Wat ik zoek:
Een niet te groot, werklustig hondje. Binnen wel een beetje rust in haar kont. Geschikt om overal mee naar toe te slepen

Moderator: moderatorteam
Ze klinken wel leuk! Hoe zit het met dat beetje pit, ik ben natuurlijk een tuttebol gewend en dat beviel me wel eigenlijkyamie schreef:een lagotto romagnologeweldig vind ik ze, werklustig, niet slaafs oid, vinden het geweldig om met de baas te werken, redelijk makkelijk in onderhoud, enthousiast, gezond, sociaal ingesteld ( honden en bekende mensen)
http://www.lagotto-club.nl/
het is geen super klein hondje, maar een leuke middenmaat
ohh geen pit zoals een terrier oid hoor, gewoon pit zoals in actief, graag wat willen doen, geen slome dooie dienderLysette schreef:Ze klinken wel leuk! Hoe zit het met dat beetje pit, ik ben natuurlijk een tuttebol gewend en dat beviel me wel eigenlijkyamie schreef:een lagotto romagnologeweldig vind ik ze, werklustig, niet slaafs oid, vinden het geweldig om met de baas te werken, redelijk makkelijk in onderhoud, enthousiast, gezond, sociaal ingesteld ( honden en bekende mensen)
dat "gezond" moet ik , helaas, bestrijden, ondanks dat er anders verteld word door het gros van de nederlandse fokkers is de lagotto zeker geen "gezond" ras en vrijgewaard van erfelijke aandoeningen, er komt een ernstige hersen/ zenuwaandoening voor maar wordt "weggemoffeld", daarbij nemen de italianen de registratie van het ras niet echt serieus en zo komt het dat de stamboom geleverd bij veel honden niet correct is , veel honden die de basis hebben gevormd in nederland voor het ras.yamie schreef:een lagotto romagnologeweldig vind ik ze, werklustig, niet slaafs oid, vinden het geweldig om met de baas te werken, redelijk makkelijk in onderhoud, enthousiast, gezond, sociaal ingesteld ( honden en bekende mensen)
Een kooikertje. Nou is Buffy bijvoorbeeld niet zo geschikt om overal mee naar toe te slepen, maar dat komt meer omdat de baasjes daar niet geschikt voor zijnLysette schreef: Wat ik zoek:
Een niet te groot, werklustig hondje. Binnen wel een beetje rust in haar kont. Geschikt om overal mee naar toe te slepenOh ja, wel een beetje pit
dat van die hersen zenuwafwijking klopt, een ex-fokker van de lagotto heeft mij dat ooit vertekld toen we zelf ook aan het kijken waren voor een ander ras dan ce cocker. Ook vonden zij de honden niet sociaal in een grotere groepPodenji schreef:dat "gezond" moet ik , helaas, bestrijden, ondanks dat er anders verteld word door het gros van de nederlandse fokkers is de lagotto zeker geen "gezond" ras en vrijgewaard van erfelijke aandoeningen, er komt een ernstige hersen/ zenuwaandoening voor maar wordt "weggemoffeld", daarbij nemen de italianen de registratie van het ras niet echt serieus en zo komt het dat de stamboom geleverd bij veel honden niet correct is , veel honden die de basis hebben gevormd in nederland voor het ras.yamie schreef:een lagotto romagnologeweldig vind ik ze, werklustig, niet slaafs oid, vinden het geweldig om met de baas te werken, redelijk makkelijk in onderhoud, enthousiast, gezond, sociaal ingesteld ( honden en bekende mensen)
zo is gewoon bekent dat er rassen als spaanse waterhond en zelfs heidewachtel zjin ingekruist, is niet erg als je zo de basis wilt verbreden maar nergens in de registratie is terug te vinden waar omdat de stambomen toen zijn vervalst maar bij de nesten pups die nu geboren worden komen bepaalde kenmerkjes van die rassen terug en das met de spaanse waterhond nog niet zo erg maar een lagotto die meer op een heidewachtel lijkt is wel iets heel aparts![]()
begrijp me niet verkeerd, ik vind lagottos best leuke hondjes en hebben een fijn karakter, al kunnen reuen ook behoorlijk dominant zijn en zijn zeker niet gemakkelijk, maar ik wil alleen maar zeggen dat het ras niet zo gezond is als men doet voorkomen
wat betreft de incorrecte stambomen, ik weet dat dat bij meer rassen gebeurt en is gebeurt om de basis te verbreden alleen doen deze fokkers dat in het geheim om zo gelijk de goede papieren te krijgen en geen bijlages e.d.zoals bij bv de hollandse herder langhaar x tervuerenaar waar wel open over word gedaan.
ik kom geloof ik erg negatief over over de lagotto, das niet mijn bedoeling hoorwant het zijn gewoon leuke gezeldschapshondjes die graag wat voor je doen en sportief zijn
nou ja klopt? vind ik een wat grote uitspraak, kun je mij het onderzoek laten zien wat er naar gedaan is? er zijn ( en dit is al weer wat jaren terug) idd wat lagotti geweest met neurologische problemen, maar het hoe en wat is ( voorzover ik dus weet) nooit helemaal duidelijk geworden.jores schreef:dat van die hersen zenuwafwijking klopt, een ex-fokker van de lagotto heeft mij dat ooit vertekld toen we zelf ook aan het kijken waren voor een ander ras dan ce cocker. Ook vonden zij de honden niet sociaal in een grotere groepPodenji schreef:dat "gezond" moet ik , helaas, bestrijden, ondanks dat er anders verteld word door het gros van de nederlandse fokkers is de lagotto zeker geen "gezond" ras en vrijgewaard van erfelijke aandoeningen, er komt een ernstige hersen/ zenuwaandoening voor maar wordt "weggemoffeld", daarbij nemen de italianen de registratie van het ras niet echt serieus en zo komt het dat de stamboom geleverd bij veel honden niet correct is , veel honden die de basis hebben gevormd in nederland voor het ras.yamie schreef:een lagotto romagnologeweldig vind ik ze, werklustig, niet slaafs oid, vinden het geweldig om met de baas te werken, redelijk makkelijk in onderhoud, enthousiast, gezond, sociaal ingesteld ( honden en bekende mensen)
zo is gewoon bekent dat er rassen als spaanse waterhond en zelfs heidewachtel zjin ingekruist, is niet erg als je zo de basis wilt verbreden maar nergens in de registratie is terug te vinden waar omdat de stambomen toen zijn vervalst maar bij de nesten pups die nu geboren worden komen bepaalde kenmerkjes van die rassen terug en das met de spaanse waterhond nog niet zo erg maar een lagotto die meer op een heidewachtel lijkt is wel iets heel aparts![]()
begrijp me niet verkeerd, ik vind lagottos best leuke hondjes en hebben een fijn karakter, al kunnen reuen ook behoorlijk dominant zijn en zijn zeker niet gemakkelijk, maar ik wil alleen maar zeggen dat het ras niet zo gezond is als men doet voorkomen
wat betreft de incorrecte stambomen, ik weet dat dat bij meer rassen gebeurt en is gebeurt om de basis te verbreden alleen doen deze fokkers dat in het geheim om zo gelijk de goede papieren te krijgen en geen bijlages e.d.zoals bij bv de hollandse herder langhaar x tervuerenaar waar wel open over word gedaan.
ik kom geloof ik erg negatief over over de lagotto, das niet mijn bedoeling hoorwant het zijn gewoon leuke gezeldschapshondjes die graag wat voor je doen en sportief zijn
Ja die zijn errrrrg leuk, gewoon heerlijke straatschoffies om te zien,Carmen schreef:Of een smousje
Mijn pa begon al over cairn terriers, westies, fox terriers. Maar ik zie dat niet zo zitten. Net een beetje te weinig werklust denk ikmiekmiek schreef:
Goed, dat terzijde, want ik ga er nu even vanuit dat jullie dus wel klaar zijn voor een volgende hond; geen terriër???!!! Waarom nou niet?![]()
Denk dat ze afknappen op het uiterlijk. Het is ook niet 100% mijn keus qua uiterlijk maar karakter spreekt me wel aan. Als ik echt denk dat het wat is komt dat uiterlijk ook wel goed maar ik denk dat ik net een beetje pit ga missen... Maar ze staan nog op het lijstjeSietske* schreef:Wat vinden je ouders minder aan een Markiesje Lysette? Ik sta normaal niet te popelen om "mijn" ras te promoten maar ik denk wel dat het Markiesje heel goed past in het profiel dat je omschrijft.
Ze hebben een open karakter. Gaan over het algemeen heel goed met andere honden, andere dieren anders dan honden en met mensen. Ze zijn lekker baasgericht en vrijwel alle Markiesjes die ik ken zijn erg werklustig. Ze zijn breed inzetbaar en er wordt op allerlei terreinen met Markiesjes gewerkt (heel veel gehoorzaamheid en behendigheid, maar ze zijn ook geschikt voor UV, doggydance, flyball, frisbee en er is zelfs een Markiesje die in de internationale top van speuren meedraait). Door het handzame formaat zijn ze gemakkelijk overal mee naar toe te nemen en ze passen zich over het algemeen uitstekend aan aan de baas.
nouLysette schreef:Mijn pa begon al over cairn terriers, westies, fox terriers. Maar ik zie dat niet zo zitten. Net een beetje te weinig werklust denk ikmiekmiek schreef:
Goed, dat terzijde, want ik ga er nu even vanuit dat jullie dus wel klaar zijn voor een volgende hond; geen terriër???!!! Waarom nou niet?![]()
Ben daarover even aan het mailen, schijnt veel verschil te zitten in de lijnen maar wil daar even het precieze van wetencindy1986 schreef:Ik heb de Pyrenese Herder ook heel lang leuk gevonden, maar vrijwel iedereen zei gelijk (als ik over dat ras begon): nooit aan beginnen, dat zijn neuroten. Ik weet natuurlijk niet of het waar is, maar ik heb het al vanuit verschillende kanten gehoord.
Ik vind zelf de Tibetaanse Terriër heel leuk, jij zoekt hetzelfde in een hond als ik, dus denk dat wij wel zo ongeveer dezelfde smaak hebben
Blijf ze erg leuk vinden, uiterlijk dan iigFrederique schreef:Ja die zijn errrrrg leuk, gewoon heerlijke straatschoffies om te zien,Carmen schreef:Of een smousje
en ze hebben een karakter met de nodige pit.
Wij hebben er 2 op de club lopen en die zijn errrrrrrg leuk,
ze doen het goed in de gehoorzaamheid en eentje gaat er dit seizoen met behendigheid beginnen![]()
![]()
Kooikertjes vind ik opzich leuk maar niet dat ik zoiets heb van JA dat is het. Floor kon het altijd wel heel goed vinden met kooikertjesZoek stok! schreef:Kooikerhondje?![]()
Toller?