Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kalkoennekken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

ceciel
Zeer actief

kalkoennekken

Ongelezen bericht door ceciel »

Een vraagje, bij de poelier kon ik geen kippennekken krijgen maar wel kalkoennekken. Net nog even het bottendocument doorgelezen en nu twijfel ik een beetje.. Heb geen zin in de moord pruimende honden :N:
M'n honden zijn vrij groot : kruising mechelaar van 45 kilo en een kruising boxer van 30 kilo. Is het te verwachten dat ze problemen gaan krijgen met een kalkoenennek? Ze krijgen normaal pens, kip, hart een stukje visfilet, maar nog niet eerder iets met bot.
Kan ik ze veilig die nekken geven of beter van niet :19: ?
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Ikzelf zou geen kalkoennekken of andere botten van kalkoenen geven. Die botten zijn erg hard en scherp... Ik zou toch beginnen met wat zachtere botten, ookal zijn je honden groot. Ze moeten 'leren' om het bot goed te kraken en te verteren. Misschien kun je wel aan kippenvleugeltjes, -drumsticks, -karkassen of -ruggen komen? Wel even vasthouden als je het geeft zodat ze er echt op bijten en het niet heel doorslikken :wink: :ok:

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Als ze goed kauwen vind ik het prima om te doen :ok: zeker als je honden hebt die al langer barfen!
Je moet alleen oppassen dat ze ze niet heel inslikken

Maar ik zou gewoon een hele kip kopen voor 1,99 bij de lidl! :wink:
ceciel
Zeer actief

Ai dat goed kauwen valt tegen. Had een keer lamsharten en die slikten ze heel door :19: Die kalkoennekken gaan dus de groene bak in en ik breng een bezoekje aan de lidl :wink:
Bedankt voor jullie reacties :ok:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ester&Lara schreef:
Dat zijn kippetjes met een heel sneu leven geweest die ze daar verkopen...
Ester&Lara

Scooby schreef:
Ester&Lara schreef:
Ja, ik weet het, ze zijn 12 weken oud, kuikens in feite. Maar alle kippen uitsluitend scharrelkippen zijn 12 weken oud. Die kipfilet op jullie borden, dat is ook van kuikens.......

Maar wat zit er in brokken? Net zo goed afval van bio-industrie kippen.

Maarja zielig is het wel natuurlijk.

Ikzelf geef overigens heel weinig kip. Ik geef bijna altijd wild.
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Scooby schreef:
Ester&Lara schreef:
In Carnibest zal ook wel geen scharrelkip zitten...... :roll:
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Daar ben ik ook bang voor. Dan zou het nog veel duurder zijn. Er is trouwens wel een KVV die biologisch vlees bevat!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Ester&Lara

Sennaruby schreef:Daar ben ik ook bang voor. Dan zou het nog veel duurder zijn. Er is trouwens wel een KVV die biologisch vlees bevat!

Groetjes,

Fieke
Jup, dat is Bandit :wink:

http://www.banditvoeding.nl/
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hm, volgens mij hadden die kalkoennekken prima gekund.
Ze zijn wat groter dan kippennekken, maar als je ze even beethoudt wanneer de hond erin bijt, zodat je zeker weet dat ie ze stuk bijt, dan is dat geen probleem. En anders even een paar klappen met een hamer erop om ze wat stuk te maken. Later, als je honden gewend zijn aan botten eten, hebben ze liever kalkoennekken dan kippennekken, want die zijn echt hap slik weg (kalkoennekken ook trouwens :mrgreen: )
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

ceciel schreef:Ai dat goed kauwen valt tegen. Had een keer lamsharten en die slikten ze heel door :19: Die kalkoennekken gaan dus de groene bak in en ik breng een bezoekje aan de lidl :wink:
Bedankt voor jullie reacties :ok:
als je iets niet wilt of durf te geven even in de vriezer bewaren en oproep doen
dan ben je dat spul zo kwijt.
behalve duif..dat vreet bijna geen een hond :mrgreen:

geef starters niet te groot materiaal voor de 1ste keer..begin met kippennekken en langzaam uitbreien. :wink:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mauyak schreef:
Scooby schreef:
Ester&Lara schreef:
En waar slaat deze opmerking nu weer op?!? :roll:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ester&Lara schreef:
Sennaruby schreef:Daar ben ik ook bang voor. Dan zou het nog veel duurder zijn. Er is trouwens wel een KVV die biologisch vlees bevat!

Groetjes,

Fieke

Ja, daarvan ZEGGEN ze dat het biologisch vlees bevat. Bewijzen kunnen (en willen) ze niet, helaas...
ceciel
Zeer actief

Tja niet aan gedacht dat iemand anders die nekjes wel had willen voeren.
Het waren er maar drie hoor, maar zal er een volgende keer aan denken :idea:
Ester&Lara

Scooby schreef:
Ester&Lara schreef:

Groetjes,

Fieke

Ja, daarvan ZEGGEN ze dat het biologisch vlees bevat. Bewijzen kunnen (en willen) ze niet, helaas...
Dus dat geloof je dan niet? als ik het goed begrijp?

Maar je gelooft wel dat er 40% spiervlees in een kvv zit, ook al willen ze dat ook niet bewijzen?
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Volgens mij gaat deze 'discussie' over kalkoennekken en niet over de voors en tegens en wat er wel en niet in KVV kan zitten... :pffff:

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Mauyak

Scooby schreef:
Mauyak schreef:
Scooby schreef:
Ester&Lara schreef:
En waar slaat jouw opmerking over de Lidl kippen dan op? :roll: Als het om CB gaat reageer je altijd direct alsof je door een wesp gestoken word,tsjonge jonge....Maar wel altijd afgeven op andere merken kvv.....
ceciel
Zeer actief

Dames, be nice :wink:
Ik eet zelf ook niet alleen scharrelvlees en m'n honden krijgen smuldier. Dus ik zal wel geen hoge punten scoren haha :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ester&Lara schreef:
Scooby schreef:
Ester&Lara schreef:

Groetjes,

Fieke

Dus dat geloof je dan niet? als ik het goed begrijp?

Maar je gelooft wel dat er 40% spiervlees in een kvv zit, ook al willen ze dat ook niet bewijzen?
Huh? Nee, dat geloof ik niet van Bandit inderdaad. Laat ze eerst maar met bewijzen komen!
En ik weet niet waarom je dat percentage spiervlees er nu ineens bijhaalt?! Ik heb het daar nog nooit over gehad in elk geval?!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mauyak schreef:
Scooby schreef:
Mauyak schreef:
Scooby schreef: Dat zijn kippetjes met een heel sneu leven geweest die ze daar verkopen...
En waar slaat jouw opmerking over de Lidl kippen dan op? :roll: Als het om CB gaat reageer je altijd direct alsof je door een wesp gestoken word,tsjonge jonge....Maar wel altijd afgeven op andere merken kvv.....
Euh..., even goed lezen: ik geef al op de Lidl-kippen. Ik geloof niet dat dat met KVV-merken te maken heeft?! (Beetje korte teentjes?! :roll: )
Mauyak

Scooby schreef:
Mauyak schreef:
Scooby schreef:
Mauyak schreef:In Carnibest zal ook wel geen scharrelkip zitten...... :roll:
Euh..., even goed lezen: ik geef al op de Lidl-kippen. Ik geloof niet dat dat met KVV-merken te maken heeft?! (Beetje korte teentjes?! :roll: )
Je trekt andere merken kvv regelmatig in twijfel,zelfs in deze topic trek je een biologisch kvv merk(Bandit)in twijfel."Want ze ZEGGEN het wel....."En dit doe jij namelijk stelselmatig over diverse merken.Dat je erg tevreden bent over CB is fijn,maar ga een ander merk niet in discrediet brengen.Je had het dus weer eens een keertje niet alleen maar over je bezorgdheid rondom de Lidl-kippetjes. :neenee:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mauyak schreef:Je trekt andere merken kvv regelmatig in twijfel,zelfs in deze topic trek je een biologisch kvv merk(Bandit)in twijfel."Want ze ZEGGEN het wel....."En dit doe jij namelijk stelselmatig over diverse merken.Dat je erg tevreden bent over CB is fijn,maar ga een ander merk niet in discrediet brengen.Je had het dus weer eens een keertje niet alleen maar over je bezorgdheid rondom de Lidl-kippetjes. :neenee:
Jee, wat kun jij dingen uit zijn verband halen in één topic, zeg?! :roll:
En voor wat betreft Bandit; kun jij wel bewijzen van ze krijgen dat ze inderdaad ook volledig biologisch dynamisch vlees zouden gebruiken? Mij kunnen/willen ze het in elk geval niet geven namelijk. Ik heb daar met interesse naar gevraagd, omdat vlees wat biologisch dynamisch zou zijn mij absoluut zou aanspreken. Maar wel bijna 5 Euro voor een kilo vlees vragen en niet kunnen aantonen dat je daadwerkelijk biologisch dynamisch vlees zou gebruiken, gaat er bij mij niet helemaal in, eerlijk gezegd. Als je zoiets doet, wil je dat toch juist aantonen, lijkt mij?! :roll: Op deze manier creeer je alleen maar héle grote twijfels, onduidelijkheid en achterdocht naar mijn idee. (Maar misschien dat jij daar anders over denkt, dan kan natuurlijk. Dat is jouw goed recht.)
Ik breng geen merken in discrediet als ik daar geen reden voor heb en ik dit geval heb ik dat bij Bandit dus wel.
ceciel
Zeer actief

Ik heb 't toch maar geprobeerd, eerst nog staan meppen met een hamer maar dat bleek niet echt nodig want ze zetten de tanden er goed in!

Afbeelding

Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Even een typisch Nederlandse vraag: moet je betalen voor die nekken? Of krijg je dat gratis mee als je wat anders koopt (zoals wortelloof bij de groenteboer oid)?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
ceciel
Zeer actief

Ik moest betalen, 3 nekken voor anderhalve euro.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

ceciel schreef:Ik moest betalen, 3 nekken voor anderhalve euro.
O, da's wel te doen :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

tekkel schreef:Even een typisch Nederlandse vraag: moet je betalen voor die nekken? Of krijg je dat gratis mee als je wat anders koopt (zoals wortelloof bij de groenteboer oid)?
ja.
je moet hier voor betalen
is nml spul wat de andere Nederlanders in ons land ook voor hun zelf gebruiken.om te eten.
Daarom is er nu weer zoveel materiaal, orgaanvlees,nekken enz te verkijgen, maar wel kopen!
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

2,60 per kilo

Mijn poelier glundert als ik weer 10 kilo bestel, dan kan hij weer een kilootje voor zichzelf achterhouden. Lekker opbakken in de pan.
Ik heb wel mega-nekken. Uit Frankrijk. 800 gram per stuk, minstens. De honden zijn er verzot op, en ze zijn er ook zeker een half uur mee bezig.

Miep zat trouwens al een een stuk kalkoennek toen ze 10 weken was :19:
ceciel
Zeer actief

Marion. schreef:2,60 per kilo

Mijn poelier glundert als ik weer 10 kilo bestel, dan kan hij weer een kilootje voor zichzelf achterhouden. Lekker opbakken in de pan.
Ik heb wel mega-nekken. Uit Frankrijk. 800 gram per stuk, minstens. De honden zijn er verzot op, en ze zijn er ook zeker een half uur mee bezig.

Een nek van 800 gram is idd de moeite ja. Met deze nekjes waren ze zo klaar. :wink:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Marion. schreef:2,60 per kilo

:eek: 800 gram?

Hmmm... Ik denk dat ik voor Bowie binnenkort ook maar eens op pad ga en een aantal poeliers langs ga.

Dit vind ik wel de moeite waard, ik dacht dat het net iets groter was dan kippennekken.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”