden die op geverfd hout hebben gekauwd), vergiftiging met bestrijdingsmiddelen (slakkenkorrels), het eten van chocola, een harde klap tegen het hoofd, parasitaire infecties en hersentumo­ren.

je zult dus (of je vriend dan) moeten proberen de oorzaak te vinden, dan kun je gericht aan de slag.

ik heb het meegemaakt met de honden ( 2) van een toemalige vriendin van mij. (primaire epileptie in deze gevallen)
helaas waren die aanvallen zo extreem en veelvoudig dat ze er praktisch in bleven en ze dus ingeslapen zijn. ik heb dus niet echt positieve ervaring met epilepsie..sorry.

heel veel sterkte voor jou en vriend en ik hoop dat jullie iets vinden en er mee aan de slag kunnen :wink:
Tamara/Bayko

Bedankt voor je reactie Noor. Ik dacht zelf ook al aan secundaire epilepsie, vanwege de leeftijd inderdaad. Ben daarom ook erg benieuwd of we iets wijzer worden door de uitslagen van het bloedonderzoek. De minder leuke verhalen over epilepsie ken ik helaas maar al te goed, binnen mijn ras (border collie) is het namelijk de laatste jaren een steeds groter probleem aan het worden :(: Ik zit een beetje met de handen in het haar. Ben zelf ook behoorlijk gehecht geraakt aan Spyke en moet er niet aan denken dat dit einde verhaal zou betekenen. Ik wil m'n vriend graag een beetje moed inpraten, maar we moeten natuurlijk wel ook realistisch blijven.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 02 jul 2006 02:17, 2 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Tamara/Bayko schreef:Bedankt voor je reactie Noor. Ik dacht zelf ook al aan secundaire epilepsie, vanwege de leeftijd inderdaad. Ben daarom ook erg benieuwd of we iets wijzer worden door de uitslagen van het bloedonderzoek. En de minder leuke verhalen over epilepsie ken ik helaas maar al te goed, binnen mijn ras (border collie) is het namelijk de laatste jaren een steeds groter probleem aan het worden :(: Ik zit een beetje met de handen in het haar. Ben zelf ook behoorlijk gehecht geraakt aan Spyke en moet er niet aan denken dat dit einde verhaal zou betekenen. Ik wil m'n vriend graag een beetje moed inpraten, maar we moeten natuurlijk wel ook realistisch blijven.
snap ik... :wink:

persoonlijk. denk ik, dat je beter met een secundaire epilepsie te maken kan hebben dan met primaire ( zoals ik begrepen heb, is het bij de BC ook primaire toch? althans dat wat dus steeds meer voorkomt ;) )

je kunt natuurlijk beter heleeeemaal niet met epilepsie te maken hebben, maar je snapt me denk ik wel :wink: , bij sec.. ep. KAN er een oorzaak gevonden worden, waar dan ook een oplossing voor is. en ook al heb ik dus geen persoonlijk positieve ervaringen met epilepsie, ik ken wel een boel verhalen van honden die het met medicatie, dieet enz enz. heel goed doen.

nadeel is nu, dat je zo moeilijk gericht aan de slag kunt, omdat je nog niks weet.

nogmaals sterkte en hoop echt dat er "iets"aan te doen is.
Tamara/Bayko

Hersentumor heb ik inderdaad ook al aan gedacht. Weet niet of m'n vriend daar ook al op was gekomen, ik wilde hem daar nu ook even niet mee lastig vallen. Hij heeft toch al de neiging om de meest erge doemscenario's te bedenken als het om z'n hond gaat (hij lijkt wat dat betreft erg op mij :roll: :wink:). Ik hoop dat Spyke nu even geen aanvallen meer krijgt, dan kan m'n vriend ook even bijkomen en rustig de dingen op een rijtje zetten. En hopen dat de uitslag van het onderzoek meer duidelijkheid brengt. Anders misschien toch maar een scan laten maken om te zien of er sprake is van een tumor. Zoveel onzekerheden. Wat is het toch ook een klote-aandoening.
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Ik zal direct weer een dierenarts bellen. Bij onze hond die epilepsie had hebben we altijd valium voor in huis gehad.

Als dat nog niet gegeven is dan kan dat nog heel goed helpen !!

SUCCES

gr Maria.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik weet het niet, kan je geen tips geven alleen sterkte wensen.
De aanvallen van Ivan duren ook een paar minuten, maar daarna is hij alleen moe en totaal niet agressief, en ze komen maar weinig voor, gemiddeld denk ik 1 keer per maand,dus dit is niet te vergelijken.

Heel veel sterkte, hoop dat het bloed iets tastbaars geeft.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Een hond bij mijn ouders ( ze heet Orla) heeft op haar 10de jaar epilepsie gekregen.
Nu staat ze alleen op versvlees (ze mag absoluut niets anders hebben) en als de zon flink schijnt worden de zonwering naar beneden gedaan. Er is altijd valium in huis. Ook heeft ze altijd een "energiestaafje" om, volgens mijn moeder brengt dat haar energiebanen in balans.... het is frapant want als ze dat staafje niet om heeft krijgt ze een aanval. Toeval of werkt het echt?? Zeg het maar??!!

Ze wordt niet meer ingeënt en is nu 12 en een half, ze heeft heel af en toe een aanval maar eigenlijk gaat het redelijk goed met haar.

Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb zelf niet zo'n beste ervaring met epilepsie bij mijn eerste hond.
Hij heeft een tijd medicatie gehad, waardoor het iets beter ging, maar na een jaar kwamen de aanvallen zó vaak terug (alleen al overdag 6 aanvallen per dag) dat hier niets meer aan te doen was.
De hond stond tussen de aanvallen door met zijn kop tegen de muur te janken. Als er weer een aanval aan kwam "vluchtte" hij naar mij toe, kreeg een aanval, en liep darna weer te dazen en te jammeren.
Hij was na zo'n aanval het richtinggevoel helemaal kwijt.
Dat was geen leven meer. Niet voor de hond en niet voor ons.
Hij is toen ingeslapen.
De Medicatie is wel sterk verbeterd sinds die tijd (20 jaar geleden), maar een hersentumor is niet uit te sluiten tot er een scan is gemaakt.
En mocht dàt het geval zijn, dan is er eigenlijk weinig hoop.
Sorry, ik zeg het wat hard, maar het is wel de realiteit.
Nettie
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Deze site is een absolute aanrader;
http://www.epilepsiebijhonden.nl/forum/ ... 16953face2
Veel kennis en informatie!

Sterkte!
Gr.Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Tamara/Bayko

Bedankt allemaal voor het meedenken, ik denk dat we daar wel wat mee kunnen. Afgelopen nacht (van zaterdag op zondag) heeft Spyke nog vier aanvallen gehad. Minder heftig dan de eerste, maar toch. Z'n baas zag het echt niet meer zitten. Hij belde me vanochtend rond kwart voor zeven op. Er stond al een afspraak voor half elf bij de DA en vriendlief was behoorlijk bang dat die Spyke zou opgeven. Na het telefoontje ben ik naar hen toegegaan. Kennelijk was Spyke tot dat moment erg onrustig geweest, wilde niet gaan liggen, continu rondjes lopen etc. Toen ik binnenkwam merkte ik dat hij me herkende. Hij kwam direct naar me toe voor een knuffel, al ging het allemaal wat minder enthousiast dan normaal natuurlijk. Toen ik ben gaan zitten ging hij eindelijk liggen en viel na een tijdje in slaap. Dat had ie de hele nacht niet gedaan. Klinkt misschien gek maar vanaf dat moment had ik weer goede hoop dat Spyke nog wel een tijdje zal blijven, al kon ik m'n vriend daar nog niet echt van overtuigen. Om half elf naar de DA geweest. Die zag ook geen reden om Spyke al op te geven. Volgens hem kan hij met medicatie nog een hele tijd mee, er even rekening mee houdend dat 6 jaar al niet meer echt jong is voor een bordeaux dog. De DA heeft hem onderzocht, even gekeken naar hoe hij liep etc. Heeft hem toch ook maar valium ingespoten en voortaan krijgt Spyke 300 mg Fenobarbital per dag. En dan kijken of dat de juiste hoeveelheid is of dat het misschien nog moet worden aangepast. Volgens de DA was het wel heel belangrijk dat de frequentie van de aanvallen in de komende vier dagen afneemt, omdat er anders te veel beschadigd zal raken en het gewoon een uitputtingsslag wordt voor Spyke. Het goede nieuws is dat hij na het bezoek aan de DA geen aanvallen meer heeft gehad!!!! Hij was wel hartstikke moe en de valium deed ook z'n werk waardoor het coordinatiegevoel nog niet optimaal was, maar dat ie nu eindelijk rustig is lijkt me een goed teken. Volgens de DA was het erg belangrijk dat ie nu genoeg rust krijgt zodat ie wat aan kan sterken. Spyke heeft het grootste gedeelte van de dag geslapen. Morgenavond (maandag) kan er gebeld worden voor de uitslag van het bloedonderzoek. Gelukkig ziet Spyke's baas het nu ook weer positiever in, hoewel hij er rekening mee houdt dat het ook zo weer fout kan gaan en dat ie dan alsnog een moeilijke keuze moet maken. Maar voor nu ziet het er naar uit dat Spyke nog een toekomst heeft.
Tamara/Bayko

Zelf valium in huis halen, hoe kun je dat het beste doen? Bestellen bij de dierenarts of kan dat niet?

Marijke, bedankt voor de link. Ik stuur hem meteen door. Had zelf ook al geprobeerd het een en ander aan m'n vriend uit te leggen (zoals ik al zei speelt epilepsie bij de border ook steeds meer en dus had ik me er de afgelopen jaren al flink over ingelezen), maar op deze site staat het echt heel erg duidelijk uitgelegd zonder al te diep op de medische details in te gaan. Denk dat als ie dit heeft gelezen er voor hem wel wat puzzelstukjes op z'n plaats vallen en daardoor hopelijk de onzekerheid of ie het allemaal wel goed aanpakt en over wat ie eventueel nog kan verwachten ook een beetje afneemt.

Melanie: versvlees had ik ook al als tip gegeven omdat ik er al veel goeds over heb gehoord bij epileptie (en andere problemen). Maar ik weet ook dat het voor m'n vriend waarschijnlijk financieel niet haalbaar is om Spyke volledig op kvv te zetten. Misschien dat enkele dagen per week wel een optie is, maar ik weet niet of het effect dan ook zo groot zal zijn (er even vanuit gaande dat Spyke er inderdaad positief op zou reageren).

Nettie: de DA wees er vandaag ook op dat er eventueel sprake zou kunnen zijn van een tumor en we zijn ons ervan bewust dat het in dat geval waarschijnlijk een gedane zaak is. Maar m'n vriend wil eerst even de uitslag van het bloedonderzoek afwachten en afhankelijk van die uitslag misschien toch een scan laten maken. Ik denk zelf echt steeds meer aan de secundaire vorm, daarom ben ik ook erg benieuwd naar de uitslag van morgen.

Jacky: agressie vertoonde Spyke alleen na de eerste twee aanvallen, daarna niet meer. We weten dat dat toch weer terug kan komen, maar m'n vriend is er nu in ieder geval op voorbereid dat dat kan gebeuren. Na de eerste aanval toen Spyke dus agressie vertoonde schrok m'n vriend zich kapot. Hij had die agressie totaal niet verwacht. Normaal doet Spyke nog geen vlieg kwaad en nu keerde hij zich zelfs tegen de baas. Ik heb uitgelegd dat dat niet abnormaal is na een aanval en dat Spyke er niks aan kan doen. Dat begreep ie ook direct en hij weet ook dat er buiten die momenten om niks aan de hand is qua agressie maar hij was toch wel even geschrokken. Het is gewoon niet niks allemaal, daarom ben ik heel erg blij dat Spyke vandaag tenminste een aanvalvrije dag heeft gehad.

Zo, ik ga nu maar eens m'n bed opzoeken. Heb de laatste twee nachten alleen maar liggen piekeren en ik merk dat me dat nu toch een beetje opbreekt. Als de uitslag van het bloedonderzoek binnen is laat ik het hier even weten. Bedankt allemaal :ok:
ellebel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ellebel »

Heb nu niet zo veel tijd maar zal zo snel mogelijk mijn ervaringen met onze hond met epilepsie hier neerzetten. Wat ik wel even snel kwijt wil: Geef niet te snel op omdat de fenobarbital niet werkt! Het duurt zowiezo 7 tot 10 dagen voordat er een bloedspiegel is die hoog genoeg is om het effect te kunnen beoordelen. Veel succes met Spyke en ik hoop dat jullie een oorzaak vinden die verholpen kan worden!
Tamara/Bayko

Dank je!! Dat het een tijd kan duren voordat de Fenobarbital echt goed begint te werken weet ik. Dat heb ik m'n vriend ook gezegd, dat ie niet direct in de stress moet schieten als er in het begin nog niet echt een positief effect te bemerken valt. Tot nu toe heeft Spyke geen aanvallen meer gehad dus dat is goed, maar hij begint wel weer wat onrustig te worden en staat nog steeds niet echt lekker op z'n poten. De tabletten nemen vindt ie allesbehalve leuk, maar ik denk dat er wat dat betreft weinig anders op zit na de clusteraanvallen van twee nachten geleden. Dat is ook wat de dierenarts zei. Na de eerste aanval had ik nog goede hoop dat het bij die ene keer zou blijven en snapte ik eigenlijk niet waarom de DA al direct Feno voorschreef want zo'n onschuldig middel is het nou ook weer niet, maar ik denk dat er na wat er daarna nog is voorgevallen geen weg meer terug is wat medicatie betreft. We blijven in ieder geval duimen dat een nieuwe aanval zo lang mogelijk uitblijft.
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ik had altijd valium spuiten op voorraad in huis. Een doosje van 6 stuks. Knijptubes die je anal in kan brengen en kan uitknijpen. Werkte ontzettend handig en goed !!

Ik kon het altijd via de dierenarts krijgen. Al moesten die het wel altijd even bestellen.

Gr Maria.
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Stesolid diazepam rectiolen heten die ampullen. Verkrijgbaar via de apotheek of de dierenarts in 5 mg of 10 mg. Werkt snel maar zeer kort. Anaal valium wordt ongeveer in een kwartier afgebroken en kan dus vaker toegediend worden als dit gewenst is. Overdosering met valium bij honden is daardoor bijna onmogelijk. mocht je vragen hebben of hulp willen: meld je aan op het forum!

www.epilepsiebijhonden.nl/forum

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Tamara/Bayko

Spyke's baas ziet het zelf valium toedienen niet zo zitten, is bang dat ie iets verkeerd doet. Maar misschien dat ik hem zo ver krijg dat ie het daar nog met z'n DA over gaat hebben. Wil hem ook niet te veel pushen, Spyke is immers zijn hond en niet de mijne.

De uitslag van het bloedonderzoek gaf geen afwijkende waarden aan. Alleen was er ASC (?) vrijgekomen of de hoeveelheid daarvan toegenomen :19: , maar volgens de DA gebeurt dat altijd bij een hond als ie onder stress komt te staan of zoiets. Het zei mij even niks, misschien dat iemand van jullie weet wat daarmee wordt bedoeld? Het was volgens de DA in ieder geval niet iets wat kwaad kon. Maar voor de rest is er dus niks uit het onderzoek naar voren gekomen waar we wat mee kunnen.
Tot nu toe heeft Spyke geen aanvallen meer gehad. Hij is wel af en toe nog wat afwezig, reageert minder snel op commando's maar ook dat was volgens de DA gewoon nog een nasleep van de vele aanvallen. Het moet wel in de gaten gehouden worden maar het was niet echt verontrustend als dit nog even zo blijft.
Maria
Zeer actief
Contacteer:

de valium in knijpampullen kan je echt niets fout aan doen. als je het maar anaal erin doet. een beetje glijmiddel erop doet wonderen en je doet de hond er niet zeer mee.

gr Maria.
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

ASC zegt me zo niets, maar bedoel je niet toevallig AST? Want als de AST verhoogd is, dan is het niet zo onschuldig als je dierenarts beweert, maar goed, dat is zo zonder de precieze waarde niet in te schatten natuurlijk.

En die rectiolen toedienen is echt niet moeilijk, maar soms wel noodzakelijk. Met een beetje glijmiddel kan er echt niets fout gaan.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Tamara/Bayko

Sennaruby schreef:ASC zegt me zo niets, maar bedoel je niet toevallig AST? Want als de AST verhoogd is, dan is het niet zo onschuldig als je dierenarts beweert, maar goed, dat is zo zonder de precieze waarde niet in te schatten natuurlijk.

En die rectiolen toedienen is echt niet moeilijk, maar soms wel noodzakelijk. Met een beetje glijmiddel kan er echt niets fout gaan.

Groetjes,

Fieke
Volgens Spyke's baas had ie het over ASC. Maarre wat is AST dan? Kan er zo snel niets over vinden op het net.
Ik zal het zelf valium toedienen nog eens ter sprake brengen. Het lijkt me zelf wel een goed idee om het in ieder geval in huis te hebben mocht het echt mis gaan. De dierenkliniek is toch wel een dikke twintig minuten rijden.
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Dat kan, maar ik weet niets van ASC. En ik wil niemand ongerust maken door dingen te schrijven over AST als dat helemaal niet de waarde is die gemeten is.

En in het geval van een ernstig cluster en zeker bij een status epilepticus is het zelf toedienen van rectaal valium van levensbelang. Twintig minuten naar de dierenarts rijden kan fataal zijn of tot ernstige hersenbeschadigingen leiden als je niets doet.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Tamara/Bayko

Net een telefoontje gehad. Spyke heeft geen aanvallen meer gehad maar daar is dan ook wel alles mee gezegd. Lopen kost hem nog steeds veel moeite, hij wil wel maar het lukt hem niet goed. Hij doet er drie minuten over om op te staan en naar de andere kant van de kamer te strompelen. De controle over z'n poten is op z'n zachtst gezegd niet denderend, en dat is niet echt prettig bij een hond die 60 kilo moet dragen (momenteel zal ie rond de 55 kg zitten door het vele spugen van de laatste maanden). Het gaat dus nog niet zo goed met hem als dat we hadden gehoopt. DA heeft voorgeschreven om voor de komende twee weken de Pheno terug te brengen naar 200 mg p/d, en dan zal er echt verbetering moeten optreden anders ziet het er niet goed uit voor Spyke. Bij sommige adviezen van de dierenarts zet ik m'n vraagtekens maar het is niet mijn hond dus ik ben ook niet degene die de beslissingen neemt. M'n vriend heeft groot vertrouwen in z'n DA dus dan moeten we maar hopen dat die het bij het rechte eind heeft. Een hersenscan laten maken om te zien of er een tumor of iets dergelijks zit daar is de DA geen voorstander van omdat zelfs als er iets zit dat niet altijd zichtbaar hoeft te zijn op de scan. Ik denk dat ik het zelf toch zou laten doen, maar ja wie ben ik. M'n vriend ziet het hele scanverhaal op het moment ook niet zo zitten, om twee redenen. Het is niet goedkoop en m'n vriend heeft het al niet erg breed dus financieel gezien zou het moeilijk worden, maar ik heb al gezegd dat ik hem op dat gebied wil helpen en ik vertrouw erop dat ie die hulp ook zal aannemen als ie toch besluit een scan te willen laten maken. Maar er is nog een reden waarom ie het niet direct wil laten doen. Spyke is 6 jaar oud, helaas is dat tegenwoordig voor een bordeauxdog al haast bejaard. Met een beetje geluk kan ie nog een jaartje of twee mee maar dan heb je het waarschijnlijk wel gehad. En m'n vriend wil hem niet die laatste jaren nog aan allerlei vervelende onderzoeken onderwerpen waarbij het nog maar afwachten is of het uberhaupt wat oplevert. Liever nog een leuke tijd en dan iets eerder afscheid moeten nemen dan koste wat kost Spyke's leven te verlengen op een minder prettige manier, en dat ben ik eigenlijk wel met hem eens.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 05 jul 2006 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

daar ben ik het ook mee eens, en idd klopt het gewoon dat een hersenscan niet zo simpel is als het misschien klinkt ( qua uitslag dus)

ik "hoop"dat spyke nu gewoon moeite heeft met het herstellen van zijn aanvallen, is ook niet niks immers en het warme weer nu, werkt ook niet bepaald voordelig.

iig nogmaals sterkte, ik hoop dat hij zijn maatje nog een tijd bij zich kan houden :wink:
ranetje
Zeer actief

yamie schreef:daar ben ik het ook mee eens, en idd klopt het gewoon dat een hersenscan niet zo simpel is als het misschien klinkt ( qua uitslag dus)

ik "hoop"dat spyke nu gewoon moeite heeft met het herstellen van zijn aanvallen, is ook niet niks immers en het warme weer nu, werkt ook niet bepaald voordelig.

iig nogmaals sterkte, ik hoop dat hij zijn maatje nog een tijd bij zich kan houden :wink:
Dat hoop en wens ik ook voor hem :ok:
Misschien heeft hij wat "blauwe plekken" overgehouden van die aanvallen.
Dan zal het wel beter worden.
Bovendien kunnen ze een beetje dizzy zijn in het begin van de medicijnen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tamara/Bayko

Er wordt hier heel voorzichtig een klein vreugdedansje gedaan :cheer: Het lijkt erop dat Spyke toch begint op te knappen. Vlak nadat ik gebeld was ging het opstaan en lopen opeens een stuk soepeler. Hij lijkt wat minder draaierig en loopt niet meer zo veel tegen dingen aan. Spyke heeft zelfs weer even samen met de baas naar het voetbal zitten kijken :wink: Hij blijft voorlopig dus toch gewoon op 300 mg Feno staan. Ik hoop zo dat deze vooruitgang zich voort blijft zetten. M'n vriend heeft er in ieder geval weer een beetje vertrouwen in.
ranetje
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:Er wordt hier heel voorzichtig een klein vreugdedansje gedaan :cheer: Het lijkt erop dat Spyke toch begint op te knappen. Vlak nadat ik gebeld was ging het opstaan en lopen opeens een stuk soepeler. Hij lijkt wat minder draaierig en loopt niet meer zo veel tegen dingen aan. Spyke heeft zelfs weer even samen met de baas naar het voetbal zitten kijken :wink: Hij blijft voorlopig dus toch gewoon op 300 mg Feno staan. Ik hoop zo dat deze vooruitgang zich voort blijft zetten. M'n vriend heeft er in ieder geval weer een beetje vertrouwen in.
O.k. dan héél voorzichtig :cheer: :cheer:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik hoop dat het elke dag een stukje beter gaat.

Het is een rotziekte :devil:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

mooi zo.. :wink:

idd een voorzichtigtig vreugdedansje... :wink:

is er een mogelijkheid dat spyke iets verkeerds gegeten heeft? ergens?
dat het dus wel een aanval was, maar door vergif?
Tamara/Bayko

yamie schreef:mooi zo.. :wink:

idd een voorzichtigtig vreugdedansje... :wink:

is er een mogelijkheid dat spyke iets verkeerds gegeten heeft? ergens?
dat het dus wel een aanval was, maar door vergif?
Zou niet weten wat. Er is van te voren niets raars voorgevallen, ook niet qua voedsel. Oorzaak is dus nog steeds giswerk.
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind dat die hond wel een erg hoge dosering fenobarbital krijgt om mee te beginnen, dus het kan best dat dat moeilijke opstaan en slome van die hoge dosering komt. Ik zou zeker over een week of vier een bloedspiegel laten bepalen om te kijken of de waardes tussen de normen liggen.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”