Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Q en zijn allergie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Q en zijn allergie

Ongelezen bericht door Asterix »

Ik had hier al wat geschreven: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 4&start=75

Vanavond bij de DA geweest en gevraagd of ze Q kon doorsturen naar een dermatoloog. Dat kon ze wel maar wist mij te vertellen dat ze daar ook eerst zouden werken met een hyper allergeenvoer. (Zoals Hilje in het bovenstaande topic al vermelde) En dit 6 weken! lang.
In de praktijk waar ik was kunnen ze zelf ook allergietesten afnemen maar dat doen ze pas als een voedselallergie is uitgesloten.
Ze scheren hem dan voor een deel kaal en doen allerlei testjes onder een flinke roes. Is dit wat een dermatoloog ook doet?

Ik krijg nog een stuk opgestuurd waarin staat hoe je dingen zelf kan klaarmaken maar dan kom je idd bij geit en/of struisvogel terecht. Dit schijnt ook behoorlijk kostbaar te zijn.

Morgen toch maar dat voer halen á 69,-- voor 14 kg; soms is het lastig om een grote hond te hebben die veel eet :wink:

Ik heb nog wel even vermeld dat hij er zaterdag behoorlijk aan toe was en dat dat mijns inziens niets met het voer te maken kan hebben. Ze kon mij niet anders dan gelijk geven. Maarja, eerst dat dieet maar.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Wat ik weet van de DA´s hier die zich veel met huidproblemen bezighouden is dat zij een behandeling/studie beginnen met regelmatige wasbeurten met hypo-allergene shampoo voor menselijk gebruik die in de apotheek verkocht wordt. Heeft je DA het hier niet over gehad?

Ook de speciale dieëetvoeders horen hier tot het standaard-startpakket hoor.
Asterix
Zeer actief

Nee, niets over shampoo maar ze weten daar ook dat Q (zelfs onder invloed van 70 mg valium) niet te wassen is.
Afbeelding Afbeelding

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Dan krijg je inderdaad een allergietest waarbij ze het op de huid uittesten..
Voor Rimpel zag ik dat niet zitten en de hebben ze bloed afgenomen.

Ik was al "bang" dat je dit verhaal zou krijgen..
Het wordt een lang verhaal...
Een verhaal dat mij te lang duurde...
Ik heb gewoon heel simpel verteld dat ik geen brokken meer ging voeren en dat ik "blind" ging op de Carnibest.
Dat ik "gewoon" een allergietest wilde en meer niet.
Ik zal wel gevaarlijk uitgekeken hebben hahahaa...ik kreeg geen weerwoord eigenlijk en heb mijn allergietest gekregen zonder eliminatie dieeten.

Dat dieet moet je zo krek uitvoeren..
Geen koekjes meer geven, geen plakkie vlees, geen stukkie kaas, geen pensstaafjes, geen kauwbotten...nada noppes...
Reini kan je er vast meer over vertellen.

Ik vind het knap van je dat je eraan wilt beginnen..
Mocht je dta toch niet zien zitten kun je alsnog proberen op je strepen te gaan staan...en die allergietest eisen..
Of naar een andere dierenarts gaan.

Ik vind het toch wel wat makkelijk jou wegsturen...
Alstublief mevrouw...hier hebt u 14 kg voer voor 69 euro en voer dat maar 6 weken lang aan uw hond die dat in een paar dagen wegvreet...ketjinnnnnggggg kasssaaaaaa!
En alsof je zo gemakkelijk aan geit en struisvogel kunt komen.

Het kan best zijn dat het voedsel is...en dan is dit de manier natuurlijk...maar wel kostbaar en tijdrovend.
Je leest wel dat ik er niks geen heil in zag en er niet zo kapot van ben...

Tja...in jouw schoenen heb ik ook gestaan...
Alleen heb ik eigenwijs mijn zin doorgedreven...

Sterkte hoor! :ok:

Wat krijgt Q nu eigenlijk te eten?
mercedes2803
Zeer actief

De dieetbrokken komen denk ik van de DA zelf he?!
Daar zit hem vaak ook de kneep..
Het is van je DA vast geen opzet en lullig bedoeld...
Het is standaard procedure om eerste te dieeten en daarna te testen...
Maar zo rolt het laatje wel vol natuuriljk bij ze.

Hier werken ze ook met procedures...maar Rimpel voldoet nergens aan en ik net zomin....ik ben dus buiten alle protocollen heen gegaan..
Maar misschien is dat ook niet de manier hoor..

Ik hoop alleen zo voor je dat het ook wat uitricht..
Als je straks 6 weken verder bent en het heeft niet echt wat uitgricht en de zomer is zo goed als voorbij dan heb je de hele zomer met een kwakkelende hond gezeten en ben je euro's lichter.
Zit hij momenteel ook op de prednison zodat hij zich niet kapot krabt?

Omdat het met het voorjaar op komt zetten en nu hevig is ( bij Vegas barstte het ook nu los he? En met Rimpel idem...en met veel meer honden als ik zo om me heen lees)
Kan ik me voorstellen dat je net als ik overtuigd bent van iets van dit seizoen...

Ik duim heel hard voor je! :ok:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Cleo schreef:Nee, niets over shampoo maar ze weten daar ook dat Q (zelfs onder invloed van 70 mg valium) niet te wassen is.
Ja dan wordt twee á drie keer per week goed wassen wel wat lastig hé.

Ik ga trouwens met Hilje mee hoor, in haar manier van aanpak.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Wil de hond schreef: Ik ga trouwens met Hilje mee hoor, in haar manier van aanpak.
Ik ook! :ok:
Al heb ik me, toen ik voor het eerst met Billy naar de DA ging voor jeuk/huidklachten, ook speciaal voer (brokken) laten aanpraten. Ik was - toen - nog groen als gras op het gebied van voeding voor honden.
De jeuk werd alleen maar erger en pas na weken is er bloed afgenomen bij Bill en werd huisstofmijt-allergie aangetoond...

Het positieve aan dit verhaal is wel dat ik me in die tijd ben gaan inlezen op vers voer/barf i.v.m. graan in brok en inmiddels voer ik ook voornamelijk Carnibest en twee dagen in de week 'knutsel' ik zelf een menuutje in elkaar.

Ik denk dat het aanbieden van vers voer er toe heeft bijgedragen dat Billy zijn allergie onder controle te houden is. Heb het idee dat het zijn immuun-systeem 'opkrikt', zeg maar.

Ik hoop dat het met Q trouwens snel beter gaat. Echt naar, een hond die zich stuk krabt of bijt van de jeuk.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

he...als je even beppen wilt aan de foon of zo...PB me maar even..
Qua voer heb ik wel wat tipjes voor je :wink:
Als je er toch werk van wilt maken en je wilt de dieet meuk laten voor wat het is...en eens kijken wat vers uithaalt bij Q...dan PB maar hoor...
Foon gaat toch wat makkelijker he?!

Ik zou het zo zonde vinden als je voor 69 euro spul ophaalt terwijl je er zelf misschien ook geen goed gevoel bij hebt..
69 euro is niet niks...daar kun je een heleboel leuke dingen voor kopen...een lekker bot voor Q, een leuk truitje voor jezelf... :ok:
Asterix
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Cleo schreef:Nee, niets over shampoo maar ze weten daar ook dat Q (zelfs onder invloed van 70 mg valium) niet te wassen is.

Deze reaktie ook voor Hilje :wink:

GRMBL, nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen of laten; morgen wél het voer kopen (Met de kans dat Q in die 6 weken tijd stiekum iets van de kinderen wordt voorgeschoteld); of staan op een test.
Degenen die Q hebben gezien na de wandeling waren ook geschrokken.

Mijn DA is dezelfde die mijn paard behandeld en waarbij ik een verzekering heb lopen (alleen voor mijn paard).

Toch heeft Q altijd lichte jeuk gehad nadat de prednison-spuit was uit gewerkt; ergens in november. Pas afgelopen zaterdag zag ik de ernst ervan in toen hij zijn rug tot bloedens toe had open gekrabt.
Afbeelding Afbeelding

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Daar was ik al bang voor, dat je in tweestrijd zou raken door onze opmerkingen.

Maar als je er logisch over nadenkt: Je wilt zo snel mogelijk weten wat Q mankeert, met een allergie-test wordt veel breedschaliger gekeken dan alleen de voeding. Lijkt mij dat je dan beter meteen voor de test kunt gaan en je geld uitsparen voor die twee, drie zakken duur voer.

Kijk nou bvb. naar Rimpel, die blijkt een vlooienallergie te hebben wat niet ontdekt zou zijn door hem duur voer te geven.
mercedes2803
Zeer actief

Ja...dat is de shit he?!
het is absoluut niet mijn bedoeling en ook niet die van Rami en Wil om je horendol te maken met al onze verhalen en adviesen hoor.
op een gegeven moment komt er zoveel informatie op je af...daar wordt je gewoon moe van...Ik ken het gevoel als geen ander.
Ik zat maar te pluizen en te lezen en te zoeken..
Ik kon het op het laatst gewoon niet meer horen of lezen..zo flauw was ik ervan..

Maar ik vind het zo ontzettend kloten voor jou en Q....zaterdag was idd wel een "top" dag he?!

De pest met die prednison spuiten is...ze doen even hun werk...
Symptoombestrijding..en daarna is het weer mis.
Het zijn paardenmiddelen en ze werken maar kort en hevig...
Bij een Pei is het effecht van dat spul accuut te zien aan bindweefsel/vocht verlies in de snuit...

Je hond permanent op de prendison is eigenlijk geen optie...ik weet niet hoe oud Q is...maar dat wil je eignelijk niet voor je hond.
Er kan trouwens wel een punt komen dat je jankend op de bank naar je kapot gekrabte hond zit te kijken en denkt: "weet je wat...het is genoeg geweest...kom maar hier met die prednison pillen"
Maar na een paar dagen kom je toch weer tot de conclusie dat het niets is...dus je gaat weer aan de pluis...
En zo blijft een mens aan de gang.. :wink:

Ik zou persoonlijk niet voor die brokken gaan...een hond van Q's formaat vreet je in 6 weken gewoon arm....je vakantiegeld...zwaai baai zwaai...
En dat is niet het grootste punt..
Als je nou ZEKER weet dat het daarmee duidelijk is...maar ja....dat is het niet...

Ik zou op mijn strepen gaan staan...
Tja...het moment dat ik bij de DA stond vorig jaar had ik hem finaal tot ver boven mijn kop zitten....vervangende DA is allerminst mijn vriendin...ze was ook kort van stof...spuit...klaar...
Ik zei bij binnenkomst ook...Ik wil een prendison spuit en verder wil ik het er nu niet over hebben....
het was van mijn kop te schrapen denk ik.
En drie weken terug idem...
Ik kom pas bij die DA binnen als ik over miin eigen tax ben..
Ik ben dan lullig gezegd op mijn best....
Ik had ook geen poot verzet als ik mijn zin niet had gekregen.

Maar ja...je wilt uigaan van het advies van je DA....je gaat ervan uit dat dat goed is...ik ken dat gevoel....alhoewel ik dat gevoel al wel ruim een jaar niet meer heb gevoeld :mrgreen: ik ken mijn hond als geen ander...

je hoofd tolt even...laat maar lekker even bezinken...en PB me maar..
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Cleo schreef:
Wil de hond schreef:

Deze reaktie ook voor Hilje :wink:

GRMBL, nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen of laten; morgen wél het voer kopen (Met de kans dat Q in die 6 weken tijd stiekum iets van de kinderen wordt voorgeschoteld); of staan op een test.
Degenen die Q hebben gezien na de wandeling waren ook geschrokken.

Mijn DA is dezelfde die mijn paard behandeld en waarbij ik een verzekering heb lopen (alleen voor mijn paard).

Toch heeft Q altijd lichte jeuk gehad nadat de prednison-spuit was uit gewerkt; ergens in november. Pas afgelopen zaterdag zag ik de ernst ervan in toen hij zijn rug tot bloedens toe had open gekrabt.
Persoonlijk zou ik ook meteen voor een test gaan. Waarom eerst 6 weken lang "klooien" met voer als het andere veel sneller resultaat geeft :19: En als het niet aan het voer ligt, heb je wel een hond die nog eens 6 weken lang met jeuk rondloopt :wink: En, bijkomend nadeel, maar dat zou vor mij niet de doorslaggevende factor zijn, het voer is ook nog eens allejezus duur :eek:

Q heb ik afgelopen zaterdag gezien. En het zag er behoorlijk geïrriteerd uit, halverwege zijn rug een grote rode plek, en meer richting zijn nek een wat kleinere plek die ook bloedde. Het zag er heel sneu uit.
:jank:

Ik had zelf het idee dat het zand, inclusief zon en al wat geïrriteerde huid de boosdoener is van deze heftige reactie. Daarbij ook nog die ongelooflijke kolenschoppen van poten die over die huid gaan krabben... :wink:
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ik zou erop staan dat er nu meteen een allergietest gedaan zou worden.
Dit had ik mij ook voorgenomen toen ik met Rais naar de DA ging voor de testen op buitenlandse ziektes, nierwaarde, suiker, schildklier, etc. Ik had mijn verhaal al voorbereid voor als ze het niet zouden willen doen.

Ik snap de logica ook niet helemaal om geen test uit te laten voeren die niet schadelijk is voor de hond en die de klant wil.
En in dit geval weet je dan ook veel sneller wat er aan de hand is, of heb je in ieder geval vele oorzaken uit kunnen sluiten. Eerst alleen maar het voer proberen duurt veel langer en is maar 1 onderdeel.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Re: Q en zijn allergie

Ongelezen bericht door Scooby »

Cleo schreef:Ik krijg nog een stuk opgestuurd waarin staat hoe je dingen zelf kan klaarmaken maar dan kom je idd bij geit en/of struisvogel terecht. Dit schijnt ook behoorlijk kostbaar te zijn.

Morgen toch maar dat voer halen á 69,-- voor 14 kg; soms is het lastig om een grote hond te hebben die veel eet :wink:
Dat voer is toch ook behoorlijk kostbaar?
Wat heb je Q tot nu toe voor voer gegeven?
Asterix
Zeer actief

Re: Q en zijn allergie

Scooby schreef:
Cleo schreef:Ik krijg nog een stuk opgestuurd waarin staat hoe je dingen zelf kan klaarmaken maar dan kom je idd bij geit en/of struisvogel terecht. Dit schijnt ook behoorlijk kostbaar te zijn.

Dat voer is toch ook behoorlijk kostbaar?
Wat heb je Q tot nu toe voor voer gegeven?
Cavom compleet, hij doet het er goed op.
Afbeelding Afbeelding

Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Wil je niet eerst eens een periode compleet vers vlees proberen? Daar hoor ik vaak hele goede verhalen over met honden met allergieen.
Asterix
Zeer actief

Karen, ik zit nu op mijn top!
Je raad mij nu aan om eerst vers vlees te voeden terwijl mijn DA iets heel anders verteld.
6 weken vers vlees en daarna nog eens 6 weken speciaal voer omdat wellicht het vers vlees niet aan slaat en daarbij dat Q's allergie misschien niets te maken heeft met voeding?
Nee, dank u!
Afbeelding Afbeelding

Asterix
Zeer actief

Net de DA gebeld, uitleg gegeven waarom ik zit aan te hikken tegen die 6 weken en met de mededeling van zijn reaktie van afgelopen zaterdag krijgt hij een allergietest :cheer:
Er moet er eentje besteld worden en die is volgende week binnen :ok:

Thx forumers :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Wat goed joh, zo ga je denk ik redelijk snel meer weten over de oorsprong van de problemen.

Ik zou wel eens willen weten hoeveel zakken voer aan hoeveel honden verkocht moeten worden om één voedsel-allergie te ontdekken.

Sterkte met wachten, op de test en op de resultaten, hopelijk blijft zijn huid ondertussen redelijk rustig.
mercedes2803
Zeer actief

He super! :ok:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat goed zeg. Het lijkt me zo vervelend om je hond zo te zien... Succes volgende week.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Asterix
Zeer actief

Wil de hond schreef:Wat goed joh, zo ga je denk ik redelijk snel meer weten over de oorsprong van de problemen.

Ik zou wel eens willen weten hoeveel zakken voer aan hoeveel honden verkocht moeten worden om één voedsel-allergie te ontdekken.

Sterkte met wachten, op de test en op de resultaten, hopelijk blijft zijn huid ondertussen redelijk rustig.
Voedselallergie staat op nr 1 bij honden die een allergische reaktie vertonen. Dus zo gek vind ik het niet om dat eerst uit te sluiten.

Mijn gevoel zegt alleen iets anders bij Q :wink:
Afbeelding Afbeelding

Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Fijn dat hij snel getest wordt! :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Cleo schreef: Voedselallergie staat op nr 1 bij honden die een allergische reaktie vertonen. Dus zo gek vind ik het niet om dat eerst uit te sluiten.

Mijn gevoel zegt alleen iets anders bij Q :wink:
Je kent het verhaal van Vegas inmiddels ook wel een beetje en mijn gevoel zegt dat het bij Vegas ook geen voedselallergie is. Ik ken niet de hele geschiedenis van Q en ik ben ook geen arts maar ik vind het wel frappant dat het bij Q weer zo erg werd toen hij een dag in de warmte, de zon en zand was geweest :wink:

Mijn DA vertelde me dat er drie soorten allergiën zijn:

- vlooien
- voedsel
- atopie ('lucht', pollen, bloesems, huisstofmijt etc.)

Vlooien was bij Vegas niet aannemelijk vanwege de uitslag die hij had (ja, ja, bij Vegas is het helemaal verdwenen inmiddels :cheer: ).
Voedel is een mogelijkheid want een allergie bouw je op en Vegas krijgt nu al maanden lang hetzelfde voer.
Maarrrrr, om voedselallergie uit te sluiten moet je een uitsluitdieet volgen en dat zie ik niet zitten :neenee: Het hypoallergene voer (wat jij nu ook geadviseerd hebt gekregen) zal ik als áller-állerlaatste redmiddel doen als dat nodig mocht zijn :wink:

Wat ook mogelijk is, is om iets te geven wat de hond nog nooit in zijn hele leven heeft gehad en dan kom je inderdaad uit op geit, struisvogel etc. Nadeel daarvan is dat hij tijdens het dieet verschillende voedingsstoffen (en caloriën) mist waardoor de hond kan vermageren.

Ik heb geëist bij de DA dat we eerst op atopie zouden gaan testen. Vegas zijn uitslag begon weer toen het zo warm was een paar weken geleden, voor mij een duidelijke aanwijzing dat het toch echt aan iets uit de lucht komt en niet vanwege het voer :wink:

De DA vertelde mij dat de dermatoloog waar ik met Vegas naar toe ga, ook zal zeggen dat ze eerst voedsel willen uitsluiten. Nou, forget it.. we gaan eerst atopie doen! Mijn hond, mijn keus.

De atopietest is een eitje vergeleken bij het complete uitsluitdieet en vandaar dat ik dat eerst wil gaan doen :wink:

Dat ze voedsel willen uitsluiten is helemaal niet verkeerd natuurlijk maar ik vind hetgeen wat je ervoor moet doen (en vooral laten want de hond mag NIKS anders te eten krijgen) teveel werk in verhouding met de allergietesten :wink: Als daar niks uitkomt ga ik het verder zoeken in het voer uiteraard :wink:

Sterkte Cleo, het is verrekte kl*te.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

He Reini, ik was in de veronderstelling dat jij ook een tijd lang in de weer bent geweest met voedig voor vegas...
Dta je stond te koken en zo....
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

mercedes2803 schreef:He Reini, ik was in de veronderstelling dat jij ook een tijd lang in de weer bent geweest met voedig voor vegas...
Dta je stond te koken en zo....
Nee hoor :wink: Ik ben van FarmFood overgestapt op CB Natuurvoer, toen begon de ellende met diarree. Vegas heeft toen een week of twee op kip en rijst gestaan omdat ik het hypoallergene voer niet wil geven. Na die twee weken ben ik overgestapt op CB Lam & Rijst en toen ging het een heel stuk beter :wink: Ik heb ook de Eend & Rijst nog geprobeerd maar daar kreeg hij ook diarree van. Vegas krijgt bijna niks extra's omdat hij alles buiten zijn voer om heel slecht verdraagt :wink:

Voor zijn huidproblemen heb ik niks met voer gedaan omdat het m.i. niet aannemelijk was dat het daaraan lag + het feit dat Vegas vorig jaar geen last had van zijn huid, hij werd alleen kaal. Met de middelen die hij toen kreeg (diverse kruiden etc.) zijn de huidproblemen verdwenen.. tot een paar weken geleden dus. De hele winter heeft Vegas nergens last van gehad.

Mijn DA staat erg sceptisch tegenover het voeren van rauw vlees. Ze gaf als optie dat ik nu geit kon gaan geven en dat dan koken omdat rauw vlees bacteriën in de maag veroorzaakt. Volgens mij is het precies andersom :mrgreen: Rauw vlees bouwt juist weerstand op, toch?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Ik ben beginnende barfer...maar naar mijn weten is rauw altijd beter dan gekookt...omdat rauw idd bacterieen (de goede) bevat die de weerstand goed houden.

Ach...het ziet er wat ranziger uit misschien...maar in mijn ogen is al het vlees ranzig...met laagje erom heen, gekookt of wat dan ook...het is ook niet voor niets dat ik helemaal gestopt ben met vlees eten. :mrgreen:
Tja...en dan ga je barfen...een mens moet iets hebben dat hem plaagt denk ik dan maar :smile:

Ik meende mij idd te herinnren dat jij nogal in de weer was geweest met voer en zo en zelf kip koken en dergelijke...
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Jeetje, wat vervelend. Maar wel heel fijn dat je nu die test krijgt :ok: .
Mij is het zaterdag ook opgevallen, maar ik durfde niets te vragen. Eerste forumwandeling enzo en dan meteen je ergens mee "bemoeien" . Nu heb ik er spijt van dat ik het niet gedaan heb.
Hoe dan ook, heel veel sterkte voor jou en Q :knuffel: .
Ik ben erg benieuwd wat er uit komt.
Asterix
Zeer actief

Teckelgek schreef:Jeetje, wat vervelend. Maar wel heel fijn dat je nu die test krijgt :ok: .
Mij is het zaterdag ook opgevallen, maar ik durfde niets te vragen. Eerste forumwandeling enzo en dan meteen je ergens mee "bemoeien" . Nu heb ik er spijt van dat ik het niet gedaan heb.
Hoe dan ook, heel veel sterkte voor jou en Q :knuffel: .
Ik ben erg benieuwd wat er uit komt.
Vragen staat toch vrij :wink:
Er was een 'vreemde' mevrouw bij de drinkplaats en die zei: Jeeee, die is flink te grazen genomen door een andere hond!
Heb haar maar even uitgelegd dat het ietsje anders lag :pffff:

bedankt iig :ok:
Afbeelding Afbeelding

Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Cleo schreef:Karen, ik zit nu op mijn top!
Je raad mij nu aan om eerst vers vlees te voeden terwijl mijn DA iets heel anders verteld.
6 weken vers vlees en daarna nog eens 6 weken speciaal voer omdat wellicht het vers vlees niet aan slaat en daarbij dat Q's allergie misschien niets te maken heeft met voeding?
Nee, dank u!
O.k., dat is duidelijk. Het was ook maar een suggestie, vooral omdat ik er zoveel goede verhalen over ken bij honden met allergieen. De allergie hoeft ook niets met voeding te maken te hebben, maar kan wel onderdrukt worden door de juiste voeding, vandaar.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”