Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen Moppie da

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Morgen Moppie da

Ongelezen bericht door Caro. »

Morgenmiddag beide honden naar de dierenarts. Kaya voor de inenting en Moritz eigenlijk ook, maar aangezien hij last blijft houden van zijn darmen wil ik dat eerst overleggen voordat hij zijn inenting krijgt (of mag krijgen).

Vanmorgen weer enorme diarree :(: en een paar dagen geleden ook al.

Ik snap er niks van, hij is verder vrolijk en energiek, maar gemiddeld zo'n 1 keer in de week hevige diarree.

Hopelijk worden we morgen wat wijzer, want dit is echt niet leuk voor hem. Hij blijft ook persen zonder dat er wat uitkomt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

:(: dat is naar.......en is er nooit een oorzaak gevonden??

sterkte morgen!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Gonny schreef::(: dat is naar.......en is er nooit een oorzaak gevonden??

sterkte morgen!
Er is nooit echt naar gekeken; hij heeft het sinds circa een half jaar.
Ik dacht dat het aan het voer lag en ben dus gaan wisselen van voer, zowel vers als brokken.
De misselijkheid die hij ook erbij had, die is over, maar de diarree niet.
Eén keer was het heel hevig, maar dat viel onder de noemer 'virus' en toen kreeg hij een injectie en pilletjes wat goed hielp.

Dus nu wordt het echt tijd dat er goed naar gekeken wordt :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

hoop dat t dan weer een virus is en dat t niet iets anders is,aan de andere kant denk ik dan:wat vreem dat als Moritz er al een half jaar last van heeft,er niet echt naar onderzocht is wat de oorzaak precies is.Naar mijn mening moet je t er anders met je DA nog even erover hebben.Wens je in iedergeval sterkte.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

markdh schreef:hoop dat t dan weer een virus is en dat t niet iets anders is,aan de andere kant denk ik dan:wat vreem dat als Moritz er al een half jaar last van heeft,er niet echt naar onderzocht is wat de oorzaak precies is.Naar mijn mening moet je t er anders met je DA nog even erover hebben.Wens je in iedergeval sterkte.
Dat is mijn eigen schuld, want echt laten onderzoeken heb ik het nooit.
Het begon gewoon met meerdere keren poepen op een dag, te vaak eigenlijk. Daar maakte ik me dan niet echt zorgen om en liet het even begaan in de hoop dat het goed zou komen.
Toen kwam er misselijkheid bij en diarree en ben ik van voeding gaan veranderen wat leek te helpen.
Toen werd hij ineens enorm beroerd en zijn we naar de da gegaan die zei dat het een virus was (heerste) en hij kreeg een injectie en pillen die goed hielpen.
De veranderde voeding (brokken) hielpen wel wat, maar niet afdoende, dus toen ben ik van versvlees gaan veranderen. Ook dat leek iets te helpen totdat hij dus nu afgelopen week ineens weer 2 dagen enorme diarre had.

Het is dus een hoop gekwakkel en doordat het zo afwisselend was, heb ik er nooit echt goed naar laten kijken. Hij is verder ook vrolijk, energiek en eet prima. Het is ook geen hond om makkelijk mee naar de da te gaan en onderzoeken te doen omdat hij erg angstig is, dus dan doe je dat iets minder snel.

Maar nu is de maat vol en vind ik het echt té worden en te vaak voorkomen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Gonny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gonny »

Stang schreef:
Gonny schreef::(: dat is naar.......en is er nooit een oorzaak gevonden??

sterkte morgen!
Er is nooit echt naar gekeken; hij heeft het sinds circa een half jaar.
Ik dacht dat het aan het voer lag en ben dus gaan wisselen van voer, zowel vers als brokken.
De misselijkheid die hij ook erbij had, die is over, maar de diarree niet.
Eén keer was het heel hevig, maar dat viel onder de noemer 'virus' en toen kreeg hij een injectie en pilletjes wat goed hielp.

Dus nu wordt het echt tijd dat er goed naar gekeken wordt :wink:
owww sorry, ik dacht dat het al langer aan t rommelen was... :wink:
:ok:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Caroline, als ik jou was zou ik morgen wat van zijn ontlasting meenemen. Kunnen ze dat ook meteen goed onderzoeken.

Ik hoop dat ze een oplossing kunnen vinden!
Sterkte morgen met het angstige moppie :cry:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Natas. schreef:Caroline, als ik jou was zou ik morgen wat van zijn ontlasting meenemen. Kunnen ze dat ook meteen goed onderzoeken.

Ik hoop dat ze een oplossing kunnen vinden!
Sterkte morgen met het angstige moppie :cry:
Ja doe ik die ontlasting gelijk meenemen :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Succes morgen bij je nieuwe DA . En geef Moritz maar een knuffel van me! :wink:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Succes morgen met je moppies bij de DA.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nou, beide honden zijn weer geënt :wink:

Moritz deed me weer verbaasd doen staan, want o wat was hij blij tussen al die mensen in de wachtkamer :19: kwispelen en gedag zeggen :19: echt niet te volgen die hond :19:

Maar goed: de darmtoestanden. Voorlopig gebeurt er niets, behalve dan dat we met het voer moeten gaan uitdokteren of het een bepaalde voedselallergie.
Hij mag maar één soort brok en de komende weken niets anders (geen versvlees en geen tussendoortjes).

:ugh:

De da wilde ook wel ab voorschrijven, maar zei dat hij hier liever niet meteen mee begon aangezien de klachten en de aanhoudendheid van de klachten in de richting van een voedselintolerantie gaan. Was het een 'gewone' darmontsteking geweest dan had Moritz dat in die tijd zelf wel kunnen genezen volgens hem.

Dus eerst een paar weken alleen maar brokken en verder niets en helpt dat niet, dan overgaan op de lams/rijst variant en een week of 6 proberen en als dát ook niet helpt, dan terugkomen (of eerder natuurlijk als de klachten verergeren) en dan wordt er verder onderzoek gedaan.

Afwachten dus en Moppie mag geen lekkers meer :jank:
Afbeelding
A good dog never dies...

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ohoh, dat wordt moeilijk.....
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik voel met je mee. Met Vegas hebben we ook een lange weg afgelegd voordat zijn ontlasting eindelijk normaal was. Hij heeft nu soms nog wel diarree maar niet meer zorgwekkend gelukkig.

Zijn die brokken die je gaat geven van de DA? Ik heb in samenspraak met de holistisch DA voor Vegas toen besloten hem op de lam&rijst variant van Carnibest te zetten. Ook Vegas heeft weken geen beloning gekregen, niks buiten zijn voer om.

Sterkte, ik weet hoe kl*te het is :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Reini schreef:Ik voel met je mee. Met Vegas hebben we ook een lange weg afgelegd voordat zijn ontlasting eindelijk normaal was. Hij heeft nu soms nog wel diarree maar niet meer zorgwekkend gelukkig.

Zijn die brokken die je gaat geven van de DA? Ik heb in samenspraak met de holistisch DA voor Vegas toen besloten hem op de lam&rijst variant van Carnibest te zetten. Ook Vegas heeft weken geen beloning gekregen, niks buiten zijn voer om.

Sterkte, ik weet hoe kl*te het is :wink:
Nee, het zijn geen speciale brokken.
Ik geef nu Prins (na 3 jaar FF) en dat moet ik gewoon blijven geven, maar hij mag totaal niets anders daarnaast hebben.
Geeft dit geen verbetering na 3 á 4 weken (hoeft niet zo lang omdat hij dit voer al enige tijd krijgt) dan moet ik de lams/rijst variant gaan geven en dit circa 6 weken.
Is er dán geen verbetering dan terugkomen.

Voor nood heb ik nog wel 'Salazopyrine' meegekregen, maar dat mocht alleen gebruikt worden als de diarree heel hevig wordt.
Afbeelding
A good dog never dies...

markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Hoop dat t snel beter zal gaan met Moritz en zoals al werd vermeld,het zal niet meevallen om geen extra'tjes te geven en denk dan ook dat ie misschien wel erom gaat bedelen en dan is t hoofdzaak sterk in je schoenen te staan en niet toetegeven aan die zielig kijkende oogjes :wink: weet dat dat best wel lastig is om geen extra'tjes te geven.Heb idemdito met Dennis die is aan t afvallen(te dik en te goed bij baasje) en geef m ook geen extra'tjes zoals ik voorheen wel gedaan heb.
Blijf toch sterk de indruk krijgen dat er een soort virusje heerst daar ik vrij veel lees over braken c.q. diarree.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

markdh schreef:Hoop dat t snel beter zal gaan met Moritz en zoals al werd vermeld,het zal niet meevallen om geen extra'tjes te geven en denk dan ook dat ie misschien wel erom gaat bedelen en dan is t hoofdzaak sterk in je schoenen te staan en niet toetegeven aan die zielig kijkende oogjes :wink: weet dat dat best wel lastig is om geen extra'tjes te geven.Heb idemdito met Dennis die is aan t afvallen(te dik en te goed bij baasje) en geef m ook geen extra'tjes zoals ik voorheen wel gedaan heb.
Blijf toch sterk de indruk krijgen dat er een soort virusje heerst daar ik vrij veel lees over braken c.q. diarree.
Ik had net al de grootste moeite toen ik Moritz z'n droge brokjes voor moest schotelen en Kaya lekker hamburgers erbij kreeg :jank: :jank:
Moritz keek me tot overmaat van ramp ook nog heel zielig aan.... 'wat alleen die droge zooi' :oeps:

Een virus heerst (of heerste) er zeker, want Moritz had het een aantal weken geleden ook heel erg. Diarree en overgeven. Naar de dierenarts en een injectie Primperan tegen de misselijkheid en tabletjes. Hiermee was het snel over.

Dit wat hij nu heeft, sinds een half jaar dan, is geen virus.
Afbeelding
A good dog never dies...

Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

sterkte verder met moritz lijkt me heel moeilijk om hem geen extra dingen tegeven
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Reini
Zeer actief

Stang schreef: Nee, het zijn geen speciale brokken.
Ik geef nu Prins (na 3 jaar FF) en dat moet ik gewoon blijven geven, maar hij mag totaal niets anders daarnaast hebben.
Geeft dit geen verbetering na 3 á 4 weken (hoeft niet zo lang omdat hij dit voer al enige tijd krijgt) dan moet ik de lams/rijst variant gaan geven en dit circa 6 weken.
Ok, op die manier :wink: Ik duim voor je dat je er snel achter bent :ok: :ok: :ok:
Voor nood heb ik nog wel 'Salazopyrine' meegekregen, maar dat mocht alleen gebruikt worden als de diarree heel hevig wordt.
Dat ken ik niet. Ik kan me ook zo 123 niet herinneren of wij Vegas in die tijd iets hebben gegeven (voor de diarree). Voor zijn huid krijgt hij al best wat toevoegingen waardoor ik de rest alweer vergeten ben :denken:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Stang schreef: Nee, het zijn geen speciale brokken.

Jemig mens, als het tegenzit ben je straks 9 weken verder en nog niks opgeschoten. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Reini
Zeer actief

Hanneke2 schreef: Jemig mens, als het tegenzit ben je straks 9 weken verder en nog niks opgeschoten. :roll:
Bij een holistisch DA kan je een hond ook laten doormeten. Dan hoef je geen uitsluitdieet te doen. Hutsje (Jessica) maakte mij daarop attent toen het gerommel met Vegas begon. In de link hieronder zit de site van Eric Laarakker, een heel bekende holistisch DA die een hond kan doormeten om zo een allergie te constateren (ik weet er zelf het fijne niet van, maar dat staat wel op de site):
www.holistischdierenarts.nl

Ik kom zelf altijd bij Tannetje Koning:
www.natuurlijkvoordieren.nl
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Reini schreef:
Hanneke2 schreef: Jemig mens, als het tegenzit ben je straks 9 weken verder en nog niks opgeschoten. :roll:
Bij een holistisch DA kan je een hond ook laten doormeten. Dan hoef je geen uitsluitdieet te doen. Hutsje (Jessica) maakte mij daarop attent toen het gerommel met Vegas begon. In de link hieronder zit de site van Eric Laarakker, een heel bekende holistisch DA die een hond kan doormeten om zo een allergie te constateren (ik weet er zelf het fijne niet van, maar dat staat wel op de site):
www.holistischdierenarts.nl

Ik kom zelf altijd bij Tannetje Koning:
www.natuurlijkvoordieren.nl
Dat is ook wel een goed idee :ok:

Ik ga eerst even alleen de brokken geven en zie ik dan niet binnen een paar weken resultaat, dan is dit zeker een goede optie voordat we blijven aanrommelen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Pffff, lijkt me heel naar als je hond geen lekkers of extra's meer mag :cry:
Veel sterkte ermee, en goed idee om naar een holistisch DA te gaan als je over een paar weken nog geen resultaat ziet.
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Moeilijk hoor Caroline, vooral als Kaya wel krijgt!
Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat Moritz van zijn probleem afkomt.
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

de lam en rijst variant van prins bevat niet alleen maar lam en rijst.
Daar is lam en rijst hoofdbestanddeel, maar niet het enige...

ik ben voor diesel op nutro choice lam en rijst over gestapt omdat die als 1 van de weinige brokken alleen maar lams vlees en rijst bevat.
hij was er erg mee geholpen.

de meeste lam en rijst brokken noemen lam en rijst als hoofdbestanddeel, en voegen vervolgens doodleuk andere dingen toe.
Nutro choice is tot nu toe de enige brok die ik heb kunnen vinden die alleen maar lam en rijst verwerkt in de brokken.

etiketten lezen..., dat is echt de enige optie...
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Daan schreef:de lam en rijst variant van prins bevat niet alleen maar lam en rijst.
Daar is lam en rijst hoofdbestanddeel, maar niet het enige...

ik ben voor diesel op nutro choice lam en rijst over gestapt omdat die als 1 van de weinige brokken alleen maar lams vlees en rijst bevat.
hij was er erg mee geholpen.

de meeste lam en rijst brokken noemen lam en rijst als hoofdbestanddeel, en voegen vervolgens doodleuk andere dingen toe.
Nutro choice is tot nu toe de enige brok die ik heb kunnen vinden die alleen maar lam en rijst verwerkt in de brokken.

etiketten lezen..., dat is echt de enige optie...
Owwwwwww :oeps:

En had Diesel een zelfde beeld qua klachten als Moritz?

Ik vind het best moeilijk te begrijpen dat hij meestal redelijke ontlasting heeft ( 's ochtends prima drol, 's middags meestal wat 'drekkerig') en dan ineens enorme water diarree en de hele dag persen, vaak zonder dat er nog iets komt.
Dit gebeurt gemiddeld 1 keer per week (soms ook 2 weken niet).

Ik zou zo denken dat hij dan constant last heeft, maar de da zei juist dat dit past bij het beeld van een voedselintolerantie.
Het persen zonder ontlasting is ook kenmerkend voor een geïrriteerde dikke darm.
Afbeelding
A good dog never dies...

Daan

Ongelezen bericht door Daan »

als je voedsel intolerantie wilt uitsluiten,kun je een paar wegen bewandelen.Of alles uitsluiten en per week wat toevoegen, of gewoon een pure brok geven.
Bij diesel denk ik dat het voornamelijk de granen zijn die klachten geven.
Ik ben behave die nutro geen enkele andere brok tegen gekomen die in lam en rijst brok ook daadwerkelijk alleen maar lam en rijst stopt.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Even een update: Sinds we bij de da zijn geweest, krijgt hij dus alleen nog brokken en geen versvlees meer...... en zowaar :eek: tot nu toe geen diarree meer, geen misselijkheid en niet meer zo vaak poepen (nu 2 of 3 keer per dag gewoon).

Ik begin nu toch echt wel een beetje te :cheer: :cheer:

Hij gaat nu weer langzaam over naar Farmfood omdat ik dat toch een betere brok vind dan Prins en tot nu toe gaat het mengen ook goed.

Hopelijk dus geen ingewikkelde voedselintolerantie-toestanden bij Moritz, maar simpelweg diarree van versvlees.

In het begin was het wel sneu, want hij keek heel bedrukt in zijn bak met droge brokken (ahhhhh) en dan sluiks naar Kaya's bak versvlees :jank: Maar goed, dat duurde een paar dagen en toen was het over.
Afbeelding
A good dog never dies...

Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Wat fijn! :ok:
Je zou het niet verwachten hè, dat hij juist last had van vers vlees.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

:ok: Fijn dat het zo op te lossen is!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Fijn dat je het gevonden hebt (waarschijnlijk). Hopelijk blijft het goed gaan nu.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”