Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tanden schoonhouden

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

tanden schoonhouden

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Hoe houdt je naast KVV de tanden goed schoon? Welke (energiearme) botten?

Nu geef ik wel eens dentastix of hele kleine dentastickachtige dingen, botten uit de dierenwinkel, runderhuid is dat volgens mij
de pensstaven ed kipstaven werken erg goed maar zijn wel voedzaam en mijn hondje moet niet verder aankomen

Nog tips? Wat ie in huis kan kauwen?
Angel_Devil
Actief
Mijn ras(sen): 2 Staffords
Contacteer:

Re: tanden schoonhouden

Ongelezen bericht door Angel_Devil »

Gewoon verse rauwe runder botten geven.

Die kun je halen bij de islamitsche slager.

Lees anders ook even het bottendocument door!
http://www.angel-devil-website.nl/voedi ... ucment.htm
Laatst gewijzigd door Angel_Devil op 26 apr 2006 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Elke gek heeft z'n eigen gebrek
Website van Angel_Devil
AnneMarie
Zeer actief

da's toch wel geklieder in huis :denken:
Angel_Devil
Actief
Contacteer:

Nee hoor! Ik geef ze altijd op een grote handdoek, en zet natuurlijk wel de honden appart.
Afbeelding
Website van Angel_Devil
AnneMarie
Zeer actief

Okay

mijn kleine hondje wordt er wel een roofdier van heb ik gemerkt :mrgreen:

wild
blaffen naar de paarden, deed ie voorheen niet
en ingraven dat ding in de tuin!

zijn wolveninstinct komt naar boven :wink:
Angel_Devil
Actief
Contacteer:

Ow :mrgreen:

Zal het niet komen dat hij lekker actief en vrolijk wordt van het eten van vers en botten :ok:
Afbeelding
Website van Angel_Devil
alani
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door alani »

Hier krijgt hij kippenvleugels en lamsribben voor de tanden en 1x per week een lap pens, prima voor het schoonhouden van tanden en het masseert ook nog het tandvlees, oke niet echt lekker als je het in huis moet geven :wink:
AnneMarie
Zeer actief

alani schreef:Hier krijgt hij kippenvleugels en lamsribben voor de tanden en 1x per week een lap pens, prima voor het schoonhouden van tanden en het masseert ook nog het tandvlees, oke niet echt lekker als je het in huis moet geven :wink:
waar koop je zo'n lap pens, schijnt veel beter te zijn dan die zachte smurrie diepvriespens
Ik ken wel de pensstaafjes

zoiets kan ik nog wel een keer buiten geven :mrgreen:
AnneMarie
Zeer actief

Angel_Devil schreef:Ow :mrgreen:

Zal het niet komen dat hij lekker actief en vrolijk wordt van het eten van vers en botten :ok:
zou best kunnen :cheer: :idea:
alani
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door alani »

AnneMarie schreef:
alani schreef:Hier krijgt hij kippenvleugels en lamsribben voor de tanden en 1x per week een lap pens, prima voor het schoonhouden van tanden en het masseert ook nog het tandvlees, oke niet echt lekker als je het in huis moet geven :wink:
waar koop je zo'n lap pens, schijnt veel beter te zijn dan die zachte smurrie diepvriespens

een lap pens is idd beter dan die bakjes diepvries, ze moeten er hun kiezen meer bij gebruiken dan bij de gemalen pens, en dat houdt de tanden en kiezen lekker schoon.
Af en toe is het een beetje moeilijk om aan lappen pens te komen, vaak bij de islamitische slager maar dan moet je wel vragen of hij het "vuil" wil houden anders spoelen ze het schoon.
De leverancier van de kvv kan het vaak ook leveren, en verder ken ik een medebarfer/kvver die weer een jongen kent die slacht op aanvraag, dus op bestelling zeg maar. Bij een slachthuis kun je het ook proberen, als er een bij je in de buurt zit tenminste.
Of probeer het eens via barfplaats, daar heb je ook vaak als je een vraag neerzet dat er wel iemand reageert die het wel goed kan verkrijgen en waarvan je dan wat over kan nemen.
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

alani schreef:
AnneMarie schreef:

een lap pens is idd beter dan die bakjes diepvries, ze moeten er hun kiezen meer bij gebruiken dan bij de gemalen pens, en dat houdt de tanden en kiezen lekker schoon.
Af en toe is het een beetje moeilijk om aan lappen pens te komen, vaak bij de islamitische slager maar dan moet je wel vragen of hij het "vuil" wil houden anders spoelen ze het schoon.
De leverancier van de kvv kan het vaak ook leveren, en verder ken ik een medebarfer/kvver die weer een jongen kent die slacht op aanvraag, dus op bestelling zeg maar. Bij een slachthuis kun je het ook proberen, als er een bij je in de buurt zit tenminste.
Of probeer het eens via barfplaats, daar heb je ook vaak als je een vraag neerzet dat er wel iemand reageert die het wel goed kan verkrijgen en waarvan je dan wat over kan nemen.
Onze Islamiet noemt de lappen pens (schaap) "zwarte pens"... Dus niet schoongemaakt. Super dat je dat gaat geven. Zoveel keer beter (en goedkoper) dan die rare dentasticks.... :ok:

Bij sommige dierenspeciaalzaken kan je het ook kopen. Een rondje bellen zou ik dus zeggen! En erbij zeggen dat je LAPPEN wilt hebben, niet die gemalen zooi!
Angel_Devil
Actief
Contacteer:

Lappen pens moeten ze ook leren eten, ik zou dan wel beginnen met wat kleinere stukken ipv gelijk een hele lap.
Ze slokken het namelijk gelijk naar binnen.

Hier kun je het gewoon bij de islamiet kopen!, en het ligt nog in de toonbank ook :sst:
Afbeelding
Website van Angel_Devil
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”