Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kalkoennekken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

ceciel schreef:Een nek van 800 gram is idd de moeite ja. Met deze nekjes waren ze zo klaar. :wink:
Ien en Roelfien hebben volgens mij altijd Nederlandse kalkoennekkies. Ieletjes.
Die van mij zijn mega. Frans, volgens mij. Tegen een kilo per stuk

Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Marion. schreef:
ceciel schreef:Een nek van 800 gram is idd de moeite ja. Met deze nekjes waren ze zo klaar. :wink:
Ien en Roelfien hebben volgens mij altijd Nederlandse kalkoennekkies. Ieletjes.
Die van mij zijn mega. Frans, volgens mij. Tegen een kilo per stuk

Afbeelding
nee..al het kalkoen komt uit Frankrijk en nekken en vleugels wisselt nogal van maat

ik haalde vorige week 3 kilo kalkoen vleugels.
zaten er maar 5 in!!!!
:N:
Afbeelding
Marion.

ien schreef:ik haalde vorige week 3 kilo kalkoen vleugels.
zaten er maar 5 in!!!!
Nekken zijn bij mij altijd hetzelfde van gewicht, tegen de kilo aan. Ik heb van jullie wel eens foto's gezien dat ze amper de 300 gram haalden toch?
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Marion. schreef:
ien schreef:ik haalde vorige week 3 kilo kalkoen vleugels.
zaten er maar 5 in!!!!
Nekken zijn bij mij altijd hetzelfde van gewicht, tegen de kilo aan. Ik heb van jullie wel eens foto's gezien dat ze amper de 300 gram haalden toch?
..ik heb meestal een mixpartij..groot en klein
Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Zow :80: ik eis volgende keer ook zulke nekken, volgens mij had ik per ongeluk kippennekjes :smile:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

ien schreef:
tekkel schreef:Even een typisch Nederlandse vraag: moet je betalen voor die nekken? Of krijg je dat gratis mee als je wat anders koopt (zoals wortelloof bij de groenteboer oid)?
ja.
je moet hier voor betalen
is nml spul wat de andere Nederlanders in ons land ook voor hun zelf gebruiken.om te eten.
Daarom is er nu weer zoveel materiaal, orgaanvlees,nekken enz te verkijgen, maar wel kopen!
Ok! Ik vind het ook niet gek om ervoor te betalen, alleen vond ik het nogal Nederlands om over geld te praten :wink:

Ik herinner me uit mijn jeugd dat er bij ons kippennekjes in de soep zaten, en die kloven we dan af. "Strotjes" heetten die, en er zat nauwelijks vlees tussen die richeltjes :eek:
Nu zou ik er niet aan moeten dènken :N:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Martijn schreef:Het is vooral nederlands om moeilijk te doen om over geld te praten.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

ceciel schreef:Ik heb 't toch maar geprobeerd, eerst nog staan meppen met een hamer maar dat bleek niet echt nodig want ze zetten de tanden er goed in!
Heel goed dat je de honden hebt laten beslissen, Ceciel :ok: ik ken de angst en onzekerheid heel goed!

De allereerste keer dat ik Mechelaar puppies had van een natuurlijk gevoede vader en moeder(ook al weer heel wat jaren gelden) volgens de BARFmethode van Ian Billinghurst, had ik alles goed gedaan. Mams volop te eten en goede melkproductie, was prima in staat om haar 8 pups alles te geven wat ze nodig hadden. Pas toen ze tussen 4 en 5 weken oud waren, kregen ze belangstelling voor het eten van hun moeder...

Ha! :cheer: Tijd om de ingevroren kippennekken die al een tijdje in de diepvries zaten, te ontdooien en de pups er op los te laten... spannend hoor, als je voor het eerst een nestje opkweekt met natuurlijke voeding. :oohja:

Zeven pups gingen met de nek aan het werk alsof ze nooit anders gedaan hadden. De achtste niet - die liep om de nek heen, likte het ding hier en daar eens en toen had hij de goede positie te pakken. Hij ging voor het stukje zitten waar de nek doorgesneden was en deed fffffffff - weg nek. Alles in een keer naar binnen. :N:

Meteen een rode band om de nek en pup apart gezet en dierenarts gebeld. Die vond dat er niets aan de hand was en dat de pup de nek goed zou kunnen verteren. Ik niet, heb de hele nacht niet geslapen - moest elk uur kijken hoe het met de pup ging. Heb vijf dagen lang zijn ontlasting uit elkaar gepeuterd op zoek naar stukjes bot - nooit iets gevonden...

Amerikaanse kalkoenen zijn veel groter dan Nederlandse - in december liggen ze hier (Suriname) naast elkaar in de vriesafdeling van de supermarkten. Tis net de dikke en de dunne! :smile:

In de VS is wel eens een hond gestikt in een kalkoennek - en ook eentje in een kalkoenvleugel. Maar die dingen zijn gigantisch groot in vergelijking met een Nederlandse kalkoen - er is geen enkele reden om je zorgen te maken over de nek van een Nederlandse kalkoen :neenee: voor zover ik het kan bekijken... wat mijn ervaringen betreft, moet je in Nederland voorzichtig zijn met ossenstaarten. :denken: Wat er mis is met de Nederlandse "ossenstaart" weet ik niet precies, maar mensen met honden die de Heimlich Manoeuvre beheersten nadat hun hond zich verslikte in een stuk "ossenstaart", hebben zich meerdere malen paniek en een noodrit naar de dierenarts kunnen besparen door deze greep toe te passen op hun hond om het stuk weer naar buiten te krijgen.

Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Marion, ik geef alleen maar kippennekken en eendennekken. Ik wou dat ik kalkoennekken kon geven! De poelier is in dit dorp al jaren geleden opgeheven. :jank:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Roelfien schreef:Ik wou dat ik kalkoennekken kon geven! De poelier is in dit dorp al jaren geleden opgeheven. :jank:
Ik heb wel een adres voor kalkoennekken, Roelfien. Maar ik zou juist graag van die kleintjes willen hebben en de laatste keer bij hem had ik van die grote. Daar heb ik iemand anders blij mee gemaakt. :mrgreen:

Voor eendennekken hou ik me trouwens wel aanbevolen, of zijn die ook zo idioot groot?
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Kippenekken kan ik wel zo voor je kopen.
Eendenekken zijn ongeveer 1 1/2 a 2 keer de grootte van een kippenek.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Roelfien schreef: Eendenekken zijn ongeveer 1 1/2 a 2 keer de grootte van een kippenek.
Ok, dus dat is te doen voor Baloe. Ga ik eens proberen. Kippenekken heb ik regelmatig, maar ik heb niet het idee dat hij er heel erg gek op is. :19:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Marion.

Roelfien schreef:Marion, ik geef alleen maar kippennekken en eendennekken. Ik wou dat ik kalkoennekken kon geven! De poelier is in dit dorp al jaren geleden opgeheven. :jank:
En ik wou dat ik eendennekken kon geven :smile: :smile: :smile:
Hoewel, ik denk dat Saar ze niet eens moet eigenlijk. De kalkoen doet het hier erg goed. Juist omdat ze zo groot zijn, hebben ze er een lekkere kluif aan.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Roelfien en Nina, zouden jullie je 'nekken adresjes' naar mij willen pb'en? :mann: :mrgreen:
Merci!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”