De Belgische Herder is een ander soort hond dan bijvoorbeeld de Duitse Herder. De Belgen zijn wat terughoudender naar mensen die ze niet kennen, en bovenal veel gevoeliger van aard. Je kunt ze maken of breken zeg ik altijd. Zeker geen hond die overal tot zijn recht komt.
Dat is zeker waar! Naar mijn mening is een duitse herder wat "stabieler"
Dus dat je hard moet zijn voor een belg (groenendaler) daar hoef je niet bang voor te zijn!
Juist niet zeker niet als je een teefje neemt. ik wil niet meteen zeggen dat ze hyper of nerveus zijn dit zijn wel trekjes die ze kunnen hebben maar ik denk zelfs dat dat erg in de opvoeding zit.
Bij een belgje dat zo gereserveert is naar vreemde moet ej natuurlijk niks gaan dwingen..... en dat is waar ik het vaak fout heb zien gaan
En dat is jammer in plaats van zelfvertrouwen krijgen deze diertjes angst en gaan ze zich nerveus gedragen!
Dus ik denk dat je heel ver komt hoor als je lekker met je clicker aan de slag gaat

wordt het vast een heel leuk hondje!
Wat ik persoonlijk wel ervaar bij de meeste herders dat de teven veel minder stabiel zijn dan de reuen. Dit valt me heel erg op bij mijn eigen hond maar ook bij een paar tevuren maar dat is echt alleen een persoonlijke ervaring hoor!
succes met zeuren