Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tanden schoonhouden
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
tanden schoonhouden
Hoe houdt je naast KVV de tanden goed schoon? Welke (energiearme) botten?
Nu geef ik wel eens dentastix of hele kleine dentastickachtige dingen, botten uit de dierenwinkel, runderhuid is dat volgens mij
de pensstaven ed kipstaven werken erg goed maar zijn wel voedzaam en mijn hondje moet niet verder aankomen
Nog tips? Wat ie in huis kan kauwen?
Nu geef ik wel eens dentastix of hele kleine dentastickachtige dingen, botten uit de dierenwinkel, runderhuid is dat volgens mij
de pensstaven ed kipstaven werken erg goed maar zijn wel voedzaam en mijn hondje moet niet verder aankomen
Nog tips? Wat ie in huis kan kauwen?
- Angel_Devil
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Staffords
- Contacteer:
Re: tanden schoonhouden
Gewoon verse rauwe runder botten geven.
Die kun je halen bij de islamitsche slager.
Lees anders ook even het bottendocument door!
http://www.angel-devil-website.nl/voedi ... ucment.htm
Die kun je halen bij de islamitsche slager.
Lees anders ook even het bottendocument door!
http://www.angel-devil-website.nl/voedi ... ucment.htm
Laatst gewijzigd door Angel_Devil op 26 apr 2006 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Angel_Devil
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Angel_Devil
- Actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Zeer actief
waar koop je zo'n lap pens, schijnt veel beter te zijn dan die zachte smurrie diepvriespensalani schreef:Hier krijgt hij kippenvleugels en lamsribben voor de tanden en 1x per week een lap pens, prima voor het schoonhouden van tanden en het masseert ook nog het tandvlees, oke niet echt lekker als je het in huis moet geven
Ik ken wel de pensstaafjes
zoiets kan ik nog wel een keer buiten geven

-
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
een lap pens is idd beter dan die bakjes diepvries, ze moeten er hun kiezen meer bij gebruiken dan bij de gemalen pens, en dat houdt de tanden en kiezen lekker schoon.AnneMarie schreef:waar koop je zo'n lap pens, schijnt veel beter te zijn dan die zachte smurrie diepvriespensalani schreef:Hier krijgt hij kippenvleugels en lamsribben voor de tanden en 1x per week een lap pens, prima voor het schoonhouden van tanden en het masseert ook nog het tandvlees, oke niet echt lekker als je het in huis moet geven
Af en toe is het een beetje moeilijk om aan lappen pens te komen, vaak bij de islamitische slager maar dan moet je wel vragen of hij het "vuil" wil houden anders spoelen ze het schoon.
De leverancier van de kvv kan het vaak ook leveren, en verder ken ik een medebarfer/kvver die weer een jongen kent die slacht op aanvraag, dus op bestelling zeg maar. Bij een slachthuis kun je het ook proberen, als er een bij je in de buurt zit tenminste.
Of probeer het eens via barfplaats, daar heb je ook vaak als je een vraag neerzet dat er wel iemand reageert die het wel goed kan verkrijgen en waarvan je dan wat over kan nemen.
-
- Zeer actief
Onze Islamiet noemt de lappen pens (schaap) "zwarte pens"... Dus niet schoongemaakt. Super dat je dat gaat geven. Zoveel keer beter (en goedkoper) dan die rare dentasticks....alani schreef:een lap pens is idd beter dan die bakjes diepvries, ze moeten er hun kiezen meer bij gebruiken dan bij de gemalen pens, en dat houdt de tanden en kiezen lekker schoon.AnneMarie schreef:waar koop je zo'n lap pens, schijnt veel beter te zijn dan die zachte smurrie diepvriespensalani schreef:Hier krijgt hij kippenvleugels en lamsribben voor de tanden en 1x per week een lap pens, prima voor het schoonhouden van tanden en het masseert ook nog het tandvlees, oke niet echt lekker als je het in huis moet geven
Af en toe is het een beetje moeilijk om aan lappen pens te komen, vaak bij de islamitische slager maar dan moet je wel vragen of hij het "vuil" wil houden anders spoelen ze het schoon.
De leverancier van de kvv kan het vaak ook leveren, en verder ken ik een medebarfer/kvver die weer een jongen kent die slacht op aanvraag, dus op bestelling zeg maar. Bij een slachthuis kun je het ook proberen, als er een bij je in de buurt zit tenminste.
Of probeer het eens via barfplaats, daar heb je ook vaak als je een vraag neerzet dat er wel iemand reageert die het wel goed kan verkrijgen en waarvan je dan wat over kan nemen.

Bij sommige dierenspeciaalzaken kan je het ook kopen. Een rondje bellen zou ik dus zeggen! En erbij zeggen dat je LAPPEN wilt hebben, niet die gemalen zooi!
- Angel_Devil
- Actief
- Contacteer: