Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat/hoe voeren jullie de hond?
Moderator: moderatorteam
-
Lil
Heb vroeger brokken gevoerd, kreeg een allergische hond. Nu barf ik en is hij helemaal genezen, gezonder dan ooit. Heeft hij het juiste gewicht (was altijd veel te mager). Vroeger had hij 2 a 3 keer per jaar darminfectie en nu heeft hij al 1 jaar niets meer gehad (barf nu 1 jaar). Ik wil nu niets anders meer, omdat het gewoon werkt. Meer hoef ik voor mijn hond niet aan bewijzen te hebben. Ik voer normaal gesproken 2 % van zijn lichaamsgewicht. NU werk ik in de vakantie full-time en ga ik dus minder lopen (normaal studeer ik en wandel ik elke dag 1 a 1.5 uur) waardoor ik dan 1.5 % voer. Ik train 2x per week (behendigheid en op zaterdag behendigheid en doggydance) en dan voer ik 3% van het lichaamsgewicht, idem de dag van de wedstrijd, de dag ervoor en de dag erna.
-
sylvia*
- Actief
- Contacteer:
Re: Wat/hoe voeren jullie de hond?
Hier eten ze iedere dag wat anders, wel altijd rauw en vers.Lynn schreef:
- Hoeveel en wat voeren jullie je hond? Waarom? Bij welke beweging/energieverbruik?
Naargelang het energie vebruik krijgen ze meer of minder
Ik vind geen enkele brok goede en gezonde voeding voor een carnivoor.- Waarom zou een geperste brok (zoals Cavom) goed/slecht zijn (ik heb ze alletwee gelezen)?
Iedere dag dus, ik zelf vind het eigenlijk doodnormaal dat mijn honden en katten vers eten krijgen, en van een oorsprong die biologisch bij hun vertering aansluit- Hoevaak voeren jullie vers vlees? Waarom is het eigenlijk precies nodig?
Ik stel zelf samen en ze eten hier bv pens van schaap en rund, geiten,runder , schapen en kippenvlees, geit.lams en kippen botten , eieren en heel af en toe vis De katten eten dan nog ééndagskuikens en muizen erbij

-
Charlotte*
- Zeer actief
Re: Wat/hoe voeren jullie de hond?
.
- Hoeveel en wat voeren jullie je hond? Waarom? Bij welke beweging/energieverbruik?
Yildag krijgt 400 gr. carnibest per dag. Heeft ze wat meer bewogen dan krijgt ze een eetlepel extra. Krijgt ze wat meer tussendoortjes dan krijgt ze minder carnibest.
Sandro krijgt 700 gr. carnibest per dag. Ook een eetlepel meer als we meer hebben gewandeld.
- Waarom zou een geperste brok (zoals Cavom) goed/slecht zijn (ik heb ze alletwee gelezen)?
Geen flauw idee
- Hoevaak voeren jullie vers vlees?
Ze krijgen hier dagelijks versvlees. Ik heb een paar jaar gebarft maar door mijn verhuizing, relatie verbroken werd dat allemaal wat ingewikkeld. Ik heb hier geen vriezer, Sandro woont nog bij mijn ex enz enz. Wel krijgen ze regelmatig kippen nekken of iets anders wat er in de supermarkt ligt. Als ik vergeten ben om vlees te ontdooien krijgen ze een handje brokken. (heb altijd wel ergens een proefzakje liggen)
Waarom is het eigenlijk precies nodig?
Omdat het spijsverteringsstelsel van een hond niet zo gek veel verschilt van dat van een wolf. Het is dus meer dan logisch dat je dan ook datgene voert waar het spijsverteringsstelsel voor is bedoeld.
Yildag krijgt 400 gr. carnibest per dag. Heeft ze wat meer bewogen dan krijgt ze een eetlepel extra. Krijgt ze wat meer tussendoortjes dan krijgt ze minder carnibest.
Sandro krijgt 700 gr. carnibest per dag. Ook een eetlepel meer als we meer hebben gewandeld.
- Waarom zou een geperste brok (zoals Cavom) goed/slecht zijn (ik heb ze alletwee gelezen)?
Geen flauw idee
- Hoevaak voeren jullie vers vlees?
Ze krijgen hier dagelijks versvlees. Ik heb een paar jaar gebarft maar door mijn verhuizing, relatie verbroken werd dat allemaal wat ingewikkeld. Ik heb hier geen vriezer, Sandro woont nog bij mijn ex enz enz. Wel krijgen ze regelmatig kippen nekken of iets anders wat er in de supermarkt ligt. Als ik vergeten ben om vlees te ontdooien krijgen ze een handje brokken. (heb altijd wel ergens een proefzakje liggen)
Waarom is het eigenlijk precies nodig?
Omdat het spijsverteringsstelsel van een hond niet zo gek veel verschilt van dat van een wolf. Het is dus meer dan logisch dat je dan ook datgene voert waar het spijsverteringsstelsel voor is bedoeld.
-
Mauyak
-
peerle
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nova Scotia Duck Tolling Retriever - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hallo,
Ik voer sinds vorig jaar 100% BARF, een combinatie van rauwe (eetbare!) botten, vlees, organen, gepureerde groenten en fruit, en af en toe olie, yoghurt, eitje,... (de laatste zijn eigenlijk extraatjes bij mij).
Hiervoor heeft Lucy een mix van zowat alle soorten brok en blik gegeten, met soms gekookte groenten of rijst erbij, toen had ik nog nooit van rauw voeren gehoord.
Daar deed ze het goed op, maar met BARF is ze toch nog gezonder en ineens een paar jaar jonger geworden (ze is nu 8 maar je ziet het er niet aan
).
Klein ideetje: ik weet niet of een mergpijp (is dat geen pootbot ?) het meest geschikt is om je hond op te laten kauwen. Vraag bij de slager naar niet-dragend bot. Weet hij niet wat je bedoelt ? Niet-dragend betekent gewoon dat het niet veel gewicht van het dier heeft moeten dragen. Wel nekken, ruggen, schouders dus, geen poten (tenzij om even op te knagen, maar dan moet je het ook niet de hele dag laten liggen want hij kan z'n tanden er weleens aan beschadigen als hij er urenlang op kauwt). Het bot moet 'zacht' genoeg zijn, zeker als je hond het nog niet gewend is om botten te eten.
Als je gaan rondzoeken en -vragen op verschillende fora kom je er vast wel uit wat de beste voeding voor jouw hond is.
Groetjes,
Veerle
Ik voer sinds vorig jaar 100% BARF, een combinatie van rauwe (eetbare!) botten, vlees, organen, gepureerde groenten en fruit, en af en toe olie, yoghurt, eitje,... (de laatste zijn eigenlijk extraatjes bij mij).
Hiervoor heeft Lucy een mix van zowat alle soorten brok en blik gegeten, met soms gekookte groenten of rijst erbij, toen had ik nog nooit van rauw voeren gehoord.
Daar deed ze het goed op, maar met BARF is ze toch nog gezonder en ineens een paar jaar jonger geworden (ze is nu 8 maar je ziet het er niet aan
Klein ideetje: ik weet niet of een mergpijp (is dat geen pootbot ?) het meest geschikt is om je hond op te laten kauwen. Vraag bij de slager naar niet-dragend bot. Weet hij niet wat je bedoelt ? Niet-dragend betekent gewoon dat het niet veel gewicht van het dier heeft moeten dragen. Wel nekken, ruggen, schouders dus, geen poten (tenzij om even op te knagen, maar dan moet je het ook niet de hele dag laten liggen want hij kan z'n tanden er weleens aan beschadigen als hij er urenlang op kauwt). Het bot moet 'zacht' genoeg zijn, zeker als je hond het nog niet gewend is om botten te eten.
Als je gaan rondzoeken en -vragen op verschillende fora kom je er vast wel uit wat de beste voeding voor jouw hond is.
Groetjes,
Veerle
Laatst gewijzigd door peerle op 26 jun 2006 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Veerle en een lek van Lucy en Seya !
Kleine schuurtongetjes van Isis en Anubis...
http://www.barf-vlaanderen.be/forum
-
peerle
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nova Scotia Duck Tolling Retriever - Aantal honden: 2
- Contacteer:
woeps sorry *schaam*...nieuw weetjewel... maar tis aangepast
!
Groetjes van Veerle en een lek van Lucy en Seya !
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer: