Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het begint weer

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

godzijdank heb ik ze hier nog niet gezien. Maar dat zal vast niet lang duren. :jank:

Bij femke is het echt vreselijk. Die dikke vacht, haar donkere haar en huid....je blijft zoeken! :jank: En tommie krijgt van die grote bulten van teken, die maar heel langzaam wegtrekken. :jank:
FlevoFluffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door FlevoFluffy »

Ik heb een vraagje mijn hond zwemt bijna elke dag of weet wel weer een sloot te vinden om in te badderen.
wat kun je dan het beste gebruiken tegen de teken.
Groetjes en een poot van Mick

Afbeelding
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

nou we hadden gister een westie in de trimsalon en die had er wel een stuk of 6 over zich heen lopen er zat er nog maar 1 vast gelukkig...

ben niet snel vies van iets maar teken vind ik wel van die bliep beesten :N:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

vosse schreef:nou we hadden gister een westie in de trimsalon en die had er wel een stuk of 6 over zich heen lopen er zat er nog maar 1 vast gelukkig...

Ik pluk er minstens 15 per dag af van iedere hond (Saar is wel gevoeliger dan Miep). Ze bijten zich tegenwoordig al van ellende af een de poten. Gewoon voorop de poot waar het velletje toch heel erg dun is :N:
Ik ben er absoluut niet meer vies van en krijg alleen maar moordneigingen. Alleen als het groene krenten zijn vind ik het uitermate goor en zéker als ze al af zijn gevallen, zoals wel eens gebeurt als ik een logé heb, maar een rechtstreekse gang naar het Doetinchemse riool maken ze dan :devil: :devil: :devil:
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Marion. schreef:
vosse schreef:nou we hadden gister een westie in de trimsalon en die had er wel een stuk of 6 over zich heen lopen er zat er nog maar 1 vast gelukkig...

Ik pluk er minstens 15 per dag af van iedere hond (Saar is wel gevoeliger dan Miep). Ze bijten zich tegenwoordig al van ellende af een de poten. Gewoon voorop de poot waar het velletje toch heel erg dun is :N:
Ik ben er absoluut niet meer vies van en krijg alleen maar moordneigingen. Alleen als het groene krenten zijn vind ik het uitermate goor en zéker als ze al af zijn gevallen, zoals wel eens gebeurt als ik een logé heb, maar een rechtstreekse gang naar het Doetinchemse riool maken ze dan :devil: :devil: :devil:
haha ik heb nix gezegt :D ik vond die 6 al veel :wink:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier hebben ze echt nog nooit een teek gehad he :denken:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Mijn vorige honden gaf ik altijd biergisttabletten vanaf het voorjaar en dat hielp enorm, ze hadden nooit teken. Alleen heb ik later ooit eens gehoord of gelezen dat biergist niet goed zou zijn voor honden, te belastend voor de lever. Weet iemand of dit inderdaad zo is? Ik durf het nu niet meer te geven.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb hier nog geen teken gezien, maar hou het wel in de gaten. We wonen sinds 6 maanden in een plaats vlakbij het bos, hiervoor woonde we vlakbij de dijk, daar heb ik eigenlijk nooit last gehad van teken.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”