Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie kan mij helpen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door petra1 »

Vorige week zondag (7 mei) heeft Dylan gezwommen,en gerend. Hij heeft verder geen rare dingen gedaan of vreemde bewegingen gemaakt. Maar 's avonds kon hij echt helemaal niet meer op staan! Dus heb ik hem overeind geholpen.Ook het lopen ging erg moeilijk. Maandags was het nog precies hetzelfde. Dinsdag ging het weer iets beter. Maar woensdagavond STAPTE hij (niet gesprongen) van de bank,en toen liep hij ineens met zijn linker achterpoot omhoog :jank: .

Donderdag ging het weer iets beter,dus heb ik nog even gewacht met naar de da te gaan. Maar vrijdag was het WEER helemaal mis. Dus ben ik met hem naar de da gegaan. Daar werd me gevraagd om een stukje met hem te lopen,zodat ze konden zien wat ik bedoelde.
Ze zagen goed dat hij zijn poot niet gebruikte,maar toen ze zijn poot bevoelden,gaf hij geen pijnreactie.
Nou heeft hij Rimadyl 50 milligram gekregen,en dat moet hij 10 dagen gebruiken,hij krijgt de hoogst toegestane dosis. Hij mag ook 10 dagen niet wandelen,maar alleen poepen en plassen en dan weer naar binnen.

Als het na 10 dagen niet verbeterd is,dan moet hij terugkomen om foto's te maken.
Hij krijgt nou sinds vrijdag die pillen,maar hij loopt nog steeds niet goed. Het lijkt alsof hij al zijn poten gebruikt,maar als je goed kijkt,dan zie je dat hij niet op links steunt.Niet tijdens het staan en ook niet tijdens het lopen. Als hij zijn poot neerzet,dan zoekt hij echt even wat de beste positie is.
Gisteren kwam een van de andere honden bij zijn poot in de buurt,en toen viel hij uit. Wat wil zeggen dat hij echt ontzettend veel pijn heeft,want een paar weken geleden had hij aan zijn voorpoot een verstuikte teen,en toen konden de anderen gewoon bij hem komen,en heeft hij zelfs gewoon echt gespeeld,toen kreeg hij ook Rimadyl,maar niet zo'n hoge dosis als nu.
Dat probeert hij nou ook wel,maar ik hou hem zoveel mogelijk tegen,en hij stopt zelf ook heel snel.

Ook is hij de laatste weken erg snel moe,en loopt hij veel te hijgen.Zelfs als hij rustig aan de lijn even een plas moet doen. Gisteren heb ik zo'n 5 minuten gelopen,en hij liep toen al te hijgen. Maar volgens de da klinken zijn hart en longen goed.

Weet misschien iemand wat hij zou kunnen mankeren?
Groetjes Petra,die erg triest is omdat ze niet weet wat Dylan heeft,en hoe ze hem kan helpen....
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

Ze zagen goed dat hij zijn poot niet gebruikte,maar toen ze zijn poot bevoelden,gaf hij geen pijnreactie.
Tja, moeilijk hoor. Geen pijnreaktie bij "knijpen" maar de poot niet gebruiken. Pijn heeft ie zeker, anders zou ie zijn poot wel gebruiken.

Ik zou niet de werking van de medicijnen afwachten, maar foto's laten maken van zijn poot en zijn heup. Voor mijn eigen gemoedsrust.

Sterkte!
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Als je het niet vertrouwt zou ik inderdaad nu al foto's laten maken.

Beterschap voor Dylan
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ai.. Ik zou daar ook niet al te lang mee wachten en experimenteren. Laat ook z'n rug na kijken :wink:
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Misschien een gescheurde kruisband, maar dat moet je echt aan een dierenarts vragen die dit al vaker meegemaakt heeft.

Als hij al een paar weken hijgt, kan het zijn dat die kruisband gescheurd was waardoor hij pijn had en dat deze kruisband nu afgebroken is bijvoorbeeld.

Het hoeft niet, maar alleen een deskundige kan uitsluitsel geven. Ik zou hem nu grondig laten onderzoeken.

Sterkte en beterschap met Dylan!
petra1
Zeer actief

Hoi,
Hij hijgt al een paar maanden,maar pas vorige week zondag begon hij met heel stijf en kreupel lopen. En niet overeind kunnen komen.
De rest van de tijd was hij gewoon zijn vrolijke zelf!
De dierenarts heeft heel zijn poot nagekeken,maar niks kunnen vinden. Het is vooral zo raar dat hij nergens pijnreactie op geeft,maar dat hij zijn poot niet/nauwelijks gebruikt. En er zit ook geen instabiliteit in zijn poot.
Sinds gisteren lijken de pijnstillers wel een beetje aan te slaan,maar hij steunt nog steeds niet volledig op zijn poot.
Allemaal alvast bedankty voor jullie reacties en medeleven.
Groetjes Petra
Afbeelding

Moira
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moira »

Hoi Petra,

Wat jij beschrijft heeft Bas precies hetzelfde meegemaakt vorige week.
Hij had last van zijn rechter achterpootje, hier steunde hij niet meer op, hield hem omhoog, werd snel moe, traplopen kon hij niet meer, en inderdaad van de bank afstappen, i.p.v. springen.

Nu is onze hond ( een beagle van 7 jaar ) al niet echt actief meer de laatste jaren, maar nu kon hij helemaal niets meer.

Vorige week woensdag pijnstillers gekregen ( Rimadyl ) deze hielpen niet, het werd zelfs erger.
Vrijdag andere medicijnen gekregen ( Corthaphen Forte ) en toen werd besloten om foto's te laten maken.

Gisteren zijn de foto's gemaakt, en hier was duidelijk op te zien dat Bas HD heeft, met name aan de rechterkant.

En doordat Bono ( onze andere beagle ) in een gekke bui met vier poten tegelijk op zijn rug was gesprongen 2 weken geleden, kreeg Bas een flinke opdonder.

Gelukkig zit er nu weer verbetering in, en kan hij weer redelijk lopen.
En nu zijn we zelf nog aan het uitzoeken wat het beste medicijn voor hem is, welk voer enz. enz.

Ik hoop voor je dat Dylan dit niet heeft, want HD kan erg pijnlijk zijn, maar ze kunnen er ook goed mee leven, zolang je maar het een en ander aanpast, het ligt er ook aan in welke mate ze HD hebben.

Succes !
loebas
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door loebas »

Hallo Petra,
Onze Hunter X Beagle-Labrador heeft regelmatig dezelfde klachten. Bij hem komt het uit zijn rug. Hij staat dan met een opgetrokken rug en
spaart duidelijk zijn linkerachterpoot. Het zou volgens de DA een hernia
zijn. Hij heeft de klachten meestal na een rare sprong of vreemde beweging (uitglijden in het gras e.d.) Hij krijgt van mij Metacam en reageert er goed op. Hij heeft het gelukkig niet zo vaak dat hij eraan geopereerd moet worden. Maar ik houd het wel goed in de gaten.

Sterkte Elly
petra1
Zeer actief

Hoi allemaal,
Dylan loopt op het moment weer best goed,maar dinsdag is zijn eerste dag zonder pijnstillers,dus het is even afwachten hoe hij het dan doet.
Ik denk dat er wel foto's gemaakt moeten worden,want hij zet nog steeds weinig gewicht op zijn poot als hij stilstaat. Hij staat niet met kromme rug,maar hij hangt naar 1 kant wanneer hij stilstaat.Ook heeft hij afentoe wat "opstart" problemen. Daar bedoel ik mee dat hij wat stijf loopt als hij een tijdje gelegen heeft. Zo gauw ik meer weet,laat ik het jullie weten!
In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken!
Groetjes Petra
Afbeelding

myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

Hoi ,
Hoe is het nu met Dylan?
Ik heb ongeveer het zelfde meegemaalt maar met een heel andere afloop.Vandaar dat ik het vraag aan je.
Groetjes Myriam
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”