Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geer schreef:Ik wil niet alle Pyrs over een kam scheren, maar de Pyrs die ik ken - en daar zijn er drie bij van een goede fokker - zijn allemaal redelijk...eh...druk en vocaal. Oke, eentje is een wandelende bijtmobiel, de andere drie zijn wel lief en goed opgevoed maar eeerg druk, als ik het park inloop kan ik direct horen of zij er ook zijn...
Maar zou dat er ook mee te maken hebben wat er met ze gedaan wordt?
Laatst gewijzigd door Moos op 02 dec 2008 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je graag behendigheid wil doen en doggydance is mischien een Papillon of Phalene wel iets voor je.
De Papillons en Phalene's zijn heel leergierig en doen graag dingen voor de baas.
Als je meer wilt weten mag je mij ook wel pbjen dan kan ik je nog wel meer info geven als je dat wilt.
cindy1986 schreef:Ik heb de Pyrenese Herder ook heel lang leuk gevonden, maar vrijwel iedereen zei gelijk (als ik over dat ras begon): nooit aan beginnen, dat zijn neuroten. Ik weet natuurlijk niet of het waar is, maar ik heb het al vanuit verschillende kanten gehoord.
Ik vind zelf de Tibetaanse Terriër heel leuk, jij zoekt hetzelfde in een hond als ik, dus denk dat wij wel zo ongeveer dezelfde smaak hebben
Ben daarover even aan het mailen, schijnt veel verschil te zitten in de lijnen maar wil daar even het precieze van weten
Tibetaan vind ik leuk maar ik zie die vacht niet zitten. Niet nog een keer zo'n vacht zeg maar. Benno is vrij bewerkelijk als ik hem langer wil houden en een tibetaan vind ik eigenlijk alleen maar leuk met een hele lange vacht
Ok, ben benieuwd, want daardoor was ik dus een beetje 'afgeknapt' op de pyrenese herdershond.
Ja, ik vind ze ook alleen maar leuk met een lange vacht, ik vind de vachtverzorging juist leuk, maar als je dat niet vind is dat natuurlijk niks
Tamara en Bowie schreef:Samojeed
Australian Kelpie
Picardische Herdershond
En een poedel vind ik, ondanks het imago, ook altijd erg leuk. Vooral de grote, met het haar niet in model geknipt
Samojeed trekt me niet qua uiterlijk :-S Kelpie is te groot (en te weinig haar :N: en picardische is ook te groot... Mijn ouders houden niet van groot en ik wil weer een maatje voor Benno en dan moet het verschil in grootte niet te groot zijn...
Poedels blijven geweldig
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In het rijtje terriers: heb je al aan de border terrier gedacht? Leuk type, niet te groot niet te klein. Vachtonderhoud is goed te doen.
Ik ken een paar borders en die zijn erg leuk. Als echte terrier natuurlijk best wat eigenwijs, maar toch prima te trainen. Behendigheid vinden ze geweldig! Ook gehoorzaamheidstraining, mits gevarieerd, gaat heel goed.
Lekker pittige hondjes zonder echte 'gebruiksaanwijzing'. Gezond ras (voor zover ik weet). En die koppies...
Zeeuwse labjes schreef:In het rijtje terriers: heb je al aan de border terrier gedacht? Leuk type, niet te groot niet te klein. Vachtonderhoud is goed te doen.
Ik ken een paar borders en die zijn erg leuk. Als echte terrier natuurlijk best wat eigenwijs, maar toch prima te trainen. Behendigheid vinden ze geweldig! Ook gehoorzaamheidstraining, mits gevarieerd, gaat heel goed.
Lekker pittige hondjes zonder echte 'gebruiksaanwijzing'. Gezond ras (voor zover ik weet). En die koppies...
Wij hebben er eentje bij de flyball gehad. Geweldig beest maar zoooooooo eigenwijs. Beetje te Heb wel heerlijk gelachen met die hond
Ik vind de Smous inderdaad ook wel goed in het plaatje passen. Hier in het park loopt een hele leuke actieve. En bij Breitensport waren er twee in mijn groep waar ook gehoorzaamheid mee werd gedaan.
De Poedel past ook 100% vind ik!
Ik zou voor de Poedel gaan.
Heerlijke werkhonden.
Ik heb er al verscheidene gezien bij Agility, Speuren/Jacht en GG.
Ze doen alles vol overgave.
Ze zijn er in de maat die jij en je ouders zoeken.
En ze hebben vacht.
Zelf willen wij ooit een zwarte dwergpoedel hebben
ja een leuke vlotte middenslag poedel!!past leuk bij benno,willen graag werken,kan ze in verschillende kleuren krijgen en ook in verschillende modellen knippen. als je iets over betrouwbare fokkers wilt weten pb je maar er zijn er ook een aantal waar je GEEN hond vandaan moet halen en daar wil ik je dan wel voor waarschuwen
Zaterdag ga ik even naar de NK behendigheid. Ik weet dat er 4 pyreneetjes meedoen en er zullen ook vast wel poedels mee doen. Een beetje oriënteren. Hier thuis vinden ze de pyreneese herder helemaal niks Toen ik over een poedel begon was iedereen enthousiast, incl. mijn pa Blijf ze zelf ook erg leuk vinden
Hou met het Smousje wel rekening dat als je een goede hond hebt, dat je medewerking gewenst/vereist is om er mee te fokken. Dus als je een teefje neemt wat goed blijkt te zijn, moet je er een keer een nestje laten komen om zo mee te helpen het aantal smousjes weer wat groter te krijgen.
Poedel lijkt me wel wat voor je. Intelligent, werklustig, speels, aanhankelijk.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
Roelfien schreef:Hou met het Smousje wel rekening dat als je een goede hond hebt, dat je medewerking gewenst/vereist is om er mee te fokken. Dus als je een teefje neemt wat goed blijkt te zijn, moet je er een keer een nestje laten komen om zo mee te helpen het aantal smousjes weer wat groter te krijgen.
Ja, dat houdt mij ook nog steeds tegen moet ik zeggen, een smousje staat ook heel erg hoog op mijn lijstje.
Roelfien schreef:Hou met het Smousje wel rekening dat als je een goede hond hebt, dat je medewerking gewenst/vereist is om er mee te fokken. Dus als je een teefje neemt wat goed blijkt te zijn, moet je er een keer een nestje laten komen om zo mee te helpen het aantal smousjes weer wat groter te krijgen.
Ja, dat houdt mij ook nog steeds tegen moet ik zeggen, een smousje staat ook heel erg hoog op mijn lijstje.
Bij mij ook en is ook een reden om het toch niet te doen, tenzij het ooit een reutje zou zijn, dekken vind ik niet erg, maar de zorg voor een nest begin ik echt niet aan.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
Poedel lijkt me wel wat voor je. Intelligent, werklustig, speels, aanhankelijk.
Hmm goed dat je het even zegt want dat zie ik niet echt zitten Reu zou nog niet zo'n drama zijn maar een nestje hier zie ik niet zo zitten...
Poedel staat nu bovenaan, middenslagje dan
miekmiek schreef:Je wil zeker geen schotse terriër? Dan ben ik niet meer zo alleen hier op het forum.
Nee ik vind Femke een schatje om te zien maar denk niet dat ze echt bij me past. Toen we Floor uit gingen zoeken hadden we trouwens wel bijna een schotse terrier meegenomen
miekmiek schreef:Ik zie een schot ook nog niet zo snel flyballen hoor. En een hondje uit het buitenland, is dat niet iets voor je?
Geel balletje steekt wel mooi af bij dat zwart
Buitenlandertje heb ik ook aan gedacht, maar eigenlijk is er maar een stichting waar ik een hondje van zou willen en daar zag ik niks leuks zitten...
Maar we gaan eigenlijk zeker voor een middenslag poedel Karakter vind ik zo super Uiterlijk maken we wel iets dragelijks van, zonder kale neuzen, tenen en konten