Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dogo argentino

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

myriam1 schreef::idea: Ik heb zulke foto's zal ze als het me lukt plaatsen.Kan er erg goed in komen dat sommige mensen ze eng vinden.Maar iedere hond kan vechten en een gevecht van een Dogo vergeet je niet snel.
Groetjes Myriam
het punt is hier helemaal niet dat men hier op t forum de dogo eng vind hoor :19:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Martijn schreef:
mercedes2803 schreef:In dat topic ging het gewoon te ver...en een half jaar geleden was er nog geen sprake van wat er nu aan de hand is.
Inge geeft ook aan dat hij ontzettend veranderd is in een half/driekwart jaar.
Het was geen half jaar geleden! Het was met pasen! Dat is 3 maanden geleden.
Toen was hij dus al met zijn wonderlijke transformatie bezig lijkt me zo.
Ik heb het verder helemaal niet over die wandeling gehad, daar ben ik niet eens bij geweest. :denken:
Ik had het over de verandering die hij ondergaan heeft sinds de meeting in oktober en dat wat ik nu gezien heb. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

mercedes2803 schreef: maar op de 1 of andere manier komt het toch zo over denk ik dan..
Ik weet wel beter hoor :mrgreen: Maar misschien moet je eens wat foto's van jezelf gaan plaatsen waarbij je afgelebberd wordt door een stel Ddoggen, Mastiffs, Boerboelen, Staffords, etc. :smile:
Misschien is dat beeld dan weg? :19:
:smile: Die rassen zijn tenslotte veel knuffeliger dan mijn soms terughoudende Kooikerhondje :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

lars schreef:
M@ri@nne schreef:Ik kan mij voorstellen dat Lars (en misschien ook Bianca) zich aangevallen voelt.
Maar daar moet je maar overheen stappen. :wink:
Nee hoor :wink: weinig te doen op het werk en wetende dat een aantal personen flink tegengas gaan geven was mijn motivatie. :mrgreen:
Maar heb hier thuis wel al bewust het gesprek al meerdere keren gevoerd over beseffen wij waar we aan willen beginnen?
lars schreef:Hiermee impliceer je dat wij er niet over nagedacht hebben en dat is je goed recht maar niet conform de waarheid. :wink:
Ik impliceer hier niks ik geef aan dat mede door het gedrag van Quazar wij het gesprek hier nog een keer gevoerd hebben. Dus geen oordeel of wat dan ook maar gewoon een constatering.
En ja ik had/heb ook mijn twijfels over de aanpak van jullie naar Quazar.
En over hoe dat in de toekomst gaat.
En ja dat is misschien niet leuk om te horen.
Goed, ik kan prima kritiek hebben maar dit achteraf uiten ipv ter plekke vind ik ietwat zwak zeker omdat je zelf hondengedrag ook flink onderschat. :wink:
huh? :denken: Welk gedrag heb ik onderschat.
En ik gaf het vrijdag niet aan omdat A Bianca zich er al rot genoeg onder voelde en zaterdag had ik andere zaken aan mijn kop. En daarbij is de aanleiding dat ik er nu over begin het begin van het topic waarin je in mijn ogen bepaalde gedragskenmerken van een Dogo ontkent.
Quasar bewust meegenomen ondanks dat ik weet dat zijn gedrag op dit moment ver onder de maat is.

Ik vind het jammer dat er achteraf pas kritiek komt, een meeting met andere hondeneigenaren is een prima plek om onderling ervaringen e.d. uit te wisselen maar goed, er wordt niet voor gekozen, iemand achteraf vanachter een toetsenbord afschieten is natuurlijk veel makkelijker. :roll:

Ondanks alles neem ik je kritiek gewoon aan. :ok:
Het is totaal niet mijn intentie om iemand vanachter een toetsenbord af te schieten.
Ik probeerde hiermee juist een weloverwogen reactie te posten waarbij ik met respect naar jullie toe jullie hopelijk wat feedback gaf.
Maar fijn dat je ondanks alles mijn kritiek aanneemt. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

Rob* schreef:een groep dogos is niet echt geweldig nee voor je pekingeesje, maar dat is een groep boxers niet, een groep poedels, een groepje jack russells, en ga maar door, als ze met ze allen gaan gangbangen met een vreemd hondje is het over en uit.
Het lijkt puur een vraag om weer een ras te noemen en niet het eventuele probleem.
dat is onzin hoor ik zou het ook vragen als ze andere grote honden hadden.
Groetjes Silvia en Diesel
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

jidde schreef:Wat is er mis met een hond die niet met andere honden op kan schieten? :denken: Het lijkt tegenwoordig wel een zonde als je een niet al te sociale hond hebt :19: Herders zijn meestal ook niet al te makkelijk met andere honden. Toen ik Nanni kreeg, was dat heeel erg wennen. Toen Tuana kwam, was ik er ook vanauit gegaan dat zij ook moeilijk kon doen naar andere honden. gelukkig is dat niet zo, maar dat had wel gekent
daar is niks mis mee maar dan laat ik me hond liver niet daar !
Groetjes Silvia en Diesel
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

twinmamasilvia schreef:
daar is niks mis mee maar dan laat ik me hond liver niet daar !
Ik zou het ook niet doen en op zoek gaan naar een plek waar ze ook kleinere honden opvangen en opletten wat bij wat kan. Als hij zijn kop door de kennel kan steken dan vind ik dat gevaarlijk.

Anne
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nou zal ik even kort zijn :mrgreen:
Honden die snappen bij correctie omdat iemand op dat moment niet genoeg stem kan verheffen ivm geluidsoverlast staan niet erg ver onder de baas. Laten we zeggen op gelijke hoogte minimaal en dan is dus een keer niet stemverheffen genoeg om elke rang te doen vervagen en de hond tegen de baas te laten keren. Tricky aangezien je ook een keer slecht bij stem kan zijn of op een andere manier fysiek wat minder.

Ik zou dus zorgen dat er helemaal geen stemverheffing nodig is en de hond het helemaal niet meer in zijn hoofd haalt te snappen of happen.

Ik heb dus een hond gehad die dat ook deed (Wuilus) en daarbij kwam het toen ze 14 maanden was dus wel tot een flinke aanval vanuit de hond die mij naar de EHBO heeft laten vertrekken. Mijn hele onderarm werd geperforeerd omdat ze mijn correctie niet pikte en er stonden flinke winkelhaken in het vlees :19:

We hebben snoeihard moeten werken aan dat gedrag en het was erop of eronder. Dat gebijt vond trouwens al plaats tijdens een cursus voor moeilijke honden. Ze snpate en hapte al dus we waren al bezig :wink:

Verder kon ik ook gebeten worden als ik de riem niet losliet en er een dominante teef stond die ze wilde corrigeren. Ook herkenbaar in wat ik lees.

Mijn advies is dus wel degelijk serieus nemen (welk goed excuus je hem ook vind hebben) en hard aan het werk. Het is al rijkelijk laat aangezien dat gedrag slechts een enkele keer mag voorkomen bij een puber maar echt direct in de kiem gesmoord zou moeten worden. :ok:
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

MARC_S schreef:We hebben snoeihard moeten werken aan dat gedrag en het was erop of eronder. Dat gebijt vond trouwens al plaats tijdens een cursus voor moeilijke honden. Ze snpate en hapte al dus we waren al bezig :wink:
Gewoon even een vraag uit interesse, want ik heb zelf nog nooit honden gehad die naar mijn hapten of wat dan ook, maar hoe heb je dat dan aangepakt met Wuilus? Ik neem aan dat nog harder optreden dan niet werkt, want dan heb je op den duur alleen nog maar overwicht als je vreselijk tekeer gaat. Maar wat wel, ga je privileges afnemen, ga je juist meer op de positieve manier werken? Zou je daar iets meer over willen vertellen?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Belle schreef:
MARC_S schreef:We hebben snoeihard moeten werken aan dat gedrag en het was erop of eronder. Dat gebijt vond trouwens al plaats tijdens een cursus voor moeilijke honden. Ze snpate en hapte al dus we waren al bezig :wink:
Gewoon even een vraag uit interesse, want ik heb zelf nog nooit honden gehad die naar mijn hapten of wat dan ook, maar hoe heb je dat dan aangepakt met Wuilus? Ik neem aan dat nog harder optreden dan niet werkt, want dan heb je op den duur alleen nog maar overwicht als je vreselijk tekeer gaat. Maar wat wel, ga je privileges afnemen, ga je juist meer op de positieve manier werken? Zou je daar iets meer over willen vertellen?
Ik ben niet Marc maar wij hebben wel dezelfde ervaring gehad met Jake (ambull) die we kregen met 6 maand en die toen al behoorlijk hapte en snapte als we iets deden wat hem niet zinde.
Wat wij hebben gedaan en waar ik echt voorstander van ben is het voor wat hoort wat principe. Wil je uit dan keurig zitten, aanlijnen en je mag pas lopen als ik het zeg. Wil je eten, eerst zitten dan brokken in de bak dan mag je pas eten. Aandacht alleen als wij hem iets vroegen om te doen, daarna keurig.
Daarnaast lieten we hem leuke ervaringen opdoen. Commando's leren, hier, af, los....en dan belonen met stembelonen en lekkere hapjes.
Dingen die hij vervelend vond, bv. bij poten afdrogen hapte hij echt gericht. Met hele korte momenten iets doen dan meteen belonen. Dus alleen poot aanraken met de handdoek, dan meteen keuriggggg goedzo...koekje erin...volgend stapje....
Geen geweld, maar heeeeel consequent en een jaar later was het een gouden hond en vertrouwde ik hem voor 100%
Honden voelen zich hier trouwens bij zijn. Want we hadden hem nog niet zo heel lang en gingen op bezoek bij zijn oude baasjes die hij dus echt de bass was. Toen wij opstonden stond hij ook meteen op en liep voor ons uit naar de auto en keek niet achterom naar hun. Hij voelde zich dus prettiger bij ons dan bij hun. En de eerste keer toen we hem ophaalden liep hij ook meteen met ons mee, hij had niks met hun.
Carmen
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Carmen schreef:
Belle schreef:
Ik ben niet Marc maar wij hebben wel dezelfde ervaring gehad met Jake (ambull) die we kregen met 6 maand en die toen al behoorlijk hapte en snapte als we iets deden wat hem niet zinde.
Wat wij hebben gedaan en waar ik echt voorstander van ben is het voor wat hoort wat principe. Wil je uit dan keurig zitten, aanlijnen en je mag pas lopen als ik het zeg. Wil je eten, eerst zitten dan brokken in de bak dan mag je pas eten. Aandacht alleen als wij hem iets vroegen om te doen, daarna keurig.
Daarnaast lieten we hem leuke ervaringen opdoen. Commando's leren, hier, af, los....en dan belonen met stembelonen en lekkere hapjes.
Dingen die hij vervelend vond, bv. bij poten afdrogen hapte hij echt gericht. Met hele korte momenten iets doen dan meteen belonen. Dus alleen poot aanraken met de handdoek, dan meteen keuriggggg goedzo...koekje erin...volgend stapje....
Geen geweld, maar heeeeel consequent en een jaar later was het een gouden hond en vertrouwde ik hem voor 100%
Honden voelen zich hier trouwens bij zijn. Want we hadden hem nog niet zo heel lang en gingen op bezoek bij zijn oude baasjes die hij dus echt de bass was. Toen wij opstonden stond hij ook meteen op en liep voor ons uit naar de auto en keek niet achterom naar hun. Hij voelde zich dus prettiger bij ons dan bij hun. En de eerste keer toen we hem ophaalden liep hij ook meteen met ons mee, hij had niks met hun.
Carmen
Bedankt voor je antwoord. Zoals je het beschrijft, is ook wat mij een goede manier lijkt, maar ik heb het nooit zelf meegemaakt en ook niet in mijn omgeving, dus vroeg me af of het in de praktijk ook echt werkt met dit soort honden. Ik ken alleen mensen die hun hond enorm op de kop gaan zitten met schreeuwen en fysieke correcties, maar die moeten inderdaad altijd alert blijven omdat de hond naar mijn idee gewoon z'n kans afwacht. Of het wordt een hond die kruipend door het leven gaat.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Belle schreef:
Ja hoor, tuurlijk :wink: Ik kan wel alleen maar aangeven wat bij mij werkte :ok:
Ten eerste zijn we begonnen met het wegnemen van haar kansen de verkeerde keuzes te maken. Spelen met bekende honden was ok, maar verder geen contacten met andere honden die ik niet kende. Het gevolg was dat het vechten en ook de stress, spanning en het geschreeuw tijdens de wandelingen wegvielen. Ik leek weer op een baas want er was geen gebrul en opwinding meer in haar die mij weer op de 2e plaats konden zetten of me in de fout lieten gaan door te roepen zonder dat dat zin had. :19: Wel gaf dat de verplichting dagelijks bekende honden op te zoeken want daarin mocht ze niet tekort komen natuurlijk.

Ze kreeg een eigen plaats. Een lekkere doggybag van goed formaat maar dat was dan wel haar ligplaats. De vloer mocht ook maar verder mocht ze nergens liggen. :neenee: Op die manier kon ik haar ook naar haar plaats sturen als ze overheersend werd en dat zorgde voor veel duidelijkheid. Hond op de grond en ik bepaal waar en wanneer door te bepalen waar ik die mat neerlegde en wanneer ik vond dat ze naar haar plaats moest gaan :ok: . Extreem belangrijk is dan wel dat je veel aandacht, lekkere botten en veel liefdevolle blikken geeft aan de hond op zijn plaats en niet alleen denkt, heerlijk rustig dus ik kan de hond negeren oid :neenee: .
Na een jaar was ze vergroeid met die doggybag en die ging dus altijd mee waar we ook heen moesten. Wuilus kon dus weer ergens komen zonder wangedrag want ze had een eigen veilige plek waar ze graag naartoe ging :ok: Rondlopen en blijven etteren was niet meer mogelijk :mrgreen: Even kennis maken, even knuffelen met bekenden en zodra ze begon met handen pakken of tegen iemand op wilde gaan staan was het "Wuilus, ga maar naar je plaats" en daar kreeg ze een pensstaafje oid.
Wandelen was steeds weer bezig blijven met de hond. Stokken laten halen op commando, zwemmen op commando, spelen als het mocht, rennen naast de fiets en oefeningen met een lekker koekje. Dus niet meer hondje los en ik lekker een sigaretje en we zien wel wat ze gaat doen :neenee: Op die manier werd ze totaal afhankelijk van ons en wij niet meer van wat zij wilde doen (uit verveling en gebrek aan sturing? :19: ) . Wandelde ik zonder iets te doen dan liep ze vrij netjes en maximaal 5 meter uit de buurt. Verder mocht niet meer en deed ze dat wel dan moest ze maar aan de lijn want anders ging ze toch maar honden opzoeken om te domineren of wegrennen en mij uitdagen (verveling?). Wegrennen ervaar ik zelf als iets wat slecht is voor de rangorde en dus je relatie met de hond. Jij roept en de hond denkt POEP! Kan dus echt niet goed zijn :mrgreen:

Eigenlijk zijn we samengevat bezig geweest totale controle over haar leven te nemen waardoor het eigen initiatief en met name de storende gedragingen gewoon geen plek meer hadden. Ze was ook meer bezig met de nieuwe regels (geestelijk gestimuleerd?) en wij gaven ook meer aandacht omdat ze beter te pruimen was en een leukere hond werd zo.

Wel was dus plaats ook echt plaats als ik dat zei en ging ze niet dan "bracht" ik haar niet altijd even aardig :wink:

Wat bij mij erg belangrijk was was dat ik me goed realiseerde dat als je de totale controle over je hond neemt en dus eigenlijk weinig ruimte laat voor eigen initiatief je ook echt een zware verantwoordelijkheid hebt. De hond moet steeds weer de kans krijgen zicht uit te leven en altijd moe zijn als je ergens heen gaat waar je van de hond vraagt rustig te blijven. (bezoek, terrasje etc.) De mat moest altijd mee en je moet zorgen dat je alles leest in de hond. Ligt ze op de goede plaats in een vreemd huis? Voelt ze zich relaxt en zo niet wat kan ik voor haar doen? Raakt ze gespannen van een andere hond in de buurt dan ga ik gewoon weg etc. Voorkomen dat ze gestressed werd was echt prioriteit nr 1 Slapen ergens anders was de mat naast het bed bv. Thuis altijd naast bed slapen en de mat altijd naast mijn zitplaats.

Ik denk dat dat allemaal samen heeft gezorgd dat ze interne rust vond en geen noodzaak meer zag in het overnemen van de controle. Ik deed het goed in haar ogen en ik was erg leuk dus ze was vanaf toen kalm, zelfverzekerd en ontzettend lief :ok: Veel mensen mochten weer binnenkomen ipv dat ze ze grommend op stond te wachten en op het balkon moest of aan de verwarming aan een ketting. Ik zei kijk maar wie daar is en gaf direct wat lekkers bij goed gedrag. Braaf, hier is een pensstaafje en ga maar naar je plaats. Dan was het bezoek binnen en was het goed :ok:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Wel was dus plaats ook echt plaats als ik dat zei en ging ze niet dan "bracht" ik haar niet altijd even aardig :wink:
Ik neem aan dat je dus fysiek ingreep op die momenten?
Dat is in dit geval dus geen optie naar mijn idee want dat verlies je vrees ik. :wink:
Hier doe ik dat ook (desnoods pak ik ze met kop en kont op en zet ze daar waar ik ze wil hebben) maar qua gewicht scheelt het denk ik de helft :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Overigens denk ik dat de rest wel een goede optie is. Leiding nemen, niks meer voor niks. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona&Kira »

Nou wij zijn al een poosje aardig wat info aan het verzamelen..maar volgens mij gaat deze topic niet echt over de Dogo maar meer over een meningsverschil die nog overdwars zat :mrgreen:

Ik heb een aantal mensen een pb gestuurd en hoop zo wat meer te horen te krijgen. :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”