Ik zie steeds meer reuen en teven die op jonge leeftijd gecastreerd worden. Met jong bedoel ik rond het jaar of zelfs daarvoor. Het valt me op dat die honden zich op latere leeftijd nog pupperig gedragen en er ook qua uiterlijk jong uit blijven zien. Klopt mijn observatie? Ik kan het wel verklaren vanuit hormonen, maar misschien heb ik het mis? Is er inderdaad een medische verklaring?
Ik bedoel met pupperig gedragen dat een reu (want daar valt het me het meeste bij op omdat ik de ontwikkeling van Bram ken) erg speels en blij is en zich ook te blij naar andere volwassen honden opstelt. Ze worden ook regelmatig 'uit het niets' gegrepen. Bram heeft nog een enorme ontwikkeling doorgemaakt tussen z'n 10e en 15e maand (hij is nu 15 maanden). Hij is meer reu geworden, dus wat stoerder, stabieler, minder jipppieieieieieie ik zie hondjes en meer op mij gericht.
Met een jong uiterlijk bedoel ik de puppy look. Dus wat kleiner blijven, jong koppie, minder gespierd.
Als het klopt wat ik zie, worden mensen daar dan wel voor gewaarschuwd? Als het niet klopt wat ik zie, dan moet het toeval zijn of ik wil het gewoon graag zien (waarom weet ik niet overigens)